{10015}: För alla andra här inne. "Vigneault befinner sig i Kanada, och bilen Sam framförde under sin tid i HV71, leasas under sommaren av Olle Strandell."
är det bara jag som saknar nån form av officiell trupp från modos sida? brukar alltid postas på hemsidan eller sociala medier, men inget. sover jon som vanligt?
{9682}: Vad är hinken i för läge nu tro? fortfarande "velande" kring vilka man ska behålla eller fokus på vilka man ska ta in? Inte vet väl jag, men känns som det är lite för lite information från officiellt håll såhär 3 veckor senare. Men jag ger ju mitt fulla förtroende till Hinken och hans mannar, är väl mer att jag saknar information om vad som händer. Man är väl rädd för att vi står stilla och ingenting händer 😂
SKiLMY: De sitter nu och lägger ett pussel för att MoDo ska kunna stanna kvar i SHL på ett så smidigt sätt som möjligt. Finns nog inte mycket att kommunicera utåt. Klubben tackar nog av lirare på sociala medier löpande när det blir aktuellt.
Jag hade blivit rätt orolig om man lyckats skriva kontrakt med spelare redan i maj, har för mig att nättinen skrev på väldigt tidigt för hv.
Om hinken kände till att Bern var intresserade av Olkinuora så var det ju väldigt smart att inte slänga fram ett kontraktsförslag och försöka matcha deras bud när man ändå var chanslös.
Känns som att hinken har satt sig i ett bra förhandlingsläge och bör kunna få honom något billigare nu.
Trilske: Litar fullt ut på att MoDo tar in rätt killar. Behöver inte ha bäst stats. Tror mycket på att gänget vi har idag kommer att ta gigantiska kliv.
{9682}: Nä jag skänkte 10000 k för nåra år sen plus att ja swisha en hög till inköp av spelare o tifon så snål e ja inte o tror att 10k gick till ungdomarna fördelat på lagen och att främja utanförskap 😎👍
Landar vi Olki så är det väldigt bra jobbat från MoDo-ledningen. Kan acceptera Lassi Lehtinen också, då han varit bäst i Liiga. Heppo måste vi få hit. Grym lirare på hög nivå. Luleå kan väl dra nånstans och leta vidare..
MK tog ett mediokert Mora på säker mark, hermodsson fattade inte att karlin kan hockey utan trodde att man var tvungen att jobba som Colliton för att nå framgång.
{9682}: Vi är klara med laget då Kant (junior) ska få chansen först. Eller vi kan ha in en till back som är klar, Oskari Laaksonen men han spelar fortfarande så ej presenterad.
har storleken som modo verkar vilja ha på sina centrar intressant ålder, okej-till-bra produktion i ahl representeras av samma agentur som rundblad, eriksson ek, ohlsson, jacobsson, op, näsen, så en agentur hinken har bra samarbete med
{9315}: Jag undrar om den här killen är en av de namn som igger på Gradin/Karlins bord? Karlin kan honom. Han producerar fortfarande starkt. Bra ålder ringtare, Och bra bössa.
Silly: tänker att forwards som ska tillsättas nu är ämnat för 1a linare i första hand. Våran första lina med Woods, big d och agaard bör få förtroende att leda 2a i shl. Första linan vill jag se spelare med hög potential.. bara en tanke
Werner: Han gjorde succe i Rögle. 6 poäng på 1: a 7 matcherna sedan åkte han på en handskada? Jag tror att han är virke för att spela i en 1: lina. Riktig snabb och ett snabbt hårt skott!
Silly: vore ju klart en chansning för en första lina i shl !? Men större under ha setts 🤠 vill se en riktig lirare en puckmagnet och avgörare i första :))
Werner: Det finns lite grund för att det skulle kunna fungera. Han kan Karlins hockey, Karlin vet hur han skall spela honom. Om Woods får problem så har vi en liknande spelare i honom. Om Woods får ett genombrott i år så kanske han kan flyttas upp i 1: a och Mingoia kan spela med J.D och Aagaard i 2: a. Och vi får en riktig skarp right skytt i P.P. Han har band med E.J.K från Liiga.
En Djurgårdsbloggare skriver på twitter att Marcus Vela finns på Djurgårdens önskelista. KG Stoppel bekräftar det också. ”Vi tittar på flera alternativ. Vela är naturligtvis ett av dom”.
MorganaLefaey: Om jag valde mellan OP och Vela som sportchef så hade det blivit Vela varje gång... Men är kanske en lönefråga oxå att han blir för dyr för 3/4 line men känns konstigt om han då hamnar i HA.
Vela är nog en av de bättre tekarna i modo är känslan
Confusius: Har inte själv lyssnad, men en podd där förra sportchefen Glader kommer till tals. Lade det i silly season då det är sportchefsarbete, men kanske får moderatorerna på mig.
{10015}: Gäller generellt, i det här fallet talar vi om en spelare som kommer från Nordamerika och säsongen är över så det kan mkt väl blivit klart nu. Alternativt är han här och tar sig en titt.