Frisco: Ah, äntligen lite stabilitet efter ett par timmars förvirring och allmän nollställdhet kring någon form av imaginär momentplanering i samhällskunskap.
Frisco: Äh, diskriminering av Bjästabor är det...det är vad det är! Jag är riktigt upprörd att mitt vinnande bidrag inte fick sitta kvar längre, för det verkar ju inte hända mycket på H Höger...
Icing-Ove: NR31 får bara vara på såna nöjen när NR32 är tjänstledig. Fast iofs tror jag att NR32 har någon form av skräck för vatten så han skulle nog ändå aldrig vistats på den där bryggan...
Personligen tycker jag det är dåligt att man väljer att sätta Hedman på bänken istället för Enström. Hedman har varit klart bättre än Enström hittills.
Enström verkar ha betonghandleder då han skulle behöva ha NuMo:s känsliga handleder och han verkar ha förtvinade muskler i underarmarna då det verkligen behövs lite armerad betong.
Dessutom är Enström skotträdd. Så skotträdd att han inte vågar ta skott från blå, skott från röd eller ens skott mitt i skottsektorn.
En poäng i Globen senast, tre på de tre senaste matcherna, alla borta. För klen poängutdelning, men framförallt för svagt spel. - Fortfarande är vi hyfsat med poäng- och tabellmässigt sett, säger Kent Forsberg. Det oroar inte så mycket, men spelet i övrigt har inte varit bra.
- Framförallt måste vi, med början i omgång elva mot Malmö hemma, vara med i matcherna från start nu. Det duger inte med att vi som mot Djurgården sist gör en bra och godkänd slutperiod.
- Defensiven var bra senast, men offensivt fanns det mycket i övrigt att önska. Vi måste spela enkelt, in i mera kampmoment och framförallt gå rakt på mål. Det får bli lösenorden inför vår nästa match.
Skadesidan? - Andreas Salomonssons knä ska undersökas torsdag, han blir borta ett tag framöver. "Salle" har besvärats av en blödning i knäet, som han fick under försäsongen. Vad det gäller Peter Forsberg tränade han inte i går onsdag, men visst hopp om att han kan spela mot Malmö finns.
Bryan Muir? - Klart godkänt inhopp efter bara en träning. Han kommer vi att ha mycket nytta av. Nu blir han med från start hemma i par med Jesper Damgaard.
Tankar inför mötet med Malmö? - Att vi måste vara vakna från matchstart. Jag vill se att vi river åt oss initiativet direkt. Kul annars att träffa nye Mif- tränaren Björn Kinding. Jag var med och hjälpte honom bygga upp en hockeyskola, typ hockeygymnasium, i Edmonton tidigare.
Forwards: 27 Alexander Steen, 39 Per Svartvadet, 22 Joakim Lindström.
12 Daniel Sedin, 20 Henrik Sedin, 13 Mattias Weinhandl -
23 Magnus Hedlund, 17 Fredrik Warg, - 26 Mattias Wennerberg -
4 Jan Öberg, 40 Magnus Gästrin, 18 Peter Öberg
------------------------------- Noterbart om laget Lars Jansson, back, långtidsskadad (knä), Andreas Salomonsson (knä), också borta mot Malmö. Visst hopp om spel för Peter Forsberg, borta på grund av halsont senast. -------------------------------
knaskamilla: Bra info om Foppa Kamilla, syn tt man inte fick ta del av den. Men jag ger igen. Du ska aldrig mer få reda på om #7 är målvakt på måndagmornarna eller inte.
Äh. Det vet väl vem som helst att man inte får plats med långa, utförliga förklaringar i sms. Du frågade ju inte ens om jag antog för att han inte var med på planet eller om jag hört det någonstans... Men okej. Jag borde kanske ha tagit bort den mittersta meningen? (Förresten: städa i din sms-inkorg!)
"Foppa skall inte spela idag... Gissa vilka jag skall flyga med... Tro om 13850 personer blir glada ikväll?"
En ursäkt för att du skriver så man tror att du vet det på grund av att du skall flyga med dem? Nä, på sin höjd så slipper du en utskällning för din dåliga meningsbyggnad.
Jahapp. Jag kräver en ursäkt av Poffa för att han inte litade på mig då jag rapporterade att Foppa inte skulle spela igår GRUNDAT PÅ VAD JAG FICK HÖRA, inte att han inte var med på planet... ;) I övrigt måste jag säga att det var gårdagens höjdare. Att Foppa inte spelade, alltså. Särskilt när man visste om det innan matchen och kunde gå omkring och hånle åt alla som försökte få tag i biljetter i sista stund för att de ville se...Djurgården?
Roligaste ramsan: "Alla vi som saknar Foppa klappar nu". Dock var det mest bara fotbollsklacken i hallen som hängde med på den, så resten kanske verkligen VAR där för att se DIF?
Undrar förresten om DIF-klacken upptäckte att Salo var jävligt bra, eller om de bara glömde bort att håna honom efter ett tag.
Vilken jävla skitarena Globen är! Hade plats på etage 7, och där såg man verkligen hur dåligt som helst. Halva isen om man ansträngde sig. Hur försvarar man det när man bygger en "superarena"? I tredje knatade vi dock ner och ställde oss vid Skogås-Roffe och co, och där såg man jättemycket bättre. (Vi försökte ta oss dit inför andra perioden, men mitt sällskap lyckades gå vilse så att vi hamnade vid DIF-klacken. Där ville vi inte stå.)
Matchen? Ja, den såg ni ju. Rättvis kvittering, ineffektivt MoDo, felaktigt (eller inte ändå?) dömd straff och den kvarstående frågan - varför kommer de inte igång förrän i tredje? (Och: varför skjuter de inte mer?)
Svarten stod för övrigt kvar länge efter matchen och pratade med Rönnmark...