Salle: Poängkung kanske det var, nåväl jag tippade i varje fall Pasi i tävlingen.
Riktigt läcker bild det där, men oj vad liten mediakuben ser ut.
Paddan: Var det inte poängkung man skulle tippa?
Det blir ju herr Sundström som vinner den titeln, med stor hjälp av alla assist till just Touminen.
[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,865035,00.html]Aftonbladet var också där igår[/url]
[bild]img.aftonbladet.se/sport/0608/01/modo438.jpg[/bild]
Äh, lika bra att ta artikeln med Döme på en gång.
Själv tippade jag Pasi som säsongens bäste målskytt i MoDo.
Deas: Satt och pratade med mina kompisar och vi var tämligen överens om att det nog, en gång som igår, hade varit roligare med en skills competition än en vanlig träning. Fast iofs har jag ju ändå tänkt åka in på träningen imorgon så för egen del hade det nog inte spelat någon roll.
Allehandas artikel från ispremiären i länken.
Deas:
Med den laguppställningen så tycker jag det ser märkligt ut. Inte för att du glömt P Öberg i tredjekedjan utan för att man splittrar på förra årets stora succé, Öberg - Hellström - Tummen. Dessa borde vara givna att spela tillsammans och få chansen att visa att de är minst lika bra i en kedja som i fjol.
Paddan:
Inga problem. Folk ska ju resa sig då överheten kommer gående.
knaskamilla: Jepp, vi får väl klämma in alla TIK-supportrar på fyra sittplatser så att de får känna sig hemtama. Funderar också på hur de har tänkt att göra med biljetterna, om det blir ett nytt system eller om det blir enkelbiljetter för de som har seriekort.
I restaurangen kommer man tydligen att kunna köpa ett plastkort som man lagrar med pengar och sedan dras pengarna från kortet varje gång man äter där.
Paddan:
Ja, ett pressmeddelande från MODO med hur mycket platser man sålt vore inte fel. Man kanske ska ringa kansliet och fråga, kanske får man svar.
Poffa: Dessutom så verkar vi ju i Adam Andersson också få en back, för en gångs skull, som klarar att lägga långa och precisa passningar. Sedan vore det ju intressant att veta hur många som var i arenan idag som har köpt plats och hur många som kom bara för nyhetens behag... och att det var gratis.
Men, de platserna som är i hörnen vid restaurang"balkongerna" måste de nog rea ut, för därifrån har man inte en chans att se närmsta målet och halva zonen... om man inte ställer sig upp i varje anfall.
Paddan:
Personligen tyckte jag Adam Andersson såg intressant ut. Han verkade rätt skridskoskicklig och han visade någon gång att han hade rätt bra tryck i bössan, även om det saknades en del i timingen i skotten. Något som det förresten gjorde på de flesta händer.
I övrigt kan man konstatera att man kommer se jäkligt bra från våra platser, och att många av de som nu satt där och testade sina platser, platserna runt om oss, var folk från gamla fina H Höger. Arenan är i mina ögon Sveriges absolut finaste. Möjligt att jag är partisk, men jag tror många håller med mig.
Sist men inte minst så hoppas jag Frisco lägger ut bilderna, helst den där när alla ungarna väller in på isen.
Paddan: Man kan även skriva att Pajasen Timander åkte till "domare" Andersson och hämtade pucken Salle målade med i tvåmålsspelet och gav den till 1:a målsskytten. Timmy var för övrigt den slöaste av alla emot slutet.
Kul med en j-a massa folk. Supporterpolisen sa att det var närmare 5000 pers.
Salle: Tja, vad ska man skriva då? Att Hasse Jonsson blev imponerad av Adam Anderssons testvärden. Att laget körde isträningen i nya röda och vita tröjor, där de röda var någon slags korsning mellan MIFs tredjetröja och NY Devils röda tröja. Dessa tröjor (som jag förmodar att Frisco har förevigat) kommer vad jag förstod bara att användas på försäsongen.
Karol Krizan fick skriva överlägset mest autografer av de spelare som var kvar på isen när allmänhetens åkning började, men Tuominen såg också ut att vara populär. Att det, när vi kom vid 16-tiden, var djävulskt mycket folk som väntade på att få komma in i restaurangen och få lite förtäring. Att Horava såg ganska pigg ut på skridskorna. Att Hasse och Adam var ena backparet för det röda laget när man körde tvåmålsspel. Att det, så vitt jag såg, bara utdelades en tackling på hela träningen. Att Freddan fick ett av de större jublen när han lyckades stå på öronen efter träningen och välte ut hinken med puckar. Annars fick givetvis Karol Krizan det största och överlägset längsta jublet vid spelarpresentationerna.
NuMo: Snart en timme sen premiärträningen var över och ingen har skrivit nåt om det...
Och vart var Sollefteå-gänget då? Snudd på dålig stil att inte dyka upp.
Wayne Gresky:
Självklart, där är lösningen. Varför frågade han bara inte? De kunde fått låna mina klubbor också.