knaskamilla: Nepp, sånt där strykande gör jag själv. Tycker faktiskt det är avkopplande och stå och stryka skjortor mm. Fast jag behöver lära mig hur man får andra personer att betala mina räkningar.
Det var väl medellågt, kanske? I vilket fall som helst är jag inte syslöjdslärare. Jag skulle sy en söm på ett byxben häromdagen, och när jag kom till slutet (som också var början) var jag nästan 2 cm längre ifrån kanten än vad jag var när jag började sy. Fast jag är ganska bra på att stryka, ifall Paddan behöver lära sig det.
knaskamilla: Hemspråkslärare för Svenskar vore väl nåt. "Eleverna skulle ju dessutom inte palla med mig..." Det vore ju guld. Vi hade lärarlösa lektioner men elevlösa lektioner vore ju mycket bättre.
Jo, du lärde dig säkert något nyttigt under dina kurser i klipp och klistra på Mitthögskolan i Härnösand. Frågan är väl om Paddan och de andra har någon nytta av det.
Svensklärarinna är nog ett yrke jag inte skulle palla att ge mig på. Eleverna skulle ju dessutom inte palla med mig... Men jag kanske kan lära ut något annat?
knaskamilla: Om du blir lärare där ute så kommer de andra lärarna att strejka och gå i lock-out på samma gång. För det vore ju fusk att ta in kvalificerade lärare (dock utan kvalifikation) när det det okvalificerade lärare med kvalifikation att tillgå...
Min moster lade fram som förslag att jag skulle jobba som lärare på Hampnäs. Det kanske vore något? Om du tjatar tillräckligt mycket kanske du får lära dig något av det vettiga jag kan...
Salle: Jag har, som tur är, ännu inte hört något om det där vuxendagiset. Men det torde väl tas upp i slutet av den här månaden. Det fanns tydligen hot om att låta Hampnäs ta över hela planeringen och då blir det väl bara rotslöjd och nässelpaj hela dagarna, ja förutom då man ska räkna ut hur mycket ved man får ut av björkarna på området mm...
knaskamilla: Fördröjning är det inte. Däremot så hade en F5 räckt för att se den på en gång. Du har väl din browser inställd på nåt underligt sätt kan jag tänka mig.
"Ända anledningen"? Hur ska man tolka det där? Att Snyggjanne har...ehm...även bakdelar som är fördelar har jag hört ryktas, men Salle? Nä, han är inte snygg.
Nä, han är inte så kass, men jag var tvungen att hävda det en stund för att få lite substans i mina spekulationer.
Är inte Salle snygg? Ända anledningen till att jag fick min förra tjej att följa med på hockey var för att hon tyckte att Salle var så jäkla snygg! Fast det var iofs före NHL-sejuoren...
Du lyckades ju på Malmskillnadsgatan i alla fall. Med att få andra att betala åt dig, menar jag.
(Det här inlägget låter inte alls suspekt...)