1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505864 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Deas: Det skall bli intressant att se vilka PP-formationer Harald funderat ut, om han funderat ut något sådant. För PP-spelet kan ju, med facit från förra säsongen, bara bli bättre.

Salle: Spelar han i sällskapet jag nämnde blir Salle poängkung. Ifjol var han ibland dominant. Han är våran bäste spelare och nu får han fina lekkamrater :)

Salle: Poängkung kanske det var, nåväl jag tippade i varje fall Pasi i tävlingen.

Riktigt läcker bild det där, men oj vad liten mediakuben ser ut.

Paddan: Var det inte poängkung man skulle tippa?
Det blir ju herr Sundström som vinner den titeln, med stor hjälp av alla assist till just Touminen.

[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,865035,00.html]Aftonbladet var också där igår[/url]
[bild]img.aftonbladet.se/sport/0608/01/modo438.jpg[/bild]

Äh, lika bra att ta artikeln med Döme på en gång.

Själv tippade jag Pasi som säsongens bäste målskytt i MoDo.

Deas: Satt och pratade med mina kompisar och vi var tämligen överens om att det nog, en gång som igår, hade varit roligare med en skills competition än en vanlig träning. Fast iofs har jag ju ändå tänkt åka in på träningen imorgon så för egen del hade det nog inte spelat någon roll.

Allehandas artikel från ispremiären i länken.

Poffa: Jag tycker det ser bra ut. Steen bör ju vara bättre än Hellström än så länge. Funkar det inte är det ju dessutom bara att byta plats på Steen och Hellström.

Poffa: Jag kom inte på vem det var i tredje men det borde ju vara Öberg ja =)

Ja, det pratades om den kedjan här förut och det lät ju troligt. Hockeyspelande kompisar var dock mer skeptiska gällande den spekulationen då Modo har flera nya forwards och laget vid den tidpunkten inte ens gått på is. Ja, en av spelarna i den nämnda kedjan sa samma sak, han hade ingen aning och inget var bestämt än =)

Kedjorna nedan nämndes dock av Holmberg själv. Han är ju från Nyland trots allt :) (hålan brevid min egna håla där hemma)

Deas:

Med den laguppställningen så tycker jag det ser märkligt ut. Inte för att du glömt P Öberg i tredjekedjan utan för att man splittrar på förra årets stora succé, Öberg - Hellström - Tummen. Dessa borde vara givna att spela tillsammans och få chansen att visa att de är minst lika bra i en kedja som i fjol.

Han sa också att Svarten bör vara snäppet bättre i år iom att han fått träna och varit skadefri. Alla ska tydligen vara taggade och nöjda dessutom, med bra harmoni i truppen.

Det ser ju riktigt, riktigt fint ut tycker jag :)

MorganaLefaey: Ur Holmbergs mun till en kompis:

Döme - Sundström - Salle

Horava - Svarten - Skröder

Steen - Tuominen

Gästrin - Hellström - Micke P

Om jag nu minns helt rätt vad han sa (lovar inget). Jag tror det där stämmer dock, även om jag säkert blandat ihop höger och vänsterpositionerna.

MorganaLefaey: N och M? Jag antar att du då menar Nilsson och Molinder? Sista matchen i Lake Placid spelar de den 16/8. Idag och imorgon så träningsspelar man på Gotland av alla ställen. Är inte Torgny Bendelin, förbundskaptenen från Gotland förresten?

Matcherna i USA enligt följande

Tisdagen den 8 augusti 2006
19.00 USA White-Sverige

Onsdagen den 9 augusti 2006
19.00 USA Blue-Sverige

Fredagen den 11 augusti 2006
16.00 USA White-Sverige

Lördagen den 12 augusti 2006
16.00 USA Blue-Sverige

wap.hockeysnack.com
Var en riktig snygg fint han gjorde. Något som jag fann intressant var att de körde susse som center och alltid med salle, ett blivande radarpar? Sen märkte man lite av att de stora spelarna hade lite tyngre med åkningen. Men det brukar ta lite längre för dem att komma igång med den. Nu har man fått mersmak och 10aug så måste man nog ner till kramfors. Nog för att första träningsmatchen inte brukar vara så bra, men man kanske kan få en glimt av hur harald tänkt sig formationerna. Hur länge är n och m borta?

Under vilken tråd ska jag lägga ut bildlänken?

Poffa: 15 minuter

Dream Team: Jepp, det är den raden. där två platser på varje sida skyms ordentligt av de där balkongliknande avsatserna på restaurangen.

Frisco:

Men skynda dig då. ;-)

knaskamilla: Lugn. Det kommer snart en bild med de platser ni snackar om.

Paddan:

Inga problem. Folk ska ju resa sig då överheten kommer gående.

Paddan: Det måste vara den tomma rad som jag gissar är rad 9, på den bild som du länkade till, korrekt? Ja, det är tomt på stolar just där, iaf. Det skulle väl vara de platser som isåfall skyms av den träkonstruktion som följer läktarsektionen där ovanför som gör att sikten skyms då.

knaskamilla: Benutrymmet på första raden på övre etaget var dock generöst tilltaget. Däremot känns det som att det kan bli vissa problem att passera förbi personer som sitter, speciellt om personerna ifråga inte gör minsta antydan till att överhuvudtaget dra in benen.

Dream Team:

Jo, men vad fan - man ser ju nästan ingenting från de platserna. Knepigt ändå att sätta dit stolar, tycker jag.

Alla ståplatser är på kortsidan mitt emot restaurangsidan.

scim:

Jag tyckte inte heller om benutrymmet. Men så är jag van översta raden i Kempis också.

knaskamilla: Jag minns att när vi gick och täckte av skyddsplasten på stolarna i (nuvarande) E.ON Arena noterade vi att det var några av stolarna på raderna längst uppe i kurvan mot parkeringen som helt klart var skymda av ett de stålbalkar som finns där. Varför man bygger så? Ja, vill man kanske få plats med så mycket stolar som bara möjligt, trots att det kanske inte blir idealisk sikt överallt? Finns alla ståplatser på ena kortsidan?

Dream Team: Det enda jag hittar skulle vara den här bilden, fast där är stolarna på den raden ännu inte monterade.

Salle:

Är det någon som kommenterat Adam Anderssons kroppsfint på offensiva blå ännu? Om inte så gör jag det, dagens delikatess i en arena med en ovanlig och ovanligt lyckad färgkombination på inredningen. Satt inte på min plats under träningen men kunde i samråd med min framtida granne konstatera att benutrymmet var lite snålt tilltaget. Jag får ta och krympa en aning tills säsongsstarten.

Nåväl. nu är det dags för en tur runt sjön, förhoppningsvis har kycklingsalladen från Målet lagt sig till rätta.

Dream Team:

Jag har inget bildexempel, men problemet är att restaurangen har som balkonger som står rakt ut, och stolarna står liksom lite i vinkel mot dem. Att de ens har satt stolar i de hörnen förvånar mig stort.

Paddan: Ett litet bildexempel på detta vore intressant att se.

Dream Team: Inte riktigt så skymda platser, men jag hade nog inte bokat min plats där om jag inte velat fara upp och ner som en hoppjerka för att kunna se något som händer i högra delen av zonen närmast restaurangen matcherna igenom.

knaskamilla: Hehe, jag tror att det blir något i stil med pyttipanna eller en hamburgertallrik eller liknande. Ursprungligen ville man tydligen från MoDos sida att det skulle gå att äta en trerätters i alla sportpubar.

Paddan: Lätt skymda platser. De måste vara de här?

Paddan:

Korv med bröd?

Salle: Det visste inte min uppgiftslämnare, fast det vore väl trevligt... eller dyrt... Man kommer i varje fall också tydligen att kunna äta lite enklare mat i sportbarerna innan match.

Paddan: Kommer dom korten även att funka i barerna. Då vet man ju vad man kan önska sig både i födelsedagspresent och julklapp.
Så är både höst- och vårsäsongen räddad för en annan åtminstone.

Frisco: Jepp, vi vill se bilder och du orkar verkligen att fixa dessa bilder nu. Se så, rappa på nu!

knaskamilla: Jepp, vi får väl klämma in alla TIK-supportrar på fyra sittplatser så att de får känna sig hemtama. Funderar också på hur de har tänkt att göra med biljetterna, om det blir ett nytt system eller om det blir enkelbiljetter för de som har seriekort.

I restaurangen kommer man tydligen att kunna köpa ett plastkort som man lagrar med pengar och sedan dras pengarna från kortet varje gång man äter där.

Paddan, Poffa: Vill ni verkligen se bilder? Orkar jag fixa med dessa nu?

Paddan:

Ja, ett pressmeddelande från MODO med hur mycket platser man sålt vore inte fel. Man kanske ska ringa kansliet och fråga, kanske får man svar.

Paddan:

Ser man på, det blir bortasupporterplatser av de platser som är i hörnen vid restaurangbalkongerna, med andra ord?

Poffa: Dessutom så verkar vi ju i Adam Andersson också få en back, för en gångs skull, som klarar att lägga långa och precisa passningar. Sedan vore det ju intressant att veta hur många som var i arenan idag som har köpt plats och hur många som kom bara för nyhetens behag... och att det var gratis.

Men, de platserna som är i hörnen vid restaurang"balkongerna" måste de nog rea ut, för därifrån har man inte en chans att se närmsta målet och halva zonen... om man inte ställer sig upp i varje anfall.

Paddan:

Personligen tyckte jag Adam Andersson såg intressant ut. Han verkade rätt skridskoskicklig och han visade någon gång att han hade rätt bra tryck i bössan, även om det saknades en del i timingen i skotten. Något som det förresten gjorde på de flesta händer.

I övrigt kan man konstatera att man kommer se jäkligt bra från våra platser, och att många av de som nu satt där och testade sina platser, platserna runt om oss, var folk från gamla fina H Höger. Arenan är i mina ögon Sveriges absolut finaste. Möjligt att jag är partisk, men jag tror många håller med mig.

Sist men inte minst så hoppas jag Frisco lägger ut bilderna, helst den där när alla ungarna väller in på isen.

Paddan:Det stämmer att dessa tröjor bara kommer att användas på försäsongen, sedan så kommer de att säljas.

Efter Krizan så fick Sundström de näst flest applåderna. Själv så såg jag förresten Samuel Påhlsson smyga runt i korridorerna.

Paddan: Man kan även skriva att Pajasen Timander åkte till "domare" Andersson och hämtade pucken Salle målade med i tvåmålsspelet och gav den till 1:a målsskytten. Timmy var för övrigt den slöaste av alla emot slutet.

Kul med en j-a massa folk. Supporterpolisen sa att det var närmare 5000 pers.

Salle: Tja, vad ska man skriva då? Att Hasse Jonsson blev imponerad av Adam Anderssons testvärden. Att laget körde isträningen i nya röda och vita tröjor, där de röda var någon slags korsning mellan MIFs tredjetröja och NY Devils röda tröja. Dessa tröjor (som jag förmodar att Frisco har förevigat) kommer vad jag förstod bara att användas på försäsongen.

Karol Krizan fick skriva överlägset mest autografer av de spelare som var kvar på isen när allmänhetens åkning började, men Tuominen såg också ut att vara populär. Att det, när vi kom vid 16-tiden, var djävulskt mycket folk som väntade på att få komma in i restaurangen och få lite förtäring. Att Horava såg ganska pigg ut på skridskorna. Att Hasse och Adam var ena backparet för det röda laget när man körde tvåmålsspel. Att det, så vitt jag såg, bara utdelades en tackling på hela träningen. Att Freddan fick ett av de större jublen när han lyckades stå på öronen efter träningen och välte ut hinken med puckar. Annars fick givetvis Karol Krizan det största och överlägset längsta jublet vid spelarpresentationerna.

NuMo: Snart en timme sen premiärträningen var över och ingen har skrivit nåt om det...

Och vart var Sollefteå-gänget då? Snudd på dålig stil att inte dyka upp.

Poffa: Det kan finnas många tänkbara förklaringar. Inbrottet, kanske egentligen var ett utbrott, t.ex.

Eller så har man bara bytt saker för att uppgradera. Eller så har man gömt något där inne. Har du kollat så att du inte har för mycket grejer.

Poffa: Jag ska gå jag med. Man går på hockey.

...nu tar jagsnart  kameran och går. Mot Gullänget-expressen för färd till det nya Templet.

Wayne Gresky:

Självklart, där är lösningen. Varför frågade han bara inte? De kunde fått låna mina klubbor också.

Poffa: Hade skridskorna blivit stulna och det Salle sa stämmer så hade ju Lonken varit huvudmisstänkt. Jag misstänker ändå att det är vår älskade materialare på jakt efter skridskor till ispremiären som ligger bakom stöten, du kanske har fel storlek?

« · 733035 · »