1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497115 inlägg · 4179 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{9315}: Intressant statistikverktyg! På samma sida kan vi konstatera att Woods hade femte mest istid av våra forwards och att Sam hade tre sekunder mer istid per match än Dickinson, så att ge Woods chansen med Sam istället för Josh bör väl rent statistiskt räknas som en befordran … ;-)

Gavelo: Finns nåt gammalt Djungelordspråk.

'När Wagner åker skridskor står Sebbe O kvar på perrongen'

är dock ej säker på hur faktabaserat det är, men snabb är han

Gavelo: en skarpskytt som gör mål i pp låter å andra sidan som något som hade passat väldigt bra i modo om man ser till föregående säsong, eller hur? du har rätt i att han gör majoriteten av sina mål i pp... 9 i pp, 8 i lika styrka (ett av dom i öppet mål)

till saken hör att hinken var intresserad av honom i höstas när växjö övervägde att dumpa honom.

{5647}: oscar lindberg spelar mest. jonathan johnson är deras fjärdecenter om man tittar istid i lika styrka... inte illa för en spelare som gjort 31p på 36 matcher. men även skellefteå fördelar sin speltid någorlunda lika, det är bara lindberg som sticker ut med en minut mer/match än nästa forward

{9315}: Blichfeld är väl den enda där som inte bör vara aktuell för Modo.
En ganska långsam spelare som gör majoriteten av sina mål i PP, kan aldrig tänka mig att Hinken går efter en sådan spelare när han bygger laget med fart.

Sen kan man säga vad man vill om Jasek men jag får ”Ranta i början” vibbar, snabb och extremt skicklig med pucken men kan samtidigt vara extremt vilsen med sina kedjekamrater, dock finns det en stor potentiell uppsida med honom.

Wagner är väl den mest spännande spelaren som förmodligen blir klubblös efter nästa match och han fyller profilen som Hinken har satt upp, snabb, stark och målfarlig.

{5647}: Det utgår jag ifrån att han inte har, precis som jag utgår ifrån att Woods kommer få lika mycket speltid nästa år oavsett. Minns ni 2005 när Frölunda hade en fjärdekedja med Per-Johan Axelsson, Samuel Påhlsson och Daniel Alfredsson? Vi supportrar tenderar att vara mycket mer fixerade vid kedjornas nummer än lagens tränare är.

*1921*: Jo, men Woods kedja har varit vår första i praktiken.
Har oscar Lindberg tredje mest speltid av centrarna?

{5647}: Så länge han får lika mycket speltid och samma förtroende i power play? Absolut. Tre producerande kedjor skulle ge oss helt andra möjligheter och Woods är den som har bäst kemi med Vigneault. Och som sagt: Oscar Lindberg har centrat Skellefteås tredjekedja och vann SHL:s poängliga.

*1921*: Då Woods ska spela i tredje? Vår bäste poängplockare som 18e i poängligan före alla Timrås och Rögles spelare bland annat ska spela i tredje?
Självklart måste Aagaard och Woods spela i en andra som lägst.

{9315}: hur gick det för han ?

{9315}: Sen kan han ta med sig sin Kusin Ehlers också :)

Men True känns väldigt mycket som det typ av centrar som Hinken gillar.

Mano: Om Oscar Lindberg kan spela i tredjekedjan i Skellefteå, så… ;-)

Mano: någon kommer att få spela i vad vi kan kalla tredjekedjan, men som jag varit inne på, det spelar ingen roll, dom får spela ungefär lika mycket ändå, topp nio.

fick till mig nedanstående spelare, inte så att jag hört att han är på väg, men han har en ganska intressant profil. och ja, han har 4sports som agent... skulle kunna få till en heldansk kedja :)

ranta-jasek-niederbach
woods-sam-olofsson
mikkel-true-blichfeld

nu glider jag iväg, givetvis. finns inget som säger att varken true, blichfeld eller jasek skulle vara aktuella för modo.

*1921*: Vore ju en riktig present till vår poängligevinnare, att belöna honom med en flytt ned i tredjekedjan :) Men jag fattar vad du menar. Det hade givit fin bredd. Förutsatt att de nya inte är rena klantskallar a la O'Regan.

{9315}: Möjligen är jag väl blödig, men hade gillat att få se Lucke Wernblom i en tredje med Sam och Södergran. Tror han hade kunnat ställa till med grejer. Men det är nog ett år för tidigt.

*1921*: det skulle kunna vara lite av båda, tänker jag. ranta, olofsson, woods och mikkel är bra, men det behövs något mer, kan inte ha både södergran och niederbach i topp nio, max en av dom.

blichfeld exempelvis är väl en breddspelare som har en extremt spetsegenskap

Mano: Drömmen vore ju att kunna lyxa till det med Woods och Vigneault i en giftig tredjekedja.
När Hinken pratar om 3-4 forwards in vet vi ju redan att 2 är centrar och att den tredje är Jesper O. Frågan är alltså om den eventuella fjärde forwarden ska vara spets eller bredd.

Mano: jag vet inte, någonstans ska 5 miljoner läggas, gissar att inte allt läggs på toppen av vad roma, dickinson, oregan hade i lön, men dima verkade å andra sidan inte ha jättelust att spela i modo föregående säsong, så det kanske är en icke fråga ändå.

{9315}: Oavsett åsikt om spelaren ifråga (Dima hade hamnat delad tvåa i Modos poängliga i år med sin notering från Brynäs 22/23) så blir det svårt för oss att göra plats för honom va? Vingar på topp sex är fyllda (här förutsätter jag att JeppeO är klar) och att sätta in honom i tredje för vad som rimligen är dubbla lönen mot Walli blir bökigt?

ludwig byström lämnar nurnberg, officiellt igår. vi får se om han dyker upp i hägglunds till hösten

blev även officiellt att timashov lämnar sin klubb, ifall vi ska spendera halva sommaren med den diskussionen igen :)

Jan-Erik : Fast IKO var en räddningsplanka för Malmö som slapp kvala

SPOODI: dock lite svag för Norrland, Cluben berör ingen på en mils avstånd från Linköping

puffe: två lag som inte berör. Sov du

SPOODI: Fan, spelas det hockey nu också, fick ju inte sova igår heller

puffe: högt tempo i LHC-Skellefteå för va period 5. Ser inte ens trötta ut

Jan-Erik : Hoppas och tror inte vi behöver någon räddningsplanka på många år framledes, men HV, med alla sina miljoner kan inte köpa helt fel varje år. Därför tror jag Oskarshamn kunde vara ett embryo till enklare motstånd(om vi mot all förmodan skulle behöva kvala)

puffe: Vadå , vad menar du med att du ser Oskarshamn som räddningsplanka även nästa säsong? Det har ju alla sett dem som de senaste åren och om de vinner mot HV har de ju inte varit räddningsplanka i SHL något år alls. Eller hur? De har ju en utmärkt tränare och flera bra spelare och trots att förstemålisen och Karla är ur spel så går det fint.

SPOODI: Om IKO åker ur så drar nog Engsund till Växjö. Dom var på honom hårt innan säsongen och då kan han även stanna i småland. Om han inte vill spendera resten av karriären i HA

Saleva: mer trött på Leksand för covid. De skulle också åkt ut då. Istället fick de fribiljett och kunde ta in sjuka spelare säsong 2.

Saleva: Inte deras fel dock. Bor man hyfsat nära Jönköping är valet enkelt. Dessutom kul med fågelholkarna Lindbom o Davidsson .

Ser gärna Oskarshamn som räddningsplanka nummer ett, även kommande säsong

Saleva: HV, Brynäs och djurgårdens supportrar har skev självbild. Förtjänar att vara i HA några år alla tre.

JoJo2613:
Fan, är det bara jag som håller på hv, de där jävla iko har nio liv. Har alla glömt pandemisäsongen?

Greenwolper: Trodde säsongen dog när vi höll oss kvar, men missade slutspel.
Men sen vinner Östersund, och nu kanske Mora slår ut AIK och Oskarshamn slår ut HV. Man slutar aldrig hoppas :)

Greenwolper: Tänkte precis skriva det vilken jävla tjuv haha.

Haha snacka om att lodin snodde målet där😂

grimiss: Hade varit fint med lite skatteåterbäring efter alla år i HA. Gärna med lite ränta på brandskattningen vid Coviddebaclet

Ozzy: Stråhle !!

HejaKuusela : tvek? Men hade varit sjukt trevligt om deras trupp blev tokbeskattsad av shl.

JoJo2613: Är inte han klar för IBK Luleå vid nedflyttning?
Uppladdat:

500x0-img7654.jpeg

Ozzy: Fortier får nog SHL kontrakt, kanske schilkey och Voutalinen men resten ytterst Tvek

HejaKuusela : svårt att se att någon skulle vara intressanta för shl🤔

SPOODI: Den hade man inte sagt nej till. Skulle kunna tänka mig att det är en spelare som Oskarshamn skulle kunna lägga stora pengar på att behålla år 1 i HA dock.

{9315}: borde värva Oscar Engsund om Oskarshamn åker ur. Fyller 31 i år och stor sheriff. Endast -10 i +- i SHLs sämsta lag någonsin

{9315}: Blir det lagerrensning för Löven nu? Fyndar någon SHL-klubb eller är sortimentet nära utgångångddatum?

Rytter: vet inte hur bra byström är 2024 så säger inte bu eller bä, men tycker inte vi ska stirra oss blind på siffror. han har varit deras förstaback så vitt jag kan tyda statistiken på tyska ligans dåliga hemsida, faktiskt bara 20 spelare totalt i ligan som spelat mer än honom, så hans klubb verkar ha litat på honom iallafall

med bernhardt-näsen och byström-rundblad, om det blir så, så skulle modo åtminstone ha två backpar som känner och kan varandra väl. sen gör inte det så mycket om inte kvaliten finns där. vet inte som sagt inte vilken kvalitet han håller.

Padrone78: Var det källan, eller har du nåt bättre att bjuda på?

dempa: Det är väldigt många kilon som försvinner ifall vi byter Brickley/Wahlberg/Folin mot Byström/Norén/Norlinder.
Dock väldigt mycket spelskickligare.

Koff: Hinken drack en pilsner för mycket, slant på knappen på sin iPhone och skickade ett mail med hans kontrakt till mig istället för Ludde. Sånt som händer…

Framnäs: får ju hoppas på ett 3e backpar isåfall med Ludde Bys och Rundblad, de bägge polarna. Kanske kan de hitta gnistan av att spela ihop?

Rädd att Näsén blir bäste back nästa säsong igen.

Bernhardt har dock potentialen att explodera! Vilket jag tror han kommer göra. Avslappnade axlar.

Framnäs: Det är väl ingen som tror/sagt att han värvas till första backpar.

« · 2680948 · »