1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505150 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
Elite Prospects? Där finns väl bara spelare som varit i Sverige och spelat....

shinzawai: Då vänder man sig till hockeydb istället för att hitta Lasaks statistik.

Corey Hirsch ska tydligen vara aktuell för ert lag enligt kvällspostens pappersupplaga.. Hirsch/Krizan bra målvaktspar...

MrRedhawks: Blixtgordon !

...så är det helt osannolikt vad varmt och soligt det är. Är det verkligen bara början av maj? Härligt att kunna få lite färg, och skönt att hunden blir så matt av värmen att hon inte pallar att springa fram till förbipasserande, ens när vi har henne lös.

(Fast när det väl är flyttdags lite senare i maj, då lär det iofs garanterat spöregna.)

knaskamilla: Vi flyttade helgen runt den 28 april. Gissa vilket väder det var de dagarna...

knaskamilla: Jag kan berätta att det är några grader varmare här än i Stockholm. Där fläktade det lite granna dessutom.

Salle:

Åh, jag har sådana packningsbekymmer! Ska man ta med sig en jacka till Sthlm eller inte? Det som talar emot är att jag faktiskt inte riktigt äger någon vårjacka...

knaskamilla: Med tanke på att det skall bli kallt igen till veckan så...
Ta med en jacka sen köper du en vår jacka där nere.

Salle:

Köper? Hahaha. Jag ska använda de pengar jag har kvar till att betala anslutningsbussar och -tåg... =(

...så har man en söt golfbränna nu. Ansiktet är rött som en tomat, armarna riktigt röda med en tendens att bli bruna och så den där söta randen en bit upp på överarmen där man nu övergår till en svag nyans av rött.

Fem timmar på golfbanan, två timmar på Skyttis för att se Själevads match i går och en timme nere i hamnen har bidragit till den här fina kombinationen. Inte ens tre timmar i enbart shorts har lyckats ändra på detta.

Poffa: Utomhuspremiär idag. Direkt in på puttingbanan och spelade. Kändes riktigt bra faktiskt. Seriepremiär om 2 veckor.

Inget fel på Ford, men nog var den lite väl dyr, och då spelar det ingen roll att den är extrautrustad.

Frisco: Det sägs att det sista Masken gjorde i Leksand var att beställa nya matchställ  och utrustning för kommande säsong.

Paddan: Är det tron på ES det gäller eller vad.
Sen var det väl förra veckan vi snackade om Northlandhjälmarna.

...så var det riktigt skönt att kompa ut vid 12-tiden, åka till Kroksta och sätta sig i en stol och bara njuta. Sova i solen är inte så bra för skinnet, men ack så skönt för sinnet.

Salle: Tja, bättre sent än aldrig...som verkar vara postutdelningens motto nuförtiden... tyckte jag skulle få gälla även Northlandhjälmsdiskussionen.

...så är skattereglerna svåra.

ISHOCKEY Fyra utländska spelare i
Timrå upptaxeras av skattemyndigheten,
skriver Sundsvalls-Tidning. I samtliga
fall handlar om förmånsvärden för
resor och boende som inte är upptaget
i deklarationen eller redovisats av
arbetsgivaren Timrå IK.

Hittade denna (snart aktuella igen?) artikel när jag Googlade lite efter en annan sak:

svenskgolf.golf.se/dynamaster/file_archive/031015/c82fc3f364bb697e3648e7cb04aea899/SVG10_Manadens.pdf

Intressant läsning tycker jag :)

...så har jag (nästan) denna tröja hemma:
web.telia.com/~u66005454/38.htm

Fast den nyare, men med det numret, och med den spelaren :)

....så börjar detta kännas som en monolog...

:'(

Så är det ju fantastiskt att man kan ta en av sina egna gamla låtar, förändra den till något som är sju resor sämre och lansera den som den nya VM-låten. Go Tomas Ledin Go

Paddan:
Tänk att man kan bli så pass bra,,,fast man har klumpfot.

Peter the klumpfot?

"Läkarna har konstaterat att Foppa har en medfödd defekt i fötterna som kan liknas vid klumpfot. Även om det inte synts utåt eller synts ett spår av det på isen"

TIKbiff:

Stackars Foppa. Men som sagt, otroligt att man kan bli så bra trots en sådan defekt.

TIKbiff: Och direkt undrar man ju då hur bra han skulle varit om han inte haft den där "defekten"?!?!?

Stackars dom andra spelarna i sådana fall... :-P

Gidde: Det resonemanget stämmer inte tycker jag. Det är ju på senare år han lidit mycket av det och också sett hämmad ut i åkningen? Jag hoppas han kan komma tillbaka i gammalt, gott slag men jag tror inte han kommer vara ännu bättre än då han var som bäst :)

Däremot skulle han säkert kunna producera mer poäng än någonsin tidigare, med tanke på de nya reglerna.

Deas: Det är ju medfött, alltså har han ju haft det hela tiden, fastän det förvärrats med åren, eller hur ;-)

Gidde: Ja, men jag tror inte det påverkat honom förns nu under de senaste åren. Isåfall hade det ju varit en issue sen han var typ 12 :P

Deas: Hehe, du inser väl att jag skämtar till det lite va? :-P

Gidde: Ja men andra gjorde inte det :) Jag ville bara säga att inte håller med de som uttryckte något i stil med "stort att han blev så bra trots denna defekt".

Vilket inte betyder att jag inte älskar foppa. Det är bara att läsa tråden med hans namn i nhl-gb'n om man tror något annat =)

Deas:

Du har rätt. Såhär då: det var ju tur att han inte hade stora problem med sina klumpfötter redan när han var barn.

knaskamilla: :)

Har du föresten varit dålig på att uppdatera din presentation eller har du ännu inte läst klart liftarens guide till galaxen? ;)

Deas:

Jävla skitbok. Jag kommer aldrig att bli klar med den. (Men jag har varit dålig på att uppdatera också.)

knaskamilla: Jag minns att du hädade även tidigare då jag frågade om boken i fråga. Min förhoppning denna gång var att du kommit till insikt. Ack så jag bedrog mig, hur kan sådana ord lämna dina läppar? :)

Deas:

Tja. Den är ju helt enkelt alldeles urtråkig. Jag förstår inte hur så många kan tycka att den är bra, något är sjukt med världen.

knaskamilla: Jag tror det är en bok som blir sämre på svenska, eftersom Adam's engelska är helt underbar.

Fortfarande överraskad dock, vet ingen som rakt ut kallat boken urtråkig! Ja, tills nu då =)

Deas:

Jag slår vad om att det bara är nördar som tycker den är kul. (Aj.)

knaskamilla: hehehe

Ja, en stor andel av bokens fans är nog bra nördiga =)

Nog för att Härnösand kallades dödens väntrum när jag bodde iS-vall men detta välkomnade är lite väl för magstarkt ;-)

65selander:

Jo, det var faktiskt så att man hajade till första gången man åkte förbi skylten...

65selander: hahahahah, underbart!

65selander: Det roligaste är ju att det står 6.90 på skylten för det är ju faktiskt ett , (komma) mellan 6:an och 9:an. Det påpekade en affärsanställd för mig idag. Dom hade gjort samma fel en gång och tvingades sälja några billiga TV-apparater innan dom ändrat i annonserna.

Fast det var ju bara ett grundpris så det kan ju bli lite dyrare när slutet är nära.

Konstigt att Paddan inte kommit in med ett skämt och en länk om Adam Foote, eller Eddie Shoestring än.

Lumber Jack: Inte ens Ingvar Carlsson har de nämnt. Underligt.

Lumber Jack: Äh, jag har ju varit upptagen med gruppseminarium om migrationsbiografier idag, ett seminarium som blev häpnadsväckande diskussionsfritt när jag beslutade mig för att hålla tyst och se hur de andra var på att diskutera. Tydligen inte bra, antar jag, då seminarieledaren upprepade gånger påminde gruppen om att seminarier är faktiskt till för att man ska diskutera.

Så har Wernblom tydligen semestrat och passat på att gifta sig på Gran Canaria.

Paddan: Kanske var det bra att tjockwerner int kom hem. Han fortsätter på inslagen väg när det gäller sommarträning.

Fast jag ska väl passa på att säga grattis till vår forna ikon.

Gifta män och ogifta pojkar...

så tackar jag en legend.

Vila i frid, du store!

Underbara kommentarer av Bräck angående Foppa och hans skador, ur eget perspektiv. Inte mycket gnäll där.

"Kenny Bräck
Har du men från din idrottskarriär?
– Nej, det kan jag inte säga. Okej, ibland är jag lite stel i fotlederna, men det är inte så att jag lider direkt. Jag lever exakt samma liv nu som jag levde innan olyckan.
Vilka skador har du?
– Inga större, faktiskt. Olyckan har gjort att min kropp känns annorlunda, men jag kan inte säga att jag har några skador direkt. Det kanske blir värre med åren, jag vet inte.
Var det värt priset?
– Priset? Jag har inte betalt något pris, tycker jag. Tvärtom. Racingen har gett mig så fantastiskt mycket att jag inte ångrar en sekund av min karriär."

...så drömde jag inatt att Keane spelade på nån gräsplätt hemma i Ångermanland. Det var jag och typ fem pers till på plats och allt känndes pinsamt. Förstår inte varför jag drömde om dem eftersom det var ett år sedan jag lyssnade på dem. Jaja, det var fint väder iaf :)

« · 715501 · »