1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505501 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...så bär det nu av till grillning med arbetskamraterna. Hämtning om 10 minuter. Synd att man ska jobba i morgon.

knaskamilla:
Ytterligare en bild på din Robbie. Måste kännas en aning surt att inte få se han live.

Sannes:

Min och min... Jag är inget stort Robbie-fan, lyssnar faktiskt aldrig på honom hemma, men jag har länge sagt att om det är någon artist jag skulle vilja se live så är det han. Och nu dök chansen upp. Och så försvann den igen, ungefär ett halvår senare...

knaskamilla: Vilken tur att Carola är så spontan och gör oväntade saker att hon bara helt apropå kan stagedivea...

" För att garantera stjärnans och publikens säkerhet hyrde SVT in sex medlemmar ur Cirkus Cirkör som tog emot Carola i publikhavet. Vakter bevakade hoppet och en speciell ramp hade byggts till som hon kunde hoppa från."

Hahaha! Ännu ett bevis på att Foppa inte är av denna värld :-)

Paddan:

Jo, det var en verklig "kupp" hon lyckades med där. Nu måste hon vara nöjd!

knaskamilla:

Hade jag stått där i publiken hade jag gett blanka faan att ta emot henne. Hon har ju Gud (Observa det stora G:et så ni inte förväxlar det med någon pajas) som skyddar henne, så han hade säkert hållit henne uppe.

Hemsk kvinna, det där.

Poffa:

Kanske det de var rädda för, när de var tvungna att betala sex personer för att ta emot henne. Vad de inte hade räknat med då var nog alla stackars tonårsgrabbar som såg chansen att få röra vid en kvinna för första gången i sitt liv, som säkert hade tagit emot henne även utan att få betalt.

Paddan: haha, riktigt fjantigt med inhyrd personal för en stagedive. Rock on.

Deas:

Är det inte dags för Carola att göra karriär utomlands snart? I, säg, Mexiko eller nå't annat lagom avlägset ställe.

knaskamilla: Kanske vi kan skicka iväg Carola för att leta efter Loch Ness-odjuret. Du ska se att hon har lyckats driva upp odjuret inom högst en vecka, eller så kan hon få tjänst som propagandamaskin i Nordkorea. 

Eller man kanske ska rekommendera fröken Häggqvist det som stod i Expressen under dagens tistel för något år sedan:

Där stod: - Till er som flyttade er när jag skulle stagediva

Icing-Ove: Står det något i bibeln om att även Jesus hade problem med sina fötter? ;-)

Dream Team:

Det vet jag inget om, men Jesus, likt Foppa, stod ju ut med stort lidande för att glädja massorna.

Poffa: Den liknelsen stämmer bra. Men den övertygelse som Jesus hade var ju till slut det som fick honom på fall. Foppa har väl som det känns fyllt den bägaren med råge. Det ska nog till nåt alldeles extra för att samma sak ska hända även där.

...så får den här arbetsdagen vara slut nu. Fint väder och lite att göra, det är de perfekta förutsättningarna för golf.

Dream Team: Sen är det inte helt lätt att gå på vatten, bägge brukar göra det. Det sliter mycket på fötterna.

Peter Forsberg går på vatten, shalalala lala la la

hellge: Hehe.. ja, det är väl så. ;-) 

Det är nog den hårda varianten av det azurblå som Peter råkat ut för. Skärpning till de ismakare som Foppa råkat ut för genom åren..

Dream Team:
Jesus hade behövt ett par Crocs, helt klart, gå långa sträckor på steniga gator. Det enda man läste i konfirmationen var ju att de ständigt satt och smörjde hans fötter med olivolja eller nåt :-)

Icing-Ove: Jesus hade nog inte råd med ett par Crocs helt enkelt :)

mok: Vadå han gjorde ju bröd till 1000 pers av en liten brödbit. Jag tror det var Skule tunnbröd. Han borde väl haft stålar.

Poffa:

Du inbillar dig. Det blir bara kallare, molnigare och blåsigare.

knaskamilla: Det kändes inte så kallt när man med apostlahästarna tog sig från "Coopen" till hemmet.

Salle: Tro om kylan beror på att jag suttit ute och läst Hogfather av Terry Pratchett.

...så har inte jag kännt av nån kyla. Har nyss varit och badat i Veckefjärden.

Frisco: Åfan, har Poffa tvingat dig att vara "bollpojke" åt honom under golfrundan?

Paddan: Äh, han vill inte visa upp sig när han motionspelar. Han är halvvägs upp till Umeå, inne i skogen och spelar.

Frisco: Exakt var badar man bäst då? Jag samlar på nämligen på badstränder.

hellge: Fort Myers Beach (Fl. USA) är att rekommendera.

Key West dög, Daytona var lite liten pga tidvattnet men klart OK ja de flesta stränderna i Florida är nåt att ha prickat av.

Salle: Ångermanlänska, det blir så rysligt många annars.

Salusand fick ett besök i Måndags, ett fantastiskt bad.

wap.hockeysnack.com
Nu har jag inte läst alla inlägg, men om du jagar fina stränder kan jag rekommendera ko kai nok och ko kai nai, underbara stränder som är kritvita och eg inte sand utan snäckor som krossats till vitt mjöl. Sen tar det väl 2-3h dit med en powerboat så man är nästan alltid ensammen med korallerna.

hellge: Inte vet jag var man badar bäst. Men vid Prästänget är det perfekt att bada. Bilen 20 meter från vattnet, liten smal strand med sand. 1 meter djupt längst ute på bryggan och glass i kiosken. Vacker utsikt (om man bortser från E4) över Veckefjärden och golfbanan.

hellge:

Playa del Tjal. Varmt i vattnet och lite folk för det mesta. Ett minus för insekterna, dock.

hellge: Ett vinterbad vid Playa del Swedbank Arena...

Frisco: Intressant, känns dock som att det i dagsläget inte vore genomförbart. Fast först isracing och sedan elitseriehockey skulle ju kunna vara en trevlig kombination

...så har jag just pratat med kansliet. Fakturorna för platserna har skickats ut men jag har inte fått någon. Lite förvånad och lite orolig ringde jag då Gabriella och de påstod att jag velat ha det mot avbetalning, vilket inte är sant.

Då kollade hon underlaget som jag skickat in och där stod det att jag INTE ville ha det på avbetalning. Anledningen till att jag stod uppsatt bland de som skulle avbetala var tydligen att den som skickat in sina papper innan mig valt avbetalning.

Så nu kan man konstatera att allting är som vanligt på kansliet. En enda salig röra.

Poffa:

Jag skickade iofs inte in några papper, men jag valde avbetalning och fick en faktura på hela beloppet. Poffa, knas - det låter ju så likt. De har säkert blandat ihop oss.

knaskamilla:

De kanske tyckte att du inte var kreditvärdig och därför skickade en faktura istället.

knaskamilla: Då hoppas jag att den som skickade in före mig har betalt sin faktura och att mitt seriekort råkade slinka med på ett hörn, för inte heller jag har fått någon faktura.

Poffa:

Skulle väl vara det, då. Men hur har de fått reda på att jag är skyldig min pappa en massa pengar?

Poffa: På min faktura var det pålagt 50:- för frakt eftersom jag skulle få kortet skickat som rek fast jag inte ville ha det. Ett mail så var det löst. Hade blivit fel där också.

Frisco: Tydligen hade jag inte sån tur att någon betalat mitt seriekort, när jag kom hem låg fakturan innanför dörren.

Då bär det av. Lär ju titta in med rapport om väder odyl.

Nu skiter jag i det här. Mot sydligare breddgrader...

Poffa: Om jag ser dig i trakterna utav mina domäner (runt Stadion) så lär du få ångra det ;-)

65selander, Salle: Ni passar bra där på "Hästskitstadion" (Ryttar-OS 1956 och Ryttar-VM 1990).

...så undrar jag varför alla andra har en massa saker att göra i helgen, men inte jag. Jag är redan uttråkad bara av tanken.

knaskamilla: Tat lugnt, ta en toy. Njut av lugnet.

knaskamilla: Se en film.

« · 728756 · »