{5647}: Det absolut värsta med hockeyn är att det finns lag som lägger pengar på ett damlag som ingen vill se. Löven öser miljoner varje år som kunde gått till J-18 eller A-laget för bättre utfall. nn100% PK och Woke över skiten. Spyr!
Gavelo:”I dagsläget finns det ingen klubb som konkurrerar med Luleå på damsidan när det gäller det sportsliga och det är något Luleå som med klubb, med hjälp av stark stöttning, har byggt upp under lång tid. De har haft krafter i ryggen som gett dem möjligheten att bli bäst i Sverige. Men klubben har också tagit ansvar för att förvalta möjligheten. Att hockeyn förenar människorna i Norrbotten är inget nytt, men att tusentals personer betalar över 300 kronor per sittplatsbiljett i en damfinal är det.”
Ni får helt enkelt bara lära er utav oss och försöka återskapa det vi gjort!
Lulessss: Det låter som att du har någon form av komplex. Är det så jobbigt och pinsamt att hela verksamheten bygger på att pumpa in pengar utan att klara utbilda några egna spelare öht? Ert damlag är ju till och med mer plast än Växjö, något jag inte ens trodde var möjligt
Skriv ner alla damspelare på lappar och lägg dom i en skål, sen får sportcheferna dra varannan gång tills dom fyllt lagen. Har vi tur då så kanske det blir ett jämnare SDHL.
Lulessss: Nej vi eller iaf jag är inte ett dugg avundsjuk, endast en idiot skulle tro något sådant. Men att inte kunna ta fram egna spelare eller ens ha 1 spelare i truppen som är från kommunen är svagt och pinsamt för en sk ”storklubb”
Sigge: Deras lösning om dom tappar många spelare dit kommer ju att vara att värva sönder dom andra lagen i ligan kanske främst Modo och Brynäs som är dom främsta utmanarna.
puffe: Jag unnar damerna mer än så, och jag tycker Modo är ett av lagen som faktiskt på allvar börjat ta sig upp i Sdhl toppen på allvar med ett flertalet egna unga talanger från bygden.
Gavelo: Förhoppningsvis är deras glansdagar förbi nu i och med den nya proffsligan i USA/Kanada. Vi får se hur bra dom klarar sig utan halva finska landslaget i fortsättningen. Ett riktigt plastlag som bara kommer bli sämre!
puffe: Hela resonemanget blir tyvärr tröttsamt. Man målar upp Luleå som en förebild i svensk damhockey där man menar att övriga lag måste höja sig. Detta är ett praktexempel på folk som inte kan tänka längre än näsan räcker. Luleå har värvat ihop det bästa spelarna år efter år och vinner allt på ett groteskt överlägset sätt, när man dessutom gör minusresultat på flera miljoner så ställer jag mig frågandes m, exakt vad är det övriga klubbar måste höja sig med, att värva över budget varje år tills man får lägga ner damverksamheten?
Sen är det en fantastiskt korkad diskussion om publiken som är såååååå fantastiskt i Luleå.
En finalmatch drar ungefär lika mycket publik som 10-15 vanliga hemmamatcher och Luleå har haft flest hemmamatcher och då slutspelsmatcher av alla lag i ligan i många många år. En onsdag i november så drar inte Luleå så fantastiskt mycket mer publik än några andra lag i ligan.
DrCox: Så blir det nog, eftersom de som skriver om damhockeyn är så oinsatt att man faktiskt inte vet om att Luleå är enda lag i ligan som inte har en enda egen spelare. Man har iaf 2 svenska målskyttar hittills i finalspelet, finskorna har stått för 85% av målen. Stort av Luleå!
Gavelo: Blir väl dom vanliga tröttsamma hyllningarna av Luleås Damverksamhet utan att nämna ett ord om att dom har noll egna spelare utan bara är ett ihopköpt lag och dom utvecklar inte svenska damhockey alls snarare tvärt om.
DrCox: Inte ens AB skriver något om matchen, däremot är det full uppdatering på allsvenska slutspelet , det säger rätt mycket om hur statusen på Sdhl 😂
SPOODI: Har drivit tesan ända sen dom började med det här upplägget att det lag som vinner första matchen kommer vinna serien. Blir så oerhört tufft mentalt om man förlorar första.
Majbrasan: Ja inte är det här nå jobbigt att kolla på. Idrott är ingen jävla lattjo lajban! Det är tufft och inte alltid rättvist. Spyr på det Kinnvall sa idag. Åååh så synd om mig fan håll käften!
Sigge: Tror HV behöver åka ut och lära sig scouta med liten börs. Samt att hv publiken uppskattade nog inte lika mycket som vi när man blev klar för shl.
{10522}: Men fattar in riktigt hur han kan ”skriva på” Örebro i februari när han har kontrakt till -28 med Oskarshamn. Ger ju inte bra signaler precis.