1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505801 inlägg · 4189 ämnen
« · 440856 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: salo eller zakke
NuMo: Jag tycker Zacke ska stå, om ett par alltså. Salo är # 1 !

yaqop: Ja, men varför?

ria-ra: Vi har redan två på Salo. Två som stått för sin åsikt i gästboken. Sen har vi två Zakkeröster. Vi får väl se om de räknas när jag gör avstämning med gästboken. Jag har en förutfattad mening i den här frågan, det måste jag erkänna. ;o)

NuMo:

Att den här omröstningen finns är ju nästan pinsamt.

NuMo:
tänk att det kan vara så lätt att man slipper dom man inte vill ska svara om man lägger till en dumfråga. är alla andra blonda?

65selander: Jag struntade tyvärr i det den här gången. Skulle se om det fungerade, men det gjorde ju inte det. Tryckgalningarna slår till igen.

NuMo: Varför lägger ni inte till ett dum svar så kan jag svara där istället :-))

ria-ra:

Jag har ju redan antytt min åsikt. Salo är solklar nummer ett ett bra tag till. Vi har inte skaffat hit en av våra största spelare genom tiderna för att sätta honom på bänken. Han är här i första hand för att hjälpa Modo till SM-guld. I åratal har vi klagat på att våra målvakter inte håller måttet och att vi inte har en uttalad målvakt. Nu har vi en, kanske den bästa vi skulle kunna få till klubben. Självklart skall vi då använda oss av honom på bästa sätt.

I andra hand skall Salo hjälpa till att lotsa in nästa generation, det är Zakke. Något annat än Salo som förstmålvakt finns inte i mina ögon och de som tycker annorlunda kan inte ha tänkt längre än Pinoccios oljugna näsa, eller så är det ickemodoiter vars röst endast förstör ömröstningen eftersom deras röst inte har något värde.

Synd att man inte kan ha omröstningen för sin gästboks egna medlemmar endast om man valde det. Omröstningarna förstörs allt för ofta av otrogna.

NuMo:
jag tycker lite synd om dej som pratar med dej själv..
jag tycker att salo ska stå för jag blir så nervös av Zakkes spelstil.
din tur!

NuMo: Omröstningen tar märkliga vändningar. Majoriteten vill att Juniormålvakten hellre skall stå än vår legendariska världsmålvakt som är kontrakterad och uppbär hög lön för sin otacksamma uppgift. Det här duger inte. Vi har en tråd att argumentera för vårt ställningstagande. Omröstningens värde blir lågt om inte debatten tilltar.

Sv: MODO - Malmö 21/10, Spela bra nu då!!!
Poffa: Lite märkligt var det när det bara fanns drygt 300 biljetter kvar, och att det ändå skulle fattas 1 000 pers till fullsatt. Men det var gott om plats kvar på stora stå. Några 4 805 var det inte i hallen...

Från modohockey.se:

Gällande publiksiffran vid matchen MODO Hockey - Malmö den 21:a oktober har en avstämning på fredagen visat att antalet förköpta biljetter (VIP-, Serie- & Ståplatskort) ej redovisats korrekt.
Den rätta publiksiffran skall således vara 4 805 och ej 4 148.

Sv: Fiasko publik
Frisco: Tvekar på att Timrå kom på varenda ramsa. Skulle tro att många av ramsorna kommer nere från Italien...

EKMAN34: Salo. Odiskutabelt. Fast vi kan ju diskutera det ändå.

salo eller zakke
vem tycker du ska stå för modo?

Lumber Jack: De stjäl ju till och med från storebror.

Röd och vit, hockeydynamit.

Per HApps:

Själv känner jag mig säker på att rts tror på det han säger. = Lika naiv och oerfaren som han verkar. (Det blev renhårigare formulerat.)

Lumber Jack:
RTS är nog bara en idiot som vill röra om i grytorna.

RTS: Att stjäla en italiensk ramsa av Bajen, vad har det med Timrå att göra? Jag bara frågar.

Kom ner på jorden.

Grattis till segern.

RTS:
1. nej vi skäms inte.
2. egna ramsor har vi massor
3. och borde ni inte vara stolta om ni gjort en så bra ramsa så att andra snor den?

försök att inte gnälla på oss.

grattis själv.

Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Poffa:
hon kanske är ute efter arvode?

Fiasko publik
MoDo publikens signum.

1. Bua åt allt, Gnälla på allt.

2. Hata. Hata Malmö, Hata Göteborg"Den var nog värst"

3.Ramsor. Ni har förmodligen bara en ramsa, Öka-kämpa. Kan ni sluta ta efter Timrås ramsor. Hörde igår Ale ale Forza MoDo. En fråga: skäms ni inte att Apa efter hela tiden.

Försök hitta er själva.

Grattis till segern

Poffas femtilapp del 5
Den förra femtilappen nästan femdubblades efter en klok och enkel fyrling som satt som en fläskläpp. 243 kronor blev det, very nice.

De kloka enkla spelen verkar vara rätt melodi så jag fortsätter på den inslagna vägen, tyvärr är det en otroligt svår omgång. Därför får det bli en liten trippel som med lite tur kan gå in.

Västra Frölunda HC - HV 71 1 1.60

Mora IK - Södertälje SK 1 2.05

Djurgårdens IF - Brynäs IF 1 1.50

4.92 i odds x 50 kronor ger 246 kronor i utbetalning.

ria-ra:

Jag tycker det Kamilla håller på med är elakt förtal av oss två. Båda två skötte sin uppgift och skrev in det här på HS. Nä Kamilla, nu är du ute på djupt vatten.

knaskamilla:
jag skrev in det på hs direkt så jag skötte mej. man vet väl vad man ska göra av skvaller. ;)

Sv: Poffas femtilapp del 4
scim:

Synd på Djurgårdens kvitteringsmål med sju sekunder kvar. Annars satt det spelet klockrent. På tal om klockrent så kan man väl inte säga annat om mitt spel, 243 riksdaler rätt ner i fickan, man tackar.

westerlind:

Men westerlind, din latin var inte speciellt bra. Den gick faktiskt inte alls att tyda.

knaskamilla:

Ungefär två minuter efter att jag fått ditt SMS så fanns det ett inlägg här på HS. Men det kanske inte är snabbt nog för fröken?

knaskamilla: Nu drar jag till Hörnett. Tjo!

Nu har jag sett matchbilderna. Tur att Enström inte satt på bänken, snyggt mål!

Nu drar jag till Irland. Tjo!

Salle:
Jag tror du har rätt. Men samtidigt vet jag inte om han startar hos mamma eller i Sollefteå - det kan göra skillnad.

westerlind: Med tanke på att det är lördagsmatch så kanske Poffa (mfl) inte är speciellt tillräknelig.

Salle:

Vad menar du? Det innehöll ju information om den kvällens aktiviteter (och icke-aktivitet).

Salle: Och? Det var ju det jag sa. För övrigt tillämpar jag alltid principen att tala till lärde män på latin och till bönder på bönders vis.

...och sen hoppas jag att Poffa på nästa match är så pass tillräknelig att han själv klarar av att läsa sina sms utan hjälp.

knaskamilla: Hmm, själv ser jag tre bilder av en målvaktsmask...jag vet dock inte vad det är du tror att du ser...

Frisco: Håller med, bra match. Kan inte minnas att jag sett Mif spela såhär bra i Övik förr. Tyvärr fick vi inte den poäng vi var väl värda. Ty vi saknar den spets ni har.

westerlind: Det SMS:et som Poffa erhöll från dig informerade ingenting och bibringade inte heller nånting. Det var nog bara nonsens.

Paddan:

Det där var ju inte särskilt likt Robban...

Tänkte att jag skulle skicka en liten länk, om det är någon som händelsevis skulle vara intresserad av att se designen på den nya målvaktsmasken som Salo bar ikväll.

westerlind:

Det är för att du låtsas vara BIFare, tror jag. Du såg väl förresten att Frisco hade velat ta del av min information?

knaskamilla:

Jo, det förstår jag - men vill de det? Ingen av mina vänner vill ta del av den intressanta information jag har.

westerlind:

Publicitet och publicitet...jag vill att så många av mina vänner som möjligt ska få ta del av informationen jag sitter inne med. När det är intressant information. När det är ointressant också ibland, iofs.

knaskamilla:

Själv skickar jag sms för att informera eller för att bibringa nonsens, vill du ha publicitet så rekommenderar jag Idol2000 eller Farmen.

Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Gör så du.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Frisco:

När jag sms:ade både Poffa och ria-ra om att Foppa inte skulle spela i tisdags räknade jag så klart med att det skulle hamna på HS direkt efteråt. Men nästa gång ska jag sms:a dig i stället, jag lovar.

Frisco: Äh, du kan nog förresten få en superhård ramsa:

Snigel på ögat, han ska ha snigel på ögat, sniiiigel på öööögat, han ska ha snigel på ögat!

Paddan:

Nu valde du allt fel version. Här är den rätta.

För jag är MooDooit
i Dövik luktar skit
Du må tro vi alla njöt
när Muir han skete gröt

Paddan:
Aj sjutton, där sprack det....shit också.

Sannes: Äh, det var såna där speciella megafonbatterier. De finns nog bara att få tag på i Övre Volta.

« · 440856 · »