Jag skrev inte att Modo är näst sämst. Jag tycker det är flera lag i årets Elitserie som ligger på ungefär samma nivå där i botten. Därför kommer varje poäng i år vara guld värd.
Jag gissar att sista omgången kommer att avgöra vilka som lirar slutspel och kvalserie i år. Ser gärna att Modo har det i sina egna händer då det börjar närma sig.
Sawchuk: Det var inte riktat som kritik, så sluta sura. Jag menade bara att det är en hårfin skillnad mellan att se den här typen av match som någonting negativt eller någonting positivt.
13:04Skott27 Timo Pärssinen 12:30Skott utanför44 Kim Hirschovits 11:39skott utanför 37 Mika Viinanen "Halelulja" dånar i högtalarna när HV åker på en tuff dubbelutvisning. 11:10 2 min, hooking 4 Adam Almquist 11:102 min, holding16 Kris Beech
Spela 5-3 i 2 minuter och få iväg 2 skott utanför och ett på mål, har de snott vårt PP?
Jag tänkte precis skriva det; Att det känns som ett gott tecken att Sundström börjar ta idiotiska utvisningar. Han är het ikväll och har haft några riktigt läckra passningar, till exempel den bak till Hållberg. Det är tur att han är på G nu när Byron för första gången ser lite trött ut.
Sant, Byron har ingen explosivitet alls idag. Kanske bra att han passar på att vara lite off i en sådan här match där andra spelare kan kliva fram och chefa lite.
Tycker inte Danielsson ska spela med Susse och Skröder, Skröder får lida lite för mycket av att ha en spelare i sin line som skjuter på allt. Skulle gärna se Rosén med SS och Danielsson med Svartvadet.
Nej. Det fungerar kanske i power play, men Rosén har alldeles för dålig fart och väger för lätt. Om Danielsson kan fortsätta att spela som han gjorde ikväll så kommer detta bli mycket bra.
Dessutom vet jag inte hur mycket Skröder får lida av Danielssons skottvillighet, med tanke på att han sköt 8 av MoDos 25 skott, jämfört med Danielssons 4.