1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505703 inlägg · 4102 ämnen

Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä

« · 377621 · » Till forumet

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Poffa:

Häromdagen tänkte jag skänka de slantar som blev över när jag handlade på Domus i en sådan där bössa som de hade vid kassan. Lyckligtvis såg jag clownjäveln innan jag stoppade i pengarna. Jag finner det irriterande att McD samlar in pengar till välgörande ändamål. Det går liksom inte ihop. Fy fan.
Kommentera

knaskamilla:

Jadå. Det kan jag väl göra. Ronald McDonald är enligt mig en ulv i fårakläder. Kommerisalismens lakej som skor sig på... Äääh, jag hatar McDonalds helt enkelt.
Kommentera

Poffa:

Usch då. Skyddar du mig ifrån clownjäveln ifall han kommer i närheten av mig? ;)
Kommentera

knaskamilla:

Han och Lelle Hermansson skall väl samla in pengar till barnfonden, eller nåt sånt.
Kommentera

Paddan:

Va, är det sant? Vad ska han göra där?
Kommentera

knaskamilla: Men på torsdag dyker han ju upp i Kempehallen till mångas stora förtjusning och alla clownfobikers värsta mardröm.

Förresten, jag tyckte jag såg något om att LumberJack har skaffat sig ett nytt fordon för att kunna transportera sig till Kempehallen

www.farmshow.com/issues/28/01/280104.asp
Kommentera

Paddan:

Ååh...hoppas inte! Hata McD!
Kommentera

Poffa: Tja, inte vet jag vad det är för spelare de tänkt sig hitta där borta. Men jag antar att det är en oerhört billig spelare som ingen lagt märke till tidigare och som helt plötsligt visar sig vara en stor målskytt när han får chansen i elitserien.

Eller så är vårt nästa nyförvärv Ronald McDonald...
Kommentera

Paddan: Det är motståndsnötarmaterial enligt mig.

[f]Libor Ustrnul[/f]
Talent Analysis

The 6'4" defenseman is a force on the blueline. He is a stay-at-home defenseman who has a physical side. He uses his body effectively and takes out the opponent with authority. He won't put up much production offensively, but he has a heavy shot from the blue line. The only thing that he will need to work on is his skating.
Kommentera

Paddan:

Vill vi verkligen ha en spelare som är 195 cm lång, väger 105 kg och har 94 minuter på 40 matcher i AHL?

Dessutom verkar han vara långsam. Men han har tydligen bra skott, synd bara att man anser honom vara en "stay at home" defence.
Kommentera

Hmm, med tanke på vad som sägs om honom så låter det som ett mellanting mellan Wilde och Haakana.

The 6'4" defenseman is a force on the blueline. He is a stay-at-home defenseman who has a physical side. He uses his body effectively and takes out the opponent with authority. He won't put up much production offensively, but he has a heavy shot from the blue line. The only thing that he will need to work on is his skating.
Kommentera

Hawerchuk:

Ja, skulle det vara någon av dem så blir jag mäkta förvånad.
Kommentera

knaskamilla: Men den här killen verkar ju också lovande. Dessutom bör väl i varje fall Svarten veta vem det är, antar jag.

www.pointstreak.com/framed/prostats/playerpage.html?playerid=155956&seasonid=271

Fast det är klart, vågar vi satsa på en tjeck eller är det bänknötarmaterial?
Kommentera

Både Delmore och Kuznetsov är hyfsade spelare, själv är jag lite förvånad att den förstnämnda inte spelar i NHL.
Kommentera

matsby:

Äsch då. Det är bara Snygg-Janne som har en plats i laget tack vare sitt utseende.
Kommentera

knaskamilla:
inte undra på att det går tungt för er i år, eftesom ni verkar välja spelare efter utseende
Kommentera

Paddan:

Ja, Robitaille såg väl näst bäst ut efter Jonathan (eller vad han nu hette, han jag föreslog nyss).
Kommentera

Poffa: Jag väljer ingen av dem. Sopor allihop. Godmiddag.
Kommentera

Poffa: Hmm, om du väljer Andy så får Maxim spela i mitt lag...
Kommentera

Lumber Jack:

Liknande logik men jag vet inte, är det det?
Kommentera

scim:

Undertecknad väljer mellan Andy Dellmore och Maxim Kuznetsov.
Kommentera

scim: Den där Louis Robitaille tycker jag verkar lovande.

www.qcmallards.com/team/robitaille.php
Kommentera

scim: En icke spelad match är också en spelad match...
Kommentera

knaskamilla:

Tyvärr faller han nog bort på för få spelade matcher, men nog är de fem översta rimliga alternativ? 30 matcher behöver ju inte betyda 30 matcher.
Kommentera

scim:

Den där Jonathan Zion tycker jag ser lovande ut.
Kommentera

Paddan:

Samtliga AHL-backar med 0+2:
[url=www.pointstreak.com/framed/prostats/playerpage.html?playerid=155970&seasonid=271]Uchevatov, Victor[/url]
[url=www.pointstreak.com/framed/prostats/playerpage.html?playerid=169937&seasonid=271]Robitaille, Louis[/url]
[url=www.pointstreak.com/framed/prostats/playerpage.html?playerid=154665&seasonid=271]Nolan, Doug[/url]
[url=www.pointstreak.com/framed/prostats/playerpage.html?playerid=156461&seasonid=271]Helbling, Timo[/url]
[url=www.pointstreak.com/framed/prostats/playerpage.html?playerid=167629&seasonid=271]Jerant, Mark[/url]
[url=www.pointstreak.com/framed/prostats/playerpage.html?playerid=154333&seasonid=271]Levokari, Pauli[/url]
[url=www.pointstreak.com/framed/prostats/playerpage.html?playerid=156574&seasonid=271]Roy, Mathieu[/url]
[url=www.pointstreak.com/framed/prostats/playerpage.html?playerid=154933&seasonid=271]Morrisonn, Shaone[/url]
[url=www.pointstreak.com/framed/prostats/playerpage.html?playerid=155053&seasonid=271]Reierson, Andy[/url]
[url=www.pointstreak.com/framed/prostats/playerpage.html?playerid=186251&seasonid=271]Zion, Jonathan[/url]
[url=www.pointstreak.com/framed/prostats/playerpage.html?playerid=188997&seasonid=271]Delmore, Andy[/url]
[url=www.pointstreak.com/framed/prostats/playerpage.html?playerid=178258&seasonid=271]Kuznetsov, Maxim[/url]
[url=www.pointstreak.com/framed/prostats/playerpage.html?playerid=179619&seasonid=271]Laflamme, Christian[/url]
[url=www.pointstreak.com/framed/prostats/playerpage.html?playerid=188993&seasonid=271]Blais, Ben[/url]
Kommentera

knaskamilla: OM det nu är den killen som de är på jakt efter så verkar han ju dessutom ha hunnit med en sväng i ECHL denna säsong. Låter ju verkligen som ett toppförvärv. Vad är väl en Kauppila mot en back som i varje fall vet var utvisningsbåset är beläget...
Kommentera

Poffa:

Nej, jag menade inte kramig på det viset. Mer kramig som i "jag kan inte stå så bra på skridskorna, men jag tycker om att kramas med spelare från motståndarlaget".

Vad elaka ni är mot stackars...vad fan han nu hette! Han ser väl inte så farlig ut?
Kommentera

knaskamilla:

När du skriver kramig, menar du då på det där "Kom lilla flicka så skall jag lägga händerna runt din hals för att sedan såga lite i den halsen och därefter hänga upp ditt huvud på väggen som en jakttrofé"-kramig?

Han skulle ju platsa i vilken B-rysare som helst. Hans roll? "Ond Zombie 2"...
Kommentera

Paddan:

Kul kille. Undrar just om han vet vad "att göra mål" innebär? Han verkar inte ha fått uppleva det så många gånger under sin karriär, menar jag.
Kommentera

Poffa: Tror risken är att han smälter in lite väl bra mot isen också. Han ser ut att vara lite grann i blekaste laget.

Hmm, det här bör väl vara samma kille.
www.royalshockey.com/team/players/03_04/nolan.htm
Kommentera

Poffa:

Jag tycker han ser ganska snäll ut. Det är nog en mysig kille, det där. Säkert kramig.
Kommentera

65Selander:

Han ser ju för feun galen ut. Den där skulle man ju inte vilja ha i samma land som en själv.
Kommentera

NuMo:
Men använder ni inte hjälm i MoDo ?
då kanske han platsar ?
Kommentera

NuMo: Inte bara det, han ser skogsgalen ut också!
Han kopplas väl loss strax före match. Bröderna Hanson är säkert rena Söndagskolebarnen jämfört med Nolan
Kommentera

Paddan: Ja, det där såg ju inte så bra ut. Ena örat sticker liksom ut.
Kommentera

Hmm, den enda kille jag hittar som motsvarar antal matcher och poängskörd är denna spelare

www.pointstreak.com/framed/prostats/playerpage.html?playerid=154665&seasonid=271
Kommentera

Poffa: Ja, såg det just. Synd...
Kommentera

AudibleGiraffe:

Martin Grenier har gjort 6 poäng (4+2) på 26 matcher i Manitoba Moose.
Kommentera

Poffa: Här kan du kolla upp omm Wilde gjort poäng de senaste matcherna. (se länk)
Kommentera

Poffa: Det har väl varit rykten om Martin Grenier tidigare säsonger. Han är ju ruskigt stor, men jag har inte orkat kolla statsen än.
Kommentera

knaskamilla:

Martin Wilde har på 37 matcher gjort 0 poäng. Men laget har spelat 41 matcher den här säsongen, vilket gör att han fortfarande stämmer in på kriterierna (om han nu gjort två poäng de senaste 4 omgångarna).
Kommentera

Poffa:

Har du forskat i hur hans poängskörd ser ut så här långt?
Kommentera

Portello:

Nu får jag rysningar. Dock av obehag och inte av behag. Ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att det kan vara Martin Wilde de vill ha hem. Tar de hem Wilde skall jag banne mig gå upp på kansliet och begära hela styrelsens omedelbara avgång. Så in åt helvete desperat kan vi aldrig bli att vi behöver ha hem Wilde.
Kommentera

Poffa: Om det är Wilde så borde ivarjefall Paddan bli glad.Vad jag kan förstå var det hans favoritspelare i Modo förra säsongen.
Kommentera

knaskamilla: Det blir en tuff och oerhörd viktig match ikväll. Tommy Sjödin är ju borta i Brynäs men Modo har ännu mer spelare borta så man vet inte vad det blir.Scenariot tror jag att brynäs kommer börja matchen lite offensift, de har ju hemmplan men modo kommer in mer och mer i matchen...
Ett lika under full tid är inte en så dum gissning, 4-4...
Kommentera

Frisco:

Nä, det är väl kanske inte direkt någon rysningsframkallare. Men vad vet man, han kan ju vara superbra. Eller så är det Wilde. Hemska tanke, det kan faktiskt vara Wilde de menar.
Kommentera

knaskamilla: Nu har jag äntligen fattat det där med "KNAS" 2-7 ikväll säger väl allt.
Kommentera

« · 377621 · »