Tänker givetvis komma på besök de två gånger Malmö är på plats. Vad tror ni, måste man köpa biljetter långt i förväg eller håller Modo alltid ett antal biljetter för bortasupporters?
Paddan: Vad kostar egentligen alla försäkringar som MoDo måste betala ? Är det typ 8 * 1 000 000 + 1 * 2 000 000 eller är det betydligt mindre eller mer ??? ( från förvirrad fattig stackare som försöker få råd med 2 spelare ..)
Poffa: Hmm, så har man ju då hamnat i någon form av dilemma. Vad passar bäst för en sån högtid som den första hemmamatchen i Kempehallen säsongen 2004-2005, #32 eller #44?
Poffa: Fan vad de surrar på. Nä, den gode Foppa får ta och skriva på ett riktigt ettårskontrakt, precis som Timmander. Sen kan NHL dra igång nån gång kring jul så Lemieux får bli den äldste någonsin att vinna Art Ross Trophy.
Kul att allt från hockeysnack lagrats förresten! Satt precis och läste vad jag och kompisar skrev i NHL gästboken för nästan tre år sen. Och en väldans massa inlägg fick jag där också =)
Så låter det inte alls i Gavlerinken. Enligt Kent kommer Peter inte ta beslut förrän under helgen. Men det är klart, han sa även att Peter var bortrest i dag. Farsan snackade med honom på lunch, då Peter, Henrik Gradin och en till satt där och käkade.
Jag har också fantiserat. Jag har också biljett (såklart).
Såhär skriver Expressen idag: "Nummer 21 - Peeeeeter Forsberg. Så låter det i Gavlerinken på tisdag när Brynäs tar emot Modo i elitseriepremiären. Hur stort som helst."
Den bästa stämmning jag upplevt i Kempis är nog när vi slog Frölunda i match 5 i sudden (minns inte år) och framförallt då Alavaara gjorde comeback efter sin avstängning. Detta borde ju slå dessa minnen tio gånger om....
Paddan: Då det gäller syn från ståplats känner jag mig ganska lugn pga mina 193 centimeter :)
65selander: Skönt o skönt vetivälfaen men man är i alla fall tillbaka. Apropå Brynäs så ser ni ut att åter gå en tung säsong tillmötes. Jag håller lillfingret för er och hoppas att ni slipper lag som Sundsvall och Leksand framledes.
MoDo har redan vunnit grundserien men Timrå kommer att skugga in i det längsta för att sedan slå ett riktigt fult krokben på lillebröderna.
Deas: Jag hade tänkt vara där. Jag ser också framåt mot lineup och undrar om det kan slå Börje Salming och Canada Cup 1976. De i Kempis som inte ställer sig upp kan lika gärna stanna hemma resten av säsongen.
Deas: Tyvärr har jag inte sett mig nödd och tvungen att införskaffa mig en tågbiljett till en rundresa i Sverige, men sittplatsbunten är uthämtad, så det är väl snart bara att riva bort den första biljetten i bunten.
Tror förresten att om man ser dåligt på ståplats så kan nog bunten fungera som en fin utsiktsplattform.
Det blir 10 timmar tåg upp och 10 timmar ner igen men det är det värt. Spelarpresentationen som nu kommer har jag med gåshud (bokstavligt talat, jag är helt ärlig) fantiserat om många, många ggr under flera år.
Vilka fler har biljett till denna underbara tillställning?
Frisco: Det är härligt att vara tillbaka i gammal god form. Hörde dessutom genom en säker kallkälla att även westerlind skulle vara på gång tillbaka in i matchen.
Hedman och Viklund sa att det var väldigt lärorikt att träna med proffsen, för de är ju "världens bästa". De (jag minns inte vem som sa vad) sa också att om lockouten tar slut så måste MoDo plocka upp juniorer i laget igen. Då kanske de måste ta upp ganska många, eftersom "de som spelar i andra lag kanske inte vill komma tillbaka". Typ.
Poffa: Tobias Enström är väl näst intill vuxen numera. Trodde att hans juniortid var över. Självklart är det bra att de yngre spelarna får erfarenhet av spel tillsammans med etablerade ishockeyspelare. Nu nämns NHL-spelare, NHL-meriterade spelare alldeles för ofta tycker jag. Det finns faktiskt de som tycker att NHL inte alls var imponerande på den tiden de höll igång och spelade hockey.
Jag brukar (som bekant?) inte lägga mig i den eviga Janssondebatten särskilt mycket, men nu har jag faktiskt en åsikt. Om man har att välja på: juniorer, NHL-proffs och någorlunda bra ES-spelare som inte är direkt unga, då tycker jag att man ska välja juniorer och NHL-proffs.
De andra spelarna har inga nyckelben, eller? Hmm...
Poffa:
Jajust. Tänkte inte på det. Varför har de då signat med honom just nu?
Nu har jag förresten själv kommit på svaret på min fråga om varför de inte offentliggör att Foppa är klar. Det måste såklart bero på att om de låtsas som att han inte blir klar förrän på måndag så kan de låtsas som att de inte hinner fixa försäkring och sådär före tisdagkväll...