1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503776 inlägg · 4188 ämnen
« · 401141 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: ZZZ-tråd
Natten till idag tog knäcken på mig. Skall jag vara en vaken liten programmerare i morgon behöver jag min skönhetssömn.

ZzzZ ZzZZZZ ZZZZZzz

[bild]elouai.com/images/yahoo/a24.gif[/bild]

Sv: Nu spekulerar vi!
Martin S: Ja, det är tänkbart. Hur jag än söker så kan jag inte få det bekräftat någon annan stans.

NuMo: "and signed a contract to play for MoDo" Jag skulle inte alls bli förvånad om källan till dett egentligen är aftonbladet. Om jag inte minns fel så ska Timmy gifta sig i helgen(såg annons i ÖA förra veckan typ) så han har säkert annat att tänka på nu.

Martin S: Äsch...

Hawerchuk: Enligt artiklen av Hasse på modohockey.se så tyder jag att proffsen ska träna med MODO i sommar och inte på egen hand. Det är förmodligen därför som Kent säger detta om att några spelare försvinner till World Cup.

"Jag inser att jag aldrig kommer att kunna vara helförsäkrad, men vadå? I bland får man ta risker och jag är beredd att göra det för att få spela hockey, säger Daniel Alfredsson."

Vi har tidigare varit inne på försärkingsfrågan. Att försäkra Alfredsson under strejken skulle kosta 17.000.000:- men nu verkar det iallafall som om Alfie kan tänka sig någon form av halvförsäkring eller så.

Nu rycker vi i allt vi kan!

"19 augusti sticker ju också EN DEL SPELARE, DE som ska spela World Cup."

Vilka mer än Salo? Foppa? ;-)

Sv: Darcy Hordichuk
Frisco:

Oj. Är det Macke som har så många båtar? Shit. Har han OCKSÅ tjänat pengar over there?

knaskamilla: Menar du de på Mackes brygga?

Frisco:

Jag tyckte det såg ut som att Foppa hade några båtar också...

Martin S: >>>MS/Otilia verkar han åkt.....

Jag hittar bara bilder på den båten.

Martin S:

"Interactive". Folk får ställa frågor och han svarar. Fast han verkar inte vilja tala om ifall han har flickvän eller inte...

knaskamilla: Vart läser du vad han säger? Jag finner bara en massa bilder från typ hela Öviks kommun där Darcy varit. MS/Otilia verkar han ha åkt iaf.

Martin S:
Så här står det i MODOs nyhetsarkiv;
2003-08-12
Darcy Hordichuk tränar med "Icebreakers"

Florida Panters forward, Darcy Hordichuk, tränar denna vecka med MODO Hockeys NHL - spelare.
Darcy som är 23 år har tidigare spelat med Atlanta Trashers samt Phoenix Coyotes.

- Det var tidigare MODO - spelaren Greg Johston som ringde mig i maj månad och undrade om inte det fanns möjlighet för Darcy att få komma till de allra
bästa förutsättningarna för att få utveckla sin talang, säger MODO Hockeys sportchef Bengt Hedin.

- Det samtalet följdes upp av Darcys agent,Daniel Lawson från Toronto, och vi kom överens om att ta emot Darcy under en vecka, avslutar Hedin.

Martin S:

Han kanske mutade sig in...? Aha. Här skriver han om Sverige:
"I really had a great time in Sweden, and learned a ton. It was very much my pleasure. The Modo people were VERY nice to me, and I will always remember that."

knaskamilla: Hur kunde Darcy komma med Icebreakers överhuvudtaget? Han spelar i Florida och ingen MODOit har anknytning till Florida(om du inte räknar att Anders Eriksson spelade där för några säsonger sedan).

Darcy Hordichuk
Känns som att Darcy trivdes i Övik förra sommaren. Hittade en länk på Avs-forumet med bilder från besöket. (Länken - Overtime - Trip diaries)

NuMo: + k

YaQoP: Nä, men det finns väl backhatare även där. För att inte tala om tränare som låter värdelösa bacar spela bara för att de, de, de. Ja jag vet inte riktigt varför.

NuMo:

De lät föga imponerade av honom.

Poffa: Och här är några kommentarer från Phillys message board.

Time Posted: 6/7/2004 12:31:11 PM
Author: dreaminofcup

--------------------------------------------------------------------------------

Subject: RE:THERE IS A GOD, TIMANDER IS GOING HOME !!!!!!
Time Posted: 6/7/2004 1:46:19 PM
Author: Flyerz9798

--------------------------------------------------------------------------------

Subject: RE:RE:THERE IS A GOD, TIMANDER IS GOING HOME !!!!!!
Time Posted: 6/7/2004 11:14:15 PM
Author: TimanderGirl3
Message: Sorry to burst your bubble "Dream" but Mattias contract in Modo is VOID if there is an NHL season and he can sign with a team

NuMo:

Såg också det. Underbart om det är sant, en tydlig vink om att något ändå är på gång om det inte är helt sant.

Heja, heja!

Shutdown på modoforum ger oss en länk gällande Timander.

[url=www.philly.com/mld/inquirer/8847548.htm?&1c]Timander till Modo[/url]

"Loose pucks

Flyers defenseman Mattias Timander, a Group 5 free agent, has returned to Sweden and signed a contract to play for MoDo next season in the Swedish Elite League. He was not expected to be re-signed by the Flyers... ."

Dags att leta upp fler tecken i stratosfären.

NuMo:

Jag håller med dig.

NuMo:

Grattis, du har lyckats.

Poffa: Det var det som var meningen. det var för att hålla alla illitterata ifrån debatten.

NuMo:

Det enda vettiga i det där inlägget var de två sista orden du skrev.

Poffa: Enligt mig skall en spelare spela i den klubb han föddes. Ja, du läste rätt, klubbarna skall ha egna uppfödningsstationer. Har man inte det så blir det osportsligt. Det är bara klubbarna som har pengar som har råd att ha de bästa spelarna och det i sig är osportsligt.

Nå. Har klubbarna avelsstationer. Svar nej. = osportsligt = ej sportsligt.

Har vissa klubbar mest pengar = bästa spelarna? Svar ja = osportsligt.

Det finns ett undantag från de två reglerna och det är Modo= sportsliga.

NuMo:

Hej själv. Klart som fanken att det är sportsligt. Det är ju en del av spelet regler, alltså ingår det i själva spelet. Hence, det är en del av det sportsliga.

Poffa: Hallå! Det är skumraskaffärer du pratar om, inget sportsligt finns att finna i spelarövergångar och trader. Agenter är som smörklickar på heta bordsknivar. I ena sekunden är de tjenis med en och i nästa har de faxat iväg bindande kontrakt åt höger och vänster bakom ryggen på en, eller så dementerar de hela skeendet man fått i nyllet. Steendumma är de.

Frisco:

Långt ifrån, även trader och kontraktskrivning ingår i det sportsliga.

Poffa: Spelsäsongen är över sportsligt sett det är nog både du och jag överens om.

Frisco:

Du skrev även "Såg målen nyss på TV4. Ende. Nu startar fotbolls-EM.", det där Ende tog jag som att du menade att NHL var över för den här säsongen.

Vad det gäller fortsättningen på NHL så tror jag personligen att man kommer lösa det här. Lagen förlorar för mycket på att ha ett uppehåll och hockeyn i allmänhet kommer förlora massor med åskådare till baseboll, basket och amerikansk fotboll.

Poffa: Jag skrev ju så här: -Bara att hoppas det dröjer drygt ett år innan de sätter igånmg med spektaklet igen. :-)

Sv: Flytta Bumpaberra, flytta!!
Spud:

Tja. Med tanke på att Skanska verkar veta i princip när de förväntas börja bygga så känns det ju som att det är ganska klart... Men ändå! Vad gäller logerna så har jag ingen aning.

knaskamilla: byggstart augusti va? De hinner det, tror att det är mer som är klart än vad de vill gå ut med.

Är logeköpen inräknade i de 40 miljonerna? Om så är fallet kommer de ju inte vara intäkter i framtiden utan enbart utgifter.. känns dåligt.

"Fjällräven Arena beräknas kosta totalt 240 miljoner varav 40 miljoner kommer från sponsorer. Det betyder att det krävs att Arenabolaget lånar ytterligare 100 miljoner i bank.
– Det återstår en del bitar att lösa. När det gäller banklånet är inte förhandlingarna med banken slutförda. Vi är heller inte färdiga med byggkontraktet, säger Anders Källström."

"Än återstår dock en del frågetecken. Modo har ännu inte tagit något beslut om ett arenabygge. Det gör man vid måndagens årsmöte.
Vidare återstår fortfarande cirka 10 procent av finansieringen. Trots nämnda lån."

Är det bara jag som tycker att det börjar kännas frustrerande att inte allt är klappat och klart än? Fast på måndag ska jag i alla fall gå på årsmöte.

Frisco:

Fotbolls-EM? Visst, men att säga att säsongen är slut borta i NHL är jättefel. Nu kommer en intressant NHL Awards Ceremony och ur MODO-(ego)istisk synvinkel såklart den intressanta frågan om vilka spelare som får kontraktsförslag och vilka som inte får det.

Poffa: Jag gratulerar dig till ditt abonemang på C+. Som vanligt (tänker även på tröjan med långa snören) är jag inte avundsjuk på något som jag låtit bli att skaffa trots att jag skulle kunna göra.

Såg målen nyss på TV4. Ende. Nu startar fotbolls-EM.

Sv: Micke P
Poffa: Tack. Det finns alltså bara 6 norrlag kvar i norra serien.

Sv: Micke P
Frisco,här kommer det vi talade om på fotbollen:

På tal om Micke P så vill jag bara klistra in serieindelningen för Allsvenkan kommande säsong. Känns som om snedvridningen nu är total i SHA. Västerås i norra gruppen och Huddinge och Hammarby i södra.

[f]Norra Allsvenskan:[/f]
Björklöven
Boden
Piteå
Skellefteå
Sundsvall
Teg
Almtuna
Arboga
Bofors
Leksand
Uppsala
Västerås

[f]Södra Allsvenskan:[/f]
Halmstad
Hammarby
Huddinge
Mörrum
Nybro
Nyköping
Oskarshamn
Rögle
Skövde
Troja/Ljungby
Växjö

Poffa: Antagonist? Jag tycker mer han verkar vara en antigonist nuförtiden... ;-)

Frisco:

Äääh, din förbenade antagonist. Varför hacka på NHL bara för att du inte har C+ och kan se på det?

Martin S:

"Kommunstyrelsen föreslår också efter förslag av bl a Dan Olsson (c) att arenabolaget arbetar för att bredda ägandet genom exempelvis folkaktier eller andra åtgärder."

Köpa aktier i arenan - något för Bumpis? ;)

Poffa: Äntligen sista dagen för Minirinkarna. Bara att hoppas det dröjer drygt ett år innan de sätter igånmg med spektaklet igen.
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

I väntan på nattens rafflande underhållning säger jag bara:

ZzzzZ zzZzZzZZ

[bild]elouai.com/images/yahoo/a24.gif[/bild]

Sv: Äsch! Sug!
Paddan: Ja, det där är ett stort problem, speciellt på hard plastic materials av ojehinnetyp. I de fallen är det viktiga att göra två varv där det andra varvet låser det första. Det besvarar ju inte din fråga, men du får dra dina egna slutsatser, så att säga.

NuMo: Hmm, kolossalt svår fråga det där, har suttit lamme nå kompisar å funderat men, nej vi har ingen aning. Vi har get upp.

Men nu när jag har dig på tråden kan jag väl passa på att fråga hur man får klibbet att klibba alldeles precis lagom mycket på tejprullen så att tejpen går att använda?

Spud: Varifrån di kommer?

NuMo: Hah, trams från fjant..

Vem är du att bedömma det?

« · 401141 · »