1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 506068 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

65selander:

Väja då undan för mig, plutten. :-)

65selander:

Saab går först, är det väl?

Poffa: Det var även nära att smälla ordentligt i korsningen E4 - Björnavägen.

Det var så mycket vatten på Valhalla-sidan av E4:n så att många bilar valde att köra i ytter/svängfilen. Dock så kom det en BMW med lite sportig look i hög fart i innerfilen. När han upptäcker det lilla havet inser han att han inte kommer hinna bromsa innan. Istället så lyckas han med millimetrarna på sin sida och 12 rätt på tipset-röta tränga sig in i ytterfils-kön framför en bil som skulle svänga av emot Gullänget och därav bildade en nödväg för den unga killen som körde BMW:n.

Salle: Då är frågan, var det en 117 kronor för 12 rätt röta eller en 3.000 kronors röta? Här i Bjästa transporterar sig vissa med apostlahästarna så det värsta som kan hända är att skorna blir lite fuktiga...

Poffa: Nog för att du har pannan i framrutan när du kör bil. Här kommer några tankvärda ord till dig och Knaskammilla.

"Ett idrottsevenemang handlar inte om vem som vinner eller förlorar, det handlar om hur full du blir"

65selander: Det där lät som något en overallsklädd teknolog skulle ha sagt. Ärligt talat handlar idrottsevenemang år 2006 om att dricka dyr öl i officiella, av klubbarna ägda, pubar. Det är svårt att bli riktigt full då.

...så fick MODO Fotboll en poäng borta mot KB65. Detta efter en ytterst välspelad match i regnet på Forsvallen. Strongt med tanke på att man fick spela med en man mindre i 75 minuter.

Poffa: Målchanser i matchen med kvarten kvar var KB65 och MoDo1. Sen orkade jag inte räkna mer. En fantastisk tillställning.
Matchens höjdpunkter var naturligtvis Modos enda mål som var en riktig stänkare rakt upp i nättaket helt otagabart för KB-målvakten. Visserligen från 1 meter men ändå. Även den Televerksorangeklädde mannen som var bollkalle över hela Köpmanholmen var fantastisk att skåda. Han var överallt och ingenstans.

Poffa: Eftersom westerlind inte är här och kan anmärka, så får jag väl säga det då. Det heter faktiskt Forssvallen och inget annat.

Paddan: Om det fortsätter att vädra som det gör just nu så kan dom döpa om det till Forss-Svallet och inget annat...

Det regnar faktiskt IN hos mig trots att balkongtaket borde skydda. Sen rister det till i rutorna när det kommer en ordentlig by.

Innebär detta att hösten är här?

Snart smäller det. Om en 35 minuter, sådär. ÄNTLIGEN!

Poffa: Har du och Rundvägen Kickers bestämt möte med några i en grusgrop i Gerdal?

Paddan:

Nej då. Jag ska lära Scim vad innebandy handlar om. ;-)

Poffa: Att puta med röven...

Lumber Jack:

Nej, det är rytmisk sportgymanstik. 

Poffa: Ungefär lika manligt.

Poffa:

Jag öppnade i ett rusande tempo för att sedan ta det lite lugnare och maskera tempot med lite galna indianare i mittzon samt allmänt virrigt positionsspel. Mission accomplished.

...så kommer det väl vara stört omöjligt att få tag på fol i början av denna vecka. Varenda en är väl ute i skogen för att träffa sina jaktlagskamrater.

Poffa:

Varför blev jag inte inbjuden till träningen då?
Jag får visst varken spela golf eller innebandy med/mot dig...

Fegis! ;-)

Poffa: Så ska de tydligen börja skicka ut årskorten denna vecka. Tro om man måste bunkra upp med klädnypor och snören för att få lite motorer till cykeln eller om det faktiskt blir ett årskort denna gång.

Paddan: Personligen så hoppas jag att de kör med biljett till varje match. Inte bara för att det smattrar gott om cykeln och man får känslan av att man kör motorcykel utan även för att jag då jobbar så mycket och knäppa tider så jag vill inte direkt ge bort ett inplastat årskort till någon om man lånar ut kortet eller säljer det.

MorganaLefaey: Då löser man det som så att man lånar ut ett årskort från 2003, eller så får man helt enkelt strunta i att arbeta. Det sistnämnda verkar vara vad eventuella presumptiva arbetsgivare tycker att jag ska göra.

Paddan: Det kanske funkar med ett årskort från 2003.... jag menar senast jag var uppe i luleå på match så blev jag vinkad åt ett helt annat håll än övriga bilar när vi skulle parkera och blev inknuffad i en kort kö för att gå in i hallen. Men väl där upptäckte de att jag inte hade något vip kort, utan det var bara nissarna som skötte parkeringen som sett fel på vip parkeringskortet för modo och luleå.

Läste på aftonbladet att det ryktas om att Modo är ute efter Malmös Robert Tomik. Någon annan som hört något kring detta ?.

Cyklob: Jag lyckades få honom i Eastside Hockey Manager en gång. Ett riktigt kap med höga offensiva kvalitéer :)

Deas: Ja om detta nu är sant och han skriver på för Modo så får man väll hoppas att han besitter lika bra offensiva kvalitéer som i Eastside Hockey Manager :)

Cyklob: Det var ju en del snack om Tomik redan innan modo värvade Döme, vilket redan då lät lite knepigt då han hade kontrakt med malmö då också. Sen känns det som om Tomik inte är ett så hett namn då han inte direkt har speciellt imponerande siffror de senaste säsongerna. Han har dessutom härjat omkring i Allsvenskan och DEL vilket gör att statsen blir svårlästa.

Nej skall det värvas så hoppas jag på en bättre spelare än Tomik.

MorganaLefaey:

Tomik känns som en riktigt dum värvning, om så skulle bli fallet. Värvar de honom tappar till och med jag tron på bomben.

MorganaLefaey: Ok. Ja jag har inte haft någon bra koll på Tomik så har svårt att uttala mig i detta fall. Men det jag reagerade mest på var det lät så konstigt att man är ute och jagar anfallare när problemen suttit i försvarsspelet. Men jag har själv faktiskt väldigt svårt att se vad Modo ska se i en spelare som Tomik, det är bättre någon av våra yngre grabbar lirar i stället i sådana fall.

Han kallas av många för den nya Magnus Wernblom. modohockey.se ringde upp Johan Dahlberg och tog pulsen inför seriestarten.

Hur kommer det sig att du kallas för Dallas?

->Ingen aning om varför jag kallas det. Det var Ove Westrin, MODOs J20 tränare som började att kalla mig för det och sedan har det hängt kvar.

Resten av intervjuen med Dallas går att läsa på länken.

Modo hockeys Tommy Enström kommer denna säsong att spela för Sundsvall hockey det blev klart idag.

Tack Poffa!!!

Vidare kan jag meddela att ett stycke Modotröja innehållandes en öldrickande gentleman bevistade årets SCA-cup...Respekt!

Mats Edström: Jag antar att det var Westerlind.

Lumber Jack: Apropå mannen med den blå lättviktaren så har Allehanda börjat genomgången av elitserielagen. Brynäs tippas hamna sjua i tabellen.

Paddan: Ahhhh, härligt.Snart får vi läsa att Luleå missar slutspel.Igen.

Portello:

I sanning, broder. Både att det är härligt att läsa och att Luleå verkligen kommer missa slutspel. Ni ska vara glad om ni tar tio poäng, så dåliga som ni är.

Själv tror jag att Luleå kommer ligga bäst till av norrlandslagen, när vi har spelat 55 omgångar.

Portello: Jag hade inte riktigt hängt med under sommaren och undrade varför flera här tippade Luleå högre än MoDo. Får dock medge nu att de ser riktigt vassa ut :)

Deas: Måste väl erkänna att det var länge sedan det såg så här bra ut.På pappret.Men nu ska det ju inte avgöras där utan på isen.
Men det känns som vi har en bra mix mellan unga spelare samt bra utländska importer.
Det som känns lite oroande är väl backbesättningen.Där har fyra starka kort men bakom det så är det lite tunnare.Hemska tanke om två a dem blir skadade samtidigt.Usch.

Måste säga att ni också har ett intressant lag.En av seriens bästa målvakt i Krizan.Ska bli intressant å se om han är lika bra iår, vilket jag tror han kommer att vara.

Ska även bli kul att se eran nya arena, för en resa till övik, det lär det bli.

Portello:

"Ska även bli kul att se eran nya arena, för en resa till övik, det lär det bli."

Trevligt, då vet vi att vi garanterat vinner den matchen. :-)

Gör nu inte om misstaget som danne_l gjorde, utan besök oss i vår pub. Du är hjärtligt välkommen till puben bakom sektion 401. Där hittar du oss. Ja, alla utom Paddan då, för han står i Cafeterian på andra sidan och dricker kaffe.

Portello: Jag har hört att Poffa ordnat riktiga "kompispriser". Ryktas om ett pris på 200 kronor för en starköl och överskottet går givetvis till att köpa en container med golfbollar för att han ska klara sig igenom första veckan av golfsäsongen.

Portello:

Naturligtvis är det så att det där kompispriset som det ryktas om, inte är för dig. Inte för någon annan heller. Ja, utom Paddan då, för han står i Cafeterian på andra sidan och dricker kaffe.

Poffa: ...och ett jäkla gott kaffe är det, sådeså!!!!1

"[2006-09-05] Södertälje Sportklubb har idag gjort en överenskommelse med Erik Norbäck om att gå skilda vägar. Detta baseras på att SSK och Erik Norbäck inte har samma värderingar. Till grund för denna överenskommelse ligger även tidigare händelser, inte bara den sista incidenten."

Jag vet en klubb som delar Eriks värderingar, vi ska se om Timrå slår till!

Wayne Gresky: sug på och ha det gay, tror knappast på Timrå utan snarare Modo för Norbäck. Ni minns väl mannen från Bjästa som körde rullstol på VM?

Erik Norbäck tar jag gärna, incidenter eller ej.

arnio: Varken han eller han som satt i rullstolen har väl någonsin spelat i MoDo? Vilket då iofs Timrås sportchef har...

Wayne Gresky:

Annars är ju Malmö tänkbart, med tanke på vad som försigått i den klubben. De kör ju ibland buss på riktigt, medans vi andra mest brukar ratta Gustavsbergsbussen.

shinzawai: Skärp dig, ok han är en grym tekare men mer? Knappast den offensiva kraft vi behöver...

Poffa: Sant, sant! Den finska skolan...

Wayne Gresky: Bättre än Gästrin och Pettersson iaf. :)

« · 744090 · »