Föregående · 231 · Nästa
Sv: Silly season
modomille: Spelare i Vigneault-klass spelar inte i HA. Vigneault är kanske säsongens fynd. Värvad som tredjecenter men blev kanske seriens bästa.
+ 8
Sv: Silly season
hockey_21: Dessutom bara 22 år. Finns inte en chans i helvetet att MoDo släpper honom självmant.
Om han drar är det för att han själv vill.
Om han drar är det för att han själv vill.
+ 8
Sv: Köpt en ny dator
hockey_21:
Du måste tänka på att du försöker förklara begreppet återväxt för en supporter till en klubb helt utan juniorverksamhet eller intention att ta upp egna spelare till a-laget.
Du ger dig på det omöjliga här.
Du måste tänka på att du försöker förklara begreppet återväxt för en supporter till en klubb helt utan juniorverksamhet eller intention att ta upp egna spelare till a-laget.
Du ger dig på det omöjliga här.
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Frontschwein: Nu är du ju bara pinsam med ditt jäkla snack !!
Tror inte många här inne är så road över att du skall vara rolig på nå sätt å framförallt inte efter en sådan här kväll !!
Jag är helt övertygad om att fler än jag vill ha en seriös silley å inte nå jäkla Kalle Anka snack här inne !!
Tror inte många här inne är så road över att du skall vara rolig på nå sätt å framförallt inte efter en sådan här kväll !!
Jag är helt övertygad om att fler än jag vill ha en seriös silley å inte nå jäkla Kalle Anka snack här inne !!
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
{5647}: Du, jag tror faktiskt det blir jävligt få matcher för er så småningom..Herregud så bitter du är, Löven gör det oerhört bra, öppna ögonen..2-6.
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Tarasov: Tack för välkomnandet förresten! Hoppas kunna tillföra relevanta åsikter från ett Löven men också allmänt hockeyperspektiv.
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Lycka till ikväll. håller alla tummar jag har för att ni fixar det, tror Sveningsson avgör idag, gillar honom skarpt.
Det är sådana här matcher som är roliga att kolla på som neutral och avskyr att kolla på när ens eget lag spelar.
Stort lycka till från ett soligt Dalarna
Det är sådana här matcher som är roliga att kolla på som neutral och avskyr att kolla på när ens eget lag spelar.
Stort lycka till från ett soligt Dalarna
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: det ryktet du pratar om byggs också upp av att supportrarna säger att det känns kört. det är fler än några skribenter här inne som känner så, och dom har all rätt att känna så, är inte här för att leka polis i vad man får känna och inte känna, men det är klart att ju fler som går omkring och känner och sprider sånt, desto större chans att det blir en sanning och att det sprider sig till spelarna som kanske inte läser hockeysnack men läser andra social medier eller hör vad fansen säger på fiket
alla vänder inte på en femöring men jag hoppas att modo som förening har påbörjat en resa nu där man får supportrarnas tro att det kan gå vägen istället för att se mörker och fiasko och allt det var snack om vid 3-2 i matcher mot kik :)
alla vänder inte på en femöring men jag hoppas att modo som förening har påbörjat en resa nu där man får supportrarnas tro att det kan gå vägen istället för att se mörker och fiasko och allt det var snack om vid 3-2 i matcher mot kik :)
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Tack! Som jag ser det finns det en viss kod att följa om man helt frivilligt ger sig in I ett annat lags fanforum och vill diskutera hockey utan att ha provokation som mål. (I det här läget berikar det, jämfört med att bara delta i HV-forum där vi alla tycker ungefär samma.)
Även om jag håller på ett annat lag än er är det kul att kunna diskutera. Kul att det upplevs på ett ok sätt också👍. Jag har också lagt märke till att du har ett schysst sätt på forumet. Sånt som ju gör att jag hoppas att Modo tar steget upp i ett läge när det inte är på HV71:s bekostnad😊
Även om jag håller på ett annat lag än er är det kul att kunna diskutera. Kul att det upplevs på ett ok sätt också👍. Jag har också lagt märke till att du har ett schysst sätt på forumet. Sånt som ju gör att jag hoppas att Modo tar steget upp i ett läge när det inte är på HV71:s bekostnad😊
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hajraj: Lilja blev skadad av en klockren huvudtackling och inte av gruff. Sjukt märkligt att inte den gick till granskning tycker jag, för den var inte olik Lindgrens. Dock har HV haft en gräddfil hos nämnden i vinter.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9108}:
Säger lite om kompetensen när man försöker jämföra.
Ingmans tar högt mot bröstet och rakt framifrån. Kraften riktas inte mot huvudet, point of contact är ej huvudet.
Lindgren sätter in sin från sidan. Axeln tar rakt i huvudet, kraften riktas mot huvudet (kolla hur han laddar innan han trycker till) point of contact är huvudet.
Går inte att jämföra dessa och gör man det så borde man snabbt inse varför en frias och den andra borde fällas.
Säger lite om kompetensen när man försöker jämföra.
Ingmans tar högt mot bröstet och rakt framifrån. Kraften riktas inte mot huvudet, point of contact är ej huvudet.
Lindgren sätter in sin från sidan. Axeln tar rakt i huvudet, kraften riktas mot huvudet (kolla hur han laddar innan han trycker till) point of contact är huvudet.
Går inte att jämföra dessa och gör man det så borde man snabbt inse varför en frias och den andra borde fällas.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: Hoppas på Östersund! Geografiskt intressant och fin ishall med potential för helt okej tv-sändningar.
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Battery: Haha ingen vill se er i SHL ni ville stänga ligan som fjanten Håkan dvärg Loob därför ska ni krossas för alltid. Håll er till fotboll och kast med liten boll pajas kultur när jag var där kunde många inte namn på egna spelare publiken satt där som köpta fåntrattar heja heja
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Greg P: Precis sett färdigt matchen. Ni skapar ju noll, nada, ingenting.
Krävs nog er Bagdad-Bob till tränare för försöka övertyga någon om er förträfflighet.
Angående coachkampen: MoDo levererade inte som man ville, och Karlin slänger om i alla kedjor på sätt som dom aldrig spelat i matcher förut. Rätt kaxigt men uppenbarligen fungerar det. Karlin vet vad han gör.
Stråhle verkar mest intresserad av att övertyga journalister om vad han tycker.
Krävs nog er Bagdad-Bob till tränare för försöka övertyga någon om er förträfflighet.
Angående coachkampen: MoDo levererade inte som man ville, och Karlin slänger om i alla kedjor på sätt som dom aldrig spelat i matcher förut. Rätt kaxigt men uppenbarligen fungerar det. Karlin vet vad han gör.
Stråhle verkar mest intresserad av att övertyga journalister om vad han tycker.
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
{8879}: Ja fy helvete vilken hård strid. Man gav inte vika alls. Hoppas man håller denna hårdhet och skickar HV investments AB och deras fullkomliga köpeslag åt helvete. Ett lag med ingen hockeykultur, ingen prestige, ingen klass, bara pengar.
Visa vad muskler, vilja och kärlek till laget och orten kan uppnå. Forza MODO.
Visa vad muskler, vilja och kärlek till laget och orten kan uppnå. Forza MODO.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
henkeiskogen: Förutsatt att ni slår Löven nu. Man brukar väl säga att det mesta kommer tillbaka till en? Det jämnar ut sig med tiden. Kunde Leksand slå er, hur osannolikt det än var, då kan nog ett annat blåvitt gäng få betala tillbaka för det nu.
När hockeyguden kommer in i bilden kan inget göras. Kan lika gärna bli en rejäl chock också, som vårat kval. Vem trodde det, helt ärligt? På förhand tänkte man väl att om alla gör sitt personbästa med lite tur och får till en game 7 som bäst. Underdogs kan verkligen sprattla till ordentligt, det har vi sett en hel del av under åren.
Att ta minst en match i HV-land kan såklart kännas hur svårt som helst. Men vi alla vet hur hockey kan va, pang så står det 0-2 på tavlan efter 10 minuter, HV rejält skakad och börjar gå ifrån sitt spel i ren frustration. Starten i matcherna är väl alltid viktig, men där blir den enormt viktig.
När hockeyguden kommer in i bilden kan inget göras. Kan lika gärna bli en rejäl chock också, som vårat kval. Vem trodde det, helt ärligt? På förhand tänkte man väl att om alla gör sitt personbästa med lite tur och får till en game 7 som bäst. Underdogs kan verkligen sprattla till ordentligt, det har vi sett en hel del av under åren.
Att ta minst en match i HV-land kan såklart kännas hur svårt som helst. Men vi alla vet hur hockey kan va, pang så står det 0-2 på tavlan efter 10 minuter, HV rejält skakad och börjar gå ifrån sitt spel i ren frustration. Starten i matcherna är väl alltid viktig, men där blir den enormt viktig.
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Här betalar man dyra pengar varje månad för att kunna se Modo och ändå klarar jag inte av att titta. Min bror fick agera kommentator över telefonen igår kväll då jag själv var för nervös att titta. Jag blev inte direkt överaskad av Björklövens kvittering men att brorsan skulle skrika ihjäl sig tretton sekunder senare hade jag inte kunnat ana!
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Saleva: Låt han tro att de är bättre. Jag tycker Modo är bättre när man vill, gäller bara att minimera misstagen. Tycker Stråhle ser ut som en advokat, inte hockeytränare. 😃
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Ni bjuder på en intressant och underhållande matchserie. En märklig situation var ju den där en Lövenspelare (Nöstebö?) ligger skadad och domaren efter en lång stund blåser av spelet. Visst spelade han strax efter? Såg märkligt ut…
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Nucky: Gnäller inte Karlin på domaren? Det var det dummaste jag hört, det var ju hans paradgren i Västervik
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Hoppas inte ordet "Rahimi" används lika ofta vårt omklädningsrum som på detta - och andra - supporterforum. Snacka om att ha oss totalt på gaffeln. Otrolig losermentalitet att fokusera så mycket på en medioker spelare, oroar mig att Karlin visar sådana tendenser efter gårdagens match.
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Golden boy : Själv älskar jag att Karlin visar sig vara lika tjurig som Susse och Foppa m.fl.
Det är nåt med vattnet i Övik..
Det är nåt med vattnet i Övik..
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Den här serien vinner ni med 4-1 i matcher Sen ska ni krossa dryga skit HV
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Saleva: Tycker det är mera löjligt med handikappklappor som HV fansen använder.
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Klåparna: Äntligen ett vettigt inlägg, dessutom från en med erfarenhet. Konto skapat 2022-04-10. Amen!
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo: ..Hur många crosscheckingar får rahimi köra framför mål i 5v3??
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo: Märkligt hur man kan se på det så olika. Själv är jag supernöjd. Håller vi det här spelet vinner vi över sju matcher, det är jag övertygad om.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lycka till mot löven, kommer följa serien och hålla tummarna för er. Inte för att jag gillar Modo, men gud vad jag saknar ett riktigt jävla derby i SHL. Kör hårt!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Poäng per krona är roligare. Zuccarello 40 elitseriepoäng för 28000 i mån minus hyra och Foppas parkeringsböter...
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
henkeiskogen: intressant att höra från frölunda ledningen "shl och svenska hockeyförbundet måste jobba för att hockey måste finnas i storstäderna." Bla bla bla "Staden äger arenan, staden äger restaurangen, men inte i de övriga orterna...."
Så de tycker de ska jobba hårdare för de i storstäderna eller? Ska de då börja lobba för att fler ska flytta till norrland så vi får samma publikunderlag?
Eller samma urvalsgrupp gällande juniorer och så?
Nej allvarligt, nog kan jag förstå att de tycker vissa saker är felfördelat, men jag lovar norrlagen känner samma sak.
Inte sjutton ska det fokuseras på något specifikt område.
Så de tycker de ska jobba hårdare för de i storstäderna eller? Ska de då börja lobba för att fler ska flytta till norrland så vi får samma publikunderlag?
Eller samma urvalsgrupp gällande juniorer och så?
Nej allvarligt, nog kan jag förstå att de tycker vissa saker är felfördelat, men jag lovar norrlagen känner samma sak.
Inte sjutton ska det fokuseras på något specifikt område.
+ 8
Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
KB: Vi löste det genom att köpa ståplats istället, så får vi hoppa istället för att sitta ;)
+ 8
Sv: MoDo - Kristianstad 6:7
{5647}: Det här laget måste lida av bipolär sjukdom.
Första perioden var bland det mest tragiska jag har skådat. Period 2 är helt jävla bländande.
Herregud vad skönt. Nu ska jag bli snäll igen.
Kul att Ingman fick avgöra.
Första perioden var bland det mest tragiska jag har skådat. Period 2 är helt jävla bländande.
Herregud vad skönt. Nu ska jag bli snäll igen.
Kul att Ingman fick avgöra.
+ 8
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Rytter: Här är ett av många exempel på det jag menar:
"Dick Axelsson har kommit till Modo för att han ser detta som en språngbräda til det kontrakt han vill ha i NHL - ni har inget emot att spelare tänker så ?
F: Inte alls. Vi vill ha såna spelare. Vi vill att alla våra spelare drar vidare till NHL, haha.
Så tänker inte alla klubbledare i elitserien?
F: Jag vet. Och det tycker jag är konstigt. Det är klart att man vill ha spelare som vill till NHL. Som vill bli så bra som möjligt."
www.expressen.se/sport/hockey/shl/modo-ska-bli-den-ledande-klubben/
Axelsson avslöjade ju nyligen att MoDo gav honom den högsta lönen han hade haft i hela sin karriär - 350 000 kronor i månaden. Några NHL-pengar fick vi inte.
Kolla på framgångsfaktorer för lag som är bra år efter år. De har nästan alltid en stomme av ledande spelare (Davidsson/Voutilainen, Jönsson/Nordström, Rosén/Gynge etc.) som är med och bidar år efter år.
Vi tycker ofta så synd om oss själva för att bli plundrade efter Covid-säsongen och frossar i att fantisera om vilket fantastiskt lag vi hade haft i SHL nu om inte säsongen blivit inställd.
Sylwander är den enda spelaren som är kvar från det laget. Den säsongen avbröts för lite drygt två år sedan...
Jämför med Björklöven, som enligt tabellen var det bästa lag Hockeyallsvenskan har skådat. Ottosson, Wiklund, Andersson, Liss, Hutchings, Rahimi, Eriksson, Selin... De ha ren hel drös med spelare kvar från den säsongen. Och hade inte HV 71 öppnat storplånkan, hade säkerligen även Vesel varit kvar. Han är åtminstone kvar i Hockeyallsvenskan.
I år har vi roat oss med att reta Björklöven för allt möjligt. De slutade "bara" 4:a i serien. Fansen blev så upprörda över detta debacle att Wallson inte orkade vara kvar. Såklart helt oacceptabelt beteende, men skvallrar samtidigt lite om hur högt ställda förväntningarna är. De är dock klara för semifinal, vilket inte vi är, trots betydligt enklare motstånd.
Min analys är att idén om att nästan uteslutande värva "spelare som vill något i karriären" inte är en fungerande taktik, och det baserar jag på hur MoDo har presterat de senaste 15 åren. Visst, vi kan stoltsera med spelare som varit hos oss dominerar i både SHL och NHL, och det är ingen tvekan om att det blir lättare att värva talangfulla spelare med ett sådant track record. Men dessa spelare gör ytterst sällan mer än en säsong i Hockeyallsvenskan, och därför står vi där, år efter år, och måste ersätta hela förstafemman, istället för att göra som Löven och bygga ett lag som kanske inte är lika sexigt, men som kommer fungera även över tid.
"Dick Axelsson har kommit till Modo för att han ser detta som en språngbräda til det kontrakt han vill ha i NHL - ni har inget emot att spelare tänker så ?
F: Inte alls. Vi vill ha såna spelare. Vi vill att alla våra spelare drar vidare till NHL, haha.
Så tänker inte alla klubbledare i elitserien?
F: Jag vet. Och det tycker jag är konstigt. Det är klart att man vill ha spelare som vill till NHL. Som vill bli så bra som möjligt."
www.expressen.se/sport/hockey/shl/modo-ska-bli-den-ledande-klubben/
Axelsson avslöjade ju nyligen att MoDo gav honom den högsta lönen han hade haft i hela sin karriär - 350 000 kronor i månaden. Några NHL-pengar fick vi inte.
Kolla på framgångsfaktorer för lag som är bra år efter år. De har nästan alltid en stomme av ledande spelare (Davidsson/Voutilainen, Jönsson/Nordström, Rosén/Gynge etc.) som är med och bidar år efter år.
Vi tycker ofta så synd om oss själva för att bli plundrade efter Covid-säsongen och frossar i att fantisera om vilket fantastiskt lag vi hade haft i SHL nu om inte säsongen blivit inställd.
Sylwander är den enda spelaren som är kvar från det laget. Den säsongen avbröts för lite drygt två år sedan...
Jämför med Björklöven, som enligt tabellen var det bästa lag Hockeyallsvenskan har skådat. Ottosson, Wiklund, Andersson, Liss, Hutchings, Rahimi, Eriksson, Selin... De ha ren hel drös med spelare kvar från den säsongen. Och hade inte HV 71 öppnat storplånkan, hade säkerligen även Vesel varit kvar. Han är åtminstone kvar i Hockeyallsvenskan.
I år har vi roat oss med att reta Björklöven för allt möjligt. De slutade "bara" 4:a i serien. Fansen blev så upprörda över detta debacle att Wallson inte orkade vara kvar. Såklart helt oacceptabelt beteende, men skvallrar samtidigt lite om hur högt ställda förväntningarna är. De är dock klara för semifinal, vilket inte vi är, trots betydligt enklare motstånd.
Min analys är att idén om att nästan uteslutande värva "spelare som vill något i karriären" inte är en fungerande taktik, och det baserar jag på hur MoDo har presterat de senaste 15 åren. Visst, vi kan stoltsera med spelare som varit hos oss dominerar i både SHL och NHL, och det är ingen tvekan om att det blir lättare att värva talangfulla spelare med ett sådant track record. Men dessa spelare gör ytterst sällan mer än en säsong i Hockeyallsvenskan, och därför står vi där, år efter år, och måste ersätta hela förstafemman, istället för att göra som Löven och bygga ett lag som kanske inte är lika sexigt, men som kommer fungera även över tid.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Nu har det inte skrivits härinne om Modigs, på över en timme. Sjukt besviken...
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
har bitit mig i läppen under kvällen och istället lett lite åt petandet i sidan men jag vill ändå säga några ord, inte för att min åsikt spelar nån roll :)
om vi ska börja med fiasko eller inte, ja, åker modo mot kristianstad trots 3-1 i matcher, då kan vi prata om fiasko, misslyckande, kalla det vad ni vill egentligen. men innan det är ett faktum har vi inte gjort det och då är det inget fiasko :) jag tror och hoppas vi vinner imorgon och då är det semifinal som gäller
skulle modo gå till semi och förlora mot karlskoga (det troliga motståndet) så ser jag det inte som ett misslyckande då karlskoga är det mest välskötta laget i ha (du har rätt brett) och hade en lika bra säsong som modo i stort sett, eller mot löven som jag ser som lika starka som modo, bra på olika saker, och i en derbymiljö kan allt hända, tänk hur arenorna kommer koka. det kanske blir covid och inställt igen? hur som helst tycker jag modo, karlskoga och löven är på samma nivå där det är 5050 vem som går vidare vid ett eventuell matchserei
håller inte med om att hv är bland de mest välskötta lagen i serien men det behöver dom inte vara med förutsättningarna dom har haft i år, en rejäl satsning som troligtvis går hem, gör den inte det ska det bli intressant att se vad som händer med föreningen. defintionsfråga vad välskött är men för mig handlar det om konsekvent framgång och utdelning per investerad krona och på det sistnämnda är hv inte i topp, men kommer troligtvis att gå upp ändå och då behöver man inte vara välskötta enligt min defintion av ordet
men jag tycker också det är orättvist att säga att modo INTE tagit stora steg framåt, det har man tveklöst gjort på nästan alla plan (modo channel exkluderat, men det har inte så mycket med sporten att göra). från att nästan kvala till sig kvar till att komma på andra plats och bli hyllade av (jag får väl säga nästan) alla för sin grundserie. en förening som många vill komma till. ta ingman som exempel som varit väldigt tydlig med att han inte velat komma hit tidigare pga av hur föreningen varit. nu gäller det att hålla i detta över tid och bli en välskött förening oavsett serietillhörighet, är modo välskött över tid blir det uppflyttning förr eller senare skulle jag tro, annars kan det bli jojo och tolfeplats igen
ska vi avsluta med modigs så är det väl så att vi inte kommer få veta vad som egentligen har hänt, bara rykten från folk som tror att dom är in the know men som inte har en aning (som undertecknad), men jag tänker att det vore konstigt om karlin och gradin ville göra sig av med en av toppspelarna i ett topplag helt utan anledning. rätt eller fel... jag tror inte vi får svar på den. min personliga ståndpunkt är att jag litar på karlin och säger han att han vill ha det på ett sätt så får han ha det så för mig
tror det var allt, nu ser vi till att heja fram laget imorgon och så tar vi det därifrån, skål och gonatt :)
om vi ska börja med fiasko eller inte, ja, åker modo mot kristianstad trots 3-1 i matcher, då kan vi prata om fiasko, misslyckande, kalla det vad ni vill egentligen. men innan det är ett faktum har vi inte gjort det och då är det inget fiasko :) jag tror och hoppas vi vinner imorgon och då är det semifinal som gäller
skulle modo gå till semi och förlora mot karlskoga (det troliga motståndet) så ser jag det inte som ett misslyckande då karlskoga är det mest välskötta laget i ha (du har rätt brett) och hade en lika bra säsong som modo i stort sett, eller mot löven som jag ser som lika starka som modo, bra på olika saker, och i en derbymiljö kan allt hända, tänk hur arenorna kommer koka. det kanske blir covid och inställt igen? hur som helst tycker jag modo, karlskoga och löven är på samma nivå där det är 5050 vem som går vidare vid ett eventuell matchserei
håller inte med om att hv är bland de mest välskötta lagen i serien men det behöver dom inte vara med förutsättningarna dom har haft i år, en rejäl satsning som troligtvis går hem, gör den inte det ska det bli intressant att se vad som händer med föreningen. defintionsfråga vad välskött är men för mig handlar det om konsekvent framgång och utdelning per investerad krona och på det sistnämnda är hv inte i topp, men kommer troligtvis att gå upp ändå och då behöver man inte vara välskötta enligt min defintion av ordet
men jag tycker också det är orättvist att säga att modo INTE tagit stora steg framåt, det har man tveklöst gjort på nästan alla plan (modo channel exkluderat, men det har inte så mycket med sporten att göra). från att nästan kvala till sig kvar till att komma på andra plats och bli hyllade av (jag får väl säga nästan) alla för sin grundserie. en förening som många vill komma till. ta ingman som exempel som varit väldigt tydlig med att han inte velat komma hit tidigare pga av hur föreningen varit. nu gäller det att hålla i detta över tid och bli en välskött förening oavsett serietillhörighet, är modo välskött över tid blir det uppflyttning förr eller senare skulle jag tro, annars kan det bli jojo och tolfeplats igen
ska vi avsluta med modigs så är det väl så att vi inte kommer få veta vad som egentligen har hänt, bara rykten från folk som tror att dom är in the know men som inte har en aning (som undertecknad), men jag tänker att det vore konstigt om karlin och gradin ville göra sig av med en av toppspelarna i ett topplag helt utan anledning. rätt eller fel... jag tror inte vi får svar på den. min personliga ståndpunkt är att jag litar på karlin och säger han att han vill ha det på ett sätt så får han ha det så för mig
tror det var allt, nu ser vi till att heja fram laget imorgon och så tar vi det därifrån, skål och gonatt :)
+ 8
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
{8399}: Satan vad jobbigt det är att vara förbannad typ 16 timmar i sträck. Kollar man på siffrorna så är det ju en match vi ska vinna 9/10 ggr. Nu får de komma ut och köra över sopgänget imorgon så man kan få lite lugn och ro ett par dagar.
+ 8
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
har nog inte varit med om en äckligare match än igår, fem träffar i målramen och dichow säkert fem superräddningar, kunde på riktigt blivit tvåsiffrigt men klart det blir en förlust istället... otroligt
+ 8
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Tarasov: Onödigt. Sedan kommer nog rätt dryga mämniskor med besserwisserattityd säga att man förutsåg det.
Sett till chanser var vi förkrossande överlägsna.
Sett till chanser var vi förkrossande överlägsna.
+ 8
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Gavelo:
Det är rätt imponerande för ett lag som slutar spela att vinna skotten med 13-7, samt rada upp 2-3 ramträffar och bränna tre frilägen (Sylle, Ohlsson, Sam).
Det är rätt imponerande för ett lag som slutar spela att vinna skotten med 13-7, samt rada upp 2-3 ramträffar och bränna tre frilägen (Sylle, Ohlsson, Sam).
+ 8
Sv: MoDo - Kristianstad 5:7
Modo-Målet: Tycker Wahlberg är bästa back. Rejäl som fan och väldigt få misstag
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{6870}: Å nästa säsong så får dom ett jävligt gry!m lag också , med Lander, Wedin å Emil Pettersson å fler
+ 8
Föregående · 231 · Nästa