Bad_Brett: Men ja, Bad_Brett, vi vet vad du tycker om Peters vid det här laget. Ja, han har spelat klart sämre på sistone.. men så har han också i princip konkurrerat med sig själv om spaden och haft mest att göra i serien. Win-win att han får vila.
Bad_Brett: Mhm, det klagas mycket på Styf nu när han inte är tränare längre.. med Peters å andra sidan tycks det inte spela någon roll huruvida han spelar eller inte.
Gavelo: Jag är inte speciellt förvånad iallafall. Äldre spelare som säsong efter säsong haft frånfälle pga diverse skador. Skulle Enström klarat sig från skador hade han säkert varit relativt stabil men givetvis ingen stjärnback. Nu har han åldern och dessutom haft diverse skador emot sig , det har inte han råd med.
{8384}: surt att sveningsson inte spela bakåt i läget innan så hade vi tagit oss ur zon. Han är för omständig. Senare än väntat iallafall. Rörig situation i timrås zon innan..
Bad_Brett: Ja, hur dålig anser man Rockwood vara defensivt för att vara sämre än Svenningsson egentligen? ingen kan ha stått för så många jättekorkade beslut i egen zon som honom.
Majbrasan: Peters har de senaste matcherna varit en skugga av sig, varför kan bara undra över ( sliten?) Tex har kommit in och varit grymt bra och är en tuff konkurrent för Peter. Bara hoppas att Peters får vila lite och ta upp kampen om spaden. Vi alla vet att Peters kan bättre
Vi har tajtat till försvarsspelet men då blir anfallsspelet lidande istället. Men man märker på passningarna att Timrå är ett bättre lag, dom flyttar pucken betydligt snabbare en oss och sätter den på bladet.
Men vi har ju tagit rejäla steg framåt mot vad vi visade mot Mora vi möter ju laget som leder serien.
{5647}: Sveningsson är en flopp. Han har väl kanske kapaciteten med tanke på tidigare prestationer men sett till här och nu i MoDo underpresterar han ordentligt. Värvad som målgörare och poängplockare? Just nu mer värvad som säkerhetsrisk. Vi har tillräckligt med spelare som kan axla den rollen..
Domsjö: Modo gör så förbannat mycket misstag, man slänger bort massvis med puckar som borde vara enkla passningar och beslut, man är så dåligt tränade att man inte orkar åka skridskor och det är absolut helt 0 inläsning av spelet i egen zon.
Jag är imponerad av hur oskolade och otränade man kan vara, vilket jävla skitlag rent ut sagt.
Sen ställ Enström på läktaren, jävlar vad värdelös han är!
{5647}: Åker in - sitter och väntar tar luft in och spela igen, känns mer som han försöker förstärka för en utvisning än att den tar dåligt ifrån Corrado. Och att timråiter pratar om karma.. jajaja lika bra att låta innebandy ta över hockeyn - ingen kontakt med någon eller dylikt
kanske sätta en lapp på Dahlen's Rygg - rör inte mig snälla
73Sjöbba: Jag tycker bara att det är patetiskt att spela att man har så ont att man knappt kan krypa in i båset och spelar fullt frisk en minut senare. sådant är riktigt uselt.
Funderar över det här med utrustningen, domarna är ofta och drar till tröjorna på spelarna, men Dahlén han stoppar in tröjan i byxorna, ska det vara så?
Jag har väldigt svårt att förstå häxjakten.