1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505583 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

scim: Ett av de tyngre foreardsparen genom tiderna, nämigen Wayne Gretzky och Mario Lemieux förvandlas hastigt och lustigt till Grson och Lemieisco.

Om vi istället kör den gamla ryska superfemman får vi följande:

Krutinhosa Pau, Larionson Santos, Makara, Alexino, Vjatjeslinho. Borde väl platsa i vilken VM-trupp som helst...

MODOJohan: Och "Bullen" fick namnet "Claudio Timandino"

Paddan: Kan ingen kolla om Brassarnas riktiga namn blir deras artistnamn.  Bara så man vet dess "riktighet"

Salle: På Pele stämmer det iaf, eller Edson Arantes Do Nascimento, som han egentligen heter.

Salle: Det stämmer i varje fall med Ronaldinho, däremot blev Pele "Felix Edson orantauro"

Dream Team & Paddan: Hmmmm???

Äh, klantiga jag hade ju lyckats skriva Arantes både i för- och efternamn

Paddan & Dream Team: Hur var det nu egentligen ;)

scim: Prova själv, vetja. Edson Arantes som förnamn, och Do Nascimento som efternamn, för det är ju så han heter. Jag får upp Pele. Hur blir det för er andra?

Mitt artistnamn inom brasiliansk fotboll skulle bli Lundgrosa Da Costa om man använde sig av tilltalsnamn och efternamn. La man till mitt mellannamn så blev det Felix Per Lennaldo.

Jaha. Då var ytterligare en arbetsdag slut där man suttit framför en dator hela dagen. Om man skulle ta och pallra sig hem och...tja sätta sig framför datorn hemma istället.

Dragan 2k: Tar du med dig jobbet hem alltså?

MODOJohan: Haha. Nej då.  NU är det planlöst surfande och webbprogrammering som står på schemat.

Dragan 2k: Jag saknar ord... Bara det _är_ ju ett heltidsjobb! :-/
Datorn är en avkoppling när man kommer hem från jobbet, alternativt soffan med familjen. Men att hålla på med såna där avancerade saker gör att jag får migrän :-)

Äh. Innan jag sover måste jag dela med mig en länk till en helt underbar sida.

www.petercrouchcandoanything.co.uk/

Eller vad säger du Paddan?

Frisco: Jodå, jag har hunnit njuta av photoshopandet på den sidan.

Frisco: Så blev det ju tydligen också klart att Peter Högardh kommer att få Milos farsa som tränare kommande säsong. Om jag inte minns fel är Znojmesti Orli aktuella för spel i Jämtland Hockey Cup i augusti.

Frisco: Efter att ha sett detta så funderar jag på att skaffa mig en motoriserad container.

Paddan: Är inte cupen i Brunflo inställd?

ståpäls: Varför skulle den vara inställd?

Paddan: Läste det någonstans häromdan, minns inte var. Hittar inget nu.

ståpäls: Jaha, där ser man. Visserligen talade man på årsmötet om att det fanns vissa frågetecken kring något lags medverkan i den cupen.

ståpäls: Kan det ha något att göra med att Brunflo och Jämtland slår ihop sina klubba?

Foldron: Jahapp, det var tråkigt, då gick ju MoDo miste om ett par träningsmatcher.

Paddan:

Förhoppningsvis hittar man något bättre lag att spela mot. Philadelphia i nya arenan, kanske?

Jag blev "Johiano Da Costa" som brasiliansk fotbollsspelare, låter ganska cool tycker jag.

Henra och Danito skulle bröderna Sedin ha hetat om de var Brasilianska fotbollsspelare..
Hur mycket kostar förresten årskorten till er nya arena och hur många åskådare tar den in?

arnio: Swedbank Arena kommer att ha en publikkapacitet på 7.200 åskådare och priserna är som följer:
Seriekort 3.500-8.000 kronor
VIPkort 5.000-9.500 kronor
Ståplats,  har ingen koll på prissättningen.

Paddan:

Ståplats
15år och uppåt: VIP 3000/Serie 2000
upp tom 14år : VIP 1500/Serie 1000

...så är det märkligt hur skönt man sover på soffan. Först eget golfande på Puttom, sedan åt man leftovers från gårdagens grillning och när man sedan lutade sig tillbaka i soffan och skulle se på lite golf från USA-touren, ja då somnade man som en klubbad säl.

...så är det jobbigt när dressyrlaget är sjuka.

Poffa: Eftersom du anser att du är i bra fysisk form så måste det betyda som alla andra redan har fattat att Golf är "Boring"

65selander:

Word!

65selander:

Du är bara avundsjuk för att du inte har någon fritid att spendera på golf eller annan sport/fritidssysselsättning.

Poffa: Kan man hyra dig för att lufta gräsmattor?

Poffa: Tacka vet jag jakt & fiske. Det är fritid! Vi har något gemensamt eftersom vi båda söker efter "hole in one" ;-)

Paddan:

Ja, men det kostar.

Poffa: Din junior. När man är i min ålder så så har man viktigare saker än att försöka se rätt ut på en kortklippt gräsmatta. Du glömmer väl inte att stryka din pastellfärgade piké innan du går ut och spatserar i dina "äppelknyckarbyxor" ;-)

Golfetikett
Internationell golfetikett gäller: Golfskor med softspikes (gymnastikskor accepteras ej), skjorta med krage och ärm, shorts av modell "Bermuda" (ej korta shorts) och ej jeans. På vissa klubbar krävs kavaj (Irland & Skottland) för vistelse i klubbhuset. På vissa golfklubbar i Sydafrika krävs knästrumpor för herrar (kan införskaffas i klubbens shop). Studera de lokala reglerna och kom därför alltid i god tid till banan.

65selander:

Svart piké och trekvartsbyxor. Där har du min golfutstyrsel, din pensionär. Din syn på golf är lika föråldrad som du. På de flesta banor så är klädcodex någonting förlegat. Även det, ungefär som du. :-)

Poffa: Då vill jag se dig kuta in på din sk "puttom" i jeans och LRF mössa :-)

65selander:

Jeans har jag spelat i dussintalet gånger. Mössa på mitt huvud har varit allt från toppluva från ÖMK Rundbana till keps från Caterpillar. Inte det där flashiga märket som bratsen kring Stureplan tycker är hippt, utan Caterpillar som i stora gula dumpers med mera.

Poffa: Om du inte visste det så räknas inte dom gångerna när du har harvat runt på AM's uteplats :-))

65selander:

Jag tror bestämt att du ÄR avundsjuk. Be Westerlind ta med dig till rangen någon gång, vem vet du kanske blir fast i det.

Poffa: avundsjuk... rangen i Ljusdal har man slagit några hinkar men sedan så började ES så då gav man upp :-)

65selander:

Du skall slå på bollarna. Inte hinkarna...

Poffa:

Satan, jag drack två burkar till middagen idag, men vars tog ölen vägen?

scim:

Ingen aning, men oavsett vilket så kommer du nog ha ont i magen i morgon. Matsmältningsproblem är inte att leka med. Ta en samarin innan du går och lägger dig.

Poffa: Visste väl att hon var kass som instruktör fast hon var en av bygdens bästa junior :-))

Jag vill gärna ha ett idolkort utav dig när du står i din utstyrsel  på banan samtidigt som du försöker komma ihåg vad du lärde dig på kursen ;-)

Är det Poffa till vänster?

65selander: Nej, det är han som är i mitten av bilden, bakom parkbänken.

« · 730294 · »