Costanza: Sorgligt att Olofsson så långt ner i hierarkin, vårt stjänrförvärv :-) Hoppas Hinken kan hitta nån bytesaffär med nån som kan leverera lite mål och poäng men det finns väl ingen som vill ha honom, tyvärr.
{10015}: Sen var han inte tänkt som en ledande spelare heller, men nu är det så att Jeppe, Jasek mfl inte klarat av rollen lika bra som Södergran. Då står vi här.
Sigge: nä vi är totalt överkörd först fem minuterna. Det spelar egentligen ingen roll om Modo skulle kriga till sig en poäng, laget är för svagt och räcker inte till
Robin Ztorken L: Inte hans fel att Karlin är helt oduglig på att sätta kedjor... Olofsson - Jasek - Aagard var vår absoluta bästa kedja dom två matcher dom spelade sedan valde Karlin att sära på dom 🤯🤯🤯
Modo-Målet: Jag har ju tyvärr skapat en antimentalitet av att jag bara nämner dem. Men jo, det blir skillnad av att spela dem som faktiskt gör det bra.
Sigge: Självklart sjunker tron på detta i laget med. Det är ju därför förändringar måste till akut så spelarna ser att det händer något. Måste in ny energi.
Blake: Det där kylskåpet True ska alltså vara vår förstacenter. Och trubbiga Södergran ska ha en offensiv roll. Hur kan folk vara förvånade att vi är sist?
JoakimE: Det är helt tafatt. Vi gör exakt samma misstag som alla tidigare jumbos någonsin har gjort och sen åkt ut på. Vänta till omgång 20 för förändringar. Dummaste jag hört.
Bad_Brett: Jag satt och sket, nu vänder det. Blir lite rökta räkor, aioli och jävligt dyrt vin från Klarna på 12 mån avbetalning. Hörde du att Biden kallade oss för skräp?
{10015}: Nej jag har läst dina kommentarer om hur lite pojken får vara med och spela och gjorde ett antagande från det. Då får han ju förtroende. Sluta tjata.
Modo-Målet: Nej, men folk vill inte byta ut Karlin, och de vill inte byta ut Hinken, och de vill inte byta ut Jasek då det inte finns någonting bättre på marknaden.
Modo-Målet: Byta ut Karlin tror jag icke på, däremot kanske förstärka båset med någon ny. Men viktigaste är att värva spelare för många som inte har i shl att göra tyvärr. En spelare som Jesper Olofsson är tom tveksam att platsa i allsvenskan idag. True måste ner i speltid, jag är väl en av få men ser endå potential i Jasek med rätt omgivning så tror jag han skulle få till det.
Sigge: True värvades som en ersättare till JD och 2/a kedjan, bra offensivt, stor stark och bra defensiv. Södergran är tänkt för 3:e kedjan men är tyvärr en av våra målfarligaste spelare så det är väl endast därför han spelar där han gör.