Varför frågar du mig det? Hon finns ju här hon med. Jag har ingen aning om vad hon pysslar med, mer än att hon pysslar med det mycket. Vadå, vinner man en NHL-resa i poängjakten?
Tyvärr håller jag med de som påstår att vi blev bestulna på en pinne. Jag kommer ihåg en slutspelsmatch för något år sedan när Hedin blir inknuffad och nertryckt i målgården av ett par tre frölundaspelare och Modo gjorde mål i sin kamp att trycka in ett kvittering. Modo lyckades men domaren kom desperat på att en modoit fanns i målgården. Det spelade det ingen roll hur han kom dit och att han gjorde allt för att undvika det. Huvudsaken var att det inte blev mål.
Nu var det tvärtom. Jag tror inte att det hade spelat någon större roll om det hade varit Henrik Lundqvist som stått en kilometer in i målgården och Conny Evensson som gjort en cyckelspark rakt i krysset. Rådbjer tyckte helt enkelt att det var dags för ett Frölundamål. Bättre nu än kanske aldrig och det lutade ju faktiskt mot aldrig.
Sen Alavaara/Wernblom-prejudikaten, som aldrig någonsin upprepats, trots att det är prejudikat, så kommer jag för alltid att tro att det är en konspiration från förbundet mot Modo. - Det är ju uppenbart!
Nu ska vi tacka gudarna att det inte var en slutspelsmatch för då hade vi haft hela media mot oss också. Nu erkänner kommentatorer faktiskt att målet var lite skumt, även om man tycker att 2-2 ändå var ett rättvist resultat, ungefär som att det inte spelar någon roll hur många mål lagen i själva verket har gjort.
Jag tänker på ett annat minne, också det i ett slutspel. Modo pressar för att få in en kvittering i slutminuterna. En Modoit krutar in en puck i mål så snyggt som det bara kan göras, pucken studsar ut igen och domaren bestämmer sig för att den tog i ribban, trots att spelarna slutar spela efter skottet/målet. På den tiden använde man sig inte av målkameror, men det betydde inte att det inte fanns med på film. Naturligtvis visade repriserna att den klart och tydligt gick in i mål och studsade ut. Modo lämnade in protest och fallet gick till granskning, men efter granskningen slog man fast att pucken inte gick i mål, trots att det gjorde det. På TV-sporten visar man målet efter den avslagna protesten. Lorenzon refererar målet som man visar i slowmo. - Här ser man att skottet tar i ribban, säger han, när pucken passerar mållinjen och studsar längst in in målet och ut igen. Sen får vi se det ett par gånger till. Långsamt. Pucken går in från alla möjliga kameravinklar och vrår. - Typiskt ribbskott, säger Lorenzon.
klart det är konspiration.
I Kväll: Det är något lurt med tiden i Modos powerplay tänkte jag. Det var mest en känsla. Det kändes som att motståndarna fick evigheter på sig att göra mål på sina stipulerade två minuter, medan Modos powerplay tog slut otroligt fort, man hann knappt komma in i zonen. Dessutom; lyckades inte motståndarna göra mål på två minuter så fick de två nya på en gång, det fick aldrig vi. Jag ger mig sjutton på att man saktar ner klockan när motståndarna har överlägen och speedar upp den när vi har det. Jag ska ta och mäta upp det nästa match.
Går det att trashtalka fram lite motstånd hos den där kärran, eller är det bara att se fram emot en NHL-resa med start ifrån Öviks flygplats om några månader?
westerlind: Tro det eller ej men det är en ny Nicklas Johansson. Moderklubb LN91 och yngre bror till Daniel(född 1981) som spelade för MODO under det senaste EHL äventyret.
Fick just ett sms från ett orakel, där han skrev att han går in i stället för Hedlund mot Timrå. Enligt hans utsago är han en vass skridskoåkare och även målskytt. Ska bli intressant att se!
[k]Förening i nationell serie och mästerskap har [f]rätt[/f] att använda sig av högst 20 spelare, varav två målvakter vid matchstart. I förbundsserier [f]krävs[/f] två målvakter vid matchstart medan serieadministratör av regions- och distriktsserier har rätt att fatta annat beslut angående antalet målvakter. [/k]
Problemet med ett minsta antal spelare vore väl att ett lag teoretiskt skulle kunna få alla spelare skadade under match. Tror att man löser det med att laget får spela tills det ger upp helt enkelt = 5-0-seger för motståndarlaget och en risk för uteslutning ur serien.
Det är därför som de flesta lag brukar fylla på med juniorer istället för att göra som Västerås gjorde, tror jag.
- Haakana kan ha brutit ett ben i handen, Högardh fick en lättare smäll på knäet och kan nog spela nästa, men Hedlund blir nog borta eftersom han fick en rejäl lårkaka i låret
knaskamilla: Måste säga att det är fruktansvärt starkt att vinna trots att ni har många skadade samt att ni har såna skogsbävrar som NuMo och Lumber som Hangarounds!
Om skadorna: "- Haakana kan ha brutit ett ben i handen, Högardh fick en lättare smäll på knäet och kan nog spela nästa, men Hedlund blir nog borta eftersom han fick en rejäl lårkaka i låret, sade Pirro Alexandersson."
Skönt att läsa om Högardh, så bra som han varit sedan han kom tillbaka! Vad gäller Haakana är det väl bara att ge honom lite sprutor, som de gjorde när Werna brutit fingret, och tvinga in honom på planen... ;)
Alltså hur faan är det möjligt att han godkänner målet? Det var bland det mest hårresande jag sett! Som vanligt så påpekar de inte ens det tveksamma/felaktiga bedömmandet vare sig på TV4 eller text-tv, men vad riksmedierna tycker om MoDo vet vi ju redan...
Ja, vad säger man? Tvåmetersluckorna mellan varje spelare på bänken i slutet av matchen var...skrämmande. Det är i sådana här lägen det är tur att vi har Snygg-Janne, som kan spela både back och center (för visst kan han väl göra det, samtidigt?).
Hur många spelare måste man ha för att få spela en match? Fick just berättat för mig att VIK spelade en bortamatch mot MIF 2000, med bara elva utespelare. Matchen förlorade de med 1-10.
Lustigt att det var tre H:n som blev skadade, förresten. Tur att vi inte har Hirsch i mål längre (och att Hedman slapp undan)...
supertrött: Video S K A endast användas för att kolla - Puck över mållinje elr ej - Klockan, dvs period slut elr ej ALLT annat ska Domaren döma, o jag tycker det nog är bra, att inte tekniken ska styra mer. Sen VAR det ju folk i målgården, så Rådis kunde gott dömt bort målet. en BRAGD var det iaf!! De yngsta va bland de bästa. O vilken kall fint av Lehtinen mot slutet, inte långt borta med ett mål där åxå. HEJJA MODO!!! Kom åter, i skadade!! Mot TVN
En situation kan videobedömas endast efter begäran från domaren eller videomåldomaren. Följande situationer är sådana som kan videobedömas av videomåldomaren: - pucken över mållinjen, - pucken i mål innan målburen blivit flyttad, - pucken i mål innan eller efter speltiden i perioden utgått, - pucken dirigerad i mål med hand eller sparkad i mål, - pucken reflekteras i mål av en funktionär, - pucken spelas i mål med hög klubba ovanför målribban av en anfallande spelare, och -fastställa den korrekta tiden på den officiella klockan, förutsatt att matchtiden visas i videomåldomarens monitor.
För er som vill se det minst sagt tveksamma 2-2 målet så högerklicka och ladda ner den bifogade länken (Obs, Mpeg-2 format, någon som vet ett bra program för att konvertera till andra format?)
Salle: Det är en mycket bra regel. Den dagen matcherna ideligen ska stoppas upp för polsk riksdag om vad som egentligen hänt genom att veva matchsituationer fram och tillbaka på tv-skärmen - då kan de lägga ned spektaklet.
Salomonssons sista period var en av de svettigare jag sett en enskild spelare göra. Det östes beröm över Kahnberg för hans briljanta speluppfattning och hans målinstinkt (för all del berömdes Salomonsson också). Men idag var, enligt mitt tycke, Salomonsson flera "meter" bättre. Otroligt starkt jobbat! Grattis.
Frisco: Intressant. Eftersom det är 12-poängsmatch på torsdag mot Timrå så betyder det alltså att vi nästan är ikapp Frölunda. Se upp Färjestad, here we come!
Varför frågar du mig det? Hon finns ju här hon med. Jag har ingen aning om vad hon pysslar med, mer än att hon pysslar med det mycket. Vadå, vinner man en NHL-resa i poängjakten?