1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505150 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

... så tror jag att Claes Runheim är lite less.

"Med tanke på tutorna så inser ni att ni är tillbaka i Riga!"

Paddan: Du har nog rätt!
Patetiskt hursomhelst!

För att citera Gert Fylking "Äntligen"

Nån som vet vad det varit för fel på HS??? Har åffisiella smittat???

gud: Och du tror jag går in där.
No f***ing way!!!

:-)

Salle:

Kan bara hålla med:
ÄNTLIGEN!!

Verkar som om Kraschmonstret sökt sig till nya jaktmarker?! :-S

gud: Hoppsan. En neandertaLLare.

Salle: Så hade jag klarat mig länge på Ballacks "magra" veckolön i Chelsea. 121.000 pund i veckan, efter skatt, uppges hans nya lön bli.

Hur kan man sända kvartsfinalen strax efter kl 14.00?! Arrrrrgh. Nu missar man det roligaste ju. Skandal, ja skandal. Bu

wap.hockeysnack.com
Då är man så illa tvungen att man måste ta ledigt halva dagen för att kunna se hockeyn. :-)

Oj, Krizan har 97% mot Crosby och grabbarna...

Icing-Ove:
Och pang, så sjönk det till 94%........

Icing-Ove:
Pang!, pang! 90%

Krizigt värre nu, Krizan....

Icing-Ove: Fortsääter det så här så är han snabbt nere i 50% och då har NHL tappat intresset till 100%.

Icing-Ove: Äh, det är bra Krizan, släpp in ett par mål till så avskräcker du nog ett par NHL-scouter till.

....så leder Barcelona med 2-1 över Arsenal, 7 minuter kvar och två assist av Henke Larsson!!

Så vann man några kronor när Barcelona vände och vann, men om det inte hade varit för en norrman så hade man vunnit ännu mera eftersom jag hade Guily som förste målskytt.

Hard Rock Hallelujah.

...så blir det öviksbo av mig, definitivt nu.

scim: härligt mannen. fått jobb?

shinzawai:

Yeah baby, dom ringde just precis från Hägglunds och sa att dom klarade sig inte utan mig.

scim: Välkommen hem!

hellge: ...eller bort!

scim:

Härligt!

Grattis! (Y)

Antar att det är det där Hägglundsbolaget som byter namn hela tiden som du ska börja på?

Vad heter dom just idag?

BAE Systems Hägglunds eller finns Land fortfarande med i namnet på något vis?

Gidde:

Precis, jag tror dom heter BAE Systems Hägglunds nu, fast man vet ju aldrig vad dom kommer kallas sig till veckan...

Hellge:

Lite av båda faktiskt, 10mil ifrån mitt nuvarande hem, men samtidigt 10mil närmare mina rötter. Känns väl som en ok kombination.

scim: Grattis. Dags att fixa plats på H4 och lägenhet på Rundvägen dårå?

Salle:

En sak i taget, lägenhet först, rundvägen är ett alternativ!

scim:

Välkommen! Tänk att det ska bli folk av dig också...

knaskamilla: Hmm, "bli folk av" och flytt till Gullänget... nä jag får inte ekvationen att gå ihop. Måste vara det där "bli folk av" som gör att det blir error på den norska miniräknaren.

Paddan:

Alla som är något bor på Rundvägen. Men jag tänkte mest att han skulle flytta till Övik...

knaskamilla:

Jag vill bo nära en tennisplan, var är det? Folk har jag alltid varit, eller, ja, snäppet över.

knaskamilla: Aha, på så sätt.
Jag tror i varje fall att Bjästa fått mer medialt genomslag i Sverige den senaste tiden.
Dessutom kommer ju bland annat Freddan, Ulf "Nubben" Norberg, Conny Strömberg och Tommy Själin från Bjästaområdet.

scim:

Om du vill ha en tennisplan får du väl bosätta dig i Corner One då, nära Kempis ;-)

Hmm, ser nu när jag läser mitt inlägg att det inte framgår att Mattsborgen ju ligger i Corner One.

Kempis är ju liksom ingen tennisarena (än i alla fall)

scim:

Det finns en tennisplan precis ovanför huset där du tackade nej till en nyrenoverad lägenhet. Fast den består iofs av asfalt.

Tillägg: tennisplanen alltså, inte den nyrenoverade lägenheten.

knaskamilla:

Är det den som ligger ovanför husen på Rundvägen?

I sådana fall har jag spelat grymma dubbelmatcher där för x antal år sedan, vilka minnen!! :-P

Gidde:

Jaså, det går att spela grymma matcher där? Den enda aktivitet jag hunnit se där hittills var ett gäng kids som sprang omkring och tappade ut bollarna utanför inhängnaden hela tiden.

Gidde:

Måste nog överväga det, för jag har bestämt att jag ska spela grymt mycket tennis i sommar!

knaskamilla: Inte visste jag att JO var åtalad för våldtäkt. Oerhört. Bra att han anmäler.

www.blocket.se/li?ca=4_s&th=1&o=2

NuMo:

ASG!!

Fyndigt, jag älskar verkligen av stavningar som blivit fel, och konstiga rubriker...

;-)

wap.hockeysnack.com
Gbg suger. Dåligt väder hela veckan, vansinnig trafik och nu är planet försenat. Viss risk att man missar sista flyget från Arlanda. I så fall tar jag hyrbil hem. Suck...

Poffa:

Stackare!!

Det där har man råkat ut för alldeles för ofta! :-S

Har tillbringat sista april på Arlanda en gång, då resebyrån lyckades boka om min biljett från Hamburg-Arlanda-Örnsköldsvik till Hamburg-Arlanda-Östersund!!!!!!!!!

Fy tusan för sånt, det är till och med värre än när plan är försenade, för ibland finns det ju faktiskt vettiga orsaker till det.
Men att anställda på resebyråer är värdelösa på geografi, det är ytterst irriterande....

Poffa: Du har tur du som får resa, men tråkigt att du fick dåligt väder i Gbg.

Jag var i Manchester i helgen och där var det också dåligt väder hela tiden. Äh, nu sa jag inte hela sanningen: Glada som spelemän upptäckte vi att det var underbart väder på söndag morgon och tog fram Ibiza-shortsen från -82. När vi ätit frukost insåg vi att det inte längre var väder för att exponera våra manliga kroppar, så vi stoppade tillbaks strandraggar-kitet i resväskan.

Vansinnig trafik? Det var det i England också: Inte en människa körde på rätt sida av vägen, vi var sk-trädda hela tiden.

Naturligtvis missade ingen av oss flyget - vi kommer alltid i god tid. Tänk på det.

westerlind: Den gången jag var i Manchester, två veckor i april -91, så hade vi inte en enda dag med regn. Fast det blev fuktigt ändå, många trevliga pubar hann man med att besöka...

wap.hockeysnack.com
...så har fanskapet till dator lagt av, delar av den. Kommer inte ut på nätet, men allt annat fungerar som det ska. Är nån jäkla anslutning som är kass, och nu har jag nog kvaddat rubbet för jag har grejat väldigt. Skit! Nåja, det blir inte alltid som man vill. Nu skriver jag i fel tråd men: Gonatt!

Nä, lika bra man far på Puttom och städar. Man är ju ändå vaken.

så är Mika Lehtinen klar för Bofors.

shinzawai: Länk?

« · 717841 · »