Föregående · 230 · Nästa
Sv: Silly season
JoseGonzales: Kan vi sluta diskutera politik här? Vi har också sett vad 16 raka år med borgerlig majoritet gjort för skola, vård, omsorg och gängkriminalitet. Samtidigt som Sverige är ett land som sticker ut som ett land för miljardärer och superrika.
Det finns ingen enkel lösning.
Det finns ingen enkel lösning.
+ 8
Sv: Silly season
Bad_Brett: Vill du få bort dessa absurda skattetillägg som kommer varje år måste vi rösta bort sossarna. Så länge de tar stöd av MP eller V för att regera kommer vi medborgare bli straffbeskattade varje gång de får chansen.
+ 8
Sv: Silly season
atomragnar: hade varit kul om nån podd bjöd in en redovisningsekonom som kunde dissekera klubbarnas ekonomi och ge en bild av hur den faktiskt ser ut
+ 8
Sv: Silly season
JanneG: Ser man i lövens årsredovisning så har de flertalet bidrag däribland hyran för arenan. Klubben är långt ifrån självförsörjande och utan bidragen skulle deras Jesus lämna dem i samma skick som asplöven.
+ 8
Sv: Silly season
JoseGonzales: Om vårt monumentala felbygge lyckades ta Löven Superstars till en avgörande sjunde så har jag höga förhoppningar inför i år med några få korrigeringar.
+ 8
Sv: Silly season
TickledDonkey: Klipper in lite smått från AB:
Målvakter ++++
+++++ på pappret men beror på Tex.
Backar ++++
Jackpot att både Näsén och Bernhardt ser ut att bli kvar. Om backsidan kändes ung och orutinerad inför förra säsongen ser det betydligt bättre ut nu.
Forwards ++++
Vigneault ett tungt tapp. Utöver det besitter spelarna som har värvats högre potential än de som har lämnat. Uppgradering jämfört med ifjol.
Tränare +++++
Nyförvärv ++++
Har förstärkt på alla positioner.
Drömnamn: Stefan Matteau.
De diskuterar silly i överlag med Hinken också. Blickar mot Nordamerika och det är bara en spelare som ska in just nu.
Målsättning är topp 6. Vi ska fortsätta vara ett topplag varje år, inte topp 3 ett år för att sedan sjunka till topp 10 ett annat.
Målvakter ++++
+++++ på pappret men beror på Tex.
Backar ++++
Jackpot att både Näsén och Bernhardt ser ut att bli kvar. Om backsidan kändes ung och orutinerad inför förra säsongen ser det betydligt bättre ut nu.
Forwards ++++
Vigneault ett tungt tapp. Utöver det besitter spelarna som har värvats högre potential än de som har lämnat. Uppgradering jämfört med ifjol.
Tränare +++++
Nyförvärv ++++
Har förstärkt på alla positioner.
Drömnamn: Stefan Matteau.
De diskuterar silly i överlag med Hinken också. Blickar mot Nordamerika och det är bara en spelare som ska in just nu.
Målsättning är topp 6. Vi ska fortsätta vara ett topplag varje år, inte topp 3 ett år för att sedan sjunka till topp 10 ett annat.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Aj aj, minus 1,6 mille för Timrå, eget kapital på 3,6 miljoner.
+ 8
Sv: Silly season
{9682}: Japp. Det gjorde han ifjol också. Jag gillar inte upplägget då jag föredrar att laget tränar tillsammans för sammanhållningens skull, men det är bara att acceptera.
+ 8
Sv: Silly season
Tarasov: Bernie återvänder utvilad till Ö-vik efter att inte ha svarat på något av agentens sms. Siktar nu på 20 mål, 30 assist och SHL med MoDo..
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Kommer ihåg när Widebro i en intervju sa att vi förmodligen skulle göra ett LIIITET plusresultat. Mannen som personifierar både livrem och hängslen :D
Man kan inte annat än älska Widebro & c.o :D
Man kan inte annat än älska Widebro & c.o :D
+ 8
Sv: Silly season
Guden till MoDo, fan vad kul. Kommer följa era matcher med nöje nästa säsong med han mellan stolparna!
Gav oss mycket välbehövlig stabilitet bakom Vehviläinen. Väldigt aktiv målis, ser ut som att han är aspackad så mycket som han fladdrar, men en bra målvakt på HA-nivå helt klart.
Gav oss mycket välbehövlig stabilitet bakom Vehviläinen. Väldigt aktiv målis, ser ut som att han är aspackad så mycket som han fladdrar, men en bra målvakt på HA-nivå helt klart.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Har ni sett Lettens propaganda snutt om säsongskorten som MoDo har lagt ut på olika sociala medier , jäkla vilken skön kille han verka vara och vilken jäkla moppemuch han har 😂😂
+ 8
Sv: Silly season
Bad_Brett:
En annan sak som talar mot att Dif skulle varit intresserade av honom är att han varit i klubben tidigare och då kommit på kant med ledningen, vill man ha in en sån spelare igen? Ungefär som att MoDo skulle vilja ha tillbaka Modigs, gud förbjude..
En annan sak som talar mot att Dif skulle varit intresserade av honom är att han varit i klubben tidigare och då kommit på kant med ledningen, vill man ha in en sån spelare igen? Ungefär som att MoDo skulle vilja ha tillbaka Modigs, gud förbjude..
+ 8
Sv: Silly season
jonsson: W
Egentligen borde Gradin ha betalt från Oskarshamn. Han agerar ju ändå scout åt dem. Har de ens en egen scout eller låter de alltid andra göra grovgörat?
Egentligen borde Gradin ha betalt från Oskarshamn. Han agerar ju ändå scout åt dem. Har de ens en egen scout eller låter de alltid andra göra grovgörat?
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9233}: Sanslöst att Garpenlöv fått fullfölja sitt kontrakt. Måste vara den sämsta tränare någonsin som fått fullfölja hela kontraktet utan kicken. Tufft jobb för Sam nu att återvinna förtroendet för landslaget och få NHL spelare att vilja vara med. Men det är fascinerande hur de kan vara så mycket inkompetent folk på samma stället som i hockeyförbundet.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tampa Bay gör det extremt bra och undrar lite varför det är så. Kollade lite hur de fördelar och viktar lönekostnaderna i truppen och sätter det i relation till vad Tampa och MoDo har att röra sig med i spelarbudget (874 miljoner vs. typ 18 miljoner). Så här skulle då MoDo lägga upp det med månadslöner för att spegla giganterna från Florida. Man ser ganska snart att de lägger stor tyngd på toppmålvakt, 2 kedjor och 2 backpar.
Förstakedja: 159,753 per mån
Förstakedja: 142,937 per mån
Förstakedja: 113,508 per mån
Andrakedja: 89,125
Andrakedja: 80,717
Andrakedja: 74,831
Tredjekedja: 25,224
Tredjekedja: 18,918
Tredjekedja: 16,816
Fjärdekedja: 16,816
Fjärdekedja: 15,134
Fjärdekedja: 14,159
Första backpar: 132,427
Första backpar: 113,508
Andra backpar: 80,717
Andra backpar: 49,607
Tredje backpar: 21,860
Tredje backpar: 14,293
Förstemålvakt: 159,753
Andremålvakt: 15,134
Förstakedja: 159,753 per mån
Förstakedja: 142,937 per mån
Förstakedja: 113,508 per mån
Andrakedja: 89,125
Andrakedja: 80,717
Andrakedja: 74,831
Tredjekedja: 25,224
Tredjekedja: 18,918
Tredjekedja: 16,816
Fjärdekedja: 16,816
Fjärdekedja: 15,134
Fjärdekedja: 14,159
Första backpar: 132,427
Första backpar: 113,508
Andra backpar: 80,717
Andra backpar: 49,607
Tredje backpar: 21,860
Tredje backpar: 14,293
Förstemålvakt: 159,753
Andremålvakt: 15,134
+ 8
Sv: Silly season
dempa: Vad är det för sorts tillvaro om man inte får vara hånfull mot Timråiter?
+ 8
Sv: Silly season
KB: Helt inne på ditt spår hade mer än gärna sett han i MoDo.
En dyr men otroligt sexig förstaline hade ju vart
Matteau-Quenneville-Faille
SVINDYRT 😎🥂🍾
En dyr men otroligt sexig förstaline hade ju vart
Matteau-Quenneville-Faille
SVINDYRT 😎🥂🍾
+ 8
Sv: Silly season
Frontschwein:
Jo men så ser det ut varje säsong och får man tro forumet gör det inget att Vigge att lämna men lite tyngre att Max lämna.
Apropå Max så tror jag det är bra för honom att lämna, skulle t.o.m. tycka att han går till ett satsande div 1 lag så han får träna på sin offensiv.
Och gissar att både Frontis och jag vill att Nordin skall vara 13fw
Jo men så ser det ut varje säsong och får man tro forumet gör det inget att Vigge att lämna men lite tyngre att Max lämna.
Apropå Max så tror jag det är bra för honom att lämna, skulle t.o.m. tycka att han går till ett satsande div 1 lag så han får träna på sin offensiv.
Och gissar att både Frontis och jag vill att Nordin skall vara 13fw
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
300 säsongskort ( sittplats) sålda på ett par timmar !!
Fortsätt så gott folk !!
Fortsätt så gott folk !!
+ 8
Sv: Silly season
KB:
Har man satt sin signatur på ett kontrakt ska det fan kosta att bryta med klubben man signat för!
Sen kan han nöta läktare i Karlstad bäst han vill.
Har man satt sin signatur på ett kontrakt ska det fan kosta att bryta med klubben man signat för!
Sen kan han nöta läktare i Karlstad bäst han vill.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Slejk: Svarar allmänt & inte riktat till dig personligen.
Jag ljuger inte, detta har hänt.
Om du känner dig provocerad av mitt inlägg & om du tycker äldre människor är otrevliga, eller för den delen, andra människor. Fundera lite på om något gjort att de reagerar som du uppfattat situationen. Självinsikt & ödmjukhet är lite av en bristvara idag.
Jag ljuger inte, detta har hänt.
Om du känner dig provocerad av mitt inlägg & om du tycker äldre människor är otrevliga, eller för den delen, andra människor. Fundera lite på om något gjort att de reagerar som du uppfattat situationen. Självinsikt & ödmjukhet är lite av en bristvara idag.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Tycker inte Djurgården ser överdrivet läskiga ut. Personligen tycker jag att det är kanon ifall de bränner budgeten på spelare som Daniel Brodin och Krüger. Såklart grymma spelare på pappret, men är inte alls säker på att det är ett framgångsrecept i HA.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: hemma tycker jag vi har en ok inramning , kan dock bli bättre .
Gärna grisigare med tung musik , mer kempis anda .
Ö-vik är rätt litet till folkmängd , vi måste engagera hela Ångermanland. Förr gick de bussar t o m från Ramsele Sollefteå till MoDo matcher.
Vi MoDoiter som numer bor söderut måste sluta upp bättre på match , skapa forum , gemenskap å låt oss bli den sekt som Gradin önskar.
Gärna grisigare med tung musik , mer kempis anda .
Ö-vik är rätt litet till folkmängd , vi måste engagera hela Ångermanland. Förr gick de bussar t o m från Ramsele Sollefteå till MoDo matcher.
Vi MoDoiter som numer bor söderut måste sluta upp bättre på match , skapa forum , gemenskap å låt oss bli den sekt som Gradin önskar.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}: Skellefteå-supportrarna är ganska fyndiga ibland. Det får man ge dem!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
S-vikaren: stort grattis till SHL Hv71! Satt långt inne med 40 ggr större budget än alla andra. Tycker ni förlorade onödigt mycket. Nästa år ser det exakt likadant ut när hyrgården leker hem serien med 10 ggr bättre försprång.
Däremot drar jag ett gäng bärs på hotellet och firar att Kentää än en gång föll på mållinjen.
Pissliss
Däremot drar jag ett gäng bärs på hotellet och firar att Kentää än en gång föll på mållinjen.
Pissliss
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Perro: prata inte ens domarinsats med JFK. Det borde stå i informationen när man reggar en användare på hockeysnack men det gör inte det.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Helt enig. Mycket bättre för oss med Björklöven i HA.
Ska dock medge att jag emellanåt kan komma på mig själv hejande på Löven. Tror att jag någonstans vidkänner att de trots allt är final för 3:e året i rad och att de är betydligt hungrigare än HV71 (gäller även match 4, även om de förlorade den) – en del av förklaringen varför de haft sån enorm medstuds.
Om någon härinne skulle umgås med liknande känslor (=synd), så har jag ett utomordentligt tips: ta fram en bild på Viktor Stråhle. Blotta tanken att den megafjanten skulle ta upp ett lag i SHL drar ett löjans skimmer över sporten.
Ska dock medge att jag emellanåt kan komma på mig själv hejande på Löven. Tror att jag någonstans vidkänner att de trots allt är final för 3:e året i rad och att de är betydligt hungrigare än HV71 (gäller även match 4, även om de förlorade den) – en del av förklaringen varför de haft sån enorm medstuds.
Om någon härinne skulle umgås med liknande känslor (=synd), så har jag ett utomordentligt tips: ta fram en bild på Viktor Stråhle. Blotta tanken att den megafjanten skulle ta upp ett lag i SHL drar ett löjans skimmer över sporten.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KRB:
Och viktigast framförallt,
Nu när både HV och Troja/Ljungby försvinner,
Djurgården och Östersund ansluter till HA,
Det blir uppemot 1000 mil mindre buss för MoDo till hösten (y)
Det blir en bättre serie helt enkelt!
Nu ska det bli spännande och se hur näringslivet i Östersund ställer upp för Östersunds Hockeylag,
Det är en liten stad, och de konkurrerar med både fotboll, basketlag, och en massa skidåkare när det kommer till pengar,
Själv har jag aldrig känt för Östersunds fotbollslag då de inte har en enda spelare med riktig lokal anknytning, halva laget är ”afrika-importer” som vid sidan om fotbollen i staden utger sig för att vara små ”slatans” som tycker den röda mattan ska rullas ut överallt för dem…..de är onödigt kaxiga helt enkelt
Jag såg dock några kända företagsprofiler som dansade på borden på Olearys i Östersund efter segern i går, allt enligt de lokala tidningarnas stora förtjusning
Och viktigast framförallt,
Nu när både HV och Troja/Ljungby försvinner,
Djurgården och Östersund ansluter till HA,
Det blir uppemot 1000 mil mindre buss för MoDo till hösten (y)
Det blir en bättre serie helt enkelt!
Nu ska det bli spännande och se hur näringslivet i Östersund ställer upp för Östersunds Hockeylag,
Det är en liten stad, och de konkurrerar med både fotboll, basketlag, och en massa skidåkare när det kommer till pengar,
Själv har jag aldrig känt för Östersunds fotbollslag då de inte har en enda spelare med riktig lokal anknytning, halva laget är ”afrika-importer” som vid sidan om fotbollen i staden utger sig för att vara små ”slatans” som tycker den röda mattan ska rullas ut överallt för dem…..de är onödigt kaxiga helt enkelt
Jag såg dock några kända företagsprofiler som dansade på borden på Olearys i Östersund efter segern i går, allt enligt de lokala tidningarnas stora förtjusning
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Haha! Kul! Nu blir det bortaresa hem till födelsestaden. Förfest i Ytterhogdal.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales:
Domarna och referensgruppen håller också med om att Huthala inte bentacklade och försökte skada er back, de håller med om att ingmans tackling på possler ej är nått, de håller med om att Lindgrens tackling på sam var ful och medveten. De tycker att torps träff på eriksson ej är nått.
Antar att du ställer dig bakom allt detta också eftersom du spelar det kortet.
Domarna och referensgruppen håller också med om att Huthala inte bentacklade och försökte skada er back, de håller med om att ingmans tackling på possler ej är nått, de håller med om att Lindgrens tackling på sam var ful och medveten. De tycker att torps träff på eriksson ej är nått.
Antar att du ställer dig bakom allt detta också eftersom du spelar det kortet.
+ 8
Sv: Silly season
Karlin snackar..."Men slutspelet blev något annat, ett slutspel som enligt Karlin gav honom väldigt mycket att fundera på inför kommande säsong.
– Det handlar om vilka spelartyper vi ska ta in, det syns väl. Vi ska fokusera på vissa typer av spelare.
Vilka typer?
– Karaktärsspelare som går i alla väder, som vill vara i hettan och vara innanför skinnet på motståndaren samtidigt som han kan spela hockey. Spelare som ska bli bättre under säsongens gång och när det bär till ska de vara som bäst."
Smarta grisar på väg in. Äntligen!!
– Det handlar om vilka spelartyper vi ska ta in, det syns väl. Vi ska fokusera på vissa typer av spelare.
Vilka typer?
– Karaktärsspelare som går i alla väder, som vill vara i hettan och vara innanför skinnet på motståndaren samtidigt som han kan spela hockey. Spelare som ska bli bättre under säsongens gång och när det bär till ska de vara som bäst."
Smarta grisar på väg in. Äntligen!!
Länkar:
En bra Modo-säsong men Karlin är inte helt nöjd: "Hatar rykten när de inte stämmer" ? Allehanda.se
En bra Modo-säsong men Karlin är inte helt nöjd: "Hatar rykten när de inte stämmer" ? Allehanda.se
+ 8
Sv: Silly season
KB: för er som fortarande betalar för modo channel kan nu titta på en intervju med hinken :)
ska inte avslöja för mycket men håll utkik nästa vecka som sagt om ni gillar nyförvärv, det bekräftar han
ska inte avslöja för mycket men håll utkik nästa vecka som sagt om ni gillar nyförvärv, det bekräftar han
+ 8
Sv: Silly season
mikenomad: Är det lite jobbigt att läsa att MoDo är störst? Ni har ju bara ett juniorguld från tiden då TV:n sände i svartvitt.
+ 8
Sv: Silly season
Gavelo: Jag är 186 cm och väger 105 kg. Det hade varit kul att bara åka runt och försöka proppa. 5 min speltid borde jag kunna orka. Paprikachips i båset.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Jag konstaterar att för att snacka så mycket om mätbara resultat som du gör så har du dålig koll på mätningar.
Du försöker mäta någon som inte går att mäta.
För att kunna göra en mätning måste du för det första varit helt säker på att modo skulle gått till final eller gått upp med modigs så du har något att mäta mot. Först då är ju utfallet bättre än nu när vi gick till semi och game 7 utan modigs.
Men du är ju fokuserad på att få "rätt" jämnt.
Men jag har fortfarande inte sett någon avbön angående Aagaard som var sämst och skulle skickas ut. Samma avbön du nu avkräver andra, blir lite patetiskt över det.
Vad säger mätningarna om Aagaard, var det rätt att behålla eller?
Jag konstaterar att för att snacka så mycket om mätbara resultat som du gör så har du dålig koll på mätningar.
Du försöker mäta någon som inte går att mäta.
För att kunna göra en mätning måste du för det första varit helt säker på att modo skulle gått till final eller gått upp med modigs så du har något att mäta mot. Först då är ju utfallet bättre än nu när vi gick till semi och game 7 utan modigs.
Men du är ju fokuserad på att få "rätt" jämnt.
Men jag har fortfarande inte sett någon avbön angående Aagaard som var sämst och skulle skickas ut. Samma avbön du nu avkräver andra, blir lite patetiskt över det.
Vad säger mätningarna om Aagaard, var det rätt att behålla eller?
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Det som är bisarrt vid det här laget är ditt Don Quijotande runt Modigs. Det är du som gång på gång återkommer till det här korståget. Släpp det, snälla. Det börjar bli extremt tråkigt.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ja jävlar vad timråiterna fått luft under vingarna. Man såg knappt till dom under säsongen. Men lugn dom kommer att ställa till det så småningom endera sportsligt, ekonomiskt eller rent utav både och. Det är sen gammalt det!
+ 8
Sv: Silly season
mikenomad: Vi firar fortfarande guldet sedan 2007. När firade ni senast ett guld?
+ 8
Föregående · 230 · Nästa


Han kanske fiskade in någon vass center där i glädjeyran med sina kollegor.
Som han presenterar nästa vecka?