1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508095 inlägg · 4189 ämnen

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
{5647}:

Dock tror jag inte det ingår i Björns tänk att bägge spelarna ska jaga i rygg på motståndaren bakom mål.

Hade varit ok ifall hedman gått ner snabbare och stängt vägen bakom mål och möjligheten att spela pucken vidare, och Olofsson gått upp i rygg för att låsa fast motståndare och vinna pucken. Då hade man haft nytta av två personer som överbelastar och går på samma person eftersom sannolikheten att vinna puck hade varit stor.

Att två spelare går i ryggen på motståndaren är ju bara dåliga beslut från individerna och knappast direktiv från Björn. Nej detta var ett individuellt misstag och största felet är faktiskt hedmans.

Nästan så man börjar fundera ifall majoriteten av våra försvarare är ganska korkade och inte kan lära sig avvägningar och anpassa sig till situationer. Sällan/Aldrig man ser Belov eller Enström göra denna typ av misstag.

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: Tror det ligger lite i det du säger här faktiskt. Jag tror att de där åren när vi dansade på ruinens brant fick människor i bygden att inse att det fanns mer att förlora än en plats i SHL. Utan att dra för stora växlar så är vi ju hyfsat många här inne som har en betydande del av vår identitet och vårt engagemang kopplat till något hockeylag. Det blir ju lite ologiskt när det pågår så mycket skit överallt men i mig hade det blivit ett ganska stort hål om jag inte får gå till Ladan 1-2 ggr vecka varje vinter och hoppas....

...som Nubben beskrev det i en intervju hyfsat nyligen. När han var i Frölunda och de förlorade så hade han alltid minst 25 arga mail. I Timrå har han inte det speciellt ofta. Det beror inte på att engagemanget är mindre. Det beror på att alla är ”nära”. Det är brorsans grabb i U16, det är grannen som tränar J18, det är kollegans pojk som fått sitt första A-lagskontrakt, det är folk man känner från skolan som sitter i styrelsen, eller på isen, eller möter på ICA. Då blir det för viktigt, för stort, för mycket som står på spel för att det ska få försvinna. Det får inte ske helt enkelt.

Vi fick en känsla av att vi måste göra detta tillsammans. Visst, aktieförsäljningen blev ett fiasko, men vi är många som har vårt namn på en bricka i hallen nu. Det kanske är lite löjligt egentligen men på nåt sätt gjorde det allt ännu viktigare för mig. Sedan gnäller vi också, oj vad vi gnäller, på spelare, ledare, marknadsavdelningar och annat. Men det stannar där, för det är för viktigt. Jag tror det smittar av sig på spelarna i viss mån.

Med det sagt, så älskar jag att hata er. Men det är egentligen för att jag vet att ni är precis likadana. Med Modo blir det personligt.

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: Fast det är många, många matcher i år där det inte sett ut som det gjorde igår. Nagelfar man Timrås bok här på HS tror jag att man skulle få ihop till en roman med titeln "Oengagerade spelare - det är Freddans fel".

Det ni skriver här inne utifrån gårdagens förlust återfinns i Timrås bok också. Fast med Timrå-fokus så klart. Andemeningen är dock den samma; backsidan är för svag, oengagerade spelare, usel tränare utan spelidé, ingen dynamik i gruppen, ingen tar i... Osv.

Däremot verkar Freddan fått ihop gruppen bättre nu mot slutet. Framför allt har det märkts både mot BIK i måndags och mot er igår. Med det sagt skall det bli oerhört spännande att se Timrå ta sig an AIK på fredag. Det känns som upplagt för antiklimax och en gästbok översvämmad med "Sparka Freddan!", "Ingen jävla vilja" och så vidare.

Tack för en rolig match igår 👍

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo:

Ja vi tar tillbaka freddan eller AJ eller säcken.

Nej vi har rätt tränare och med kontinuitet samt spel som utvecklar spelare så ser jag ingen anledning att byta.

Tycker utveckling på jj, jellvert, Berglund, Hedberg talar sitt tydliga språk.

Missar vi finalen eller shl kval är det inte pga björn iaf.

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Känner ni flåset i nacken nu då MoDo-gubbz?
Vi kommer att fortsätta jaga er resterande omgångar ända in i kaklet.
Det blir 7 mycket spännande omgångar.
Last man standing, är ni med på tåget?
Nu kör vi!!!

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
NuMo:
Ja förstår inte riktigt varför man skall ge upp på ett lag har 94p och är med i topp-2 snacket. Surt att förlora, och dåligt att inte förvalta en 2-0 ledning men allt det där glömt när slutspelet börjar...

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Händer det här på riktigt? Va fan är det frågan om! Släpp pucken

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
KB: raka vägen upp i krysset med sådan fart att dahlen tappar snuttefilten. Goooo Modo!!!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9028}: Ojoj! Bullseye!
Du refererar till en 5 år gammal artikel där en bitter Janos Hari får utrymme😆

Sluta skriv nu, du gör bara bort dig.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dundee: Karla skippar nog scout- och sportchefsrollen efter karriären:

"Vilken snackar mest i Timrå?
– Jag vet inte, jag har dålig koll på deras lag överhuvudtaget."

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hassan: Du vet att det finns en sida som heter Dagenshockey.se va? Där kan du välja vilken liga och lag du vill se och alla nyheter som lagts ut i media som i mitt fall innehåller MoDo dyker upp. Så nej jag behöver inte lusläsa någon blaska utan den nyheten kom upp på MoDos sida. Nu fick du lära dig något nytt. Det är inte lätt att vara timjåååit!

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
{5647}:

Som jag skrev tidigare, detta är hans försäsong. När han kommer in i det känns det som en matchvinnare. Det är i slutspelet han ska vara som bäst.

Känner mig också trygg med honom trots några fall där han kommer ut lite för hårt på skytt. Men skott utifrån sitter på honom, och var imponerad hur han höll fast pucken, sällan stora returer på dessa hårda nackskott.

Sedan fördelen när han kommer ut är att det inte finns mycket att sikta på. Tänkte på ett läge i tredje när dom fick rent läge i slottet, han kom ut och skottet sätt på honom. Hanses står ju normalt längre in och då är det mycket ledigt högt och dom har möjlighet att få upp pucken, när han kommer ut blir det svårare för skytt att sätta den högt.

Känns också väldigt aktiv när det är trafik, jobbar för att se pucken och fokusera på skytt.

Trots att han blev ställd av ett missat skott på khk:s mål, var han nära att reflexrädda när han sträckte ut benet. Verkar vara väldigt explosiv.

Nej detta är en riktig klassmålvakt, en sådan vi skulle haft från start.

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Från Hörnefors: Jag tycker att Öhman var bästa modospelaren idag.

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
{5647}: Måste passa på att hylla Häggström i en sådan här match, en av få spelare som ger 100% och fullföljer varje situation.

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
Belov briljerar, vilket skottpass! :D

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
Kan det inte vara att våra krav är väldigt höga iom hans inledning. Förutom att han skall göra 1-2p per match skall han även dominera.

Om jag räknade rätt har han 7p på 8 matcher. Och han spelade en avgörande roll i segern mot Björklöven. Ser det som en rätt bra dipp😀.

Sen har det varit allmänt trögt i passningsspelet för 1 linan, men det kommer det kommer!!!

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Dexter : Ser att Wennerholm precis skrivit en prisande krönika om SSK; årets Leksand som mycket väl kan ta sig till SHL. Där rök deras chanser.

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Liiga är ojämnare än SHL. Topp 3 lagen i Liiga hade varit topplag även i SHL, medans lag 4-10 hade varit allt mellan mittenlag till bottenlag. Dom sista fem lagen i liiga hade varit topp 6 lag i HA. HIFK är ett SHL mässigt lag, ett av dom bättre lagen år efter år i Liiga. Skulle säga att dom är ett topp 10/8 lag i SHL.

HIFK försöker vinna ligan iår men har haft en del skador, därav bara på sjätte plats. Dom har värvat rätt så friskt i ett försök att täcka upp och stärka truppen. Bland annat Leskinen från FBK.

Kangasniemi har en sämre säsong iår men har ändå gjort 17 poäng på 31 matcher denna säsong, det är ett snitt på 0,54. Över en säsong så hade han landat på cirka 30 poäng. Det är inte fy skam. Dessutom i en mindre roll än vad han är vad vid. På det berömda pappret så är Kangasniemi ett klassförvärv. En värvning som inte borde vara möjlig för ett HA lag egentligen.

Sv: Silly season - 2019
Smurfen: Ingen behöver öppna båsdörren för Iikka...

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Hm, en östeuropé med viss problematik utan för planen i mål, en liten finne med näsa för mål som trillar in i slutet av säsongen.. Det är ju inte så att man tycker illa om det.

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Lyssnade på podden med Sanny & Mrmadhawk, dom berörde just Filip Ahl. Enligt dom verkar det vara en ganska svårhanterlig personlighet. Ahl fick lämna Bik för att gruppen skulle bli bättre utan honom, det var poddens fundering. Kan nog vara svårt att slussa in en sådan person utan ett visst gnissel.

Sv: Silly season - 2019
Eller: Det är inte direkt Mora eller Västervik vi kommer möta i en eventuell final. Det är löven, och om vi gjort 3 1/2 bra defensiva matcher så är det mycket som talar för att vi fortsätter med det.

Sv: Silly season - 2019
Domsjö:

Nej det är inte synd om hanses eller lundin. Bägge har haft hela säsongen på sig att lyfta (42 matcher).

Tycker snarare att modo har gjort dom en tjänst som meddelat att ingen behöver söka ny klubb. Bägge får stanna. Annars hade man ju kunnat säga, var vänlig sök ny klubb då vi har en målis för mycket. Detta hade satt dom i en dålig situation då de hade behövt hitta ny klubb, fokusera på flytt mm för några få månader.

Så tycker klubben agerat proffsigt i detta.

Det är en preatations baserad bransch, presterar man inte kommer klubben behöva göra det som är bäst för klubben.

Sv: Silly season - 2019
JonteD: Alla vi MoDoiter vet att det hade kunnat ha varit värre. Man kunde ha varit alkis, utan ett enda guld och samtidigt vara bitter Timråit.

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Steken84: "Bara vi vinner mot MoDo"-sjukan. Timrå känner till det här...

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
{8384}: From kan få lite extra polse ikväll också, fin uppåkning.

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
JoseGonzales: Jag håller med. Hur ni kan ha fått fyra poäng mot oss är en gåta.

Sv: Silly season - 2019
Trilske: Älskar MoDo när det kommer till sådana här värvningar. Känns som att man gått tillbaka till strategier som Erkén och Ecke hade. Då var man lite småluriga och kom med vinnande smarta val av spelare där man kunde se outnyttjad potential. Oslipade spelare som har attityd och vinnarskalle.

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Domsjö: Nu får Sehlin sluta kasta sig.

Sv: Silly season - 2019
{8839}:
Jag tycker vi skall lägga etik/moral och andra mindre viktiga saker åt sidan för satsa mot SHL!!!

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Så är det ju.

Och om han lyckats med bedriften att spela VM med alkoholproblem så borde han ju inte bli sämre av att vara nykter.

Lehner är ju vårt svenska exempel på hur en spelare faktiskt kan klara sig rätt skapligt (karriär mässigt) med psykiska besvär och alkoholproblem. För att sen ta ännu ett kliv när man blir kvitt det.

Sv: Silly season - 2019
{8399}: Vart fan får du detta till ett skämt?!!

Psykisk ohälsa är vår tids största sjukdomstillstånd, endast ett fåtal människor vågar erkänna och söka hjälp för att bli bättre så det du möjligtvis kallar för ett skämt kallar jag för förståndigt och bra!

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Äntligen fick vi vår galne tjeck å slovak. VooDoo-värvning!
Komsi, komsi Kangasniemi....

Sv: Silly season - 2019
snubb: Det är för att det finns en skillnad. Men en skillnad som ni inte verkar kunna se...

Sv: Silly season - 2019
Märkligt att studieskulderna verkar vara så låga i Umeå... Allt vi värvar från och med nu gör vi ju såklart med externa finansiärer...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Söndervärvade.

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Man får nog påstå att Rosdahl är en form av oslipad diamant.
SAMMANLAGT 14+10=24p på 204 matcher det 5 senaste säsongerna.
10+16=26p på 27 matcher i Modo!!

Vem fan hade kunnat tro det?!

Sv: Silly season - 2019
Tror vi pratar mer Björklöven än Modo snart här inne 🤔

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Intressant krönika av Hägglund idag. Modo hade Cumiskey på radarn

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Glader är nu bara 5 poäng bakom Jesus. Kämpa Fredrik. Använd kortet en gång till så kan du gå om på upploppet, andra spår invändigt....

Sv: Silly season - 2019
Costanza:

Sedin-Sedin-galen ryss

Det skulle sitta fint lagom till finalen mot löven.

Sv: Silly season - 2019
hockey_21: "Betydligt fler" är ju nästan ett understatement. Halva laget är i princip fostrad i MODO.

Pettersson
Häggström
Enström
Enström
Norlinder
Berglund
Hedberg
Hedman
Karlström

Utlånade:
Wernblom
Åhström

Plus juniorer i Wahlgren bröderna och Wallinder som fått en hel del speltid den här säsongen.

Sv: Silly season - 2019
Costanza: Ni är ett sabla köpelag!!
Hur gick det med Grannens grabb-grejen??
:-)

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Monno:

Väldigt smickrande avtackning av Almtuna.

Vi kan nog konstatera att dom inte vill bli av med honom, verkar ha gjort ett avtryck hos klubben iaf.

Någon som läst kommentarer från Almtuna fans?

"Väl här så har han vuxit allt eftersom och varit en av de bärande backarna i laget. Han blev dessutom snabbt en favorit hos fansen då han förutom stenhårda tacklingar och säkert backspel alltid spred glädje kring sig i laget och till fansen. Nikolai Belov älskar att spela ishockey och vi är glada att vi fick vara den klubb som Nikolai kunde göra sin comeback i. Han har verkligen skrivit in sig i vår historia som både ishockeyspelare och som en riktigt god kamrat."

Sv: Silly season - 2019
Nu är jag säkert sist på bollen, men på stats.swehockey.se är övergången klar mellan Almtuna och Modo
Uppladdat:

500x0-61591966-77b6-4adb-8530-8a2cca128519.jpeg


Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Inte dumt om vi nu får in senior KHL-rutin i truppen. Verkar vara en cool snubbe också. Imorgon vid 12 i mitt fina Umeå får jag säkert höra i lunchrummet hur MoDo är ett trött köpelag..

Sv: Silly season - 2019
Robin Ztorken L: Foppa kommer ut i badtofflor och hörlurar vid nedsläpp i ett fullsatt A3 Arena. Boork blir hel galen igen och undrar vad det är för jävla fel på dessa MoDospelare. Foppa sätter in en offensiv tackling direkt och kör lite blad till blad med Tambellini innan han promenerar runt Cannatas bur, byter låt i sin Walkman och lägger in den.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
{8384}: seger för j-20. 5-4 mot LHC.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Brukar ju vara super-pessimist, eller som man säger MoDo-realist.

Men jag ser inte att MoDo förlorar mot Löven om vi möts i allsvensk final.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales: Och jag ser mycket hellre att Löven vinner.
Jag fortsätter på min drygt tio år gamla inslagna linje - att hålla koll på nedflyttningsstrecket istället för vad som händer uppåt. Vinst imorrn och vi är helt klara minst för en fortsättning i HockeyAllsvenskan nästa år!😁

· 249 ·

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB