Poffa: Sova hemma är alltid bäst. Fast just nu sover jag inte hemma mer än 8-10 nätter/månad. Det är vidrigt, trots att lönen skall kompensera bortavaron. Fast det gör den inte även oml önen är bra. Det ideella värdena - typ att få träffa pojkvännen oftare - betyder mer. Jag sticker hem så fort förordnandet går ut.
Salle: Jag hade typ 24 timmars sömn från fredag kväll och framåt, beroende på att jag har haft så mycket tjänsteresor under veckan att jag inte sovit mer än max fyra timmar per natt på åtta dagar. Jag var helt slut när jag väl fick sova. Det här jobbet är nog inte riktigt hälsosamt för mig just nu. Jag har en inneboende att ta hänsyn till.
Poffa: Då är en lång helg strax över. Söndagen har varit jättelång speciellt med typ 3 timmars sömn och sedan en ständig kamp emot att lura på soffan. Men nu skall man bara se klart på Boston Legal. Denny Crane!
Nä nu skall jag chocka kroppen (och omvärlden) genom att gå och knoppa. Lite sömn i veckanm, skrutttidig morgon, 2 bärs och en liten whisky till fotbollen har gjort mig zzzömnig.
Verkar som att Sundsvall kommer vara ett slagfält när helgen är över. Allt för en sketen träningsturnering som betyder mer eller mindre Inget, Zip, Nada, Njet, Niente...
Jaha det verkar inte ha blivit något bättre spel från modos sida. Ja vi har ju 2 träningsmatcher kvar att fixa till spelet på. Såg att Oscar Steen spelade fram alla målen det var ju trevligt i alla fall.
Poffa: Själv har jag bara haft ungefär sju timmars arbete med ungj-lar, nåväl en del av de... andra utmärkte sig faktiskt positivt. Fast den nya Bjästaskolan är än så länge bara ett enda myller av gångar och skrymslen och vrår utan minsta spår av möbler i uppehållsutrymmen och utsmyckningar på väggar. Några ZzZ hann jag med efter hemkomsten och middagen.
wap.hockeysnack.com 15 timmar sedan man vaknade, och arbetsdagen har tagit slut. För nu är det dags för arbetsnatten... Sömn om 5 timmar, med lite tur.
Poffa: Jag vaknade av en smäll imorse. Undrar om det var bomben som briserade? (Eller så var det kanske bara åskan.) På jobbet en timme tidigare än vanligt och det är hursomhelst mycket välbehövligt för flexen.
Poffa: Ja imorrn är det ingen semester längre. I dubbel mening dessutom. Tydligen har inte min ersättare fattat innebörden av det ordet så jag är beredd på lite kaos och missnöjdhet.
I morgon blir det en tidig morgon. Man får så mycket gjort innan alla andra kommer till jobbet. Sedan skulle jag visst hjälpa till med nån hylla hos en HS:are. Tuff dag. :-)
Om en halvtimme ska man få sig lite mat och se lite allsvensk fotboll. Ska bli skönt. Sedan lär man behöva sova, för i morgon ska det jobbas lääänge. Härligt att det äntligen händer något.
Ja, åskskyddade komponenter är naturligtvis det som alla seriösa företag sätter in. Jag menar, vad är det för skit som inte klarar några hundra tusen volt?
Semester? Det har man ju redan haft. Hellre en fungerande postservice än semester. Goddamnit, nu tror de inte att de kan ha det här förrän vid 14.00. Sopor.
Albert Hall: Ja, nu sa jag ju iofs. tvärtom. Att tv-bolagen gör analysen och tjänar storkovan när stockholmaren hellre väljer att se matchen på tv, än i arenan.
I morgon klockan 08.34 är det dags för golftävling. Och ingen såndäringa "putta genom väderkvarnar"-golf, här snackar vi många klubbor istället för många bollar.
Jag håller såklart med dig. De superkomersiella TV-bolagen gör ingen som helst analys av hur mycket pengar som ramlar in på deras sändningar. De bryr sig över huvud taget inte om att tjäna stålar alls. De ser enbart till att gynna de lag som de själva håller på så mycket som möjligt.
I can travel through time, and I do ... at the unremarkable rate of one second per second.
ZzzzZzzzzZ ZzzzZZzzZ