Marrdin: Ett skadedrabbat Malmö slår Luleå på bortaplan. Kan inte se Modo göra det med fullt lag. Dom andra bottenlagen har nog högre kvalite än vad Modo får svårt att undvika trettonde platsen
Bad_Brett: det såg ut såhär mot leksand hemma också, då trodde jag det berodde på sjukan som gick i laget men det ser likadant ut idag, passar dom dåligt?
Andra raka mötet mot Leksand där vi ser impotenta, även om vissa försökte få det till att vi hade sjukdom i laget men det är bara ge leksand att dom är svårspelade.
Dessutom första laget som bröt våran fina hemmasvit.
Tror förövrigt leksand blev av med björn under perfekta omständigheter, nu har han varit med och satt upp ramarna för hur man ska spela men spelarna slapp ledsna på honom.
Så perfekt för andra tränare att ta vid och bygga vidare på hans system.
{7426}: magsjuka enligt hinken. Väljer att tro att vi är så proffsig att vi inte har spelare som medvetet sabbar sina förutsättningar (läs typ Dahlrot och Ingman)
{9315}: Vi har gjort 3-4 helt suveräna andra perioder den här säsongen, resten har varit skräp!! Och det är väl dom 3-4 perioderna som "räddar" statistiken??!!
Och att statistiken är så dålig i tredje perioderna är väl inte märkligt, när vi ofta går in i dom med 2-3 måls underläge???
Men du har helt rätt, statistiskt sett har jag helt fel!
{7639}: Det var tammefan det sämsta Modo jag sett på flera år ! Chartrat plan t.or Borlänge, Det minsta man kan begära av spelarna, är att dom betalar flygresan hem själva. Jag skäms att vara Modoit, efter en sådan här match !! Fy fan!
{7426}: Karlin besviken efter matchen! Tycker vi förlorar alldeles för många närkamper och tävlar ingenting, dessutom saknades det humör (läs förbannad)
Som sagt, vi är mjuka, mesiga och saknar attityden.
Greenwolper: ovanligt stel lassi idag. Hoppas inte landslagsspelet stukat hans självförtroende. Nu har han inget med förlusten att göra. Idag har vi både dålig defensiv och offensiv. Idag känns det som det är tunga skallar och klubbor på alla. Såklart är det fuskland och vi får dubbelmöte mot Färjestad borta med långa uppehåll. Ett tv4 som gullar med leksand hela sändningen för att skära djupare i såren. Går ju bara att hata fuskland. En sådan falsk fuskande klubb. Men men som vissa säger vi skall kriga i botten och viktigaste är att vi håller oss från kval neråt. Vi är sent ute och värva. Jag tror på våran trupp om de tror på sig själva. Vi hade en jäkla offensiv i början. Jag skall och hoppas på fler, upp och heja på Modo på torsdag. Ett lag som troligtvis har psykologiskt jobbigare än oss i hv. Vi spara oss för hemmamatcherna. Bara skita i fuskland. Är bara att töm å glöm. Nu hejar vi på Modo som fan på torsdag! Då jävlar skall hv få betala. Krossa hv och heja Modo!💪
{7426}: tragisk match idag,syntes från första sekunden att Leksand ville mer .vi stod på hälarna å blev överskjölda anfall efter anfall. MoDo kan ju bättre än detta så varför blev det så dåligt idag?
Confusius: Undrar varför vi inte visar några känslor. Inga handsktvättar, inget trashtalk, inget issprutande på målvakten. Vi åker mest... runt. Planlöst. Ser ut som trasiga GPS:er. Man åker där det inte råkar finnas några motståndare och motståndarna tenderar att befinna sig där man kan göra mål.
Bad_Brett: Energin från början av säsongen är helt bortblåst. Karlin måste verkligen få igång laget nu. Vi kan inte förlita oss på att HV ska torska varje match. Rätt va det är så är vi där nere på kvalplats
Offside-Lennart: Lagom roligt att köra bil i 5 timmar eller vad det tar om man är dålig i magen. Hoppas inga fler blir sjuka innan torsdag. Vi har ju Wahlberg att använda..
Confusius: Det är klart vi alla stöttar Modo, lika klart att vi kommer hylla i medgång och klaga i motgång, det är liksom hela idén med idrott. Sen kommer det alltid finns dem som bara klagar och dem som bara hyllar, det kommer även alltid finns dem som gnäller på dem som klagar. Jag är övertygad om att alla ingredienser behövs bland fans, skulle det vara enkelriktat på läktaren så skulle det tappa mycket av meningen med vad idrotten betyder för människor.
Idag gör Modo en pinsamt usel match igen, nästan ingenting fungerar ens litegrann, defensiven är så svag att det tyvärr blir lite pinsamt att titta på, offensivt är det ostrukturerat och för mycket tankar i det man vill göra samt att markeringen i mittzonen och desperationen i man man är i det närmaste helt obefintlig. Just nu är vi nog Shl’s sämsta hockeylag formmässigt med råge
Gavelo: Förlåt, men de egenskaper som Brett radade upp nu var exakt det som OP skulle vara, men det som han aldrig visade, vilket var anledningen till att vi lånade ut honom.
{10015}: OP är ingen stjärna men han spelade precis på det sättet, att påstå annat är bara okunnigt. I Den begränsade speltiden han fick så fullföljde han 100% av situationerna och smällde på och försökte vara en nagel i ögat på motståndarna. Nu tror jag inte 1st halvmedioker spelare hade gjort någon större skillnad men han har som egenskaperna som vi verkar sakna.
{10015}: missförstå mig rätt jag har inget emot att vi åker på stortorsk ibland i vissa matcher, vi ska klara kontraktet inte ta guld. Men jag blir riktigt förbannad och irriterad när jag ser spelare som inte ger 110% i varje byte. Bernhardt, brickely, Niederbach mfl ser helt obrydda ut idag med 0 vilja att göra något bra av kvällen. Det stör mig nåt ofantligt. Ge allt och förlora är helt okej men nu vill vi inte ens vara där
Gavelo: Förlåt, men ditt inlägg är som att vi har sett helt andra matcher med OP. Jag tycker han har misslyckats totalt med att vara en rivig spelare 90% av matcherna, kanske till och med mer. Glidigt i backchecken osv. Jag tyckte han smällde på väldigt sällan. Vilket gjorde mig besviken.
Confusius: 3 - 17 på tre matcher säger väl det mesta. Vi är sååååå låååångt ifrån de tippade topplagen. Målsättningen att överleva kvalet, nu två viktiga hemmafighter för att försöka undvika jut det...