1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500599 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla::: Förstår det...

Sådär, då var biljetthögen uthämtad. Tröjan är också inkasserad, men i brist på Fredrik fick jag eskort av herr Jansson till souvenirshopen. Jag lyckades dock inte få någon klarhet i hur många serieko...biljetthögar som sålts, för jag råkade fråga fel person och när jag insåg mitt misstag satt rätt person i telefon - så då tröttnade jag och åkte till jobbet i stället.

knaskamilla: Så herr Jansson har alltså fått ett kanslijobb. Eller det kanske inte var #43 du menade.

Paddan:

Vet inte riktigt hur det är med det där. Fick aldrig riktigt klart för mig om han är sjukskriven nu och börjar på kansliet sen, eller om han redan börjat på kansliet.

knaskamilla: Konstigt, i NHL06 är han hur frisk som helst. Han var faktiskt en av segerorganisatörerna bakom dagens vinst med 6-3 över LHF tack vare två eleganta slagskott.

Paddan:

Min kära vän Anton spelar också NHL06. Han är Frölunda. Han lyckades byta till sig Foppa mot Joel L, Niclas Andersson och...någon tredje spelare. Otroligt. Antar att Foppa hade skaffat tjej i Göteborg, eller nå't.

Försökte f.ö. kolla om han haltade något, Jansson, men det verkade han inte göra.

knaskamilla: Idag åkte jag på 2-8 mot Canadiens med mitt kära Maple leafs. Kovalev gjorde 3+4!! Varför blir motståndarna aldrig utvisade? Har du riktig koll på knapp F7 (open ice control). Själv provar jag F8 (open ice support) emellanåt, men det blir en del interferenceutvisningar.

knaskamilla: Klart han är Frölunda. Alltid trevligt att höra att föräldrar lyckas i barnuppfostran.

Dragan 2k:

Nu är Anton iofs supporter av Hästen Hockey och Västerås Ungdom... I brist på annat är det väl inte så konstigt att han väljer att spela som det lag som vann SM-guld senast.

Kom förresten på vad det konstigaste med mitt besök på Kempis var. När jag skulle åka därifrån mötte jag Salle och Timmy, som precis hade parkerat varsin sådan där ful bil med flak. Undrar om de fått gå ner i lön?

knaskamilla: Finns ganska många bilar med flak... som e snygga för den delen o kostar massa pengar :)

mok:

Jo, men nu hade de som sagt var sådana där fula bilar med flak.

knaskamilla: Bil med flak? Låt mig se nu. Hmmm. Vad kan det vara för ngt. Hade bilarna en sådan där LGF skylt där bak. Kan det vara som så att de inhandlat EPA traktorer?

knaskamilla: Ifjol körde Timmy omkring i en gammal folkabuss alt i tjejens/fruns lilla bagerimärkta pickup. De flesta gångerna var fordonen fulllastade med byggmaterial och dylikt.

I lördagens ÖA var det visst en fråga om MoDo. Jag blev tillfrågad av 2 olika personer om jag visste svaret men jag kunde inte hjälpa till. Kanske nån här kan hjälpa till så att jag kan glänsa lite på onsdag när jag träffar dom igen.

Frågan löd nåt sånt här:
Vem i fjolårets trupp har en farbror som spelade i SM-guldstruppen -79?

Salle: Malte och Alexander Steen

renen: Är du säker?
Nån föreslog Roger "Limpa" Lindström och Jocke som förslag (dock bara med tanke på efternamnet).

renen: Tack, Malte och Alexander är helt rätt. 
Efter lite efterforskning/googling så har ja konfirmerat det själv.

Salle: Finns faktiskt en slamkrypare Salle och Per Lundkvist, fast Salle spelar ju i år ochså.

renen: Jaså? Undra om ÖA vet om den. :-)

knaskamilla: Om Jansson börjar/börjat på kansliet kanske han kan ta en paus i samband med träningarna och visa grabbarna hur man skjuter slagskott, för oavsett vad folk tycker om Jansson så har/hade han ett grymt slapshot från blå. Kanske han kan extraknäcka som slagskottstränare åt backarna?

Salle: Svaret på frågan idag om Sasse Sandström är Chicago Blackhawks. Undra förresten hur mycket Sasse ångrar idag att han tackade nej? Om han tackat ja så kanske någon annan Bodenspelare lagt straffen i Globen 94. Å andra sidan så kanske Boden inte hade kommit så långt utan Sasse.

Till sist så är Uffe Tavola den enda som missat elitserien med blott ett mål två olika säsonger.

Om man är i Gävle och slutar där klockan 14.00, visst borde man hinna hem för att se ES-premiären då?

knaskamilla: Tja, matchen börjar ju inte förrän kl. 19 i Gavlerinken på måndag, så det är klart att man skulle hinna...

Paddan:

Hem, Paddan, hem! Vem fanken vill kalla Gävle sitt hem?

knaskamilla: Tja, du sade ju inte att det var precis du som skulle gå på premiäromgången, och inte heller vilken arena du tänkt dig se den i.

Paddan:

Naturligtvis. Jag borde ha varit tydligare. Ursäkta.

Det är väl märkvärdigt att de inte låter MoDo-spelarna vakna till innan de ska fotograferas.

Så har då modohockey.se fått en liten uppfräschning idag, vet inte riktigt vad jag ska tycka. Mycket svart och vitt är det i varje fall...

Paddan:

En sak kan man då säga. Den är inte anpassad för Firefox i alla fall. Texterna är inte direkt där de skall vara.

Poffa: Hmm, jag som trodde att alla såna där webbsnubbar och annat löst folk använder eldräven. Själv kör jag med det tämligen okända indiebolaget Pyttemjuks variant.

synd om hos som har firefox

modo_foppa:

Är huvudet dumt får kroppen lida, ja, eller motsvarande med firefox och surfning då.

scim: firefox är explorer

scim:

Du menar, alla idioter som sitter med IE och inte vet bättre skall alltså få oss smarta Firefox-användare att lida? Världen är orättvis.

Poffa: Äh, jag klarar även av att stå med Explorer

Paddan:

Till en början, ja. Men efter ett helrör så faller de flesta.

Poffa: Firefox är visserligen ett bättre val än IE men känns tämligen överskattat. Men jag och Wolf vet bättre och kör med Opera. ;-)

Petey21:

Bah. Norskt skit som har säkerhetsproblem och uppdateringsproblem.

Poffa: Åh, opera... Malena Ernman...vad trevligt

Förresten, Poffa, jag upptäcker att du glömt handväskan...

Poffa: Äsch då, det finns massor med säkerhetsproblem även i Firefox, det finns ingen "säker" webbläsare. Och faktum är ju att ju populärare en webbläsare är desto fler problem hittas av skumma typer som hackers och annat löst folk.

Paddan:

Vad skådar mitt norra öga? Är det inte en tangetväska?

Poffa:

Världen orättvis? Givetvis. Själv använder jag Safari, bra skit.

scim:

Ökenbrowser.

Poffa:

Alla sidor ser bra ut, inkl Modos. Men det är kanske inte det som räknas?

scim:

Nej.

För övrigt så har Fredrik Warg gjort 1-0 mot MODO i spel 4 mot 4.

scim: Vi har haft den här diskussionen förr. Firefox styrs av tanken, och tänker man fel så finns det en uppenbar risk att skiten inte fungerar eller t.o.m. kraschar. Skyll er själv.

Poffa:
ja så börjas det då...

att alla som lämnat modo ska gör så... kan dom inte missa!

ria-ra: 2-0 till Timrå efter 1 period

renen:

2-1 nu 2.57 in i andra

« · 577545 · »