{7426}: Jämför man med Oskarshamn och HV71 så har vi ett bättre grundspel. Jag tror vi klarar oss, men nöd och näppe. Wennerholm får gärna hjälpa lite också.
SPOODI: det har jag inte men konstaterar att om vi räknar bort 6 mot hv och 7 mot linköping i början på säsongen så snittar modo just nu 2,08 mål per match, detta under förutsättning att det inte blir några mål i tredje, skulle det bli ett mål går det upp till 2,12 mål/match i övriga 25 matcher
Jag är på plats...jag vet inte vad jag ska säga/tycka: Brickley? Ge han en enkel biljett hem... rouhoma ser ut som han ätit tio julbord..resten av laget är jävligt bleka..en bedrövlig andra period
{9315}: Ganska många gillar att använda sin magkänsla som statistik tyvärr. Att vi skulle vara legendariakt dåliga i 2a perioderna är en sån sak. "Vi har inte vunnit mot lag xxx på 15år" är en annan.
SPOODI: Jag håller med, men jag tittar på nuvarande form, inte hur spelarna såg ut i november för det vinner vi inga matcher på. Brickley har varit fruktansvärt dålig senaste tiden, visserligen lite som övriga backar men det är anmärkningsvärt att en så stor back kan vara så mjuk och statisk
första perioden har modo vunnit 6, 12 oavgjorda, 8 förluster andra perioden har modo vunnit 8, 8 oavgjorda, 10 förluster tredje perioden har modo vunnit 6, 6 oavgjorda, 14 förluster
vi har alltså vunnit andraperioden flest gånger och det är tredje perioden du ska rikta din ilska mot
SPOODI: Tänk om någon hade sagt inför säsongen att jag hade känt mig tryggare med Brickley och Berg, och till och med Näsén före Rundblad. Hade skrattat.
SPOODI: Hårfint mellan Brickley, Berna och Rundblad faktiskt men jag håller nog med om att Berna får ta på sig rollen som sämsta back, men det är inte med mycket.
{10015}: Förmodligen ser Karlin o Co allt vi ser också, nånstans är det deras skyldighet att få detta lag att fungera som ett lag, likt förra säsongen. Just nu känns det som att INGEN vet deras plats på isen. Har sett mer struktur försvarsmässigt av att kolla på Korpen-hockey på Vikingavallen då det begav sig….
{10015}: Bra fart på Ranta och Hutsko dock. Men vet inte om jag tycker Rouhoma förvaltar det riktigt, han håller pucken lite lite till så det inte klaffar med deras fart... Lutar en del åt att Rouhomas inviduella skicklighet håller hög nivå, men hans spel passar inte in i vårt spelsystem. Alls.
Sen är ju et tydligt problem att 2a kedjan är under isen just nu. 2-0 målet börjar ju med en helt orimligt drop passning till ingen alls av Aahmgard i anfallszon. 2a kedjan har ju räddat oss tydligt men när dom har en svacka också blir det rätt uppenbart tunnt.
{9315}: Nu går vi ut och tokchansar i tredje med resultatet att det blir kontring och mål i baken direkt. Sedan tar Karlin ut Lassi med 7 minuter kvar och Leksand fullbordar förnedringen...
Bad_Brett: det är åtminstone inget nytt, eller jag vet inte om det gör saken bättre eller inte... men modo har haft problem att göra mål hela säsongen som vissa envist försökt berätta och modo har också blivit räddade av lassi många matcher.
när lassi inte står på huvudet och en kedja inte överproducerar så ser det ut såhär och har gjort hela tiden