Föregående · 229 · Nästa
Sv: Silly season
Frontschwein: Allvarligt talat , hur tror du vi skall kunna konkurrera med ett ev topp lag i SHL om dom lägger ett bud på samma kille som Gradin har visat intresse för.
Dom har både pengar och att SPELA I SHL på deras bord att lägga fram jämfört med oss !!
Då måste jag ha missat , men inte jag direkt om Gradin ha surrat utåt om denna spelare precis.
Dom har både pengar och att SPELA I SHL på deras bord att lägga fram jämfört med oss !!
Då måste jag ha missat , men inte jag direkt om Gradin ha surrat utåt om denna spelare precis.
+ 8
Sv: Silly season
Petey21: Att som sportchef bli "outad" av en nyhetsblaska eller annat media för att sedan tappa en spelare är nog en forumsanning. Självfallet har varenda sportchef stenkoll på 99% av marknaden av spelare som bjuds ut till aktuell marknad. Europa, SHL, HA spelar mindre roll.
+ 8
Sv: Försäsong 2022
JanneG: eftersom ni verkar ha köpt kommentatorn så gör vi det lite smartare o köper domaren
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Låter i Allehanda som att stora delar av MoDos alla guldlag kommer till Ö-vik imorrn på 100-årsfest. Ser framför mig hur Döme och Krizan ännu en gång sitter på ett kebabställe 01.30.
+ 8
Sv: Försäsong 2022
modomille:
Ja mannberg är ingen favorit hos mig. Han är allround och varken superdålig eller superbra.
Tycker han är överflödig när vi har en spelare som Ohlsson i laget. Han kostar säkert en del eftersom han kommer från SHL. Vi borde för samma peng kunna hitta en likvärdig mer fysisk spelare som är defensivt inriktad och kan neutralisera motståndarnas stjärnor, hans maxkapacitet är att spela i 3-4 kedjan.
För mig är han den som är närmast att bli bänkad.
Ja mannberg är ingen favorit hos mig. Han är allround och varken superdålig eller superbra.
Tycker han är överflödig när vi har en spelare som Ohlsson i laget. Han kostar säkert en del eftersom han kommer från SHL. Vi borde för samma peng kunna hitta en likvärdig mer fysisk spelare som är defensivt inriktad och kan neutralisera motståndarnas stjärnor, hans maxkapacitet är att spela i 3-4 kedjan.
För mig är han den som är närmast att bli bänkad.
+ 8
Sv: Silly season
mightyquinn:
Ja eller så handlar bara om att uppföra sig väl på nätet men kanske svårt att ta till sig.
Ja eller så handlar bara om att uppföra sig väl på nätet men kanske svårt att ta till sig.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Halbgewachs alltså… Äntligen ett namn som blir lätt att säga på fyllan!🥴
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rurik: Tror inte han är särskilt sugen på att röja sin källa, vilket är förståeligt.
Nu har han ändå stuckit ut hakan ordentligt flera gånger vilket ändå får anses vara "make or break" för fortsatt trovärdighet på forumet.. Vi vet inom kort :D
Nu har han ändå stuckit ut hakan ordentligt flera gånger vilket ändå får anses vara "make or break" för fortsatt trovärdighet på forumet.. Vi vet inom kort :D
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Jag möter upp Jayden på Teg, knuffar bort Gradin och ger honom en grogg. Då får han en bra start....
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}:
Olle Liss är piss
Han av Modo fick Diss
Handkontrollen dog
När Woods pucken i mål slog
Olle Liss är piss
Han av Modo fick Diss
Handkontrollen dog
När Woods pucken i mål slog
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Slaggaplexi: Tror vi tampas med Djurgården, Brynäs och Frölunda om det bästa som hamnat i NHL från Sverige. Bara MoDoiter som går hem med poängligan i NHL. Örnsköldsvik är bäst!
+ 8
Sv: Försäsong 2022
Bad_Brett: Det är mycket mer än bara motivation dock som påverkar. På försäsongen kan man testa olika saker, vissa behöver längre tid att komma in i det efter sommaren. Det är människor som spelar hockey det går upp och ned och sunt förnuft säger också att man bör inte dra några slutsatser av bristande underlag.
Om vi hade krossat ett SHL lag, då hade också alla negativa glädjesugare varit här och argumenterat ”det är bara försäsong det betyder ingenting, truppen är för tunn”.
Så man kan välja att suga energi eller välja att ge.
Om vi hade krossat ett SHL lag, då hade också alla negativa glädjesugare varit här och argumenterat ”det är bara försäsong det betyder ingenting, truppen är för tunn”.
Så man kan välja att suga energi eller välja att ge.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9742}: Helt sjukt. Jag letade igår efter matchen Löven- Timrå. Jag har på expressen, Aftonbladet och i appen flashscore. Hittade inget. Letade idag ingenting någonstans. Flashscore plingade när det gjordes mål i Tingsryds match mot något norskt lag.
Till slut kom det upp höjdpunkter från Löven - Timrå på expressen, men inget om att det spelats en match.
Är det möjligen Sveriges mest ointressanta lag som möttes?
Till slut kom det upp höjdpunkter från Löven - Timrå på expressen, men inget om att det spelats en match.
Är det möjligen Sveriges mest ointressanta lag som möttes?
+ 8
Sv: Försäsong 2022
Tarasov: Hade nöjet att se matchen på plats.
-O.P ser rappare och lättare ut.
-Norén kommer stå för säsongens genombrott.
-Bernie och Woods är en division ovan övriga de få byten de anstränger sig idag. Den sistnämnde kommer bli lagets poängkung(ÖA’s betyg är skit)
-Umegård är en frejdig herre, ska bli spännande att se honom i framtida säsonger.
-Marenis ser tyvärr lite seg ut, men jag tror och hoppas han åker runt på hälarna lite. Kvalitet finns där, det syns.
-Nordin tar en plats i laget, definitivt(sorry Tarrre, men här har du fel ;))
-O.P ser rappare och lättare ut.
-Norén kommer stå för säsongens genombrott.
-Bernie och Woods är en division ovan övriga de få byten de anstränger sig idag. Den sistnämnde kommer bli lagets poängkung(ÖA’s betyg är skit)
-Umegård är en frejdig herre, ska bli spännande att se honom i framtida säsonger.
-Marenis ser tyvärr lite seg ut, men jag tror och hoppas han åker runt på hälarna lite. Kvalitet finns där, det syns.
-Nordin tar en plats i laget, definitivt(sorry Tarrre, men här har du fel ;))
+ 8
Sv: Silly season
{5647}:
Sam har det tungt ikväll igen. Får spela med tedenby samt BP och PP men händer inte så mycket. Det är främst Tedenby som sticker ut i den kedjan med sin fart och teknik.
Av de allsvenska centrarna tycker jag Vesel och Powell tar för sig mer och är mer delaktiga i spelet och driver på och skapar.
Sam är ju inte dålig men han får inte alls lika mycket puck eller tid med pucken så han skapar inget framåt. Sedan ser man ofta hur han fastnar djupt i offensivzon och är sist hem, yttrarna är långt före i hemjobbet.
Kanske han behöver mer tid för att anpassa sig för han hamnar ofta långt ifrån pucken och ligger lite efter. Är inte heller lika dominant i sargspelet som vi såg förra året.
Jag tror han kommer få svårt att gå in i någon av de producerande kedjorna och peta miele eller nättinen som center. Visst nättinen kan spela på kanten men de platserna tror jag är vikt för Tedenby, Pettersson, Elvenes och Bödker.
Av det jag har sett går nog Vesel/Forsberg före i tredje och Matson eller Lindbäck slåss om den öppna platsen i tredje.
Betyder då att det är platsen som fjärdecenter mellan bröderna Davidsson som är öppen för Sam. Frågan är ifall dett är en roll han kommer vara nöjd med över en säsong.
Jag tror HV skulle få ut mer av fjärde genom att spela davidssonx2 och Herman hansson/Matson som är rena fjärdekedjespelare.
Finner det inte otroligt att Sam lämnar HV, inte för att han är sämsta spelaren utan för att han inte kommer kunna slå sig in i en roll som passar honom.
Vi tar emot honom med öppna armar.
Sam har det tungt ikväll igen. Får spela med tedenby samt BP och PP men händer inte så mycket. Det är främst Tedenby som sticker ut i den kedjan med sin fart och teknik.
Av de allsvenska centrarna tycker jag Vesel och Powell tar för sig mer och är mer delaktiga i spelet och driver på och skapar.
Sam är ju inte dålig men han får inte alls lika mycket puck eller tid med pucken så han skapar inget framåt. Sedan ser man ofta hur han fastnar djupt i offensivzon och är sist hem, yttrarna är långt före i hemjobbet.
Kanske han behöver mer tid för att anpassa sig för han hamnar ofta långt ifrån pucken och ligger lite efter. Är inte heller lika dominant i sargspelet som vi såg förra året.
Jag tror han kommer få svårt att gå in i någon av de producerande kedjorna och peta miele eller nättinen som center. Visst nättinen kan spela på kanten men de platserna tror jag är vikt för Tedenby, Pettersson, Elvenes och Bödker.
Av det jag har sett går nog Vesel/Forsberg före i tredje och Matson eller Lindbäck slåss om den öppna platsen i tredje.
Betyder då att det är platsen som fjärdecenter mellan bröderna Davidsson som är öppen för Sam. Frågan är ifall dett är en roll han kommer vara nöjd med över en säsong.
Jag tror HV skulle få ut mer av fjärde genom att spela davidssonx2 och Herman hansson/Matson som är rena fjärdekedjespelare.
Finner det inte otroligt att Sam lämnar HV, inte för att han är sämsta spelaren utan för att han inte kommer kunna slå sig in i en roll som passar honom.
Vi tar emot honom med öppna armar.
+ 8
Sv: Silly season
Belosheikin:
Okej har inte träffat henne eller Lindgren men tråkigt att det blir av dessa omständigheter.
Hoppas han klarar av att gå vidare och må bra.
Svårt att prestera ute på isen om det är problem på sidan av.
Okej har inte träffat henne eller Lindgren men tråkigt att det blir av dessa omständigheter.
Hoppas han klarar av att gå vidare och må bra.
Svårt att prestera ute på isen om det är problem på sidan av.
+ 8
Sv: Silly season
Tarasov: MoDo åkte inte ur slutspelet ifjol pga bristande styrka. Utan man var inte tillräckligt skickliga. Match 2 förlorade man genom ett slumpmål och man tog inte chansen att sätta avgörande. Björklöven kunde vinna matchserien genom Sylwanders hjärnsläpp, Hasas oaktsamhet, Ingmans dåliga tajming. Sådana situationer fällde avgörandet. MoDo hade allt i sina händer. Man gav bort segern.
Till den här säsongen känns laget mindre som ett mindre risktagande lag. Centrarna verkar mer tvåvägsskickliga än tidigare. Berg ska förhoppningsvis vara mer stabil än Hasa (även Hasa helt klart hade sina styrkor). Man ska helt enkelt inte ge bort segrar den här säsongen.
Till den här säsongen känns laget mindre som ett mindre risktagande lag. Centrarna verkar mer tvåvägsskickliga än tidigare. Berg ska förhoppningsvis vara mer stabil än Hasa (även Hasa helt klart hade sina styrkor). Man ska helt enkelt inte ge bort segrar den här säsongen.
+ 8
Sv: Silly season
Bad_Brett: Och - Bad_Brett avslutar sitt konto du glömde det
Börja inte om med Modigs igen, har följt dina inlägg under förra årets säsong och verkar gilla att gå tillbaka till skräp saker
Börja inte om med Modigs igen, har följt dina inlägg under förra årets säsong och verkar gilla att gå tillbaka till skräp saker
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Känns ändå som att MoDo är bäst. Tre grabbar från Ö-vik har vunnit poängligan i NHL. Borde det inte vara slutsnackat?
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
S-vikaren: Du måste köra citatet genom en översättare på Lennart Holmlunds databurk för att förstå var Lövarna kommer ifrån. På samma sätt som att 3 bussar = 3000 personer, så betyder det där att Hinken egentligen är superavis på Björklöven.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Skellefteåsjukan är stark i Västerbotten. Det är mycket fler på den där matchen är under någon gång under hela säsongen ifjol, varken i semifinal eller final då det var många tomma stolar.
Kanske resonerar Lövenpubliken att närmare SHL än såhär kommer man aldrig vara under resten av säsongen.
Kanske resonerar Lövenpubliken att närmare SHL än såhär kommer man aldrig vara under resten av säsongen.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Keriksson: Nu ska jag ut på stan i Umeå i vit skjorta. Tänker stoppa folk på gågatan och höra om de vet något om MooDooismen och hur man når himmelriket.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Klåparna: istället för att svinga till höger och vänster, berätta lite om Lövens trupp 22/23. Hur står den sig jämfört med Modos? Får man höra lite HOCKEYANALYS eller klarar du enbart av att kasta skit(som du dessutom missar grovt)
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Känslan är att hinken gått miste om sina förstaval och nu börjar känna sig rejält stressad.
Håller med Frontis och B.B om att man kanske varit för cool med värvnigen av förstecenter, men å andra sidan betyder det att man siktar rejält högt. Förmodligen på spelare som är för bra för HA. Blir spännande att se var det slutar.
Håller med Frontis och B.B om att man kanske varit för cool med värvnigen av förstecenter, men å andra sidan betyder det att man siktar rejält högt. Förmodligen på spelare som är för bra för HA. Blir spännande att se var det slutar.
+ 8
Sv: Försäsong 2022
dempa: Gudlevskis ger ett väldigt bra intryck så här långt. Snabba reflexer och bra på att göra sig stor.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
På eftermiddagens träning var Olofsson , Norlinder och Ullmark med.
+ 8
Sv: Silly season
M Horava: Som sagt, många lag i vår liga gör bra värvningar. Tycker styrkan med MoDo idag sitter i lagspelet och spelidén och inte lika mycket i enskilda spelare som det kunde vara förut. Samtidigt blir det ju tydligt när en spelare som Sam faller bort och andra inte tar över taktpinnen. Ser ut som att det sprids produktion över 4 linor och alla backpar nu. Karlin har ju bara startat. Tar ett tag att bli Jesus.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Nåt sånt här va? Här är Tommy Samuelsson innan en förlängning i Skellefteå.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Widebro är en smart jävel. In med familjerna och så ett frö för framtida säsongskortsköpare. Föräldrarna kan nu käka biff och bea med en bärs. Ungen kan köpa en körv och skrika vilt som de ändå gör. Win Win!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Södergran spelade med Adam Pettersson o Mannberg. Den kedjan såg bra ut. Framförallt Södergran såg väldigt spännande ut. Var väl inget större fan av Mannberg ifjol men tror han kommer höja sig. Inte så lätt alla gånger att ta klivet ner från Shl. Sen tror jag vi gjort ett klipp i Adam Pettersson.
+ 8
Sv: Silly season
Slaggaplexi: En dam- eller herr-Bömb! Kan ju inte vara en Timråit, då de visar pokaler och medaljer. Knappast Conny heller...
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Det bästa med MoDos värvning av Jon är att Allehanda kunde ta in Mattias Persson. Vilken jävla klippa!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Sen är det väl inget fel att vara Dick Axelsson? Dick var ju helt fantastisk att se i hans bästa stunder. Roligt för Timrå och SHL att äntligen få se Dahlén på riktigt. Svårt att se att Timrå åker ur med honom i laget. Det tuffa andraåret behöver de alla tillskott de kan få.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tom Topp: jag tror också på Östersund för Jonte. "För där står mamma med bullar och rykande chockad, för mamma vet bäst vad en superstar vill ha".
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales: Finns inga gränser på spydigheten kring andra lag, främst vårat, på Gröngult. Ändå ser jag inga modoiter som känner behovet av att konstant brösta upp sig där borta. En sak om det handlar om att besvara ”felaktigheter” då och då, men nu åker kuken ut ur byxorna så fort dyngdikets stolthet råkar nämnas.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: De har dock inte lyckats i finalerna, låt oss påminnas att de inte vunnit SM guld på 35 år och spelat i allsvenskan i mer än 15. De har ingen vinnartradition där uppe, kulturen får gärna behålla sitt grepp om den staden så tar vi hand om sporten.
Att värva ihop massa Nordamerikaner kan bli bra men lika gärna en flopp, är betydligt mer nöjd att vi lyckats behålla det mesta vi ville ha kvar.
Att värva ihop massa Nordamerikaner kan bli bra men lika gärna en flopp, är betydligt mer nöjd att vi lyckats behålla det mesta vi ville ha kvar.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales: Jag tror att lusten dog när Lindgren satsade allt han hade i huvudet på Vigge.
+ 8
Sv: Silly season
Silly: En skadefri Svenningsson tror jag får sitt genombrott den här säsongen. Känns som det finns mycket inom han som ska ut. Bra självförtroende på honom och han blir skyttekungen. Lyckas EJK och dansken höja sig ett snäpp till så får vi ett kanonlag och blir svårtoppade. Börjar verkligen bli taggad för hockey nu..
+ 8
Sv: Silly season
{5647}: Sedan ska vi ju komma ihåg att när förlängningen gjordes var det fortfarande oklart om det skulle bli nya lockdowns, KHL-flykten hade inte inträffat, det var inte självklart att MoDo skulle få behålla så många spelare etc. Många förutsättningar har ändrats.
Hade halva laget dragit hade man nog behållit Sylwander för att få lite kontinuitet.
Hade halva laget dragit hade man nog behållit Sylwander för att få lite kontinuitet.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mattias - 74: Har varit i Rättvik, Mora, Dalhalla, Leksands sommarland och Tällberg.
Det är löjligt att jämföra med Höga Kusten IMO.
Det är löjligt att jämföra med Höga Kusten IMO.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Det som talar för att det kommer gå bra för oss är att vi än en gång får bygga på kontinuitet, både på ledarsidan och i truppen. Det har bara hänt en gång tidigare under vår tid i HA - 18/19 till 19/20 då vi gick från en sjätteplats till andraplats och Hockeyallsvensk final. Jag tycker vi har bättre förutsättningar nu än den gången.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9386}:
MoDo självklar etta. Skott i kryllan. Inget lir i egen zon och 3p.
MoDo självklar etta. Skott i kryllan. Inget lir i egen zon och 3p.
+ 8
Sv: Silly season
Nucky: Våran storväxte finske junior tror jag kan göra succe ifall han får chansen.
+ 8
Sv: Silly season
{9682}: förväntar mig inget spektakulärt om inte maskinen knackar som fan. Modo bygger mellanmjölk, men jag är försiktigt positiv att om karlin pressar det mesta ur grabbarna och får alla att trivas så höjer alla dom en stjärna enligt min bok.
Jag tror att vi får svårt att ersätta big sam och jag misstänker att hinken noga överväger alla anbud.
Akilleshälen kan jag känna att man ibland överväger lite för mycket, och kontentan blir att vi står med panikdynga eller ingen värvning alls.
Hade önskat att han ibland gick till kyrkan och lyssnade på Umeås plastmessias som faktiskt törs satsa på dyra namn.
Lite snålkänsla har vi tyvärr enligt min magkänsla.
Vi har ett hyfsat lag i dagsläget, men detta gäng tar aldrig en shlplats.
Jag tror att vi får svårt att ersätta big sam och jag misstänker att hinken noga överväger alla anbud.
Akilleshälen kan jag känna att man ibland överväger lite för mycket, och kontentan blir att vi står med panikdynga eller ingen värvning alls.
Hade önskat att han ibland gick till kyrkan och lyssnade på Umeås plastmessias som faktiskt törs satsa på dyra namn.
Lite snålkänsla har vi tyvärr enligt min magkänsla.
Vi har ett hyfsat lag i dagsläget, men detta gäng tar aldrig en shlplats.
+ 8
Sv: Silly season
JoseGonzales: kul det, men läser man mellan raderna så har det gått till med ett avtalsbrott- låter lite som en Gropp historia igen, att en spelare vill " hem " till Staterna och använder det som en ursäkt till att få bryta ett kontrakt med en klubb
Saftiga böter han och hans agent verkar få iaf.
en sådan spelare vill jag inte ha i mitt Hv71 iaf, kommer ej gå att lita på honom
Saftiga böter han och hans agent verkar få iaf.
en sådan spelare vill jag inte ha i mitt Hv71 iaf, kommer ej gå att lita på honom
+ 8
Föregående · 229 · Nästa

- MacMaster, Mannberg, Tikkanen, Ingman, Jelisejevs var långt ifrån succévärvningar
- Tex och hela Aagaard-EJK-Sveningsson-kedjan var redan på plats
- Wahlberg, Folin och OP får ses som Karlins värvningar
- Att ha muntliga avtal som lyder "Om Vita Hästen vinner 1 av 2 matcher, så släpper de Marenis till oss" är direkt löjeväckande, framförallt när man sedan går ut i media och tycker synd om sig själv för att man gick tomhänt. Hade Freddan sagt någonting liknande hade folk flippat.
- Även om förra säsongen var ett steg i rätt riktning, så är inte en semifinalplats något att hurra över. Det var en okej säsong, men inte mer.
Rent resultatmässigt så finns det tre saker Hinken har gjort riktigt bra:
1. Värvningarna av Woods, Vigneault, Bernhardt och Näsén
2. Lyckats hålla laget mer eller mindre intakt
3. Håller sig inom budget
Det känns grymt bra att vi äntligen har fått lite stabilitet och rimligen kommer Hinken bli ännu bättre med tiden när han får mer erfarenhet. Men all kritik är inte obefogad.