{9682}: Jag tror mer på Tollefsen. Vi har gott om offensiv kompetens, men färre rent defensiva. Berg, Ingman och Norén är alla skickliga på att starta spel. (Det är två man inte behöver nämna också).
Jag tror man vill kunna ha in en mer utpräglat fysisk/defensiv. Går Wahlberg eller Folin sönder så vore det väldigt bra.
Nucky: Maskinen MoDo är så pass bra att konkurrenterna tappat jobbet.
”DIF hade redan bestämt sig, egentligen sedan man såg de stora skillnaderna mot Modo, om att göra förändring.”
”Laget har räddats av en överpresterande Carl Lindbom, och spelmässigt var det tydligt i toppmötet mot Modo att man låg långt, långt efter sina toppkonkurrenter.”
KB: Lite synd att inte Djurgården behöll honom, tror aldrig jag sett en sån liten och hopkrupen målvakt i målet när han skulle försöka att vara stor och rädda puckar. :)
En riktigt intressant back kom precis ut på EP Brandon Davidson 31 år 188 cm 95 kg
Har inte spelat massvis med matcher senaste säsongerna men var assisterande kapten i Rochester Americans när dem spela slutspel ifjol. Ser ut att ha gått en del fighter bla i NHL
{5647}: han var kass i KHL före Timrå och han var kass i Djurgården efter Timrå också. Det var freddans första stora blunder, att låta Svedberg stå i kvalet mot Oskarshamn. Hade Brattström fått stå så hade Timrå sannolikt aldrig åkt ur mot Oskarshamn men det är ju vatten under bron vid det här laget. Hans plockhandske var en Schweizerost.
{10015}: samtidigt är det många som hoppas på en tuff, stor stark försvarsgeneral, en Rahimityp. Men jag är lite tvekande till om det behövs. En liten grinig typ kan absolut vara bra men för mig får han gärna vara snabb och behöver inte väga 100 pannor.
Andraassist: Aldrig en Rahimityp. Jag betackar mig för långsamma, fult spelande filmare. Skriv en Tollefsen, en Timander eller på annat sätt bra spelare.
{6870}: På förhand tyckte jag att laget såg rätt solid ut. Men ibland blir det inte som man tänkt sig.. Gött att vi har Hinken och Karlin som styr skutan
{10015}: lite orättvist att jämföra med våra :) men dom har inte alls samma offensiva skickliga som vi har.. tror inte heller att dom har tänkt att gå in i slutspel med samma backuppsättning som nu
Werner: Ja det är så otroligt skönt att vi fått in två så duktiga och kunniga personer på rätt poster. Vi om några är ju luttrad genom åren med tränarbyten, "intressanta lagbyggen" och halvdana sportchefer.
Tarasov: Konspirationsteoretikern i mig kommer fram nu och funderar på om detta är ett försök att "skrämma" de andra topplagen från att gå all-in. De senaste åren har det ju känts som att Timrå och HV helt enkelt var för bra, och att konkurrenterna kanske därför tog det lite lugnare med värvningarna än man hade gjort annars.
Ryktena som florerar är ju inte vilka som helst heller med Vigneault, Vela och Berglund.
grimiss: Karlin var nära innan vi tog in Säcken. Sen spred Tomas Ros en massa smörja om att vi signat Karlin direkt efter Hellkvist drog, men det fanns noll substans i det.
KB: Ros fylletweetade never forget!!! Sen stod han inte för det och Abrahamsson försökte täcka över. Ros fiende nr 1 för alltid. Sen har mage att ha en bild där han sitter och får lite glans av Foppa/Sudden/Lidas på sin blogg HUR VÅGAR HAN!!!!! 🤣🤣
Alltså varför är det sån jäkla panik och värva, vi är inte i kris på nåt sätt och närmare övergångs gränsen kommer det finnas så mycket bättre spelare än det som finns ledigt nu,
Så jag vill i allafall att målvakten, backen och 1 av dom 2 forwards som ska in kommer in då av den enkla anledningen att det finns så mycket bättre spelare lediga då, den där matchvinnande målvakten som kan stänga ner matcher själv finns helt enkelt inte lediga just nu.