Tarasov: Bör nog vinna ikväll , för att skapa lite utrymme nedåt i tabellen Vi har åkt omkring och agerat slagpåse första halvan av serien, nu är det dags att börja köra i vinnarspåret. Bli vårens raket!!!
hockey_21: Beror ju på om AJ lyckats få in i skallen på spelarna att man måste ta i mot Västerås eller om vi som vanligt lallar runt på en skridsko när vi får för oss att vi är duktiga.
Hälge: klumpigt av Wahlgren, men nog kan man ta för filmning/fasthållning när man håller fast klubban med kroppen och viker sig framåt. Fast det där med domare och allsvenskan känner vi till sedan tidigare.
Monno: Tycker ändå vi inlett bra. Inte det där sista in mot mål. Och en slappt försvarsspel i en spelvändning som gav Västerås en jätte chans. Men annars så. Jag har sett värre.
{5647}: seriöst. Nu är det ointressant då det ändå var så kort tid kvar, men hur Ingela helvetet kan domaren inte anse att Alba knuffas in i målgården? Är han blind, dum i huvudet eller hur tänkte man där? Seriöst...
Två sekunder hinner man inte göra mål på, så det spelade ingen roll. Jag bara reagerar när domare är så dåliga att de inte borde få döma över u-13.
Steken84: Jag hade inte protesterat om det blivit utvisning, men att dra ut teckningen är på ett helt annat plan. Utvisningen kan diskuteras, men att han knuffas in är ju så solklart att man blir gråtfärdig inför domarinsatsen.
{5647}: Sjukt vad partisk kommentatorn är. Påtalar allt som eventuellt kunnat utvisning på Modo, men nämner inte en enda åt andra hållet. Blåser upp alla deras målchanser, medan han knappt nämner om Modo får ett bra läge.
matchen blir tråkstämplad. Västerås har effektivt låst Modo som inte är tillräckligt kreativa att skapa några anfall förutom solokörning, ständigt med minst en försvarare emot. Lösningen verkar vara lösa dragskott från toklångt avstånd. Saknar lite anfallsspel med 2 mot 1 överlägen.
{5647}: kass markering. Synd när vi varit rätt överlägsna sedan den sjunde minuten.
Men nu får cmore skicka kommentater som inte är så grymt partiska att de fäller en tår om motståndarna får så skulle få ett skottläge. Det är så uppenbart att man väljer att blunda för det.
Sedan skriker han av glädje när Västerås gjorde mål. Fy fan!
Donald: Han är bland det värsta/sämsta jag någonsin hört i form av opartiskhet. Det förstår jag att man gärna tar en kommentator som bor i hallen och förmodligen gärna betalar för att sitta i tv och prata om sitt livs kärlek.
Eidstedt får inte åla rakt hem helt utan att titta upp och ta tredjegubben.
Den där sista utvisningen är dock riktigt felaktig.
Biljaletdinov: Mycket som gått emot mig idag. Förlorar alla mina pengar på betting, farmor dör. Då tänker jag att Modo kanske kan ordna upp dagen lite iaf, men det var givetvis för mycket begärt. Det är tur att det finns Dark Suicidal Black Metal som terapi!
{5647}: Mycket puckinnehav men dåligt med farliga lägen ändå tycker jag. Och som vanligt med Modo när vi dominerar men inte får till det så tappar vi tålamodet och får två i baken...
Tarasov: Det finns ändå en stor skillnad. Idag ligger vi under mest för att vi helt enkelt gör en skitmatch, vilket vi gör på tok för ofta IMO. Det ser dock inte generellt alls lika illa ut som det kunde göra mot vita hästen och några andra.
Grunderna är bättre, men utförandet ändå bedrövligt.
För övrigt önskar jag att man skickar eidstedt. Maken till dålig speluppfattning.... Kolla tredje målet vem fan markerar eidstedt? Varför åker han rakt in till målgården utan att titta en enda gång bakåt och ta den enda rimliga markeringen han kan ta? Nej, skeppa han så långt det bara går.
Monno: De håller oss på utsidan uppfattar jag det som, inget direkt farligt. Bra av KJ att stänka dit den när han får läget, men inte så mkt mer än så. Första utvisningen kan man tycka är lite onödigt av Jan B. andra är billig men svårt att störa mig på domarn då lagets prestation oftast är sämre än domarns