Salle: Hur såg Döme ut då, tyckte att han på förmiddagsträningen såg aningen tung ut i skridskoåkningen.
Påhlsson och Steen, hmm... tror du att vi kan "glömma" att skicka över de till NHL den här säsongen? Det var ju intressant att jämföra Gästrin och Steen på förmiddagsträningen, om jag inte minns fel så satte Gästrin bara en enda puck på femtielva försök medan Steen bombade in puck efter puck bakom målisarna.
MODOJohan: Trams!!! Jag skriver vad jag ser. Sen har man kanske lite personliga preferenser men när jag säger att Gästrin var bra så förstår ni ju mina öppna sinnen inför detta. :-)
Ingen av nykomlingarna förutom, Adam & Susse som ser riktigt bra ut, ser ut att hittat rätt. Dom försöker men lyckas inte hitta sin roll. Döme ser bäst ut av dom men han är ju också den skickligaste av dom.
Paddan: Döme ser som jag sa ut OK ut när det kommer till "matchspel". Men han har lite problem att hitta sin plats, speciellt i defensiven, emellanåt.
Steen tar in pucken bra i zon men har svårt att hitta sina kedjekamrater trots att dessa för det mesta lyckas hitta ytor.
Skröder var sist in i anfallszon varje gång och det är väl inte han som skall säkra upp och när spelet vände så var han banne mig oftast sist tillbaka ändå.
Salle: Imorgon verkar det vara upplagt för lunchhockey. Vad jag kunde se så är träningen imorgon 11.00 - 12.20.
Lunchmenyn för imorgon torsdag i Restaurang Victory:
*Gulaschgryta med fisk
*Ärtsoppa och pannkaka
*Stek Provencale med dragonsås
*Pastagratäng
Hmm, det blir nog en resa in till Övik imorgon efter att ha ägnat denna dag åt tvätt och städning med mera.
El Maco: Och det måste innebära att Paddan inte har varit på Gärde sen slutet på 60-talet...
Kliar det fortfarande på dej, Maco? Själv har man förmånen att vara immun.
Frisco: ...så är det skönt att äntligen ha fått lite regn, luften blir genast mycket friskare.
Dags att ge sig iväg till Övik och kolla på några stackare som inte får åka med Icebreakers utan måste åka till Kramfors och spela mot TIK. Hur går det då i matchen? Tja, TIK är ju superfenomenaljättebästigast enligt de som vet... så det blir väl 9-1 till TIK.