Confusius: förtjänar bättre än att spela i Västervik iaf. Om Karlin inte vill ha kvar honom när alla är friska kanske man kan låna ut honom till ett topplag i HA. Kan se honom i typ Västerås eller Mora
Rurik: Tror som många andra att Rouhomaa spelat skadad, men...
Det där med att vara billigare gör det svårare. Vi kan knappast låna ut Rouhomaa då ingen skulle ha råd och han aldrig skulle gå med på det. Det är samma i NHL där mam skickar ned de billigare i AHL om det är likvärdiga spelare.
FBK verkar göra sin plikt, men Timrå är usla hittills.
Costanza: Snackade med ett gäng GrönGula vid bardisken på Olles i Umeå när vi spelade match 4 mot Djuuu i våras. De mumlade något om Kenttä, publiksnitt och allsvenskan nästa säsong medans jag gick bort med ölen till bordet. Slängde ett brett MoDo-flin mot dem på Vasaplan senare på kvällen. :)
Så JÄVLA sköööönt! Å fan å jävlar om inte TJ får spela resten av året! Filurig offensivt och känns väldigt riskminimerande i sin defensiv!!! Råma då frågar alla?... varsegod Frölunda säger jag👍
Ni verkar ha annan jämnhet än många andra "topplag" (som slåss om sm-titeln) sen vilket lag som besitter den bästa högstanivån är väl inte riktigt klarlagt ännu.
Gäller att pricka formen när det skall avgöras också, blir intressant att se lindbom i slutspelet.
hockey_21: Skönt att de får åka hem med 3p. Tror detta var en väldigt viktig vinst. Både spelare och fans kan andas ut lite och vi är ju med i tabellen.
Bössa 68: Klart bevisat att vi klarar oss utmärkt utan Rouhma, sälj!! Han har inte varit bra och kommer inte heller bli bättre. Sälj till bättre behövande lag och leta en ny förstacenter. Det är närmast pinsamt att se att laget bara blir bättre utan Ruohma.
Kul däremot att se Sampo, han kommer bli en stor succe
Robin Ztorken L: problemet med "sälj!!" är givetvis vem vill köpa en halvskadad 35-åring som inte har färgat öht denna säsong? jag kan inte tänka mig att klubbarna står på rad
då bättre att låta honom rehabba tills han är helt frisk, om det går, och sen långsamt spela in honom i laget igen.
Robin Ztorken L: nu är det bevisat att rouhmaa ville hjälpa laget i förtid alltså spelade han skadad tills karlin sa ifrån. Nu återkommer han skadefri efter juluppehållet i full spelglädje!
Tarasov: han har börjat hitta rätt, han är ingen målskytt men fina aktioner idag, bra fart. hjälper när hans kedja inte är inne på ett baklängesmål per match också
Costanza: Såg precis klart matchen, var ju tvungen att prioritera adventskalendern , men älskar MoDo och denna Petra från Kramfors som intervjuades . Hoppas dom får en underbar resa hem, dom älskade supportrarna
Bara Dryg-Karlstad gör sin plikt, så är helgen räddad,
Timrå får givetvis gärna vinna idag också, men på torsdag får dom åka hem med gamnackar