Mats Zuccarello Aasen
Fått toppklubben att bli ett bottengäng, som hellre spelar amerikaner och mediokra ryssar än talangfulla europer.
Ingen är gladare än mig om han lämnar den skitklubben för i princip vilken klubb som helst! Gärna modo :)
Så varför får då en del chansen direkt, endera tar man chansen eller så sumpar man den. Just nu anser Rangers att han inte ens är nära en plats, han får till och med kämpa för lite istid i Hartford
Rangers tycker helt enkelt inte att han visat upp vad dom förväntat sig. I NHL i allmänhet och Rangers i synnerhet har man ganska kort tålamod.
Sen kan man ju alltid diskutera huruvida han ska stanna och kämpa eller åka hem. I slutändan handlar det om vad Mats tycker är bäst för honom. Sen får folk ha sina åsikter om att han är mes som åker hem om dom vill det.
Redigerad kommentar
För det första, uppgifter som bara kommer från Aftonbladet ska man alltid vara skeptisk till. De kan skriva vad som helst om det ger dem några korvören extra. Därför tar man ju detta med en nypa salt, än så länge.
För det andra, jag håller med om att spelare ska bita ihop och köra istället för att bryta ihop och gnälla. Enligt den devisen borde MZA bara acceptera situationen och försöka spela sig till en plats. Alternativt jobba för att komma till en annan NHL-organisation.
MEN, ur ett rent egoistiskt perspektiv, så är MZA välkommen hem vilken sekund som helst. Vill han försämra sina chanser till en lysande NHL-karriär genom att åka hem till Modo så ska vi ta emot honom med öppna armar, ge honom ett jättekontrakt och bara njuta.
Det som är pinsamt enligt mig är alla dessa naiva 20-åringar, som knappt har etablerat sig i Elitserien, som åker över och börjar gnälla över att de hamnar i AHL.
Zuccarello har redan vunnit poängligan i Elitserien och har utan tvivel vad som krävs för att producera i NHL. Nu har jag ingen aning om huruvida han är i en formsvacka, om det beror på dåliga lagkamrater eller att han helt enkelt har fått för lite förtroende. Men sen sak är klar och det är en att denna typ av spelare måste få en chans att producera rejält med poäng.
Zlatan anses vara en av världens fotbollsspelare, men i matcher då det kreativa spelet uteblir är han ofta helt osynlig. Se vad som hände med Dimitrakos målskytte efter en brokig säsong i KHL.
Ibland måste man svälja stoltheten och göra det som känns bäst. Att harva i AHL känns bara som ett sätt att slösa bort sin förmåga. Zuccarello är inte en spelare som ska ligga på "gränsen". Antingen spelar han i en producerande kedja i NHL, eller så är det lika bra att åka tillbaka till Elitserien.
Redigerad kommentar
Spelreglerna var glasklara, men han klarade det inte. Trots att han hade många erbjudanden så ville han kriga till sig en plats i NYR, men efter första missen så packar han väskorna. Fan ge det en chans åtminstone. Kriga en säsong och gör en utvärdering därefter.
Som spelare ska man härda ut, det gäller i högsta grad i nhl, man måste bevisa att man är en krigare som inte ger sig och man måste stå ut från mängden och förtjäna sin plats i laget, nu tycker jag att han borde kunna ta en plats i de rätt så mediokra lag som rangers är, men han har kanske inte klarat av de små rinkarna och de fysiska spelet som råder där?!
Sen som du så rätt skrev tidigare, man ska ta påståenden från AB med en nypa salt ;)
Det blev hela ett skott på mål inatt för Zuccarello i matchen mot Springfield.
Det räcker inte med nypor av salt när man läser skiten, det krävs minst ett par kubikmeter av varan....
Men jag läste ju nåt annat i AB, konstigt :-) Äh, vi får se vad som händer, MoDo säljer lösnummer som vanligt i alla fall.
Faktum är att av svenska spelare som åkt över när de varit 23 år eller äldre så är det i stort sett bara Mikael Samuelsson som lyckats t en ordinarie plats i NHL, efter att ha fastnat i AHL mer än 10 matcher. Samuelsson gick för övrigt direkt från utfyllnad i elitserien till stjärna i AHL och då kan det nog vara lättare att motivera sig. Däremot finns det ett antal spelare som kämpat på och kommit hem som sämre spelare. Rädda karriären, kom hem!
Ett ganska diplomatiskt svar. Men frågan är hur besviken Zuccarello skulle bli om Rangers sa "Vi vill att du spelar i MoDo istället för AHL" den här säsongen.
Bad_Brett: ÖA verkar ha "täckt alla baser".
allehanda.se/sport/modo/1.2459750-zuccarello-jag-ska-inte-hem-
"General manager Glen Sather refuted a Sweden-based report the Rangers are about to allow 23-year-old Norwegian winger Mats Zuccarello to leave AHL Hartford and return to Modo of the SEL, where he played last season. Zuccarello has two points (2-0) in his first 11 games as a North American pro. Former Ranger Markus Naslund has spoken to Sather on behalf of Modo.
"I did talk to Markus, but we have no agreement at all to allow Zuccarello to go back," Sather said yesterday. "Mats is learning the North American game, adapting to the smaller rink.
"He's not going anywhere.""
Samtidigt som Rangers blev nollad.
Blir uppkallad inom kort då?
Zuccarello har börjat producera men har fortfarande två stora ytterforwards före sig i statistiken så det dröjer nog ett tag till innan han får chansen. Sedan beror det väl också lite på hur Rangers skadelista kommer att se ut i framtiden. Han börjar få mer speltid i Hartford i varje fall.
www.youtube.com/watch?v=VW4klsdHsuM&feature=player_embedded#!
På tal om statistik och tråkiga norgehistorier antar jag...
Kom heeeeeeeem!
Han fick tio års fängelse för att ha avslöjat Norges statshemlighet.
Ikväll/natt är det så dags för Hartford Wolfpack att magiskt byta namn till Connecticut Whale. Återstår att se om Zuccarello strandar.
theahl.com/stats/official-game-report.php?game_id=1007680
coblueshirts.blogspot.com/2010/12/its-time-call-up-mats-zuccarello.html
Ranger Rants
Jag blir lite äcklad av att läsa det där. De får det verkligen att låta som att det nordamerikanska spelet skulle vara så mycket bättre.
Zuccarello valde Rangers för att han trodde sig ha större chans som kreativ spelare att få en plats. Tyvärr verkar ju inte ledningen uppskatta den typen av spelare, så nog fan måste han känna sig lite blåst. Dock kan det hända saker om han får en chans...
Från twitter. Oj.
Ranger Rants
Precis, det blev Weise som fick kliva upp nu när man möter Philly borta, inte så konstigt egentligen.
www.telegram.com/article/20101218/NEWS/12180404/-1/NEWS05
Hartford har bytt namn till Connecticut Whale
Redigerad kommentar
De testar honom, är han mentalt stark? Eller ballar han ur vid första motgången?