Paddan: På eftermiddagsträningen så var de snygga träningsmatchtröjorna framme igen. Proffsen (inga Sedinare) deltog och körde med nästan en hel vit femma då Weinis var "utlånad" till de röda laget. Proffsen alternerade på ena backplatsen och de ordinarie dubblerade på den andra.
Det var lite teknikövningar i början men sen kördes en dryg timme med "kedje"-övningar där hela femmor spelade emot varann. Spelarna var formerade enligt nedan så gott det gick. Förstanamnen bland forwrads agerade center.
Röda laget
Svarten - Milo - Dahlberg
O. Steen - Touminen - Döme
Hellström - Weinis - Öberg
Jonsson - Andersson
Tobias Enström - Sellin
Vita laget
Sundström - Salle - Micke P
Gästrin - Tommy Enström - Skröder
Påhlson - A. Steen - Lindström - Näslund
Timmy - Wargh
Viklund - Hedman
Bästa kombinationen var Susses och proffs-linan, sen såg Hella och Weinis ut att trivas tillsammans. Sämst var Skröder och Oscar Steen. Gästrin "ovanligt" bra då Enström åkte och gav han fina passningsmöjligheter trots P-Å´s tafatta insats.
Sen avslutade man sista 15 med några dryga åkövningar. Tuffa 90 minuter, dessutom utan omspolning, även på denna träning.
Paddan: Men så trevligt. Du har säkert kollat upp var det är beläget men Bleket ligger på de södra delarna av Tjörn, med kanske 25-30 min. bilväg från Tjörnbron/Stenungsund. Det tar väl kanske ca. en timme med bil från Göteborgs mer centrala delar. Det ligger rätt vackert beläget med vackra Klädesholmen, [url=www.kladesholmen.com/images/Holmen/PIC00016.jpg]som minner om gamla tiders fisketraditioner,[/url] på gångavstånd. Du har även garanterad utsikt över Marstrand i söderläge.
Tilläggas bör att detta är ett väldigt starkt Brynäsfäste. Färjan till ön [url=groups.msn.com/_Secure/0VgDhAqcZy0swjMk1kFAS*yWTLoAbe8IaVB2jAkNNWA7!RS!Nr2KRcW22uyQHeI*cV2qX!UNdORBagrs8LgZSIdcvLg!NuUf7vYuuLYKZpNoMkBmYsUXt9puTHQZy0wk!/PICT1751.JPG?dc=4675423546831937790]Åstol[/url] (med blott 300 åretruntboende) som ligger inte alltför långt därifrån, passerar vid ett par tillfällen till storlek rätt så ansenliga Brynäsflaggor, målade på klippväggarna. Ja, bara så du vet, menar jag, om det ev. kan verka som avskräckande på något sätt.. ;-)
Paddan: Du får väl se till så att visstid betyder alla dagar förutom matchdag och en dag före och efter. Vilket iofs borde betyda att du jobbar ca 12 dagar det halvåret.
Apropå ingenting så var jag och kikade lite på antalet registrerade nick för olika lag och började fundera på om det i Timrå kommun sker en registrering på hockeysnack samtidigt som man skolar in barnen i miniettan... 22st sidor med 40st användare borde vara mer användare än något annat lag har på denna sida. Frågan som man måste ställa sig är när det senast rensades ut inaktiva då väldigt många verkar vara gluttare med 0 inlägg gjorda. Eller kanske är så att de helt enkelt inte har något vettigt att säga men ändå läser vad andra skrivit.
Paddan: Komma här och skryta över 2 12or och 6 11or...
[url=www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,868676,00.html]Bla ha bla ha säger jag[/url]
shinzawai: Jo tycker färgsättningen är helt ok. Som sagt när jag såg fotot från aftonbladet så tyckte jag att det såg snyggt ut, men när jag varit i arenan själv så har jag liksom aldrig riktigt funderat på hur snygg färgen är eller inte utan bara tänkt det är helt ok, men det är inte det viktigaste utan det är hockeyn som skall spelas där som egentligen spelar roll.
knaskamilla: Kanske det, fast jag vill nog inte bli kanslist...
Nu sitter jag främst och väntar på att höra om jag fortfarande är aktuell för en tjänst som lärare på Tjörn, eller om mitt yrvakna svamlande skrämde iväg rektorn.
Paddan: Hahahah roligt. Men jag måste faktiskt säga att när man såg bilden från aftonbladet så såg färgsättningen riktigt snygg ut. När jag själv varit i arenan så har tanken varit: Helt ok..... vem bryr sig.... jag är här för att titta på hockey.
Frisco: Vem vet, brodern Sedin såg väldigt pigg och alert ut medan Jonte verkade halvskygg och lite surmulen.
Nu har man förresten inkasserat jättevinsten på Stryktipset. 2 tolvor och 6 elvor blev det.
knaskamilla: Nu tror jag faktiskt att Timrå inte behöver lägga fram lika mycket stålar, då de släppte honom fastän de kunde hållit kvar honom förra säsongen, vilket i alla fall jag anser att han borde betala tillbaka genom att inte ta ut skamlöst med lön. Sen brukar ju nykomlingar få betala ganska mycket mer för att någon skall spela hos dem då fler är intresserade av att spela i lag som de tror kommer gå till slutspel, vilket det nästan aldrig är någon som tror om nykomlingar.
knaskamilla: Nu skall man väl inte lita på allt som står i tidningarna men siffror man hört ryktas om innan aftonbladet och expressen gick ut med sin artikel som sa 11 mille för 3 år, var 9 miljoner för 3 år.
Även om jag tycker att hans spelstil är något som saknats i modo en längre period så ser jag inte hur han kan vara värd den summan.
Dragan 2k: Hade verkligen varit som en bomb och blåst bort alla pengar man sparat. Med tanke på det han tydligen nekade Skellefteå så skulle inte jag vilja att han spelade för modo. Men för lite mindre än halva den summan hade han gärna fått skrinna in på isen för vårat lag.
Poffa: Absolut. Hade ett annat lag än Timrå rort hem Jonte hade det varit en bomb av stora proportioner. Gigantisk.
Bad_Brett:
Ska vi gissa på att han syftade på snacket om att Jonte käkade med en av bröderna Sedin, kanske?
Dragan 2k:
Jag har aldrig sagt att den kommer att ske. Jag har sagt att man jobbar på två spelare som skulle nå bombliknande proportioner.
:-) Ja, jag tänkte du kanske ville ha en tillbaka.