1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505871 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Poffa: Nu är jag väl en som inte direkt hoppas på att Enström skall ta någon av småttingplatserna, men ju fler som är heta och bra desto bättre om man säger så.

Kör de dubbla pass på tisdag så lär man väl hinna med att se ett av dem. Undra om det bara är för att de skall vara slutkörda inför matchen på onsdag och göra det lite jämnare för Timrå.

MorganaLefaey:

Tommy Enström ser riktigt het ut. Selin känns mer som utfyllnad i truppen, just nu. Dallas är sitt vanliga jag, men skulle behöva mer fysiskt spel på träningarna för att komma till sin rätt.

I helgen är det mig veterligt träningsfritt. Till veckan kör de ispass varje dag. På tisdag kör de till och med två pass.

Poffa:Hur har det sett ut för Dahlberg, Enström och Selin? Nu brukar ju iofs junisar vara lite snabbare att komma igång än åldersmännen.  Någon som vet om de kommer träna något under helgen? Jag har ju missat alla träningar och hade varit roligt att se någon innan man drar söderut till soliga Kramfors för match.

MorganaLefaey:

Snabba spelvändningar. Hela tiden det. Att börja om och komma med fart. Sedan var det mördarövningar för skridskoåkningen. Och lite skotträning, en mot en och två mot en.

Paddan: Vad gick dagens träning ut på? Förutom att göra spelarna bättre vill säga. Har de börjat träna 5-4/5-3/2-1 eller någon fin form av uppspel......

scim: Någon annan som såg ut att vara välmående är Pasi. Ett enda stort leende på träningarna. Adam Andersson ser ut att bli en riktig tillgång i vinter. Någon som får passa sig så här i kräfttider är Timander, för han ser ut som en kokt kräfta i ansiktet redan från starten på träningarna. Det var faktiskt ganska skönt att komma in i den lite svalare luften i Swedbank Arena när det är så varmt som idag.

Återigen smög Alexander Steen bakom spelarbåsen och han och Ecke såg ut att ha ett ganska långt samtal.

Salle:

På min är det 37,1, ganska välmående mao!

Men vänta nu...borde inte jag vara på jobbet nu? Jo, men det sket jag i. Nu blir det lunch på målet (kanske?) och sedan iväg mot Nynget och poola i pölen.

Helg!

...så har min balkong allvarlig feber. Temperaturen har på bara några minuter gått från lätt sjuka 38° till allvarliga 40.6° i skrivande stund. Dags att ringa en husläkare månne.

Metal Guru: Jag klagar inte över den ekonomiska uppgörelsen.

Men vad i helskotta...
Nån måtta får det vara på hur mycket man kan sälja bort klubbmärke och klubbnamn. Tycker åtminstone jag.

wap.hockeysnack.com
Så vitt jag vet kallas det permis. Eller övervakad frigång kanske det heter. Måste få återkomma när jag snackat med chefen om vad det heter så jag inte ljuger för dig.

MorganaLefaey: Äh, träningstiden är ju 10.00 - 11.50 och under den tiden borde väl någon hunnit få lunchrast... eller vad nu ni i oskolvärlden kallar lunchuppehållet.

knaskamilla: Det där har jag svårt att förstå. Du menar att Harald sätter laget före hungriga hockeytokar? Ack ack.

Poffa: Han bor ju i husvagn sedan veckor tillbaka. Och den står inte i Bäpa.

Paddan:

Du får vänta tills du blir högavlönad lärare då, alltså.

Paddan:

Bil ?? Behöver ni inte spark snart i Ö vik =)

Paddan:

Prata med AM, han ska nog dit och tar nog bil från Bäpa.

knaskamilla: Körkort har jag, men har inte haft råd att skaffa bil på de senaste 10 åren.

MorganaLefaey:

De "förhandlade med Lückner" sa Mia på årsmötet. Jag tror att det innebär att han inte ville ha träning på lunchen, det faktum att den ligger 10-11.

Paddan:

Du får väl skaffa körkort (?) (och) bil, vettja.

Paddan: Fick för mig att de skulle lägga träningstiderna så man kunde köpa lunch på restaurangen. Eller tar de för givet att man äter lunch mellan 10 och 11?

Satt och funderade på samma sak, men kom underfund med att sova nog är trevligare än att se andra träningen. Får se till att man är vaken tidigt när de går in på vecka 2.

knaskamilla: Det är ju en jäkla tur att bussarna går så ofta på sommaren. Får åka kl 8 från Bjästa imorgon för att hinna till träningen i Swedbank Arena kl 10. Hmm, dagens I-landsproblem tror jag visst. 

Poffa:

Att de inte sa något till mig, då kunde jag ha slängt med en Ace of base-skiva och en Absolute dance 21, eller något sådant. Typiskt.

Hedström nobbar tydligen Saikarna..blir han en lillasyster kanske då?

Poffa: Jag antar att du gör en egen utredning. Hoppas att du får tag i dem.

Salle:

Det där handlar inte om mig. Dock har jag insett att de lyckades få med sig något. Man valde att stjäla ungefär 20 CD-skivor från tidigt 90-tal som jag hade liggande i en ICA-påse. Värdet på skivorna är kanske 500 spänn, självrisken är en tusenlapp. Jag orkade inte ens anmäla det.

Paddan: Visst kändes det som om han hade viktenpunkten på fel ställe förra säsongen för han såg väldigt ostadig ut och själva åkningen gick i ultrarapid. När han faktiskt enligt mig var ruskigt bra under lockouten så blev man helt klart besviken på förra säsongen, men man kommer inte undan att han faktiskt gjorde flest poäng under sin tid i modo förra säsongen.

Men jag skulle inte klaga om han var en som fick kliva av och ge chans åt ungdomarna.

Skall bli intressant att se hur det kommer se ut den 10e i Kramfors. Tyvärr får man ju inte se de som är på gotland då.

Salle: Tröjan kanske är hyfsat snygg? Vad vet jag.

Varför inte göra en retrotröja istället?

Salle: Får hoppas att man, precis som på de där tröjorna, kommer att ha namnet tryckt i axelhöjd på de nya matchtröjorna istället för längst ner på tröjorna som tidigare. För jag förmodar att det är för mycket begärt att tro att de nya matchtröjorna kommer att ha broderat klubbmärke mm.

Salle: Skulle väl tro att det är samma hus som en kollega till mig, det är i så fall det 3e inbrottet bakom denna låsta dörr på 3 veckor. När de länsade deras så hade de satt tillbaka ett annat hänglås så då gick hon runt och provade alla andra om hennes nyckel funkade för att se om tjuven hade eget förråd och lyckats med att switcha lås med sitt eget.

MorganaLefaey: Med tanke på den utveckling Gästrin hade förra säsongen, som väl var ungefär lika med noll, och att hans skridskoåkning såg mer än lovvärt stapplig och trög ut så känns han som en av avstigningskandidaterna.

Ska bli intressant att se vad Anders Selin kan göra också som "vikarie" för Niklas Öhman under försäsongen

Poffa: Det finns fler som har drabbats eller är det du som kommit på att det "saknades" grejor...

[url=allehanda.se/lokalt/10448/]Fick lägenhetsförrådet länsat[/url]

Paddan: Det känns tarvligt, men det är nästan så att jag hoppas på att det blir dessa två. Men nu blir väl några polare sur då de umgås med Gästrin.

Dahlberg kanske även får lite problem, då det troligast inte är lika lätt för honom att köra sin stil i ES som det är i Junislaget.

Paddan: Fina bilder men man blev hungrig av dom...

[url=www.modohockey.se/filarkiv/bilder/ispremiar_060731/Ispremiar018.jpg]F-n vad snygga tröjorna är förresten.[/url]

Det smög in sig ett mellanslag i länken därför blev det många försök innan det blev rätt. Men detta tog våra eminenta moderatorer snabbt bort förstås.

MorganaLefaey: Skulle jag gissa så tror jag att Enström och Gästrin ligger närmast till för en utlåning.

MorganaLefaey: Lite fler bilder från första isträningen, courtesy of Håkan Nordström.

Deas: Ser väl inte allt för tokigt ut. Är ju själv en som tycker Salle och Svarten borde provas på skillda håll då jag tror man kanske kan få ut mer av dem då.

Det som känns lite lurt är att modo har minst träningsmatcher av alla lag om jag förstått det hela rätt. Man verkar välja den vägen då det lagts till 5 matcher under serien. Kommer man då finna de formationer som man är nöjda med.

Sedan kunde man ju läsa i Öa att det kommer försvinna ett par forwards fram till premiären i september. Och att de hoppades se vilka småttingar som sticker ut och rör om lite. Visst är det 14st forwards som man brukar ha i truppen? Vilket i så fall betyder att 2st skall bort, om inte skador sker.
Jag tror att Enström är en utav dem, sen vill jag inte skicka någon till.

Nilsson och Molinder får ju dessutom inte direkt så mycket tid på sig att bevisa något då de nu är borta fram till 18Aug.

Frisco: Ja, eftersom Hasse Andersson var på plats så var även Aftonbladet på plats. Dock inget i Expressen och jag finner inget i TÅ heller, trots att jag såg TÅs reporter springa runt i SBA.

Salle: "Aftonbladet var också där igår"

Var verkligen Aftonbladet där?

Paddan: Jag är med dig. Det är mer Hasse Anderssons brist på mikrofonteknik än ljudanläggningen som orsakar gröten.
När vi ändå tar upp ämnet så skulle det vara kul om MoDo kunde få tag på bra folk för spelarintervjuer, förstalinje-presentation osv.
Kempisdagarnas dylika händelser har ju ibland varit snudd på tragiska i sin ohörbarhet.

Ser att det diskuteras om ljudet i hallen på andra forum så då är det väl lika bra att ta upp det här också. Själv tycker jag att det hördes utmärkt, i och för sig satt vi nästan direkt under högtalaren. Fast en av kompisarna sade att det kanske är handhavarfel som gör att Hasse Andersson hörs så dåligt när han pratar, för till och med i intervjun ute i pausutrymmet på etage 4 kunde man knappt höra vad Hasse sade medan exempelvis Harald hördes klockrent.

Paddan: ...och med det menade jag alltså Miloslav Horava, som artikelförfattaren kanske trodde är slovak.

Wayne Gresky: Eeh... Dusan Milo...

Paddan: "I torsdags anlände han. Modos tredje slovak."
Krizan är den förste och Döme den tredje, men vem är den andre?
Hey what's phase 2???

65selander:

Vi är nog många som tror det när vi ser det... ;)

knaskamilla: Får nog åka upp en torsdagsmatch när Brynäs är där eftersom vi inte har några helgmatcher mot er. (26/10)

wap.hockeysnack.com
Jo det var dem jag
Tänkte på, men med wap har man bara ett specifikt antal tecken man får skriva så förkortade lite halvdant. Men de blir ju borta riktigt länge och missar mycket hopspel med laget. Förstår varför bäckström och brynäs sa nej. Kanske lite viktigare spelare för laget dock. Men nog vill man se några Småttingar i laget i år. Men chanserna lär väl komma.

65selander:

Oh ja, alla platser har sina fördelar. Som någon konstaterade igår om våra platser: "tänk alla långa uppspel vi kommer att se så tydligt" (typ). Alla platser förutom de där bakom restaurangbalkongerna, då.

Man ser nog bra närmast räcket. Jag provsatt rad två, tror jag, och sitter man för långt ut på den har man pinnar i vägen. Tyckte jag. Men det kanske man lär sig att tänka bort. Fan, man klarar ju av att se hockey från etage 7 i Globen också, trots att det är ännu mer räcke ivägen där.

knaskamilla: Det jag kan se ang eran arena är att man ser fruktansvärt bra än vart man sitter. Hur är det på etaget närmast räcket?

Salle:

Jag tycker att den där bilden visar på ett bra sätt att de gjorde rätt färgval. Redan vid 5000 ser det nästan fullsatt ut. Härligt!

« · 734090 · »