{5647}: Jag hittade det. Eftersom jag skriver så pass lite var det bara några inlägg ner i min historik. Hur som helst så kopierar jag och lägger in en ny tippning
FRANS-MICHAEL: Hmm, antingen är det något fel på tipset Såsom att ett lag inte förekommer eller att det förekommer flera gånger eller motsvarande. Ska kika på ditt specifika tips senare, men det lättaste är att skriva tipset igen i rätt tråd.
Saleva: Följande är registrerade för att ha tippat SHL: Gäsp Jan-Erik SPOODI S-vikaren Från Hörnefors Majbrasan MorganaLefaey JoJo2613 Barnaby Gerdin dempa ValleyLeaf Bob Beers Bjelkeby Marrdin JonathanF Vikingen fjällman biff1 Cheese KRB
Och motsvarande för HA: Gurkan Gäsp Jan-Erik SPOODI S-vikaren Från Hörnefors Supertrött Werner Törna Rurik Idbyn Gusse KB Mikethebike Thors 22 Frontschwein Modomas Flytgubben skavsår Byss bengt88 Sigge
Jag hoppas MoDo startar i full fart som i början av förra åtet, men samtidigt försöker på att fokusera på att inte slarva med puck och uppspel i egen zon
Costanza: Vad tror vi om premiären då MoDo vänner? Blir det tätt och målsnålt och vinst i förlängningen? Det är mitt tips. Pucken i kryllan av Sampo, här kommer stora starka MoDo med finsk sisu *Beep beep*
Cheese: Jag var och frun var på plats. Några minuter in i period 2 ringde barnens morfar och sa upp sig från barnvaktsjobbet för att yngsta dottern skrek efter oss. Det var bara att knalla ut till bilen och åka hem. 😅
Cheese: Det var mycket surr om hur få biljetter det var sålt inför premiären ifjol med, men det blev så gott som fullsatt till slut ändå.
MEN då var det första hemmamatchen i SHL på bra många år. Kanske inte blir samma strömning när det närmar sig i år. Men vi kanske ska vänta tills den slutgiltiga siffran presenteras innan vi börjar greppa efter högafflarna.
FRANS-MICHAEL: Har man äntligen tagit bort holken alltså? Fantastiska nyheter isåfall. Tycker dock man ska det lite lugnt med att eventuellt utöka ståsektionen.
”Vanliga ståplats” bredvid kurvan är sällan särskilt fullsatt bortsett helger och andra större matcher.
Lyssnade på Widebro på ett föredrag i förmiddags och då nämner han Hägglunds nya kapacitet. Den exakta siffran är numera 7250.
Detta sedan holken på ståplats är borta, samt att ett antal ståplatser ovanför sittplats på bortre långsidan.nn7250 låter snyggare än 7115, eller vad den gamla siffran var.
Personligen skulle jag gärna se att de tog in några hundra till på ståplats. Jag antar att begränsningen har att göra med utrymningsvägar.
Om man tar bort staketet mot ena sidan av ståplats eller öppnar upp dem delvis, så skulle utrymningsfrågan lösas. Detta har man redan gjort mot Kurva Carlabel.
Greenwolper: Ja, den energin vi MoDosupportrar kan skapa i arenan är helt klart i toppen av SHL. Utan den energin hade vi inte kört över Timrå med 7-1.
Cheese: Finns många som bara är halvinsatta och tror på sånt som står i tidningen om att Brynäs direkt slåss om guld, vi får svårt att hålla huvudet uppe osv. Tyvärr styrs en del av den allmänna uppfattningen kring klubben och väntar några matcher för att se.
Smurfen: hoppas på när intill fullsatt så vi får starta med viljans vackra namn. Så att alla nya spelare kan få en jäkla introduktion i arenan. Nu längtar man till premiären som fan!
👏👏