Dundee: Är det någon som hört något om det är nån ny spelare påväg in? Tiden tickar fort nu tills deadline träder i kraft. Jag hoppas verkligen att Svartvadet agerar och inte rullar tummarna och är nöjd med laget.
S-vikaren: K-fop hade man kunnat byta mot Dwyer. Dwyer måste i den roll han har producera, K-fop är ju kanon att döda utvisningar och täcka skott. Dwyer uppfyller inte ens sådana saker känns det som så tror nog K-fop gjort det bättre.
{7639}: Jag hållet med, nu är jag otroligt enögd och de står jag för. Fick en liten känsla av att vara tillbaka i Kempis på den gamla goda tiden. Vad vi var på allt och alla för att få med oss så mycket som möjligt.
Tror att vi tar hem den här matchen idag.
---------------------------------------- Titta gärna in på min samlingssida. Kanske just du kan hjälpa mig vidare alfredshemstillmodo.wordpress.com/
Dundee: Helt klart☺ samtidigt tycker jag att en back som regehr kunde gjort en viss nytta i pp. Tycker han fick en del oförtjänt skit när han avslutade i modo.
{7633}: Han gjorde ju sina må Reghr i pp och träffade mål. Vi har ju inte haft så många bra right pp backar på senaste åren. Man får ju nästan gå tillbaka till när Rikard Lintner gjorde sin säsong här. Men han var ju mer forward en back.
Det här är det bästa jag sett Modo prestera på flera år. Man ligger nära, är aggressiva åker skridskor även utan puck och sorterar och boxar ut bra. Drömmer jag? Hur länge håller det här?
Är det så här Modo spelar från och med nu blir det slutspel.
Sawchuk: Sväva inte iväg nu ☺. Mycket kvar av denna sedan gäller det att behålla spelet 60 min varje match som återstår av serien. Så får vi se hur det slutar.
Det är då fan. Små detaljer av slarv. I offensiva zonen måste man för sjutton se till att få igenom pucken när man är sista man. Ett bra tryck som vi hade förvandlas plötsligt till helt onödigt anfall av Linköping.
Kommer inte ihågvad det var för uppsidor han hade när vi värvade honom. Något med bra skridskoåkare och bra i PP. Jag ser han bara när han gör misstag nuförtiden.
Possler, Emil och Grundström har ju hittat lite frejdighet igen. Den har varit bortblåst ett tag. Men nu skulle det vara skönt om de får utdelning också. Det är för mycket "nästan" läge, i stället för avslut.
Vi är bra idag, men så länge vi inte kan gå ifrån målmässigt så leker vi med elden för vi gör små misstag som kan bli helt avgörande, men Linköping har inte lyckats göra mål på dem ikväll. Inte än i alla fall.
Nyss chansar Jakobsson på att gå rakt fram med pucken när han skall ur zonen. Visst. Lyckas det så får han massor med gratis is, men som det blev så håller vi på att få ett mål i baken i stället när de bryter. SARG UT! Hade varit det rätta i det läget. Överambitiöst. - Bra men dåligt.
Där ska det ju bara bli mål... Det är sånt här som kan straffa sig i slutändan... För att Linköping ska väl iaf göra ett mål denna match? Allt annat vore en sensation denna säsong!
Nu hade vi ett bra PP. Skröder höll på att bli ihjälskjuten. Han vågar fortfarande stå där det är farligast. Men som du säger. Avsluten är inte som när de var som skarpast.
Vi har häng på den här matchen, men vi måste göra ett mål till för Linköping kommer att få ett par lägen förr eller senare.
Tendensen är jobbig nu. Otroligt mycket kamp i att hålla motståndarna på rätt sida, men jag tycker att vi tappat tio cm. i närhet konstant vilket gör att vi inte vinner närkamperna längre.
Vi är mesiga när vi får chansen att passa eller få ut pucken ur zonen, det straffar sig extremt i form av mjölksyra. Nu får man fan lov att skärpa till sig. Timeouten hade ingen effekt alls.