1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505933 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
scim: Du menar väl att det bär iväg till Forssvallen i Köpmanholmen.

...så bär det snart iväg till Bjästa för att bevittna drabbningen mellan KB65 och Wääijijjja.

Bad_Brett: Nu pratar du ju Washington? Eller rent allmänt?

En motsvarighet till kedjan du nämner hade ju kunnat bli verklighet i år. Ovechkin - Bäckström - Semin

Washington har dessutom centerbrist så jag är övertygad om att den kedjan iaf hade fått chansen. Av den anledningen tyckte jag också att Bäckström skulle åka över.

Icing-Ove:

Huah ja, tänk er Ovechkin, Bäckström och Bure i en och samma kedja. Det kallar jag offensivt!

Av dessa namn så förefaller Nolan och Ozolinsh som mest troliga. Nolan har spelat med både Forsberg och Sundström och Ozolinsh med Forsberg och Påhlsson.

Deas:
Pavel Bure kanske gör comeback, annars finns ju namn som Robert Reichel, Owen Nolan, Ozolish, Mogilny, Bondra, Theo Fleury.

Om de platsar är ju en annan sak....

Wayne Gresky: Ok. Då hoppas jag på en Lemieux-comeback :D Han matchas enbart i PP där han får lira non stop.

Deas: Poffas bomb ska ju vara bortom det tänkbara, långt bortom, så varför inte dagdrömma lite?

Wayne Gresky: Marcel? Visst, han har varit i Sverige och är inte så framträdande i NHL. Men de som trodde på en spelare som Nagy eller tror att Desjardins skjuter upp pensionen för ett år med MoDo ska nog sluta drömma :)

Frisco: ...så är det skönt att äntligen ha fått lite regn, luften blir genast mycket friskare.

Dags att ge sig iväg till Övik och kolla på några stackare som inte får åka med Icebreakers utan måste åka till Kramfors och spela mot TIK. Hur går det då i matchen? Tja, TIK är ju superfenomenaljättebästigast enligt de som vet... så det blir väl 9-1 till TIK.

...så kan vi konstatera att Marcel Hossa och Ladislav Nagy kan strykas från bomblistan då de skrivit på nya kontrakt i NHL. Eric Desjardins ska sluta, kanske vore något för vårt försvar?

...är det dags att åka och jobba nu.
Ikväll blir det fotboll. Härligt.

Frisco: HS är nog i MONO :)

Poffa: Du har nog hur rätt som helst.

Frisco: Håller du på att testa röstningsproceduren inför kvällen i september? Jag menar det där med "Min röst kommer nu från en obestämd plats i rummet" måste väl innebära att Göran Persson sätter sig på de som inte röstar som han vill...

...så kom jag att tänka på stereotest.

Vi testar ändå.
Min röst kommer nu från vänster högtalare.
Min röst kommer nu från höger högtalare.
Min röst kommer nu från en obestämd plats i rummet.

Paddan: Ska verkligen bli spännande och se vad ungtupparna kan åstakomma nu när dom får chansen. Men jag hoppas på en trevlig och underhållande match från läktarplats i alla fall. Även om det lär vara en hel del bampi :)

Cyklob: På tal om matchen imorgon så har ni i länken en artikel från Tidningen Ångermanland.

Paddan: är det inte lättare att blanda ihop ishallen med curlinghallen än med nordichallen?

MorganaLefaey: Timrå kommer köra med ordinarie mannskap. Dom kör i alla fall med dom som dom har under kontrakt. Fast Timrå har väll inte värvat helt klart ännu men som sakt alla som är under kontrakt med timrå kommer spela i morgon.

wap.hockeysnack.com
Någon som vet om tik kommer med ordinarie lag? Minns jag helt fel när jag säger att de typ har 11 forwards eller något. 12 med jonte men då är ju truppen inte heller full, blir ju inte direkt någon fight om platserna om alla är säker på att spela. Men jag kanske minns helt skevt.

Mats Edström: Det tyckte min kusin också, "Jäkla bönder de där Timråborna" sade hon. Fast det kanske går bra att säga när man flyttat längre söderut i landet.

Mats Edström: HAHA den var bra :)

Paddan: Det viktigaste är att man vet att man är i Sundsvall och inte i timrå...*ler*

Mats Edström: Nejdå, jag har varit i de där krokarna och sett MoDo-TIK någon gång på 2000-talet. Fast det är så förvirrande med allt det där med Nordichallen och allt vad det heter så man vet inte riktigt var man är.

El Maco: Men inte förrän du flytt landet, antar jag...

Mats Edström: min första träning nånsin (med Kovlands D-pojkar) ägde rum i Gärde. Inte konstigt att jag aldrig blev något... Men klådan har lagt sig.

El Maco: Och det måste innebära att Paddan inte har varit på Gärde sen slutet på 60-talet...

Kliar det fortfarande på dej, Maco? Själv har man förmånen att vara immun.

Paddan: Jag ska i alla fall försöka ta mig upp till kramfors i morgon. Men ser faktiskt mer fram emot matchen mot kloten i ånge. Då är förhopningvis modo ordinarie lag med :)

Mats Edström: man lär inte glömma gärde innan eksemen lagt sig.

Paddan: Hur i hela friden kan man glömma denna kulturskatt???

Just ja, glömde ju Gärde Ishall också.

65selander: Hehe, jodå i Luleå, Leksand och Timrå.

65selander:

Jag har sett Paddan se MoDo på bortaplan.

Paddan: Har du sett Modo på bortaplan någongång?

Cyklob: Jepp, jag vet. Men någon resa till Kramfors är inte inplanerad.

Paddan: Det är ju match i morgon med mot timrå :), i kramfors klockan 19:00.

Salle: Imorgon verkar det vara upplagt för lunchhockey. Vad jag kunde se så är träningen imorgon 11.00 - 12.20.

Lunchmenyn för imorgon torsdag i Restaurang Victory:

*Gulaschgryta med fisk
*Ärtsoppa och pannkaka
*Stek Provencale med dragonsås
*Pastagratäng

Hmm, det blir nog en resa in till Övik imorgon efter att ha ägnat denna dag åt tvätt och städning med mera.

Salle: just ja,
skriv inget mer att han är i övik innan hockey förbundet kommer och tar han

modo_foppa: Jocke "avstängd för livet" Lindström såklart.

Salle: Lindström vem är det, är lite borta för tillfälet

Paddan: Döme ser som jag sa ut OK ut när det kommer till "matchspel". Men han har lite problem att hitta sin plats, speciellt i defensiven, emellanåt.

Steen tar in pucken bra i zon men har svårt att hitta sina kedjekamrater trots att dessa för det mesta lyckas hitta ytor.

Skröder var sist in i anfallszon varje gång och det är väl inte han som skall säkra upp och när spelet vände så var han banne mig oftast sist tillbaka ändå.

MODOJohan: Trams!!! Jag skriver vad jag ser. Sen har man kanske lite personliga preferenser men när jag säger att Gästrin var bra så förstår ni ju mina öppna sinnen inför detta. :-)

Ingen av nykomlingarna förutom, Adam & Susse som ser riktigt bra ut, ser ut att hittat rätt. Dom försöker men lyckas inte hitta sin roll. Döme ser bäst ut av dom men han är ju också den skickligaste av dom.

Dragan 2k: Tja, när man läser ordet "retired" i länken från ocregister så kan man ju inte annat än bli fundersam vad som menas.

Salle: Hur såg Döme ut då, tyckte att han på förmiddagsträningen såg aningen tung ut i skridskoåkningen.

Påhlsson och Steen, hmm... tror du att vi kan "glömma" att skicka över de till NHL den här säsongen? Det var ju intressant att jämföra Gästrin och Steen på förmiddagsträningen, om jag inte minns fel så satte Gästrin bara en enda puck på femtielva försök medan Steen bombade in puck efter puck bakom målisarna.

Frisco: Det måste ha gått mig förbi helt. Både du och Poffa ställde samma typ av fråga då, vad det verkar. Jag är ledsen om du känner dig förbigången.

Salle:

Jag har för mig att när man "installerar" ny is så ska den köras hårt på första tiden, för att sedan börja spolas kontinuerligt, eller något.

Dream Team: Det var ju jag som frågade det klockan 14 och nånting.

Salle:

Du får för bövelen inte säga att Skröder och Steen var sämst. Sån't trams vill jag inte läsa :-) Ta tillbaks det dära karamellkungen! ;)

Salle: Åfan, då missade jag tydligen något när jag somnade på soffan och inte hann ta mig in till Övik och den andra träningen.

Dream Team: Hmm. Är det en liten nervös underton jag ser i ditt inlägg?:-)

« · 735658 · »