1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 506064 inlägg · 4189 ämnen
« · 450905 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
Paddan: Ja har man ett säsongskort så borde dom visa alla matcherna

knaskamilla: Tja, jag tycker det. Det är förresten egendomligt att de matcher som kostar extra pengar att titta på också är de matcher som har de i särklass sämsta produktionerna och de sämsta kommentatorerna.

Det här beskriver väl förresten lite av MoDo av idag:

[bild]www.cartoonstock.com/lowres/mba0222l.jpg[/bild]

knaskamilla: Ja ni har ju en jävligt intressant hall... Lilla Globen??? HAHAHHAHAHAHA

Paddan:

Hmm. Ska man se det positivt att man slapp det, alltså? Idag har jag för övrigt gått varvet runt i Gavlerinken för första gången. Intressant. Eller, ja...trist hall, men ändå.

knaskamilla: ...och stackars oss framför teveapparaterna som fick stå ut med en pinknödig Pär Djoos som bisittare.

knaskamilla: Ja.. har ni några förstärkningar på gång eller kommer ni ha det så här resten av säsongen?

björne:

Stackars Kent. Och stackars oss som fick se den bedrövliga matchen med det icke-existerande försvarsspelet.

knaskamilla: Men då hade han fått en flaska i skallen också!! Kom ihåg det..Puss

"– Det var en bedrövlig hockeymatch, inget försvarsspel alls, sade Kent"

Jupp, jupp.

Sv: Omröstningen
Jag känner mig mobbad.

Salle:

Jag tror att westerlind fortfarande njöt av segern när bilden togs.

Sv: ZZZ-tråd
Min tur idag verkar det som...

Zzz Zzz Zzz Zzz Zzz
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Paddan: Det värsta är ju att Westerlind ser ut att njuta så in i bövelen.

knaskamilla: ...eller är det en imitation av Rödöga som han vågar sig på...

Paddan:

"Om du trycker på knappen petar jag ut ögonen på dig, din kn*s!"

knaskamilla: Hmm, någon konstig handsignal från Frisco.
Tre hål i väggen?

Ett par glädjande bilder från idag. Först, kärlek över gränserna:

[bild]www.hockeysnack.com/user/files/14/krlek.jpg[/bild]

Fast...här visar han iofs sitt rätta jag, så det kanske inte är över någon gräns?

[bild]www.hockeysnack.com/user/files/14/flaggar.jpg[/bild]

björne: Bah... vi har ju Zakke som kan ta över när som helst. Kanske borde han tom ha fått chansen idag om man ser det så här i efterhand.

Huge: Ja Modo borde hitta en lockout målis :)

knaskamilla: Premiäromgången spelade ni ju iaf bra mot ett bra lag och lyckades få med er 1 pinne hem....

Huge:

Hmm. Få se. Nä, vänta, det var väl ett tag sen ni mötte MIF, va?

Måste förresten rätta mig själv lite. I år har vi inte gjort särskilt många bra matcher alls, tror jag, inte ens mot de bra lagen. Bara några (som jag missat).

knaskamilla: "MoDo allt som oftast förlorar mot de sämre lagen, men gör bra matcher mot de bra."

Ja, det känner vi brynäsare igen eftersom vi brukar göra likadant.
Fast idag skärpte vi till oss och dängde till ett sämre lag.... :-)

70 Rodrigues:

Jag är inte putt. Jag är sur som fan. Dock vidhåller jag att MoDo allt som oftast förlorar mot de sämre lagen, men gör bra matcher mot de bra.

Falken: Brynäs vann endast med udda målet mot ett modo med obefintligt försvarsspel ändå var vi nära att få med oss poäng och vi gör fem mål på bortaplan i normala fall ska det räcka till seger

Falken: Tror nog att Knas är lite putt för att dom torskade mot ett bättre lag idag ;-)

Modoante: Hehe.. får se om det är du som avgör den matchen då?

knaskamilla: Tycker inte du ska säga att Brynäs är "dåliga". Det bevisade vi ju inte minst med att ha 1-1 mot Frölunda till 15:e minuten i tredje, genom att vinna mot LHC hemma med 3-1 och genom att idag besegra er med 6-5. Känns som vinsten tas ifrån oss när man säger att "suck, nu förlorade dom mot det där skitlaget igen". Vi är även ett av få lag som lyckats ta poäng mot LHC i Cloetta Center. Nu kommer det bättre tider för oss som är Brynäsare, med Chris Phillips, Tyler Arnason och kanske till och med Kimmo Timmonen i laget.

björne: då ska jag var så lång ifrån gavlerinken jag kan

Modoante: Bra... Boka in 2005-02-03 19.00 också.

knaskamilla: att modo förlorade har jag förklaringen på jag var där.jämt när jag är på bortamatcherna så förlorar modo

Salle:

Det här är faktiskt den enda bortamatchen jag sett i år som vi förlorat! De två tidigare har vi spelat oavgjort i efter full tid. Därför var jag helt övertygad om att 6-6-målet skulle sitta sådär några sekunder före slutsignalen, men tji fick jag.

Fast det är väl som vanligt. Vi förlorar mot de dåliga lagen.

Hemma igen efter en trevlig Sätratripp. Ja inte var poängskärden trevlig men allt annat. Vilken skillnad det är att komma till Sätra på match jämfört med tex Timrå Isstadion.

Sv: DOMARNA
Salle: Med Lehtinentröjan på mig så har det blivit två förluster av två möjliga. Liiite bättre facit har allt Wildetröjan.

Paddan: Och?!?!

Salle: Nepp, det blir inget bojkottande av Falcon, för då måste jag ju pensionera Wildetröjan...

Paddan: Samma här fast jag har bockat i email-rutan... Borde kanske bojkotta Falcon helt och fullt nu när dom lagt ner Pommac också...

mike66: Tja, de är ju tvungna att spela inom en inhägnad dit man bara släpper in någonstans mellan 3-5 personer från samma gäng vid samma tillfälle.

Men man kanske inte ska förvänta sig något storspel av ett lag där majoriteten sitter och deppar och hänger med huvudet i båset.

Jäklar, så då fick jag inte leda den "tävlingen" heller. Rinksite får jag ju aldrig någon email-notifiering ifrån när det är dags att tippa en ny omgång så där har jag lyckats bomma ett par omgångar.

Paddan: Jag tyckte bara att ni spelar väldigt instängt, precis som nötterna i påsen. Det är väl inget fel på nötterna förutom att dom är Modoiter.

Ps. Jag har tre förnamn så jag leder om vi nu i TIK skulle börja att förlora.

mike66: Vad har egentligen påsen med nötter gjort för något fel som ska behöva skämmas över att jämföras med MoDo?

Hmm, leder jag namninsamlingen om jag har två förnamn?

rupert o Lumber Jack: Skål...

mike66: Du får kanske dra igång en namninsamling för att NHL-konflikten inte ska lösas. På så sätt slipper du kanske starta den första (eller blir det den andra) namninsamlingen.

Mot pokerbordet, med bag in box-vodkan!

mike66: Det är inte en fråga om att skylla på nå´t....fan, alla som var i SA i dag måste ju fatta vad jag menar. Sedan att Timrå är så jävla bra att det inte spelar nå´n roll hur många felaktiga utvisningar de får emot sig är en annan sak...

modo_foppa: Precis, skyll på domarna att ni i MoDo just nu spelar som en påse med nötter. T o m en del TIK:are skyller på domaren fastän vi bara vinner och vinner...

Ps. Jag tänker inte starta en namninsamling så länge som vi vinner. Förlorar vi så ska jag tänka på saken.

modo_foppa: Ha ha ha...klockrent!!! Den ryske tjockisen fick vi genomlida idag...Förstår vad storfoppa gnällde på, han var ett stort jävla skämt!!!

DOMARNA
Är det nån som skulle kuna ta på sig att starta en namn insamling mot dom där ryska/tyska/finska.mm uttbytes domarna

för om vi ska ha såna som sjatsjev eller vad den där lön fetta rysen hetter kan vi lika gärna låta knutby pastorn döma

geggelundin: Jo men skillnaden är ju att vi vann och det gjorde inte MoDo mot Luleå. Domaren är dum, jättedumdum även fast vi vinner...

Ps. Nu örn örn örnar vi ifrån ännu mer i tabellen...

NuMo: sorry, kanske jag som var oklar.. skulle hänvisat till förra matchen ni spelade mot Luleå. Vi fick uppleva domaren idag mot hv.. vilket nöt.

Lumber Jack: Ja, vi behöver en smart back som kan skjuta skott rakt på mål, det behöver inte ens bli mål. Men viktigast av allt. Organisera gubbarna där bak, de åker ju omkring som hönor med krossade skallar.

Salle:

Ursäkta, alkoholen påverkade perceptionen där misstänker jag...

NuMo: Om två veckor drar ES igång igen. Förhoppningsvis med Jansson tillsammans med Jonsson och Tobias får nöta bänk, bänkpressbänk. Vad är det med pojken?

« · 450905 · »