1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497237 inlägg · 4179 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{10473}: Tror man hittat Dahlens sjukdom.

Lättja...

Men seriöst så förstår jag att ni behöver spelare längre ned i hierarkin, men jag tycker att just Walli är för dålig på fyra kedjor för ett lag med ambitionen att komma topp tio.

{10473}: hahah ähh lite skit får ni ta ;) Hållander gjorde mer poäng än vad jag trodde inför säsongen, trodde han skulle landa på 25-30p

SPOODI: Du fatta vad jag mena. Sluta spela dum. Dahlén hade en svagare säsong, ja. Eller ni kanske tror att det är rimligt Timrå kan värva fler spetsforwards. Tilläggas ska väl att det ryktas om att Dahlén spelat med nån sjukdom ett tag, plus med en tränare som inte gynnar offensiva lirare.

{10473}: Yngre och billigare behöver inte betyda dåliga spelare. Jag hade varit oerhört besviken om vi behållit honom för jag tycker inte riktigt att han håller på SHL-nivå.
Har ni en ambition att bli bättre än ifjol håller det inte att försämra forwardssidan.

{10473}: spets Dahlén med 29p. sämre än Aagaard som för första säsongen i SHL med ett bottenlag

{5647}: ”ryktena”? Är väl inget nytt att Timrå har en svag ekonomi. Vi har inte pengar till några fler toppforwards, kom in i matchen du också.

Kapanen har länge sagt att vi ska ha in yngre billigare spelare. Vi har redan våra forwards som ska vara spets.

{5647}:
Han vill iaf spela högre än tredje så han väl blivit lovad en roll i andra 😜

Att kommentatorn säger att Lodin är superladdad kan tolkas på flera olika vis i och med hans historia

{5647}: sekunden man förlängde med södergran visste jag att Walli va borta

modomille: Jag också. Den forward jag helst ville bli av med. Har hellre kvar Adam Pettersson och EJK än Walli.

Jag tolkar det som att ryktena om Timrås svaga ekonomi är sanna. Blir väl han och Boyce i en fjärde:)

JoJo2613: Fan va fint var lite orolig att man skulle förlänga med honom.

{10015}: Du kan hockey.

JoJo2613:
Modano blir glad!

{10015}:
Geni

{10015}: Är det du Kimmo?

JoJo2613: Jag för mindre än 48 timmar sedan i Timrås bok: ”Har en idé på värvning till er: Erik Walli Walterholm! Tror han kan ta nästa kliv under Jokinen!”

Orakel man är.

JoJo2613: Win-Win-Lose

Walli tillbaka till Timrå enligt Expressen

{10015}: det kommer dröja. inte bara från modos sida som sitter med annat nu men utöver det är det få lag som slutat spela och dom som fortfarande spelar förhandlar inte under slutspel/kval av förkarliga skäl

tidigast tror jag något händer månadsskiftet (winberg spelat klart, olofssons lag ligger undet 2-0 i matcher mot serievinnarna) och att det drar på gång på riktigt mitten april-början maj

tror inte det kommer läcka så mycket innan det är klart och presenteras dagen efter. modo har ett tajt skepp, allehanda saknar grävjournalist när mattias har lämnat, mrmadhawk skriver bara när saker är klara.

Tarasov: Helt missat att Alavaara blev Europascout hos Seattle Kraken i januari, det är ju en bra kontakt för MoDo.

Tarasov: När laget inte spelar vill man ha sillynyheter rätt mycket mer.

{9315}:
Sen Gradin tog över känns SS lite lugnare,

wesslan: jag vet inte, jag ser inte riktigt nån utväxling i honom. tror modo kan hitta mer intressanta spelare

plus att oskarshamn åker ur :)

{9315}: Tänker mer att han kan vara i en 2a/3e kedja isåfall. ÖA föreslog Lantosi i en 3e kedja. Nu när han verkar dra till Schweiz så kanske Lyrenäs kan vara ett alternativ i en 2a/3e kedja.

{9315}: Inte efter de rykten som gått där heller.

wesslan: nja... behöver bättre spelare än så

Tarasov: Bubblare: Om HV71 åker kan Oskar Stål Lyrenäs kunnat var något för oss?

Costanza: Tyvärr räknar Svensson fel. Kvoten är sex utländska spelare per match, men de kan ha fler. Många har sju utländska spelare för att täcka upp för skador osv. Det var därför Jesper fick sitta. Inte fan konkurrerade de Schweiziska spelarna ut honom.

Därmed finns det fler hål att fylla än vad Sanny och Svensson spekulerar kring

Steken84:
Såg att Lantosi ryktas till Schweiz så han kommer nog inte hit.

Kom ju upp ett rykte att Modo får konkurrens från Schweiz ang Lias Andersson.

Vet ej om det stämmer att Modo skulle vara intresserade av honom

lhlh: fint att vi hade fler personer på läktaren i vår damfinalmatch jämfört med den i Luleå. (2871 vs 2779).

Tror dock tyvärr att säsongen tar slut imorgon. Luleå lever på en kedja som tyvärr är för överlägsen.

{9315}: Tror också att man vill lägga allt fokus på damerna så länge dom spelar.

{9315}: Kanske kommer loss några centrar från Schweiz, lät ju som att det börjar bli fulla utlänningskvoter i många topplag där. Samtidigt vill de ju gärna ha 500,000 i månaden, men, men...

Koff: det pågår exitsamtal just nu och dom flesta spelarna modo har intresse av spelar fortfarande, så det kommer inte hända mycket. möjligt att winberg kan presenteras inom nån vecka men tror modo vill göra klart exitsamtalen och gå ut med vilka som lämnar först

Är det ingen som hör något? Det är ju tyst som i graven i Övik.

{9315}:

Hinken har sagt att dom sitter nöjd med dom 3 målvakterna dom har idag!

SKiLMY: inget konstigt att skriva sådär, han har kontrakt med modo och framtiden är inte klar

tror att om modo värvar en ny målvakt så lånar man ut olle och tar ett beslut efter nästa säsong

SKiLMY: Mjo, jag vet. Det återstår att se

{7426}:
Uppladdat:

500x0-img5250.jpeg

SKiLMY: Är inte så säker på det. Tror faktiskt att han stannar där även efter säsongen.

{7426}: det är väl bara för resten av säsongen, han var ju namngiven av ssk.

Bössa 68: Olle går till SSK. Intressant….

Framnäs: pilip Holm vore en dödsstöt för laget! Man bänkar inte en spelare bara för att. Lex Örebro

Costanza:
Han ska inte släppa några vikter!
Han ska bara öka vikterna nu under försäsongen!
Men jag tror han kommer att växa. Nu vet han vad som gäller och han kommer nog lägga om träningen i sommar.
Ska upp till Lycksele i sommar några gånger. Ska se till att han inte ligger på köksslafen hos päronen! 😈

Costanza:
Åh fan, ja men då är han en nobody!
Jäkla slödder som tror han är en stjärna. Hade foppa varit omklädningsrummet så hade han suttit tyst som en 16-åring bland storstjärnor.

Hitta topp centrar är inte svårt, svåra är att hitta en center som är en ledare.

Framnäs: Hoppas att Rundblad lyfter. Måste ju säga att det inte är lätt att leda storklubben MoDo en första säsong tillbaka i SHL när han inte lirat i ligan på länge heller. Den har blivit mycket bättre. Hoppas några vikter släpper från hans axlar kommande säsong.

{10522}: Philip Holm - (ny dyrare back)
Rundblad - Winberg
Näsén - Bernhardt
Berg - Norén

wesslan: Holm rätt in i första backpar. Tackar inte nej! Rubdblad får köra i 3e

erjo: Holm hade varit grym här. Tror Bromé är en Ruohomaa 2.0

Koff: Äh! Dyr-Finnen gormade runt i omklädningsrummet mot lagkamrater under och efter matcher. Han var inte direkt den där trygge ledaren som Hinken nog trodde han skulle få. Gör egentligen MoDos säsong ännu mer imponerande. Josh och Vigge drog ett stort lass. Hoppas vi får in två riktiga toppcentrar nu ovanför Vigge och Theo J kanske, som gjort det bra med Ohlsson och OP.

« · 2676497 · »