1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503363 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Där ser man. Din fråga fick inget svar men givande frågor som "Får ni skriva många autografer på stan?", "är salle jämt sur?" var svar direkt på.

Dragan 2k:

Vad fan. Du är ju inte ens MoDoit, varför kan du läsa chatten men inte jag?!

knaskamilla: Jag har märkt att om jag börjar läsa meningarna från vänster till höger så blir det lite mer förståligt.

Dragan 2k:

Ah. Så om jag inte tittar i högerkant först så förvandlas det vita till text?

Salle: "före Jörgen "gnäll&haka" Jönsson omröstningen i nuläget."

Få se, hur var det nu igen, om det här med att Jörgen inte skulle klara sig i OS för att det påstods att han hakade för mycket? kan ju bara konstatera att det blev guld för sverige, alltså stjälpte inte Jörgen sitt lag som många här inne påstod att han skulle göra.

Dawidovski:

Naturligtvis var det Jörgens förtjänst att Sverige vann OS-guld. Utan honom hade vi inte ens tagit oss till slutspel.

Poffa: Lär dig läsa! Jag sa att Jörgen inte orsakade så många hakningsutvisningar som ni på modos GB trodde, fast det var väl som vanligt svårt att ta åt sig lite sanning för dig antar jag!

Jörgen gjorde ett av de snyggaste målen för sverige under hela turneringen!

Jag antar att det måste svida nåt oerhört för dig att ditt och kempispublikens hatobjekt nummer 1 fick vara med och ta OS-guld IGEN!!!
Jörgen bidrog till OS-guldet, inget snack om saken, sen om dom tagit OS-guld utan Jörgen, det är en fråga som vi aldrig kommer att få svar på, tyvärr för din del poffa:=)

Dawidovski:

Det finns många ställen där man kan diskutera Jörgens vara eller icke vara i Tre Kronor, detta är inte ett av dessa.

Dawidovski:

Tänk att du tar allting som kritik. Inte ett enda kritiskt ord skrev jag om Jönsson och ändå nappade du som en ursvulten fisk. Du heter väl aldrig Bengt i förnamn?

Poffa: Jag tar inte allting som kritik, men när man är här inne så är man så van att vara i en skitstorm sen tidigare.

Jag tror inte en sekund på att du menade allvar om att det var Jönssons förtjänst att dom tog OS-guld, för jag vet vad du tycker om Jörgen! alltså, hur ville du egentligen att jag skulle tolka inlägget? skulle jag bara gå på din ironi?

Bengt? nä, det är inte jag, så nu kan du stryka Bengt på "vem kan Dawidovski vara listan" Vem skulle den här Bengt vara då?

Dawidovski:

Vem du är vet jag redan. Om jag bryr mig? Nä, inte ett dugg.

Vad jag tycker om Jönsson har du tydligen inte en aning om. Men det är inget nytt under himlen. Förresten, om det nu är så hemskt här inne i MODO:s GB, varför spenderar du då så mycket tid i "skitstormen"?

Dawidovski: Jag nämnde inte ett ord om Jönssons OS-deltagande i mitt Polarn och Pyret-inlägg. Men du är som en lekgädda, dvs hugger på ALLT och lite till. Sen ser dom snopna ut när dom ligger på land och sprattlar för överlevnad.
Det jag vill få fram är att de nämnda spelarna inte är speciellt Fair Play-iga om man säger så.

Poffa: Jag vet vem du är också, och jag bryr mig inte ett dugg om din arrogans!

Jag har sett vad du skrivit om Jönsson, och det räcker för mig, för du ljuger väl inte om vad du tycker om Jönsson på nätet?

"Förresten, om det nu är så hemskt här inne i MODO:s GB, varför spenderar du då så mycket tid i "skitstormen"? "

Jag har fortfarande inte gett upp hoppet om att det ska gå att hitta någon här inne som det ska gå att diskutera hockey med, för som det är nu, så går inte det, för så fort man visar nyllet här inne så vill ingen diskutera hockey med mig, det var likadant förra säsongen, det går bra i de andra gästböckerna, men inte här, undrar varför? (tjuriga Ö-viksbor?) ;-)

Salle: ok, Vad jag vet, och jag vet jäkligt mycket om fiske, gäddan hugger inte alls under själva leken, däremot så hugger den lite lätt strax innan, och väldigt mycket efter leken, så där har du fel, fel, fel! där jag fiskar brukar det inte ligga gäddor på land vid leken, däremot brukar dom sprattla på grunt vatten så att dom ibland har delar av kroppen ovanför vattenytan. vet inte hur det brukar vara i dina vatten?

Du får nog ta och bena ut vad du menar med lekgädda, för det du sa var helt fel, folk kan ju bli förvirrade:-)

Sanny lindström är väl inte så fair playig, men det tycker jag verkligen att Jönsson är.

En gång fick jag en gäddslir. Jag tyckte den var stor, men då skrattade min pojkvän. Fast det beror ju på om man jämför med andra gäddor eller med mört.

En gång fick jag en gäddslir. Jag tyckte den var stor, men då skrattade min pojkvän. Fast det beror ju på om man jämför med andra gäddor eller med mört.

knaskamilla: "En gång fick jag en gäddslir. Jag tyckte den var stor, men då skrattade min pojkvän. Fast det beror ju på om man jämför med andra gäddor eller med mört."

Jaha? Såklart att det beror på vilken fiskart man jämför med:-)

Dawidovski:

Vadå jaha? Jag ville bara berätta. Det diskuterades ju gäddor, så jag ville dela med mig av mina erfarenheter.

Jag åt gädda en gång också. Uäck!

Dawidovski:

[Jag har sett vad du skrivit om Jönsson, och det räcker för mig, för du ljuger väl inte om vad du tycker om Jönsson på nätet?]

I slutet på december skrev jag att Jönsson varit lysande i VM och i FBK, men att jag ansåg att han var sämre än Niklas Sundström och Tomas Holmström inför ett OS. Jo, jag anser ju verkligen att Jönsson är en jävla skitspelare.

Tänk om anledningen till att ingen här inne är sugen på att diskutera med dig kan vara du själv. Hemska tanke, va?

knaskamilla: "Vadå jaha? Jag ville bara berätta. Det diskuterades ju gäddor, så jag ville dela med mig av mina erfarenheter.

Jag åt gädda en gång också. Uäck!"

Ok, ursäkta mig kamilla, trodde du ville få det till att jag pratade om nåt helt ointressant, sorry.

knaskamilla: "Jag åt gädda en gång också. Uäck!"

Var det pepparrotsgädda? för om gäddan är gjord på pepparrot, brukar det vara jättegott! Mums:-)

Poffa: "Tänk om anledningen till att ingen här inne är sugen på att diskutera med dig kan vara du själv. Hemska tanke, va?"

Nope, det är det inte, jag har försökt många gånger, men ingen har varit intresserad, utan det har bara varit en massa ironi och glåpord hit å också låtsas nån helt plötsligt inte förstå, och sedan är cirkusen i gång. det finns ju ingen man kan skämta med här inne, alla är ju så gravallvarliga hela tiden.

Salle: du försvann fortare än en avlöning efter att jag konstaterade att du hade fel, undrar varför:=)

Dawidovski: [det finns ju ingen man kan skämta med här inne, alla är ju så gravallvarliga hela tiden.]

HAHA.

Dawidovski:

Meeen, här valde du att helt fokusera på den del där du inte hade fel. Så ovanligt.

Dawidovski:

Jag tror dig inte.

Pavlikovsky och Pardavy åker hem. CRAP !

Emma no15:

Aj aj. Det här kan bli intressant. Har de egentligen varit viktiga för laget, eller klarar vi oss lika bra utan dem?

knaskamilla: Jag antar att poängligan inte ljuger. Men att vi skulle stå och falla med två spelare ... Jag tvivlar.

Emma no15:

Nä. Vi står ju och faller med en spelare.

knaskamilla: Det jävliga är väl spelsystemet måste göras om eftersom formationerna är uppbyggda efter spelarna.

Emma no15:

Vore det inte bättre att först ta sig förbi kvartsfinalen, och sedan oroa sig för det slovakiska bortfallet? Om ni inte skulle greja kvarten har ni ju oroat er i onödan, och på så sätt fått en kortare förväntad livslängd.

ÄNTLIGEN!

Undra om någon kvällstidning kommer att göra en artikel om hur mycket vi rasar över beslutet. Det tycker jag är mest intressant.

knaskamilla: Nej nej ! Vi har ju Krizan. Han fixar det här han. Han kommer att bli målkung i slutspelet.

Metal Guru:

Jag har redan tagit mig förbi kvartsfinalen ! : )

Nej , men du har rätt. Fast särskilt orolig är jag egentligen inte. Jag tycker mest att det är synd att dom inte är med om det nu blir semifinal. Det är ju trots allt två bra spelare. Sen om dom är så viktiga för laget som många påstår vet jag inte.

Emma no15: Viktiga lär dom nog ha varit hittills om man tittar på den interna poängligan

RK

No Name PoS GP TP +/1 
1 16Pavlikovsky, Rastislav CE481022324
2 15Salomonsson, Andreas RW4612193111
3 28Horava, Miloslav RW501982711
4 39Svartvadet, Per CE4613132615
5 89Pardavy, Jan RW47814222

65selander: Det är det jag menar , poängligan lär väl knappast ljuga. Men hur viktiga dom är utöver det vet jag inte. Det återstår väl att se om det blir semi.

65selander: Jag väljer att se det så här; så mycket mer poäng det blir över för de andra att göra. Positivt!

Lumber Jack: Tror att ni tappar mycket på att dom sticker men det är ju detta som är baksidan på detta att värva legionärer.

Hade man värvat dom senare så hade dom säkerligen harvat i någon annan liga.

Lumber Jack: Underbart Lumber Jack. Så där ska ett positivt och optimistiskt inlägg skrivas.

Det värmer att se att det är fler än jag som vill se det positiva i allt.:-)

Lumber Jack: Jag är också positiv. De andra gör fler poäng och truppen är bred när det gäller forwards. #29? Ja, naturligtvis.

65selander:

Man kan också se det på ett annat sätt. Dessa båda gentlemen har en benägenhet att vara inne på många baklängesmål också, vilket deras +/- talar för. Går vi till semi så har vi minst två matcher hemma. Visst blir vi lite svagare, men låt istället alla dessa juniorer få chansen i en avlastande fjärdekedja.

Salle, Svarten och Milo vet vi vad de kan. Peter Öberg, Hella och Pasi har varit vår genomgående bästa kedja. Green, Micke P och Gästrin har sett heta ut de senaste matcherna. Låt Molinder, Dahlberg och Nilsson köra som en avlastande fjärdekedja med ett par-tre byten per period. Som sämst blir vi i så fall utslagen i semi och har gett tre stycken lovande spelare massvis med rutin på en gång.

På tal om slovaker, kan någon tala om för mig vad jag måste ändra för inställningar för att komma åt livechatten på modohockey.se? Jag får bara upp en tom vit ruta och kommer inte längre. Trist som fan.

knaskamilla: Jag får upp...

Endast betalande medlemmar har tillgång till denna chatt.

Är du betalande medlem?

Stäng detta fönster, logga in på www.modohockey.se och försök igen!

Salle:

Det får inte jag upp, för jag är medlem i MoDo Hockey.

knaskamilla: men det är mer än en vit ruta.... :-)

knaskamilla: Du har säkert Norton på din dator som blockar skiten.

65selander:

Nae, inget Norton på den här datorn.

knaskamilla:

Mer troligt är det DBT.

Poffa:

What the fuck means WTF?

« · 685883 · »