{5647}: Två fel gör inte ett rätt. Bara för att tidigare domare skitit i regelboken är det inte okej för alla andra att göra det. Korrekt att målet dömdes bort om han var i målgården
Men jag håller med om att HA-domarna håller på tok för låg nivå emellanåt. Framförallt inkonsekvent nivå, speciellt kring denna målgårds-frågan.
goleafs: Hade domarna tagit för mer än 20% av de tillfällena så hade jag hållit med dig. När Timrå gjorde 2-2 var Wahlgren långt inne med båda skridskorna...
Man för gärna döma bort Modos mål om man vore någorlunda konsekventa. Nu är det rätt godtyckligt minst sagt.
Heyerdal: Utlånad till Övik hockey. 1p på 4 matcher. Jävligt coolt att MoDo matchar juniorer frekvent i A-laget som de gör år efter år. Helt rätt strategi och så som man ska driva en förening.
{8399}: Är det tillåtet att göra zorro varianten på straffar? Givetvis inte att gå runt målet men får man lägga upp pucken på bladet och sedan gasa på framåt o lirka in den?
Bad_Brett: Jag tycker inte man ska förbjuda det, men det ger ett löjes skimmer över ishockey, men andra ord så är jag ingen fan av denna typen av mål, blir lite innebandy över det hela. Men som sagt det är bara hoppas att inte ungdomarna i svensk hockeys framtid tar efter och åker omkring och lirkar med pucken ist för att spela traditionell fysisk hockey.
Så ja! Karla och Johnsson behöver ingen Tambo för att leka hockey. Det räcker med en Wahlgren. :-)