För MODO Hockey väntar bortamatch mot Linköping HC på torsdagkvällen och idag kommer även glädjebeskedet att lagkapten Byron Ritchie är tillbaka i spel till matchen. "Det betyder mycket för oss som lag och det betyder mycket för Byron att äntligen få spela igen", kommenterar MODO Hockeys huvudtränare Andreas Johansson.
MODO Hockey kommer från förlust i gårdagens hemmamatch mot Brynäs IF där matchen slutade 3-5 men nu är lagt till handlingarna.
– Vi pratade kort igår men har analyserat mer i detalj under morgonen ch vi vet vad gårdagens uteblivna resultat berodde på men dte håller vi givetvis inom gruppen. Det vi även vet är att vi kommer att göra en grym match imorgon när Linköping väntar på bortaplan och vi siktar på tre poäng, säger MODO Hockeys huvudtränare Andreas Johansson och fortsätter:
– Stämningen är mycket bra i truppen och det säger jag på riktigt. Vi tror på det vi gör, vi har haft väldigt bra snack och vi hade dessutom en riktigt bra träning under onsdag förmiddag på is.
Läget i laget - Byron Ritchie tillbaka
Peter Öberg saknas och fortsäter sin rehabilitering, i övrigt har Andreas Johansson ett efterlängtat besked att komma med.
– Byron Ritchie är klar för spel och kommer att spela i matchen mot Linköping. Det betyder mycket för oss som lag och det betyder mycket för Byron att äntligen få spela igen och han såg bra ut på dagens träning. Han blir åter igen kapten och kommer att ha C på tröjan, säger Andreas Johansson.
"Det inspirerade oss - enormt bra inställning från honom"
Onsdagens ispass innehöll mängder av kampmoment, men en sak väckte laget extra och snackades om bakom kulissera efter träningen.
– Vi har en enorm framtidstro och vi hoppas på fullt hus i lördagens match på hemmaplan. Under dagens träning stod en ensam supporter med en flagga på ståplats och det inspirerar oss som lag att fansen sluter upp bakom oss. Det var en enormt bra inställning från honom på ståplats och en mycket härlig gest som vi tackade för på isen genom att göra salut till honom som avslutning av ispasset.
NuMo: Helt otroligt att vi rädde ut 5 mot 3an. Hoppas vi kan dra med oss lite energi av det nu då. Sedan måste man ju lyfta på hatten hitils för Reideborn.
Så länge vi är med i matchen på det här sättet där vi står upp till kamp så behöver vi inte hamna i förskräckt kramp, som det blivit när vi hamnat i underlägen tidigare.
Vi behöver helt säkert göra första målet.
Reideborn har marginalerna med sig hittills. Det var ju nära att han slajdade in ett mål i egen bur nyss när pucken kom i retur från planket, men pucken gled under honom, åt rätt håll......
Dundee: Är det någon som hört något om det är nån ny spelare påväg in? Tiden tickar fort nu tills deadline träder i kraft. Jag hoppas verkligen att Svartvadet agerar och inte rullar tummarna och är nöjd med laget.
S-vikaren: K-fop hade man kunnat byta mot Dwyer. Dwyer måste i den roll han har producera, K-fop är ju kanon att döda utvisningar och täcka skott. Dwyer uppfyller inte ens sådana saker känns det som så tror nog K-fop gjort det bättre.
{7639}: Jag hållet med, nu är jag otroligt enögd och de står jag för. Fick en liten känsla av att vara tillbaka i Kempis på den gamla goda tiden. Vad vi var på allt och alla för att få med oss så mycket som möjligt.
Tror att vi tar hem den här matchen idag.
---------------------------------------- Titta gärna in på min samlingssida. Kanske just du kan hjälpa mig vidare alfredshemstillmodo.wordpress.com/
Dundee: Helt klart☺ samtidigt tycker jag att en back som regehr kunde gjort en viss nytta i pp. Tycker han fick en del oförtjänt skit när han avslutade i modo.
{7633}: Han gjorde ju sina må Reghr i pp och träffade mål. Vi har ju inte haft så många bra right pp backar på senaste åren. Man får ju nästan gå tillbaka till när Rikard Lintner gjorde sin säsong här. Men han var ju mer forward en back.
Det här är det bästa jag sett Modo prestera på flera år. Man ligger nära, är aggressiva åker skridskor även utan puck och sorterar och boxar ut bra. Drömmer jag? Hur länge håller det här?
Är det så här Modo spelar från och med nu blir det slutspel.
Sawchuk: Sväva inte iväg nu ☺. Mycket kvar av denna sedan gäller det att behålla spelet 60 min varje match som återstår av serien. Så får vi se hur det slutar.
Det är då fan. Små detaljer av slarv. I offensiva zonen måste man för sjutton se till att få igenom pucken när man är sista man. Ett bra tryck som vi hade förvandlas plötsligt till helt onödigt anfall av Linköping.
Kommer inte ihågvad det var för uppsidor han hade när vi värvade honom. Något med bra skridskoåkare och bra i PP. Jag ser han bara när han gör misstag nuförtiden.
Possler, Emil och Grundström har ju hittat lite frejdighet igen. Den har varit bortblåst ett tag. Men nu skulle det vara skönt om de får utdelning också. Det är för mycket "nästan" läge, i stället för avslut.
Vi är bra idag, men så länge vi inte kan gå ifrån målmässigt så leker vi med elden för vi gör små misstag som kan bli helt avgörande, men Linköping har inte lyckats göra mål på dem ikväll. Inte än i alla fall.
Nyss chansar Jakobsson på att gå rakt fram med pucken när han skall ur zonen. Visst. Lyckas det så får han massor med gratis is, men som det blev så håller vi på att få ett mål i baken i stället när de bryter. SARG UT! Hade varit det rätta i det läget. Överambitiöst. - Bra men dåligt.
MODO Hockey kommer från förlust i gårdagens hemmamatch mot Brynäs IF där matchen slutade 3-5 men nu är lagt till handlingarna.
– Vi pratade kort igår men har analyserat mer i detalj under morgonen ch vi vet vad gårdagens uteblivna resultat berodde på men dte håller vi givetvis inom gruppen. Det vi även vet är att vi kommer att göra en grym match imorgon när Linköping väntar på bortaplan och vi siktar på tre poäng, säger MODO Hockeys huvudtränare Andreas Johansson och fortsätter:
– Stämningen är mycket bra i truppen och det säger jag på riktigt. Vi tror på det vi gör, vi har haft väldigt bra snack och vi hade dessutom en riktigt bra träning under onsdag förmiddag på is.
Läget i laget - Byron Ritchie tillbaka
Peter Öberg saknas och fortsäter sin rehabilitering, i övrigt har Andreas Johansson ett efterlängtat besked att komma med.
– Byron Ritchie är klar för spel och kommer att spela i matchen mot Linköping. Det betyder mycket för oss som lag och det betyder mycket för Byron att äntligen få spela igen och han såg bra ut på dagens träning. Han blir åter igen kapten och kommer att ha C på tröjan, säger Andreas Johansson.
"Det inspirerade oss - enormt bra inställning från honom"
Onsdagens ispass innehöll mängder av kampmoment, men en sak väckte laget extra och snackades om bakom kulissera efter träningen.
– Vi har en enorm framtidstro och vi hoppas på fullt hus i lördagens match på hemmaplan. Under dagens träning stod en ensam supporter med en flagga på ståplats och det inspirerar oss som lag att fansen sluter upp bakom oss. Det var en enormt bra inställning från honom på ståplats och en mycket härlig gest som vi tackade för på isen genom att göra salut till honom som avslutning av ispasset.