knaskamilla: Tja, jag tycker det. Det är förresten egendomligt att de matcher som kostar extra pengar att titta på också är de matcher som har de i särklass sämsta produktionerna och de sämsta kommentatorerna.
Det här beskriver väl förresten lite av MoDo av idag:
Hmm. Ska man se det positivt att man slapp det, alltså? Idag har jag för övrigt gått varvet runt i Gavlerinken för första gången. Intressant. Eller, ja...trist hall, men ändå.
Hmm. Få se. Nä, vänta, det var väl ett tag sen ni mötte MIF, va?
Måste förresten rätta mig själv lite. I år har vi inte gjort särskilt många bra matcher alls, tror jag, inte ens mot de bra lagen. Bara några (som jag missat).
Falken: Brynäs vann endast med udda målet mot ett modo med obefintligt försvarsspel ändå var vi nära att få med oss poäng och vi gör fem mål på bortaplan i normala fall ska det räcka till seger
knaskamilla: Tycker inte du ska säga att Brynäs är "dåliga". Det bevisade vi ju inte minst med att ha 1-1 mot Frölunda till 15:e minuten i tredje, genom att vinna mot LHC hemma med 3-1 och genom att idag besegra er med 6-5. Känns som vinsten tas ifrån oss när man säger att "suck, nu förlorade dom mot det där skitlaget igen". Vi är även ett av få lag som lyckats ta poäng mot LHC i Cloetta Center. Nu kommer det bättre tider för oss som är Brynäsare, med Chris Phillips, Tyler Arnason och kanske till och med Kimmo Timmonen i laget.
Det här är faktiskt den enda bortamatchen jag sett i år som vi förlorat! De två tidigare har vi spelat oavgjort i efter full tid. Därför var jag helt övertygad om att 6-6-målet skulle sitta sådär några sekunder före slutsignalen, men tji fick jag.
Fast det är väl som vanligt. Vi förlorar mot de dåliga lagen.
Hemma igen efter en trevlig Sätratripp. Ja inte var poängskärden trevlig men allt annat. Vilken skillnad det är att komma till Sätra på match jämfört med tex Timrå Isstadion.
mike66: Tja, de är ju tvungna att spela inom en inhägnad dit man bara släpper in någonstans mellan 3-5 personer från samma gäng vid samma tillfälle.
Men man kanske inte ska förvänta sig något storspel av ett lag där majoriteten sitter och deppar och hänger med huvudet i båset.
Jäklar, så då fick jag inte leda den "tävlingen" heller. Rinksite får jag ju aldrig någon email-notifiering ifrån när det är dags att tippa en ny omgång så där har jag lyckats bomma ett par omgångar.
mike66: Du får kanske dra igång en namninsamling för att NHL-konflikten inte ska lösas. På så sätt slipper du kanske starta den första (eller blir det den andra) namninsamlingen.
mike66: Det är inte en fråga om att skylla på nå´t....fan, alla som var i SA i dag måste ju fatta vad jag menar. Sedan att Timrå är så jävla bra att det inte spelar nå´n roll hur många felaktiga utvisningar de får emot sig är en annan sak...
modo_foppa: Precis, skyll på domarna att ni i MoDo just nu spelar som en påse med nötter. T o m en del TIK:are skyller på domaren fastän vi bara vinner och vinner...
Ps. Jag tänker inte starta en namninsamling så länge som vi vinner. Förlorar vi så ska jag tänka på saken.
Lumber Jack: Ja, vi behöver en smart back som kan skjuta skott rakt på mål, det behöver inte ens bli mål. Men viktigast av allt. Organisera gubbarna där bak, de åker ju omkring som hönor med krossade skallar.
NuMo: Om två veckor drar ES igång igen. Förhoppningsvis med Jansson tillsammans med Jonsson och Tobias får nöta bänk, bänkpressbänk. Vad är det med pojken?