grimiss: Jag tror att JD är viktigare än vad många kanske inte förstår i PP. Jag håller honom som den direkta anledningen med sin placering i PP att Näsén kunde diagonala till Woods gång på gång.
Eftersom JD hela tiden blev ett hot på ena stolpen så tvingade han backen att sjunka djup, detta öppnar en lucka i deras box för Näsén att slå sina passningar på.
Gavelo: Är det inte Karlins uppgift att se till att dom har rätt inställning då ??? Om inte spelarna själva är intresserade så är det väl en ledares uppgift att göra att det.
Confusius: nej det ska ju inte vara möjligt egentligen men ända sedan våra tongivande spelare skadade sig så har det hänt något. Jag tycker matchen mot dif ändå va helt ok. Men i denna matchen och 18-19 matcher innan det så har det inte sett bra ut. Vi vågar inte vara obekväma och göra det lilla extra. Skjuter i fel lägen eller inte alls. Inget folk framför mål osv.. jag hoppas bara någon i gruppen får ett utbrott i omklädningsrummet och att de hettar till lite. Då kanske det händer något
Chamez: Bernhardt har mäktat med en poäng de senaste fem matcherna. Näsén har gjort fem poäng.
Antingen åker Bernhardt och drömmer om sitt Timrå-kontrakt eller så har han blivit fixerad vid att ro hem det där målrekordet så att allting låser sig. För det ser inte speciellt bra ut för närvarande.
SKiLMY: Jag minns att jag synade Brickley när det började tasslas om att Modo var intresserad av honom och jag minns att jag tyckte han var extremt svag i egen zon, speciellt när motståndarna checkade högt.
Sen värvade Hinken honom som en tilltänkt backgeneral (Hinkens egna ord)
Nu är han precis lika dålig i egen zon som han alltid har varit och han gör heller ingenting offensivt!
Sätt honom längst ut på bänken när Ingman är tillbaka!
Bössa 68: AP hade kunnat få SHL-kontrakt men ville ha en större roll. Niederbach är 21 år och har spelat 88 SHL-matcher. Visst är det surt att vi saknar centrar men det är ingen förklaring till att vi blir utspelade av bottenlag.
Vi måste göra en rejäl analys över spelsystemet efter säsongen. Som vi spelar nu bjuder vi på tok för mycket 2-1, 3-1. Klart som fan man släpper in 2,3,4 mål varje match. Inte fel på spelarna tror jag utan snarare spelsystemet som är för offensivt med 0 fokus på defensiven. Sen specialteams, framför allt PP, är ju under all kritik.
Confusius: Var är geniet Karlin när vi som bäst behöver honom, har han gett upp? Vi spelar inte som ett topplag direkt. Det är en bedrövligt dålig insats vi står för. Detta laget har verkligen fallit ihop som ett korthus. Från ett agerande topplag till ett uruselt bottenlag. Hur kan det bara bli så uruselt dåligt????
snowden: inte gett upp hoppet. En period kvar och vi har absolut häng. Fram med hårtorken och sen mosar vi dom i tredje. Om vi kan hitta gamla modo. Fattar inte vad som har hänt med det här laget. Nåt är ju fel. Mer fel än vad skador osv kan förklara.
Chamez: Vilket fullständigt bottennapp hittills. Helt obegripligt att det kan se ut så här. Är det bara jag som tycker Brickley inte alls passar in i Modos spel.