1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505706 inlägg · 4102 ämnen

Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä

« · 377354 · » Till forumet

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
scim:

Det är ALLTID läge att vinna med 7-2!
Kommentera

Poffa: Får du rysningar när du läser följande ur dagens ÖA?

[-Hetaste ryktet i går skvallrar om en storväxt AHL-back som svarat för futtiga två poäng på 30 matcher.]
Kommentera

Hälge: "Håller på att bryta ihop..."?? Det är väl just precis det han gör.. =)
Kommentera

Paddan:

Jag har svårt att tro att ett SMS från Tummen skulle göra Poffamannen särskilt lycklig, då det förmodligen skulle innehålla ordet "Jansson", eller "Lasse", eller i alla fall "#43" i positiva ordalag. Men man vet ju aldrig...

Här är morgondagens resultat, i alla fall:
BIF-MoDo 2-7. Sanna mina ord.
Kommentera

knaskamilla: Men då kan han väl SMSa lite resultat till Poffa så blir Poffa nog nöjd och slipper skicka högvis med brev och bubblor till mig bedjande på sina bara ben att jag ska avslöja de hemligheter som Hedin och Hasse Andersson berättat bara för mig.
Kommentera

Paddan:

Nu tror jag du har missuppfattat det hela. Hockeyoraklet heter ju Tummen.
Kommentera

Poffa: Tja, mot en viss ersättning kan jag väl tänka mig att göra något sånt. Fast, jag vet inte, kan det inte vara bättre att fråga Hasse Andersson för som någon form av hockeyorakel eller vad han nu är så borde han väl klara hockeyresultatstippningar som en dans.
Kommentera

Dream Team: Bland det bästa är nog ändå när Grankvist håller på att bryta ihop efter Sveriges upphämtning mot Finland. Han förtjänar ett eget pris, tycker jag.
Kommentera

Paddan:

Är du hygglig och ber om ett resultat också på ett par av matcherna i morgon? Jag skulle inte ha någonting emot en riktigt saftig vinst på Unibet...
Kommentera

Dream Team:

Jag tror Foppa får en medalj om han kommer hem och för MoDo till ett SM-tecken, fast det är rena spekulationer från min sida.
Kommentera

Poffa: Jäklar, så du menar att man kan göra såna saker? Hmm, då tror jag att jag måste maila honom för att få veta vilka resultat jag ska satsa på på Bomben.
Kommentera

knaskamilla: Foppa kanske får ett pris för en obragd om han kommer hem och för MoDo till ett SM-tecken...? =)
Kommentera

Poffa:

Hur kan den här tråden handla om Sörenstam? Hmm... Nåväl. Det kändes på något vis som att hon inte var den rätta att driva med. Jag räknar med rubriker i stil med "Annika Sörenstam i tårar efter Robert Gustafssons mobbingkupp", där Annika i artikeln förklarar att "jag tänkte ju vara snäll och ställa upp för en gångs skull, nu när alla tjatade så mycket, men det säger jag er...ALDRIG mer!".

Förresten: ge Foppa pris någon gång, då! Grr...
Kommentera

Paddan:

Han har väl mailat Hedin och frågat...
Kommentera

Poffa: Jäklar, det kommer att gå käpprätt åt helvete imorgon, NR22 har tippat MoDo-vinst med 4-2 i matchen i Gavlerinken. Eller har han tillgång till information som inte har kommit till allmänhetens kännedom ännu?
Kommentera

65Selander:

2-1 till MODO. Sov så sött. Dröm sköna drömmar om NHL...:)
Kommentera

Har inte käkat svamp men det skall stå NHL
Kommentera

Paddan: All heder åt era spelare som har fattat vad att NHL är en enda stor buskis och återvänt hem. Hörde att NJHl ska få en ny mittcirkels reklam "Legalisera Doping" ;-)

Godnatt på er. 3-2 till Brynäs i morgon!
Kommentera

Poffa: NHL? Inte visste jag att de televiserade Nolby Hockeys internmatcher.
Kommentera

Frisco: Japp, kanske dax att skapa en anti NHL klubb
med badgar som Es tränarna kan bära "Rör inte min spelare"
Kommentera

65Selander:

Och Frisco har du dragit med dig ner i träsket ser jag.
Kommentera

65Selander:

Jag märker att det redan är för sent. Svampen har redan tagit överhanden över ditt inre. Återigen har vi förlorat en själ till drogerna.
Kommentera

65Selander: Håller med dig helt. Bättre att höra en Kirunabo snacka sport på SVT än att se fullvuxna överbetalda hockeyspelare åka runt och spela på minirinkar.
Kommentera

Poffa: Har sett NHL en gång och det får räcka! Fast live var det väl inte riktigt utan på en storbildskärm på flygpkatsen i Gander/Canada och inte minns jag vilka som spelade heller eftersom man hade ett antal järn innan för tröjan. Men trist var det iaf ;-)
Kommentera

Poffa: Ha tillåt mig skratta HAHA!
Brynäs vinner i morgon trots att våran gigant Sjödin är borta.

NHL är lika intressant som att se virkestågen i Veda ;-)
Kommentera

65Selander:

Sluta äta de där pricka svamparna 65:an. Snart tror du väl Brynäs kommer vinna över MODO i morgon också. Du vet, de där är skadligt för hälsan.

Att se på Svanbergs självdyrkande monologer varje söndag är ju bara snäppet tristare än att se målarfärg torka.

Som Tony Richardsson skulle sagt: "NHL, de dä ä manligt dä!"
Kommentera

Poffa: Svanberg är bättre än att titta på någon dyngmatch från NHL ;-)
Kommentera

AudibleGiraffe:

Men vilken underbar sketch av Robert på slutet. Han hånar ju Albert "Jag kan allt och vill prata om allt som om jag kan allt" Svanberg så det står härliga till. Och det med rätta. Här hoppas jag han menar vad han säger. För Signerat Svanberg måste vara världens sämsta tyckare, åtminstonde i SVT.
Kommentera

Haha, fy fasen vad kul och se Suddens blick igen.

Otippat att KLuft vinner igen..... SIIIIIIIGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHH
Kommentera

Poffa: Jag tänkte mest på det med nagellack, viptält och 10-12 miljoner.
Kommentera

Frisco:

Det håller jag inte med om. Hon är faktiskt värd priset, utan tvekan. Sen tror jag att hon lägger ner lika mycket tid och möda på sin idrott som Tony gör.
Kommentera

Jaha, då fick jag rätt igen (som vanligt). Det blev sandlådehopparen som vann i år igen. Oväntat? Nä. Orättvist? Nej, egentligen inte...

Men nog hade jag hoppats på att man skulle ha vågat välja någon annan. Det känns som om han kommer vinna det där priset i många år framöver, bara därför att han är så pass ohotad i toppen som han är. Ungefär som om man gett priset till Stenmark eller Gunde en fem-sex år i rad.
Kommentera

Paddan: Tyckte faktiskt det såg ut som om Rickardsson satt och vred lite på sig där först också....

Jag sågar alla de här galorna ända tills Foppa eller Lidas vinner pris sm överlägset bästa idrottare.
Kommentera

Poffa: >>>bitska men skämtsamma ton

Jag hoppas han menade varenda ord. Det var ju sant allting han sa.
Kommentera

Paddan:

Ja, visst såg det ut som om att hon inte uppskattade hans lite bitska men skämtsamma ton i det han sa?

"...det skulle inte förvåna mig om hon kallar gubbens kalsonger för klubbhuset..."

Underbart!!!
Kommentera

65Selander: Tyckte mig kunna skönja lite visst missnöje hos henne. Bäst att Robban skyddar sina vitala organ ifall hon skulle råka ha fått med sig golfklubborna ;)
Kommentera

Paddan: Ska vi tävla.. ?? =)

"-Om nån vill mig nåt så finns jag i baren med Wassberg."
Kommentera

Paddan: Ungeför lika lycklig som partymonstret Sörenstam ;-)
Kommentera

Dream Team: Robert Gustafsson som Tony Rickardsson, nu blev JAG lycklig...
Kommentera

Sörenstam... nu blev jag lycklig!
Kommentera

Poffa: Nog ingen tvekan om att Foppas insats är avsevärt större. Mr. Sandman tog ett iofs överlägset VM-guld, MEN i en sport som nog är smalare än valfri aktör i Garmischbacken.
Foppa däremot vann ju Hart Trophy, det allra främsta av individuella pris du kan vinna i NHL, i stenhård konkurrens med världens bästa spelare.

Håller med dig om att risken för ett övertramp i trestegsgropen nog är rätt liten, tyvärr...

Abbans hockeymördare!!!
Kommentera

knaskamilla: Jag får också rysningar då ja tänk på'nä. Dock ingen ståpäls.

Kolla startlistan: smisk.mine.nu/~marcus/guestbook/guestbook.php?gid=26
Kommentera

Poffa:

Foppa får aldrig några priser! (Hart trophy, ska det vara något?) Fast han hinner nog samla på sig tillräckligt med meriter för att få både Jerringpriset och bragdguldet postumt sedan...
Kommentera

Dream Team:

På Järringpriset, ja. Men årets manliga idrottare kan han fortfarande vinna. Men det lär väl bli "tre skutt och så landa i sandlådan-mannen" igen.
Kommentera

Poffa: Foppa fick nöja sig med en åttondeplats..
Kommentera

Lumber Jack:

DU kan nog räkna med att Foppa inte får något pris.
Kommentera

Frisco:

Undra om Foppa kommer att casha-in priset som årets manliga idrottare, eller om det kommer att bli nån hoppjerka? Jerring-priset är det nog bara att glömma, svensken i gemen har ju aldrig begripit något förrut så ett kollektivt uppvaknande nu är väl inte att tänka på.
Kommentera

knaskamilla: Jag tror inte att det blr någon lockaut och att Foppa kommer hem säsongen därefter med ett någotsnär samordnat hemtåg.
Kommentera

Per HApps:

Vad menar du egentligen med att vi lever i framtiden eller i forntiden? Hur yttrar sig det?

rådbjer:

Men tänk vad vi ska krossa i norrettan (fast nog fan är det väl ganska omöjligt att hinna halka ner från elitserien till norrettan innan nästa säsong?), med det lag vi kommer att ha! ;)
Kommentera

« · 377354 · »