Dawidovski:
Naturligtvis var det Jörgens förtjänst att Sverige vann OS-guld. Utan honom hade vi inte ens tagit oss till slutspel.
Dawidovski:
Det finns många ställen där man kan diskutera Jörgens vara eller icke vara i Tre Kronor, detta är inte ett av dessa.
Dawidovski:
Tänk att du tar allting som kritik. Inte ett enda kritiskt ord skrev jag om Jönsson och ändå nappade du som en ursvulten fisk. Du heter väl aldrig Bengt i förnamn?
Dawidovski:
Vem du är vet jag redan. Om jag bryr mig? Nä, inte ett dugg.
Vad jag tycker om Jönsson har du tydligen inte en aning om. Men det är inget nytt under himlen. Förresten, om det nu är så hemskt här inne i MODO:s GB, varför spenderar du då så mycket tid i "skitstormen"?
Dawidovski: Jag nämnde inte ett ord om Jönssons OS-deltagande i mitt Polarn och Pyret-inlägg. Men du är som en lekgädda, dvs hugger på ALLT och lite till. Sen ser dom snopna ut när dom ligger på land och sprattlar för överlevnad.
Det jag vill få fram är att de nämnda spelarna inte är speciellt Fair Play-iga om man säger så.
Dawidovski:
[Jag har sett vad du skrivit om Jönsson, och det räcker för mig, för du ljuger väl inte om vad du tycker om Jönsson på nätet?]
I slutet på december skrev jag att Jönsson varit lysande i VM och i FBK, men att jag ansåg att han var sämre än Niklas Sundström och Tomas Holmström inför ett OS. Jo, jag anser ju verkligen att Jönsson är en jävla skitspelare.
Tänk om anledningen till att ingen här inne är sugen på att diskutera med dig kan vara du själv. Hemska tanke, va?
Dawidovski:
Meeen, här valde du att helt fokusera på den del där du inte hade fel. Så ovanligt.
Emma no15:
Vore det inte bättre att först ta sig förbi kvartsfinalen, och sedan oroa sig för det slovakiska bortfallet? Om ni inte skulle greja kvarten har ni ju oroat er i onödan, och på så sätt fått en kortare förväntad livslängd.
Emma no15: Viktiga lär dom nog ha varit hittills om man tittar på den interna poängligan
RK | No | Name | PoS | GP | G | A | TP | +/1 |
| 1 | 16 | Pavlikovsky, Rastislav | CE | 48 | 10 | 22 | 32 | 4 |
| 2 | 15 | Salomonsson, Andreas | RW | 46 | 12 | 19 | 31 | 11 |
| 3 | 28 | Horava, Miloslav | RW | 50 | 19 | 8 | 27 | 11 |
| 4 | 39 | Svartvadet, Per | CE | 46 | 13 | 13 | 26 | 15 |
| 5 | 89 | Pardavy, Jan | RW | 47 | 8 | 14 | 22 | 2 |
Lumber Jack: Tror att ni tappar mycket på att dom sticker men det är ju detta som är baksidan på detta att värva legionärer.
Hade man värvat dom senare så hade dom säkerligen harvat i någon annan liga.
65selander:
Man kan också se det på ett annat sätt. Dessa båda gentlemen har en benägenhet att vara inne på många baklängesmål också, vilket deras +/- talar för. Går vi till semi så har vi minst två matcher hemma. Visst blir vi lite svagare, men låt istället alla dessa juniorer få chansen i en avlastande fjärdekedja.
Salle, Svarten och Milo vet vi vad de kan. Peter Öberg, Hella och Pasi har varit vår genomgående bästa kedja. Green, Micke P och Gästrin har sett heta ut de senaste matcherna. Låt Molinder, Dahlberg och Nilsson köra som en avlastande fjärdekedja med ett par-tre byten per period. Som sämst blir vi i så fall utslagen i semi och har gett tre stycken lovande spelare massvis med rutin på en gång.
knaskamilla: Jag får upp...
Stäng detta fönster, logga in på www.modohockey.se och försök igen!