1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505840 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Angående statistik så kan jag meddela att stats.swehockey.se inte kommer att vara involverade då det gäller Elitserien. Ett nytt företag som tar hand om Elitserien, bla ska istid redovisas. Hur de nu ska lyckas mäta det är en annan fråga.

Martin S: Har du någon aning om denna statistik bara sammanställs efter matcher, eller om det som i exempelvis NHL går att se statistiken live?

Paddan: Jag vet inget mera om den nya statistiken än vad jag skrev tidigare. Jag antar att man kan se den live, iallafall delar.

tillgängligt on-line för Svenska Hockey Ligans kunder? Vilka är hockeyligans kunder? Sponsorer eller räknas allmänheten dit? Blir det en betal tjänst?

Vi har två tjänster på varje arena. Arbete kommer att utföras de dagar det spelas elitseriematch i din arena. Arbetstiden för respektive tjänst;
1. 4h innan match - heltimma efter match, ca 7timmar

Vad ska man göra i SBA FYRA TIMMAR innan match? I och för sig posivit att man får betalt för sju timmar men fyra timmar innan match? En gång i tiden var jag med och skötte swehockeys rapportering från J20 och då behövde vi väl bara vara där en timme i förväg eller något sådant. Är detta system så jättemycket krångligare?

Martin S: Tja, tydligen måste det vara någon väldigt grundlig kontroll av system och brandväggar mm eftersom man behöver så lång tid på sig. Jag som trodde det räckte att man kollade att det fanns någon form av anteckningspapper och att pennorna är vässade.

Om de nu ska producera en rapport efter matchen så låter det väl vettigare, enligt min mening ifall arbetstiden till en början hade varit några timmar efter matchslut.

Kan det vara så att man tänkt ta betalt för någon form av statistikservice med mera hos Hockeyligan?

Paddan: Det känns som om det räcker att trycka på enter för att skapa en rapport efter matchen.

En person ska tydligen hålla koll på istiden för samtliga spelare i ett lag. Lycka till säger jag :)

Martin S: Äh, vadå, med 22 stoppur borde det väl vara en enkel match ;)

Upptäckte att företaget tydligen också sysslar med grafik mm till C+ sändningar  så de kanske vill ha lite mer utförlig statistik att presentera. Kunde ju vara bra för i varje fall PPV-matcherna så de har något att visa i pauserna.

Martin S: Ang istiden så kan hockeyn göra som bandyn gjorde tidigare genom att använda GPs mm.

65selander: Hade ingen aning om att en mittfältare i bandy åker ca 21km per match.

Paddan: Jag kan väl mycket väl tänka mig att man försöker ta betalt för statistiken. Frågan är väl hur många privatpersoner som kan tänka sig att betala för detta? De riktiga uppdragsgivarna är väl framförallt tv och press. Jag kan se ett antal artiklar skrivna med utgångspunkt i denna statistik. Jag fruktar redan nu hur fruktansvärt fel Tomas Ros kommer att tolka det hela.

...så går det hett till i Övik.

...och även annorstädes.
Tydligen.

Metal Guru:
Nja, det finns som vi alla vet många skurkar i Övik, men det är rövarna i Skuleskogen som betalt för denna skylt på det stinkande fiskmagasinet vid Framstjärtudden.

Skellefteås Söderberg verkar kämpa hårt och gjort läxan under sommaren.

...så är det cirka 3,5 timme kvar tills Uddevalla börjar "brinna", undrar om man skall masa sig upp och kolla på detta spektakel......

...så har vi äntligen bevis på att det är något fel med Brynäs.

så är det ett helt uppslag om nya arenan i dagens Expressen. Gluttade på www.expressen.se men hittade inget.

Salle: Jaså, berättade man något häpnadsväckande i detta reportage eller var det någon liten presentation med faktaruta och liknande?

Paddan:

Det stod att man trodde på 3000 besökare på första träningen. Eller om det nu var hoppades? Och så hade de pratat med Susse, som bl.a. berättade att MoDo tydligen har Europas största omklädningsrum samt att han inte har ngn aning om ifall Foppa kommer hem någon gång i framtiden. Och så var där en liten faktaruta.

knaskamilla: Tja, arenaköket har i varje fall fått order på förtäring för 1000 gäster till första isträningen, antar att det är till förturskunderna plus VIP-logerna.

...så skall man jobba imorgon efter en veckas semester. Känns sådär måste jag säga.
Men jag skall kanske inte klaga jobbar veckan som kommer och sen så har jag ytterligare en veckas semester.

Paddan:

Justja. De hade ju bjudit in alla sponsorer, eller hur det nu var.

Sannes:

Jag med. Jobbar veckan som kommer, sen har jag två veckors semester. Klår jag dig?

knaskamilla:
Eftersom du har två veckor så klår du mig utan problem jag har som sagt vad bara en vecka.
Två veckors semester i sommar är vad jag har, lite synd att man inte hade veckorna ihop, men det är inte alltid det blir som man vill.

Sannes & knaskamilla: Jag har en dag jobb kvar och sedan 4 veckors semester (minus en dag). Vinner jag?

knaskamilla:
Fast jag tar igen det till hösten, då har jag tänkt att ta minst fyra veckors sammanhängande semester. Då kan tanterna sitta där på jobbet och fundera på hur de skall lösa min arbetsuppgifter...

Salle:
Äh, du skall då alltid vara värst...

Salle:

Det sägs att det ska bli kallt och blött i augusti.

...så var det tydligen ingen träning för MODO nu på morgonen. Skönt, då satt jag hemma och gjorde rätt. Men i kväll bär det av till Swedbank Arena för att se ispremiären.

Poffa: Jaså du sitter sysslolös. Kanske ska jag ta tillfället i akt och skicka över lite prisdifferensanalyser och lagerdiffsrapporter som du kan göra åt mig så kan jag ta och inta en mer avslappnad attityd till jobbet idag.

Dragan 2k:

Jag har semester. Sitt du där och jobba, jag ska gå ut i solen och njuta. Kanske ta mig ett dopp i poolen och bara avvakta att man ska åka till SBA i kväll. *Inser Evil laughter here*

Poffa: Hehe. Kan just se mig dig sittandes framför datorskärmen, avslappnad, händerna gnider lite och det elaka Dr Evil skrattet ekar genom lägenheten.

Men idag är sista dagen inför semestern - och ikväll bär det av mot Tysland där jag kommer medverka på allehanda kulturfestivaler eller kanske blir det bara diverse pubbesök.

Dragan 2k: Jag som trodde att du skulle stå på ett torg i Travemünde med en tubsocka i ena handen ropandes: Wo ist fulöl?

Nä jag kände mig lite lurad då klev i "katedralen" då jag hört minuterna innan att det skulle vara. Den källan hade hört att grabbarna ville "känna" på utrustningen mm innan kvällningen.
Tydligen har det varit problem med utrustningen då man i mitten av förra veckan saknade nästan alla skridskor, handskar för alla utom 10, samt några tröjor. Lonken hade tydligen varit upprörd på leverantören Stadium och det hade inte blivit bättre när en lastbil som kom med grejor "bara" hade med sig souvenirshopsprylar...

Salle: Ojdå, det lät ju spännande. Blir det barmarksisträning då?

Paddan: Ingen aning men Hedin, Jerry och Ecke såg bara lagom stressade ut när jag mötte dom i SBA så det har nog löst sig på nåt sätt.

Däremot så kunde laget haft hinderbane-träning inomhus idag. Det stod fullt med öl/läskkylskåp, öl/läskpallar, bord och diverse annat i utrymmet innanför "hörnentren".
Vore ju speciellt bra för forwards då man enkelt kunde runda en back eller två...

Salle: Skall bli trevligt att få provsitta sin egen stol i arenan igen. Är mer än nöjd med platsen, fast hur ska det gå med bortasupportrarna nu när de faktiskt kan följa matchen? Kommer de att ta med sig egna stolpar och liknande för att kunna skylla på skymd sikt?

Poffa:

Jag hakar gärna på ifall du tar bil, annars kan du haka på mig för då tar jag bil ;)

scim: Det är väl lika bra att bilpoolen från Gullänget börjar ta form för det lär ju finnas fler som skall dit.

Hur är det att vara tillbaka då? Jag har nämligen...

[bild]www.sff.n.se/images_aktu_2002/semester.jpg[/bild]

Salle:

Bilpool, ja. Undrar om det går någon sådan från Rundvägen?

...så skulle jag vilja se statistik på hur mycket hockeysnack hockeysnack innehåller.

... så hoppas jag på en massa fina bilder från kvällens begivenhet...

shinzawai: 17,12%

Wayne Gresky:

En alldeles lagom siffra. Framför allt på sommaren. Blir det mer blir det för tråkigt, blir det mindre blir det som forumet på åfficijella.

...så har någon brutit sig in i min källare. Man har inte stulit något, dataskärm och skridskor är kvar, t ex. Märkligt beteende.

Poffa: Ikväll? Klockan 17 startar träningen. Sen eftermiddag alltså.

Poffa: Fanns väl inget utav värde helt enkelt. en 15" är det inte ens skrotpengar på ;-)

Trist med inbrott men tyvärr så källar inbroot vardagsmat här i stor stan.

Frisco:

För de som jobbat hela dagen kan 17.00 vara kväll. För mig är det mitt på dagen, trots att man var uppe före sju i morse.

Poffa: En kväll är väl en kväll vare sig man jobbar nattskift eller dagtid. Tänkte du missat tiden. Den har ju knappt nämnts nån gång alla;-)

Frisco: Ska bli intressant att se om man märker någon större skillnad när målvakterna nu ska spela med mindre benskydd och plock och stöt än förra säsongen.

Paddan: Kan väl lägga till länken också.

« · 731981 · »