Kapten Långnäsa: Fontaine känns ju som en riktig chansvärvning om man ser till hur många matcher han gjort de tre senaste åren. Men han är ju garanterat välscoutad med tanke på att han lirar för Colorados organisation.
Frontschwein: Efter Rysslands invasion har snudd på alla sagt samma sak. Dvs, att det finns massor av spelare. Men, om du slutar gnälla så kanske man kan se det söm att vi har lite högre krav än att ta in någon random som du skulle dömt ut
När vi frågar om han opererats är svaret nej. – Det är helt sjukt om du frågar mig. Han skulle ha opererats i Umeå, men där var den som gör det sjukskriven. Då blev det Göteborg i stället och då krävde de att han skulle göra en ny utvärdering på allting och det var lite sådär. – Sen blev det juli och rötmånad och då vill de inte operera, så det är ju riktigt trist om jag ska vara ärlig. Då lär han inte spela något kommande säsong med andra ord? – Nja, vi får se. Vi räknar inte bort honom ännu, men helt klart har det förändrat tänket lite.
{9682}: Tycker att han låter vassare än Sam. Gillar att han har stor diciplin i spelet, För det hade inte Sam. Han kunde ta många dumma utvisningar när det gick i mot honom. Och han var ganska lätt att provocera såg man mot slutet när det började att gälla i matcherna.
Och framför allt att han sätter upp farten i pucken i PP spelet. Det saknade man ofta.
modomille: Vi MoDoiter tar nog helt säkert 100% rygg på Karlin och Gradin. Sen måste man väl ändå få önska sig en stor jävla utländsk elak gris under våren....
{9682}: Jag är bara rätt säker på att en sådan inte kommer innan säsongen. Däremot tror jag vi tar in en sådan innan deadline om vi känner att vi behöver muskler och fulspel.
Smurfen: Nu får Lövens Americanos betala dubbelt för ölen vid Dyngdiket då Lion Bar tappar tillståndet. Var det Björklöven-Belov som välte stället till slut tro?
Smurfen: Nä, lät som man vill se vad ungtupparna gör först. Vad gäller förstecenter så är väl MoDo nere på tredjevalet efter Matteau och Sundström. "Vi får se vad vi hittar där" är ju en signal att högen med andrasorteringen nu läggs upp på bordet, haha! Blir nog bra ändå. Vigge är ju ett exempel på det...
{9682}: står även i ÖA om MoDos träningsmatcher, sänds gratis för de som.prenumererar på ÖA men samtidigt måste man ta en provperiod på Expressen i tre månader, också den gratis, så fattar jag det, någon som har en annan åsikt?
{5647}: Hv har ekonomin och jag tror inte man vill chansa på att stå med en för tunn trupp och riskera hamna i kval igen. Visst har Hv rustat starkt och Vigge kommer få det tufft, men han dominerade As så nog tror jag Hv vill ge honom förtroende även om han får finna sig i att köra en roll som 3:e center och kanske växa in i det, jag tror dessutom att Vigge kan bli en oerhört bra Center även i SHL, jag menar han har ju fått ”rätt” skolning i Modo ;)
Markus1212: Marenis-Woods-Lindström hade nog också funkat.
Kul början i beskrivningen för JL på eliteprospects: "Lindström is a very talented winger.." Skönt att vara 38 år och verkar ha en talang som ytterforward.. :-D
Säkert på tapeten också