Poffa: Visste väl att hon var kass som instruktör fast hon var en av bygdens bästa junior :-))
Jag vill gärna ha ett idolkort utav dig när du står i din utstyrsel på banan samtidigt som du försöker komma ihåg vad du lärde dig på kursen ;-)
Är det Poffa till vänster?
scim:
Ingen aning, men oavsett vilket så kommer du nog ha ont i magen i morgon. Matsmältningsproblem är inte att leka med. Ta en samarin innan du går och lägger dig.
65selander:
Jag tror bestämt att du ÄR avundsjuk. Be Westerlind ta med dig till rangen någon gång, vem vet du kanske blir fast i det.
65selander:
Jeans har jag spelat i dussintalet gånger. Mössa på mitt huvud har varit allt från toppluva från ÖMK Rundbana till keps från Caterpillar. Inte det där flashiga märket som bratsen kring Stureplan tycker är hippt, utan Caterpillar som i stora gula dumpers med mera.
65selander:
Svart piké och trekvartsbyxor. Där har du min golfutstyrsel, din pensionär. Din syn på golf är lika föråldrad som du. På de flesta banor så är klädcodex någonting förlegat. Även det, ungefär som du. :-)
Poffa: Din junior. När man är i min ålder så så har man viktigare saker än att försöka se rätt ut på en kortklippt gräsmatta. Du glömmer väl inte att stryka din pastellfärgade piké innan du går ut och spatserar i dina "äppelknyckarbyxor" ;-)
Golfetikett
Internationell golfetikett gäller: Golfskor med softspikes (gymnastikskor accepteras ej), skjorta med krage och ärm, shorts av modell "Bermuda" (ej korta shorts) och ej jeans. På vissa klubbar krävs kavaj (Irland & Skottland) för vistelse i klubbhuset. På vissa golfklubbar i Sydafrika krävs knästrumpor för herrar (kan införskaffas i klubbens shop). Studera de lokala reglerna och kom därför alltid i god tid till banan.
65selander:
Du är bara avundsjuk för att du inte har någon fritid att spendera på golf eller annan sport/fritidssysselsättning.
...så är det märkligt hur skönt man sover på soffan. Först eget golfande på Puttom, sedan åt man leftovers från gårdagens grillning och när man sedan lutade sig tillbaka i soffan och skulle se på lite golf från USA-touren, ja då somnade man som en klubbad säl.
Paddan:
Ståplats
15år och uppåt: VIP 3000/Serie 2000
upp tom 14år : VIP 1500/Serie 1000
Paddan:
Förhoppningsvis hittar man något bättre lag att spela mot. Philadelphia i nya arenan, kanske?
Jaha. Då var ytterligare en arbetsdag slut där man suttit framför en dator hela dagen. Om man skulle ta och pallra sig hem och...tja sätta sig framför datorn hemma istället.
Äh, klantiga jag hade ju lyckats skriva Arantes både i för- och efternamn