Föregående · 250 · Nästa
Sv: Modo - Aik 2020-01-15
{7943}: Hur många går faktiskt och kollar på basket och innebandy i umeå?
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Lutar dock åt att pengarna hamnar i Timrå och Umeå. Deras hallar kom ju levererade med plank och skruv och en vikbar instruktion i A3.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: När vi ändå pratar Löven. =)
Det var ju någon av lövarna här inne (Kommer tyvärr inte ihåg vem, sorry) som hävdade att Björklöven hade ett bredare lag än Modo. Med mer produktion nedåt i kedjorna.
Fick lov att kolla på det. Och ja det är svårt att bortse från att vår 1a kedja gjorde typ alla mål 40ggr i rad ett tag. Men, generellt skulle jag säga att bortsett från att vår topp med 1a linan gjort otroligt mycket mer poäng än Lövens dito så är det väldigt jämnt. Spelarna rankade 4-12 ligger faktiskt väldigt likt i produktion med visst övertag för Modo.
Vad ger denna info då? Ja nästan ingenting. Men det jag lite vill hävda är dock (som många nog förstår) så är det inte bristande produktion av våra andra kedjor som gör att vi är efter löven. Snarare att vi släpper in så helvetiskt mkt mer mål. =)
Det var ju någon av lövarna här inne (Kommer tyvärr inte ihåg vem, sorry) som hävdade att Björklöven hade ett bredare lag än Modo. Med mer produktion nedåt i kedjorna.
Fick lov att kolla på det. Och ja det är svårt att bortse från att vår 1a kedja gjorde typ alla mål 40ggr i rad ett tag. Men, generellt skulle jag säga att bortsett från att vår topp med 1a linan gjort otroligt mycket mer poäng än Lövens dito så är det väldigt jämnt. Spelarna rankade 4-12 ligger faktiskt väldigt likt i produktion med visst övertag för Modo.
Vad ger denna info då? Ja nästan ingenting. Men det jag lite vill hävda är dock (som många nog förstår) så är det inte bristande produktion av våra andra kedjor som gör att vi är efter löven. Snarare att vi släpper in så helvetiskt mkt mer mål. =)
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
goleafs: Poängen är att det är ett väldigt defensivt spelsystem. Inget konstigt med det då Djurgården under Lasse Falk var väldigt defensiva i grunden, men gjorde mest mål framåt. Vi har under Pelle Bäckman också väldigt defensiva trots att vi vann serien med 21 poäng. Det är ett i grunden "säkerheten först".
Modo spelar ju under Hellkvist stundtals galet offensivt. Backarna fyller på hela tiden och vi får rätt många odd man rushes mot oss. Hela systemet bygger på att alla spelare verkligen gör sitt jobb, för annars blir det luckor.
Med ett mer defensivt system gör det mindre om man förlorar sin spelare, men om vi inte följer vårt system till punkt och pricka blir det oerhörda luckor. Det håller helt enkelt inte för SHL. Inte ens de bästa lagen där skulle kunna spela så, för man skulle bli sjukt hårt straffade av lag som Luleå som inte bjuder på en millimeter.
För övrigt anser jag att SHL blivit förbannat tråkigt.
Modo spelar ju under Hellkvist stundtals galet offensivt. Backarna fyller på hela tiden och vi får rätt många odd man rushes mot oss. Hela systemet bygger på att alla spelare verkligen gör sitt jobb, för annars blir det luckor.
Med ett mer defensivt system gör det mindre om man förlorar sin spelare, men om vi inte följer vårt system till punkt och pricka blir det oerhörda luckor. Det håller helt enkelt inte för SHL. Inte ens de bästa lagen där skulle kunna spela så, för man skulle bli sjukt hårt straffade av lag som Luleå som inte bjuder på en millimeter.
För övrigt anser jag att SHL blivit förbannat tråkigt.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Fick nyss höra personligen i baren på REX från en otroligt snygg Umeåbrud att MoDo är skit året om. Tar det som någonting bra. Känner stolthet...
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hockey_21: Jo, och han var väl ända hockeyspelaren som varit aktuell för en guldbagge...
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Nu kommer jag säkerligen dra igång en hatstorm. Men är det rimligt att 6 av 11 nyheter som visas i listan på modohockey.se berör damlaget? 1 av 11 är stämplade med "herr", 3 om man räknar med jipponyheterna. Nyheten om Sylwanders förlängning, som blott är en vecka gammal, visas inte ens i listan.
Missförstå mig rätt, jag är enormt stolt över MoDos damsatsning och det är fantastiskt att det rapporteras så mycket om det. Likväl går det inte att sticka under stol med att intresset är minst sagt ljummet. På förra hemmamatchen var 62 åskådare. Matchen innan 57. Laget ligger näst sist i tabellen och har förlorat 17 av 26 matcher. Rapporteringen är såklart viktig för att få upp intresset, så lösningen är absolut inte att minska antalet artiklar som är kopplade till damlaget. Men hade det fungerat som det brukar göra, hade det som visats på förstasidan styrts av klick.
Ett exempel är från i onsdags. Först publiceras en intervju med Björn Hellqvist inför matchen mot Kristianstad. 53 minuter senare petas denna nyhet ner med att Matilda Elfving är på lån från Husum Hockey i en vecka. 17 minuter senare petas den ännu längre ner med intervjun med Björn Edlund inför matchen mot Luleå. En välfungerande algoritm hade avgjort att intresset om herrmatchen är betydligt större och därför vägt nyheten mer. Gissningsvis har inte Hockeyallsvenskans plattform denna funktionalitet.
Utöver detta har rapporteringen om herrlaget, som jag tidigare har hyllat, blivit sämre. Vi får väl hoppas att det handlar om julledighet och annat, för var gratulerar man Norlinder till VM-bronset? Var är uppdateringarna om Enströms skada? Var är intervjuerna med Glader om han hur han ser på läget i truppen?
Om vi jämför med Björklöven, så handlar 5 av de 6 nyheter som visas på förstasidan om den senaste matchen mot AIK. Två intervjuer med tränare inför matchen, en intervju eftermatchen och två artiklar om matchen. Det är ungefär denna rapportering jag förväntar mig Utöver detta listas ett "bakom kulisserna"-klipp. Istället har de en separat nyhetssida för damerna, vilket jag antar inte är tillräckligt progressivt för MoDo, men det blir minst sagt mindre rörigt.
Vad tycker ni? Hade det varit bättre att ha tydligare fokus som Löven har eller är det förenade nyhetsfältet ett viktigt steg mot jämställdhet inom ishockeyn? Anser ni att nyheter som läses av fler borde prioriteras högre, eller gör det låga intresset för damishockeyn att det blir ännu viktigare att få exponering?
Missförstå mig rätt, jag är enormt stolt över MoDos damsatsning och det är fantastiskt att det rapporteras så mycket om det. Likväl går det inte att sticka under stol med att intresset är minst sagt ljummet. På förra hemmamatchen var 62 åskådare. Matchen innan 57. Laget ligger näst sist i tabellen och har förlorat 17 av 26 matcher. Rapporteringen är såklart viktig för att få upp intresset, så lösningen är absolut inte att minska antalet artiklar som är kopplade till damlaget. Men hade det fungerat som det brukar göra, hade det som visats på förstasidan styrts av klick.
Ett exempel är från i onsdags. Först publiceras en intervju med Björn Hellqvist inför matchen mot Kristianstad. 53 minuter senare petas denna nyhet ner med att Matilda Elfving är på lån från Husum Hockey i en vecka. 17 minuter senare petas den ännu längre ner med intervjun med Björn Edlund inför matchen mot Luleå. En välfungerande algoritm hade avgjort att intresset om herrmatchen är betydligt större och därför vägt nyheten mer. Gissningsvis har inte Hockeyallsvenskans plattform denna funktionalitet.
Utöver detta har rapporteringen om herrlaget, som jag tidigare har hyllat, blivit sämre. Vi får väl hoppas att det handlar om julledighet och annat, för var gratulerar man Norlinder till VM-bronset? Var är uppdateringarna om Enströms skada? Var är intervjuerna med Glader om han hur han ser på läget i truppen?
Om vi jämför med Björklöven, så handlar 5 av de 6 nyheter som visas på förstasidan om den senaste matchen mot AIK. Två intervjuer med tränare inför matchen, en intervju eftermatchen och två artiklar om matchen. Det är ungefär denna rapportering jag förväntar mig Utöver detta listas ett "bakom kulisserna"-klipp. Istället har de en separat nyhetssida för damerna, vilket jag antar inte är tillräckligt progressivt för MoDo, men det blir minst sagt mindre rörigt.
Vad tycker ni? Hade det varit bättre att ha tydligare fokus som Löven har eller är det förenade nyhetsfältet ett viktigt steg mot jämställdhet inom ishockeyn? Anser ni att nyheter som läses av fler borde prioriteras högre, eller gör det låga intresset för damishockeyn att det blir ännu viktigare att få exponering?
+ 8
Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: ..och tårarna kommer att rinna ner hos Ove Molin när Tambellini åker mot öppet mål. 21 år senare.
+ 8
Sv: Silly season - 2019
modomille: "Sundlöv om Hellqvist ” – Jag trivdes väldigt bra med Björn och han är en bra tränare. Men vi kommer inte att jobba ihop nästa säsong. Mer än så vill jag inte säga i respekt för Modo, svarar Sundlöv.”
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Visste att "2020" betyder stora saker för MoDo. Nu blir tydligen Ove Molin huvudtränare i Brynäs. Bert, Ritola och Ove, de kommer att sova oroligt under våren utan att veta varför. Mo! Mo! Mo!
Länkar:
SvenskaFans
SvenskaFans
+ 8
Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Kulltorp:
Men häcklandet mot enström förra säsongen när han anslöt och häcklandet i år det är ok?
Drevet mot wernblom förra säsongen är ok?
Är ni nu utrustade med samma glaspsyke som Dahlén så kanske ni kan få mängdrabatt hos psykologen. Verkar vara nått med timråiter och anse att man får uttrycka sig som man vill men jävlar om något kommer tillbaka då blir det offerkofta på och man blir kränkt.
Vi gör så här, diskutera vad ni vill i er bok så diskuterar vi vad vi vill i vår bok. Vill ni inte läsa om Dahlén eller andra spelare så läs och skriv i er bok istället. Sitt där och hylla och dunka varandras ryggar.
Men häcklandet mot enström förra säsongen när han anslöt och häcklandet i år det är ok?
Drevet mot wernblom förra säsongen är ok?
Är ni nu utrustade med samma glaspsyke som Dahlén så kanske ni kan få mängdrabatt hos psykologen. Verkar vara nått med timråiter och anse att man får uttrycka sig som man vill men jävlar om något kommer tillbaka då blir det offerkofta på och man blir kränkt.
Vi gör så här, diskutera vad ni vill i er bok så diskuterar vi vad vi vill i vår bok. Vill ni inte läsa om Dahlén eller andra spelare så läs och skriv i er bok istället. Sitt där och hylla och dunka varandras ryggar.
+ 8
Modo - Timrå 2019-12-29
Matchdags igen och derby då!! Nu hoppas jag vi kan tvåla dit timrå igen inför fullsatt Fjällräven. Hoppas på en skön stämning med ett jäkla drag! Tysta dahlen och timrå för en stund! Ser gärna tvillingarna visar brorsan vart skåpet skall stå. Hoppas på en första femman som fortsatt tvålar på, andra femmor som även gör poäng, bra special teams, bra defensiv och offensiv. Eller vafan räckee ju bara att vi knäcker timjå igen! Goooo modo nu krigar vi på och visar att det är våran hemmaborg!!😀😀😀
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Nästa gång vi möter BIK vill jag se en överkörning a’la blitzkrieg på deras arslen så vi slipper ha det där jävla gänget hängandes i hasorna.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Du vet vad du talar om. Umeå har ingen chans mot Höga kusten. 5 veckors semester vill man ha i vårt vackra Världsarv. Sen att Umeå har fler snygga 28-åriga spanjorskor under hösten är en annan femma.
+ 8
Sv: VIK - Modo
jonsson: VIKS tränare är oerhört sympatisk och kunnig . en framtida MoDo-tränare?
+ 8
Sv: VIK - Modo
{8384}: Stabil match av Lundin i kassen - flera fina räddningar. Öhman har tagit chansen och spelar riktigt bra. PP bländande. Nya tag på söndag.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Jo, han är vår klart bästa defensiva back. Öhman växte en decimeter bara av att få spela med Toby.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
goleafs:
Ovärderlig i omklädningsrummet och ovärderlig när matcherna gäller nått. Du som gillar defensiva backar borde ju sett hans defensiva spel i matcherna mot er, gör knappt ett misstag och motståndarna lyckas sällan checka fast honom. Han var en stor anledning att ni mest fick hålla till i hörnen och inte fick långa anfall.
Går vi till kval kommer han göra en frögren.
Får mindre istid i år och kommer därför hålla säsongen ut och kunna ta mer tid när vi går in i slutspel.
Ovärderlig i omklädningsrummet och ovärderlig när matcherna gäller nått. Du som gillar defensiva backar borde ju sett hans defensiva spel i matcherna mot er, gör knappt ett misstag och motståndarna lyckas sällan checka fast honom. Han var en stor anledning att ni mest fick hålla till i hörnen och inte fick långa anfall.
Går vi till kval kommer han göra en frögren.
Får mindre istid i år och kommer därför hålla säsongen ut och kunna ta mer tid när vi går in i slutspel.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Donald: Norlinder ska tydligen nobba shl klubbar och förlänga enligt Madhawk. Vilken härlig julklapp!
+ 8
Sv: Timrå - Modo 2019-12-20
modomille:
From kan bli riktigt bra, han kommer från en tung säsong senast och tycker han än så länge varit en tillgång och höjt sitt offensiva spel. Men finns mer att hämta därifrån, kan han bara jobba med puckkontroll och lära sig hantera den tillsammans med hans fart kommer han bli en riktigt bra spelare. Han har ju farten och skottet, men verkar ha lite tungt med att ta sig ur svackor, måste jobba med det mentala också känns det som.
En spelare jag gärna ser i en HA trupp nästa år.
Hoppas verkligen att man försöker skriva kontrakt med spelare som Olofsson, From mfl tidigt, alla kan vara spets i HA men även spelare i 3-4 kedjor i SHL.
Dessutom får vi bättre ersättning om dessa är under kontrakt och ett SHL lag vill ta över dem, svårigheten är väl att övertyga spelarna om att skriva ett extra år. Men det är väl här fonden kommer in, vi måste kunna ge dessa bättre lön än vad de skulle få i en tredje/fjärde kedja i SHL, då kan de tänkas stanna.
Karla sa ju i en intervju att han haft och nobbat bud från SHL i princip varje gång kontraktet gått ut då det varit för dåliga rent ekonomiskt, alltså stannade han pga att vi kunde erbjuda en högre lön. Så de extra tillskottet från fonden gör nog verkligen skillnad, vi kan behålla spetsen ett år extra istället för att de tar en lägre lön och lirar i 3-4 kedjan i SHL.
From kan bli riktigt bra, han kommer från en tung säsong senast och tycker han än så länge varit en tillgång och höjt sitt offensiva spel. Men finns mer att hämta därifrån, kan han bara jobba med puckkontroll och lära sig hantera den tillsammans med hans fart kommer han bli en riktigt bra spelare. Han har ju farten och skottet, men verkar ha lite tungt med att ta sig ur svackor, måste jobba med det mentala också känns det som.
En spelare jag gärna ser i en HA trupp nästa år.
Hoppas verkligen att man försöker skriva kontrakt med spelare som Olofsson, From mfl tidigt, alla kan vara spets i HA men även spelare i 3-4 kedjor i SHL.
Dessutom får vi bättre ersättning om dessa är under kontrakt och ett SHL lag vill ta över dem, svårigheten är väl att övertyga spelarna om att skriva ett extra år. Men det är väl här fonden kommer in, vi måste kunna ge dessa bättre lön än vad de skulle få i en tredje/fjärde kedja i SHL, då kan de tänkas stanna.
Karla sa ju i en intervju att han haft och nobbat bud från SHL i princip varje gång kontraktet gått ut då det varit för dåliga rent ekonomiskt, alltså stannade han pga att vi kunde erbjuda en högre lön. Så de extra tillskottet från fonden gör nog verkligen skillnad, vi kan behålla spetsen ett år extra istället för att de tar en lägre lön och lirar i 3-4 kedjan i SHL.
+ 8
Sv: Timrå - Modo 2019-12-20
Nucky: Absolut. Menar bara att folk tenderar att hylla Norlinder i allt han gör, medan Hedberg alltid anses vara den som slarvar, vilket är lite orättvist mot Hedberg.
+ 8
Sv: Timrå - Modo 2019-12-20
Tarasov: Vi vinner förhållandevis enkelt trots att domarna inte står pall för publiktrycket under två perioder, riktigt starkt!
Mycket snack om Dahlén men känns bra att vi har 2-3 forwards som är bättre.
Mycket snack om Dahlén men känns bra att vi har 2-3 forwards som är bättre.
+ 8
Sv: Timrå - Modo 2019-12-20
{8384}: Hahahaha men timråklacken 🤣🤣 den lille fete wt supportern som utmanande MoDospelarna på fight! 🤣👍
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Popovic klar med junior hockeyn så då är Björklöven ett bra val, är tydligen utlånad till Örnsköldsvik HK, tydligen var han inte så klar som han själv tyckte.
+ 8
Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
{7639}: Öhman har spelat bra ikväll, och lite rörande att se hur glad han blev över målet.
Tycker förresten nr 32 Max Wahlgren är RIKTIGT bra, smäller på och tar för sig i närkamper samt riktigt snabb på grillerna. Hans lina med Jellvert och Sylwia biter sig fast gång på gång.
Ser hellre honom få speltid framför Hagelin i dagsläget.
Tycker förresten nr 32 Max Wahlgren är RIKTIGT bra, smäller på och tar för sig i närkamper samt riktigt snabb på grillerna. Hans lina med Jellvert och Sylwia biter sig fast gång på gång.
Ser hellre honom få speltid framför Hagelin i dagsläget.
+ 8
Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
Eller:
Lite statistik
Tobbe.E får förstås mer istid nu, över 27 min igår med byten på nästan 1 min.
Viktig kugge
Lite statistik
Tobbe.E får förstås mer istid nu, över 27 min igår med byten på nästan 1 min.
Viktig kugge
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Vore riktigt kul om Öhman skulle få det att lossna. Tror det finns massa potential där.
+ 8
Sv: Modo - Mora 2019-12-11
puffe: Dock högg du som en kobra när han kritiserade utvisningen på J-Fopp igår som, de facto, var felaktig. Ibland känns det som att du försöker vara lite för objektiv, att det nästan blir löjligt.
Reagerade på det när du sa att Modosupportrar håller samma låga nivå Timråsupportarna gör i våran bok, efter förluster, vilket jag inte anser är sant. Dock hänger jag inte så mycket i Timråboken.
Reagerade på det när du sa att Modosupportrar håller samma låga nivå Timråsupportarna gör i våran bok, efter förluster, vilket jag inte anser är sant. Dock hänger jag inte så mycket i Timråboken.
+ 8
Modo - Mora 2019-12-11
Matchdags igen! Tre pinnar som gäller ikväll! Gärna effektiv offensiv, hårt jobb över hela banan, pass på blad, många återvunna puckar och hållen nolla. En jäkla bra start på våran vändning😀 gooo modo!
+ 8
Sv: Björklöven-MoDo 191207
goleafs: Ja, det är fantastiska matcher! Har i princip varit så sedan vi åkte ner, även om det såklart är ännu mer haussat nu när det är två topplag.
Roligt också att norrlandshockeyn börjar kännas som en liten maktfaktor igen, och att dessa matcher ger eko över hela Sverige.
Angående Modos ”målvaktsproblem” tycker jag man kan sitta stilla i båten ett tag till.
Måste ge Lundin chansen att komma tillbaka, och även se hur Hanses svarar på den här matchen som var riktigt bra(Cannata var dock ännu bättre)
Dessutom är det nog JÄÄVLIGT svårt att hitta någon som är ledig och bättre än dessa herrar.
Roligt också att norrlandshockeyn börjar kännas som en liten maktfaktor igen, och att dessa matcher ger eko över hela Sverige.
Angående Modos ”målvaktsproblem” tycker jag man kan sitta stilla i båten ett tag till.
Måste ge Lundin chansen att komma tillbaka, och även se hur Hanses svarar på den här matchen som var riktigt bra(Cannata var dock ännu bättre)
Dessutom är det nog JÄÄVLIGT svårt att hitta någon som är ledig och bättre än dessa herrar.
+ 8
Sv: Björklöven-MoDo 191207
hockey_21: jag megajinxar nu men jag säger att det är Modo vs löven i final. Den finalen kan sluta hur som helst. Det lag som har marginalerna med sig för dagen kommer vinna, hoppas båda går upp!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Det verkar ha framkommit till media iaf.
Men det man chockas lite över är säkerhetsåtgärderna förbundet vill att arrangörerna skall vidta i sk högriskmatcher, sen är det än mer beklämmande att det finns människor som inte kan bete sig på ett normalt sätt när man är på match och tvingar fram dessa åtgärder!?!
Jag menar,, man får inte sälja burkdricka på högriskmatcher, folk som är inhängande men kan gå ut och tex röka ska visiteras, alla fans även barn och äldre människor ska visiteras innan man kommer in på arenan, flaggförbud etc etc.
Att man inte kan uppföra sig på sådant sätt att spotta, kasta burkar, tända eld på saker, smuggla in pyroteknik å annat, krossa fönster på motståndarnas bussar, slåss och leva rövare är fan pinsamt, detta är ju saker som varenda människa med över 25 IQ förstår, vart fan är världen på väg, lever stora delar av svenska folket med ett jättehål i huvudet ?!
Jesus Kristus herregud vilket beteende!
Men det man chockas lite över är säkerhetsåtgärderna förbundet vill att arrangörerna skall vidta i sk högriskmatcher, sen är det än mer beklämmande att det finns människor som inte kan bete sig på ett normalt sätt när man är på match och tvingar fram dessa åtgärder!?!
Jag menar,, man får inte sälja burkdricka på högriskmatcher, folk som är inhängande men kan gå ut och tex röka ska visiteras, alla fans även barn och äldre människor ska visiteras innan man kommer in på arenan, flaggförbud etc etc.
Att man inte kan uppföra sig på sådant sätt att spotta, kasta burkar, tända eld på saker, smuggla in pyroteknik å annat, krossa fönster på motståndarnas bussar, slåss och leva rövare är fan pinsamt, detta är ju saker som varenda människa med över 25 IQ förstår, vart fan är världen på väg, lever stora delar av svenska folket med ett jättehål i huvudet ?!
Jesus Kristus herregud vilket beteende!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Sett till de senaste matcherna håller jag med dig.
Dock VET vi hur bra man vara, när det kuggar i ordentligt.
När man läser vissa inlägg låter det som att folk tror att Hellkvist tycker det är ok att slarva/chansa med defensiven, vilket det såklart inte är.
Senast vi mötte super-duper-Löven stängde vi ner dom fullständigt egentligen. Visst, de tröck tillbaka oss i första perioden men den kändes ändå aldrig jättefarligt.
Under vår vinststreak var var det några matcher som var ganska nära perfekt, där man knappt släppte till ett farligt läge, och bara malde med offensiven tills det börjar trilla in mål.
Tror heller inte det är någon slump att det var under dessa matcher som Lundin var som bäst.
Dock VET vi hur bra man vara, när det kuggar i ordentligt.
När man läser vissa inlägg låter det som att folk tror att Hellkvist tycker det är ok att slarva/chansa med defensiven, vilket det såklart inte är.
Senast vi mötte super-duper-Löven stängde vi ner dom fullständigt egentligen. Visst, de tröck tillbaka oss i första perioden men den kändes ändå aldrig jättefarligt.
Under vår vinststreak var var det några matcher som var ganska nära perfekt, där man knappt släppte till ett farligt läge, och bara malde med offensiven tills det börjar trilla in mål.
Tror heller inte det är någon slump att det var under dessa matcher som Lundin var som bäst.
+ 8
Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
{7639}: Äh. Skit samma. Vi är ändå den bästa klubben. Vi kommer inte att vara så här ineffektiva nästa säsong mot Färjestad borta.
+ 8
Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Sånt här tänker inte jag tolerera av ett sk topplag!
Skiter i det här nu fram till jul!
Skiter i det här nu fram till jul!
+ 8
Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Monno: Vill också passa på att hylla From, killen kommer bort lite då och då men när han är bra då är han riktigt bra. Snabb som tusan på rören, bra på att göra bort sin gubbe i en mot en situationer och det bästa är att han tar pucken in mot mål istället för att driva ut på kanten.
+ 8
Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Gavelo: Timrå kvitterar med 53s kvar och får 2pp lägen i förlägningen och avgör.
Löven lyckas efter 14 ganska dåliga straffar avgöra med enda målet i straffar.
Men vi kan se det som så. Vi kniper 1p mer än dem och dessutom så bjuder laget på hockeygodis som bör medföra mer publik framöver.
Ser gött ut må jag säga.
Löven lyckas efter 14 ganska dåliga straffar avgöra med enda målet i straffar.
Men vi kan se det som så. Vi kniper 1p mer än dem och dessutom så bjuder laget på hockeygodis som bör medföra mer publik framöver.
Ser gött ut må jag säga.
+ 8
Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Gavelo:
Modo har 19.18%, så det är inte så långt till de 20% du eftersöker.
Vårt pp har blivit bättre från att varit 7% i början på serien.
Modo har 19.18%, så det är inte så långt till de 20% du eftersöker.
Vårt pp har blivit bättre från att varit 7% i början på serien.
+ 8
Sv: Vita hästen - Modo 2019-11-20
Foppatofflan: Norlinder har inte varit sig lik sen landslagsuppehållet, imo.
+ 8
Sv: Modo - Kik 2019-11-15
{5647}: Vilka andra än LP och Wallinder ska få chansen, och varför? Vilka femmor skall vi ändra på isf.? Motivera gärna och jämför med andra lag etc., annars blir det mest luddigt. Jag tror att innan säsongen är slut kommer flera juniorer ha luftats och LP kommer att ha spelat kontinuerligt om han visat sig hålla över tid. Själv tycker jag att Modo är bra på att ta upp juniorer, och som sagts tidigare så behöver de under ett sådant här år där man satsar vara väldigt färdiga för att platsa. Så var sak har sin tid, det finns tillväxtår och säsonger då det är svårare att knipa en plats. Men vi kanske ska fokusera på morgondagens match nu istället.
+ 8
Sv: Modo - Kik 2019-11-15
{5647}:
Direkt när Albin blev klar så skrev jag nått om att jag tyckte det var onödigt och att jag inte förstod lånet och att Linus, Wahlgrens, Karlström hade kunnat gå in istället.
Nu när man reflekterat lite så ändrar jag mig en aning. Kan förstå lånet av Albin då det är en powerforward som gått sönder och Hellkvist jobbar rätt hård med tydliga roller i sina lag.
Så jag kan förstå att LP inte är tänkt som ersättare i detta läge och kan gå in och ta Rosdahls roll i laget, det är trots allt en etablerad SHL forward som visat att han kan skapa poäng på denna nivå och står för hård jobb och stabilt spel över hela banan. Verkar inte heller som man vill flytta på Björka, Hägga, Forsberg, Sylwander då alla redan har roller i enheter som fungerar.
Så med det sagt är det fel spelare som är borta ifall man ser det med LP:s ögon, hade varit enklare för honom att ersätta någon som From eller liknande.
Därför är lånet av Albin rätt logiskt då man söker en spelare med samma attribut som gör att man inte behöver ändra om i resten av laget på samma sätt som om man skulle ersätta honom internt. Albin borde kunna bidra med poäng och liknande spel som Rosdahl och låta oss fortsätta ha en slagkraftig andrakedja medan han är borta.
I övrigt så anser jag att Modo gör det man kan för sina unga spelare och är på rätt väg, hur många chanser fick inte Wernblom eller Wahlgren innan de lämnade. Så att kritisera Modo i detta läge tycker jag är orättvist, vi är väl faktiskt en av de klubbar som ger flest juniorer chansen och flest matcher i seniorsammanhang.
Kolla också hur Frölunda som får mycket cred jobbar med sina lovande juniorer, supertalangen Raymond ligger på ca 10 minuter per match och får spela i J20 till och från, så dom har en plan för hans utveckling verkar det som, och tror inte det ger negativ publicitet för dem.
Samtidigt hade vi bara för någon säsong typ 7-8 juniorer i laget och gav fler än så chansen under en säsong, och då var vi fans inte nöjda heller då det var för många så vi inte kunde kriga i toppen, så det är svårt för klubben att göra alla nöjda. Det vi bock borde vara nöjda med är 12 raka segrar, det skojar man inte bort så lätt.
Och ja jag vill också se LP få fler chanser i laget, detta är en spännande spelare som är riktigt rolig att se på och som kan bryta mönster i matcher det är också en spelare vi kan ha nytta av rätt länge, tror inte han är AHL/NHL material, men kan säkert bli nyttig på SHL nivå i framtiden om vi går upp dit.
Direkt när Albin blev klar så skrev jag nått om att jag tyckte det var onödigt och att jag inte förstod lånet och att Linus, Wahlgrens, Karlström hade kunnat gå in istället.
Nu när man reflekterat lite så ändrar jag mig en aning. Kan förstå lånet av Albin då det är en powerforward som gått sönder och Hellkvist jobbar rätt hård med tydliga roller i sina lag.
Så jag kan förstå att LP inte är tänkt som ersättare i detta läge och kan gå in och ta Rosdahls roll i laget, det är trots allt en etablerad SHL forward som visat att han kan skapa poäng på denna nivå och står för hård jobb och stabilt spel över hela banan. Verkar inte heller som man vill flytta på Björka, Hägga, Forsberg, Sylwander då alla redan har roller i enheter som fungerar.
Så med det sagt är det fel spelare som är borta ifall man ser det med LP:s ögon, hade varit enklare för honom att ersätta någon som From eller liknande.
Därför är lånet av Albin rätt logiskt då man söker en spelare med samma attribut som gör att man inte behöver ändra om i resten av laget på samma sätt som om man skulle ersätta honom internt. Albin borde kunna bidra med poäng och liknande spel som Rosdahl och låta oss fortsätta ha en slagkraftig andrakedja medan han är borta.
I övrigt så anser jag att Modo gör det man kan för sina unga spelare och är på rätt väg, hur många chanser fick inte Wernblom eller Wahlgren innan de lämnade. Så att kritisera Modo i detta läge tycker jag är orättvist, vi är väl faktiskt en av de klubbar som ger flest juniorer chansen och flest matcher i seniorsammanhang.
Kolla också hur Frölunda som får mycket cred jobbar med sina lovande juniorer, supertalangen Raymond ligger på ca 10 minuter per match och får spela i J20 till och från, så dom har en plan för hans utveckling verkar det som, och tror inte det ger negativ publicitet för dem.
Samtidigt hade vi bara för någon säsong typ 7-8 juniorer i laget och gav fler än så chansen under en säsong, och då var vi fans inte nöjda heller då det var för många så vi inte kunde kriga i toppen, så det är svårt för klubben att göra alla nöjda. Det vi bock borde vara nöjda med är 12 raka segrar, det skojar man inte bort så lätt.
Och ja jag vill också se LP få fler chanser i laget, detta är en spännande spelare som är riktigt rolig att se på och som kan bryta mönster i matcher det är också en spelare vi kan ha nytta av rätt länge, tror inte han är AHL/NHL material, men kan säkert bli nyttig på SHL nivå i framtiden om vi går upp dit.
+ 8
Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Amitiel: Sen kan man ju inte bara klumpa ihop juniorer i en grupp och säga att de bör få chansen. De måste ju ha de kvaliteter som behövs för att lira seniorhockey.
+ 8
Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Rytter:
Var ju som efter matchen mot Björklöven, direkt efter matchen går Johan Forsberg in i gymmet och kör lite ben, är ju lite imponerande också :)
Var ju som efter matchen mot Björklöven, direkt efter matchen går Johan Forsberg in i gymmet och kör lite ben, är ju lite imponerande också :)
+ 8
Sv: Modo - Björklöven
Heyerdal: Har ett positivare, men suddigt minne.
MoDo var oerhört skadedrabbat nån säsong och kom till spel i en 5-6 matcher med bara 12-13 utespelare. Minns att Salle var totaldominerande när han fick spela varannat byte. Dock var det borta-match mot Luleå(som slagit ut MoDo i slutspelet året innan, så fanns extra 'hat' MoDo har gjort en bragd-match med sitt decimerade manskap och har 2-2 med några minuter kvar. Då drar vi på oss en totalt onödig utvisning i spel 4-4 och en super-match är på väg att tappas, bittert sa Bill...
Nåväl, in med Svarten, Salle o Hasse Jonsson, spel 3-4. MoDo håller pucken minst en minut i Luleås zon, Salle snurrar runt, småspel med Svarten, och likt en vithaj, smyger Hasse 'Betong' in vid kassen, frispelad av Salle o en lätt smekning i mål. Ett av mina mest minnesvärda ögonblick, Halleluja
MoDo var oerhört skadedrabbat nån säsong och kom till spel i en 5-6 matcher med bara 12-13 utespelare. Minns att Salle var totaldominerande när han fick spela varannat byte. Dock var det borta-match mot Luleå(som slagit ut MoDo i slutspelet året innan, så fanns extra 'hat' MoDo har gjort en bragd-match med sitt decimerade manskap och har 2-2 med några minuter kvar. Då drar vi på oss en totalt onödig utvisning i spel 4-4 och en super-match är på väg att tappas, bittert sa Bill...
Nåväl, in med Svarten, Salle o Hasse Jonsson, spel 3-4. MoDo håller pucken minst en minut i Luleås zon, Salle snurrar runt, småspel med Svarten, och likt en vithaj, smyger Hasse 'Betong' in vid kassen, frispelad av Salle o en lätt smekning i mål. Ett av mina mest minnesvärda ögonblick, Halleluja
+ 8
Sv: Modo - Björklöven
Nucky: Blir väldigt spännande att se hur reaktionerna blir när vi väl förlorar. Förväntar mig fotknölssågningar och domedagsprofetior.
+ 8
Föregående · 250 · Nästa

