1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505500 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...så bär det nu av till grillning med arbetskamraterna. Hämtning om 10 minuter. Synd att man ska jobba i morgon.

Salle:

Snarare något kraftkablage som kortslutits, eller liknande. Vi har reservkraften där och det har inte varit några samtal till jouren.

knaskamilla: Svider det när du läser kvällsblaskorna idag också?

Poffa: Kraftavbrott... Nåt reservaggregat som inte fungerar som det ska månne.

Poffa:

Tack. Jag letade på telia.se och aftonbladet.se, utan resultat.

knaskamilla:

Se länk. 

Är det förresten någon mer än jag som inte kan skicka sms för tillfället? När jag försöker får jag felmeddelande hela tiden.

shinzawai:

Det bådar ju gott inför framtiden.

knaskamilla: Alla sportutövare brukar väl bli bättre av barn tycker jag..

Nu har Pasi blivit farsa också. Hur är det nu igen - brukar de bli bättre eller sämre hockeyspelare av att få barn?

Paddan: Så är det tur att det finns senatorer i USA som har ungefär lika bra kunskap om internet, och hur det fungerar, som Ines Uusman:

"And again, the internet is not something you just dump something on. It's not a truck.

It's a series of tubes.

And if you don't understand those tubes can be filled and if they are filled, when you put your message in, it gets in line and its going to be delayed by anyone that puts into that tube enormous amounts of material, enormous amounts of material."

knaskamilla: Han kanske blir på bättre humör om man diskuterar Port Vale FC med honom

knaskamilla: Det tror jag med. Det var därför jag uteblev igår..... och idag.

Dream Team:

Ja, konserten sög nog. Det tror jag. Jag hade bara slösat bort pengarna om jag hade åkt dit...

knaskamilla: ...så beror det kanske på vilken tidning man skriver åt när man recenscerar en konsert. Å andra sidan så har väl smaken alltid varit delad. Nåväl, konserten får knappt godkänt av GP, i vilket fall. Så bra att han får chans till revansch ikväll då, om han nu tycker att han behöver det.

Salle:

Jotack, det svider. Jag kunde ju helt enkelt inte låta bli att läsa Aftonbladet för att se hur det var...

knaskamilla: Igår var det tydligen hyffsat så det måste svida...

[url=www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,850590,00.html]Magnifikt, Robbie[/url]

Idag är Robbie Williams-dagen. Buhu. =(

Gusse: Dom noterar med stora pennan i lilla anteckningsboken.

Anders Eriksson till Columbus...! om intresseföreningen vill veta!

....så är jag trött nu!!

Likt förbaskat måste man stiga upp för att servera en massa fotbollsspelande ungdomar frukost....

*Gäsp*

Sannes: ... så är det alltför lätt att glömma bort hamnfestsplanerna när man har trevligt sällskap och några vinflaskor.
Lika trevligt måste myggorna haft för det kliar nåt infernaliskt på mina ben. Hoppas dom får en rejäl baksmälla imorrn som straff.

....så är det ruggigt varmt i lägenheten, är ingen höjdare att ha vindsvåning på sommaren. Och värre varmt lär det väl bli antar jag.

wap.hockeysnack.com
Jo det ska ju vara en fri marknad men finnarna har väl någon form av begränsning om jag inte minns helt fel. Gällande alla som försvinner så får man helt enkelt sikta in sig på att utbilda lite sämre spelare :) nej visst är det ett problem, som man har svårt att lösa. Vet inte på vilket sätt sådant kan ordnas, men man får väl hoppas böterna som nhllagen får om spelarna de plockat över inte spelar ett specifikt antal matcher hjälper till lite i alla fall.

MorganaLefaey:

Du har helt rätt i det, men det stora problemet är som jag ser det, att så många svenska unga talanger som flyttar till Nordamerika. MoDo har ju år efter år fått fram massa lovande spelare på ishockeygymnasiet. Vissa har stuckit direkt, andra har spelat ett par säsonger i MoDo och sedan stuckit. Vad ska man ersätta dessa med? Det är ju svårt att skapa ett slagkraftigt lag om man måste byta halva truppen varje säsong.

En begränsning av antalet utlänningar kan vara en fin idé, men samtidigt är det väl meningen att man ska få söka jobb i vilket land man vill, så länge det är inom EU?

AM:

Tack. Pinsamt att de klarar av att upplysa om tiden, men inte arrangörerna av Hamnfesten...

wap.hockeysnack.com
Man blir ju lite rädd när mora har 11utlänningar,12 med eric j som har dubbla pass och som bott ett helt år i sverige. Luleå har väl 8 samt jagar en till, plus en på tryout.sen kommer väl någon klubb till med 8 osv. Det kanske är billigare och inte tillräckligt med svenska lirare, men någonstans finns en smärtgräns.

wap.hockeysnack.com
Tycker också det är ett dumt försök men ändå ett försök. Skrev ju att det var en helt annan sak om jag tyckte det var rätt eller inte. Står fortfarande för att det borde finnas någon form av begränsning av antalet utlänningar man får ha. Förut var det 3 men om de varit i sverige längre än 3år så räknades de som svenskar. Kanske en gräns på 4 eller 5 och samma 3års gräns hade gett fler unga chansen. Men samtidigt vill jag ju se så bra hockey som möjligt och kanske har vi helt enkelt för få bra junisar i sve

NuMo: Känner man Svarten rätt så kommer det att dimpa ned ett inbjudningskort gällande inflyttningsfesten i polis Westmans brevlåda.

Fast du om någon vet ju hur dom är, de amatörer som bråkar på utsikten...

NuMo:

Ingen dålig lekstuga han har =)

Grattis Svarten.

Du körde mot rött men kapade lagens långa arm.

En lycka kommer sällan ensam. Att du blir poängkung i vinter förväntar jag mig nu.

allehanda.se/lokalt/10055

...så undrar jag hur det är tänkt att man ska veta vilken tid Marmeladorkestern spelar ikväll. Har kollat på hamnfesten.com, men den enda tid som står där är den tid när själva området öppnar på dagen - sen är allt bara uppräknat som en lång lista. Ska man anta att Marmeladorkestern spelar som trea från slutet, om de står som trea från slutet på listan, och försöka räkna därifrån på något vis?

Jag tar tacksamt emot hjälp om någon vet något.

MorganaLefaey:

Själv tycker jag att det låter helt idiotiskt. Glöm inte bort att Henrik Lundqvist petade Fredrik Norrena i Frölunda. Det handlar inte om att talangerna inte får chansen, det handlar om att det inte finns några talanger.

Nackdelarna är många. Eftersom antalet inhemska bra målvakter inte växer på träd, skulle glappet mellan de rika och fattiga klubbarna bli ännu större. I dagsläget har de fattiga klubbarna chansen att få tag på duktiga målvakter från mindre hockeynationer genom en god scoutingverksamhet. Dessa målvakter vill givetvis spela i en bra liga för att utvecklas. Detta har lett till att Kazakstans målvakt Vitaly Eremeev har valt att bli enbart ryss. Detta är givetvis beklagligt, med tanke på att många redan anser att det finns för få nationer som är bra på ishockey för att det skall kunna kallas en världssport.

Tvärtom tror jag att utländska målvakter snarast är bra. Jag tror till exempel att Krizan har givit väldigt bra PR till MoDo. En profil, en förebild för yngra svenska målvakter. Ökade publikintäkter, ökad souvenirförsäljning etc. Pengar som kan läggas på målvaktsutbildningen istället, för det är där problemet ligger.

Slutligen så verkar den där avgiften riktigt, riktigt dum. Medan storklubbarna med all sannolikhet inte har några problem med att betala den där avgiften, måste de mindra klubbarna välja mellan att göra sig av med sin viktigaste spelare eller riskera hela ekonomin.

wap.hockeysnack.com
Cool grej att ryssarna lagt in böter för lag med utländska målisar, säsongen 08/09 blir det helt förbjudet. Jag menar då har man insett att vi inte är i närheten av andra när det gäller att ta fram målisar. Sen om det är rätt ären helt annan sak. Håller med om att man inte skall stressa fram en spelare, men nog borde man ändå ha kommit så långt nu att man borde ha en underskrift. Visst är spelarna som kommit bättre än de som lämnat, men inte i den nivån som säger utmaningen är lagd här kommer vi

MorganaLefaey: Vi har ett bra lag redan nu och vi har inget behov av att panikvärva första bästa till den kvarvarande forwadsplatsen.Tycker Ecke gör rätt i att avvakta vilka som inte får kontrakt over there.Av dom spelarna som ecke värvat hittils så är det kanske inga namn som sticker ut (förutom susse då)men om man se på vilka spelartyper det är ser man att det finns en tanke bakom värvningarna som Skröder han ska ju böka framför mål vilken det inte var många som ville förra säsongen.Andersson är ju en offensivt stark back som gör bra med poäng känns som om han kan bli viktig i pp.Susse vet vi ju alla vad han kan.Han har 11 NHL säsonger bakom sig helt klart kommer han att bli nyttig.Håller med om att det behövs en forward som kan göra mycket poäng.speciellt med tanke på dom poäng vi tappar när Pavlikovski och Pardavy Sticker.

...nu verkar Jonte ha hyrt cykel på Gotland vilket torde innebära att han är klar för Roma Hockey eller möjligen Sudret...

wap.hockeysnack.com
Tråkigt att sedinarna inte var bomben, dock intressant att de nu får 80mille till i förmögenhet. Skall man locka med gratis liret sen från modosidan? Nej allvarligt så börjar man bli nervis nu,för många andra lag har presenterat fina namn och modo har inte visat sina stora än. Ja jag vet om susse men av någon anledning så ser jag han som någon som kan hamna var som helst på imponeranivån. Så snälla presentera något som i förväg får en att tänka här har vi en som kan vinna poängligan. Mvh fyllot.

Martin S: Vilka spelare är det som fortfarande ryktas till modo nu då ? :). Känns som alla som det ryktats om har skrivit på för andra klubbar.

Tänkt på en sak med angående Poffas bomb, har svårt att se att den ska innehålla 2 spelare. Dels eftersom Ecke själv säger att dom bara ska värva en forward till :). Iof har det ju bara vilda gissningar om hur många spelare den ska innehålla, det kanske är så att det bara varit en spelare den har handlat om hela tiden ? :D.

Nä nu hoppas jag att man pressenterar sista spelaren till veckan så man inte väntar så länge innan man får klart med truppen.

eloff: Du blandar äpplen och päron. Kom igen när du vet vilken frukt du pratar om i fruktsalladen.

Dream Team:

Jo, där har du säkerligen rätt. Tvillingarna gör sig som ett vapen tillsamans, så har det alltid varit. Det är bara sådana experter som Hårde Hardy som plötsligt trodde sig bli geniförklarad av att plötsligt bortse från det uppenbara. De extrapoängen tjänade han ju inte in - Tvärtom.

Tvillingarna är säkert var och en habila hockeyspelare, (säkert bättre än medel"snitts"spelaren.) men ändå, det är tillsammans man får full pott från dem.

Själv tycker jag att den som vill satsa bara på den ene, visar sin inklompetens, än sitt geni.

Man måste jämställa det med vilka två andra spelare som skulle kunna göra samma jobb. Det är det här som är tvillingarnas styrka.

Naturligvis finns det säkert ett antal andra duor som är lika bra, om inte bättre, men de tillhör defenitivt de bästa av paren.

Sen så gäller det vidare att få dit en tredjespelare som kan komplettera, eller kanske snarare, berika, duon så att det blir en komplett trio.

Det är svårt oavsett. Problemet med Sedinarna är att de är så dominanta och inriktade på varandra så att den tredje ofta får spela tredje fiolen. Det kan ligga dem tilll last. Weinhandl var en spelare som var tillräckligt stark i sitt eget ego att berika i ställer för att bara komplettera.

Tyvärr för dynamiken, så var han på tok för stark när de sammanstrålade sist unde lockouten. (fast kanske var det truppens dynamik som gjorde att Weinis kompetens gjorde sig bättre i en annan formation.)

I NHL verkar man äntligen ha träffat rätt i fråga om "komplementspelare".

De här problemen behöver man inte brottas med hos Z:a. Han är en egen indivudualistisk stjärna som man bygger ett lag omkring, det råder ingen tvivel om. Det är inte Tvillingarna.

NuMo: Tveksam att "systrarna sarg" ens tillsammans är bättre än Sveriges nu ledande/bästa ishockeyspelare men att betala dom 3,5 MUSD/var att jämföra med 2,6 MUSD är ju direkt löjligt.

NuMo: Men varför görs hela tiden bedömningen som om Sedinbröderna var en enhet, som något som måste ses tillsammans ochs om på inga sätt bör skiljas åt? Jämför du istället Henrik Z med Daniel S och Henrik S så blir säkert inte jakten fullt så omöjlig för Njurundasonen. Är det inte i själva verket så att detta är lite av en belastning för twinsen? Ja, att skriva kontrakt med olika klubbar är väl knappast troligt. Men det vore synnerligen intressant att se vad som skulle kunna hända om det blev så.

eloff: Jag är helt övertygad om att Sedinarna skulle kunna göra så att Z:a fick jaga som en åsna mellan två tappar.

Är man insatt i hockey så är nog alla intygad om att en inte är bättre än två.

eloff: Det skulle vara roligt om Zetterberg passade till Zetterberg som passar till Zetterberg.

Deas: Ja dom verkar ju ha en bättre agent än Z:a. Han "fick" bara ca 2,6/år i 4 år. Han borde fått det dubbla, men tyvärr för Z:a valde han Svesse Svensson (fd Övik) som agent. För inte är det väl någon, i ishockey insatt, som anser att Sedinarna är bättre än Z:a

Deas: Jag älskar våra Modoiter som hockeyvärlden ger vad som helst för att få ha i sitt lag.

NuMo: ~3.5 var per år. Inte så illa pinkat av bröderna :)

hellge: Poffas bomb är som de flesta vet en poff!

Martin S: Jahaja, nu är man helt fetborta igen. Jag har inte längre några uppslag om vad Poffens bömb kan innehålla.

Tur att man får sin dagliga dos av fantastisk fotboll igen efter det plågsamma matchuppehållet. Det är tur så att man har något annat att ägna tankarna åt än att klura på bömben.

Ska vi gissa att Getinghov får tak nu.

Martin S: Skit! Bara tio dollar drygt och de sviker Modo direkt. Det är ett under att någon junior vill spela i Modo i stället för i USA:s Björnliga.

« · 728756 · »