Hockeyligan - the Lockout Story
Så min trovärdighet skulle alltså bli större i dina ögon om jag bara nämner Frölunda som lika god kålsupare som ni själva?
Nu råkade debatten försiggå just härinne och då blir det kanske naturligt att ni får klä skott för allting, men dom är exakt lika goda kålsupare.
Om inte större.
Skillnaden är kanske att man inte hör så många frölundaiter som går i lika hårdnackad försvarsställning som ni gör, dom kanske har vett att skämmas...
Sent ska syndar´n vakna, bättre sent än aldrig... :-)
Lite ojämn kanske.
Sen sade Frölundas klubbledning i periodpausintervjuven i förra omgången att man fick ta in lock outade spelare som ersättare till skadade spelare helt enligt vad man tydligen kommit överens inom hl i ett tidigare skede.
Sen som svar till gurra så är det Mike helberg, Håkan loob, vissa Brynäs supportrar och vissa timråiter som hakar upp sig på detta, i stort sett alla andra håller käften för dom har fattat att det inte finns något som kan kallas fusk eller annat när man handlat efter egna tolkningar där inga regler är fastsatta, vilket indirekt säger att inget av alternativen är rätt eller fel, utan det är upp till var och en att ha sin åsikt!
Och jag förstår att många blir sura när Modo får in elitseriens bästa forward, rätt eller fel är som sagt egna tolkningar men faktum kvarstår att det inte finns någon regel utan ett försök till ett 2:a gentlemens agreement när lock outen var ett faktum.
Som sagt
Lr brukar du skriva i frölundas egna forum du?
Jag menar bara att om man ifrågasätter om en spelare som är borta 60% av säsongen verkligen kvalificerar sig som långtidsskadad är man antingen bara ute för att provocera eller är riktigt korkad. Jag hoppas på det förstnämnda.
Spela Steen tills Påhlsson är med i laget helt enligt vad man sagt. Ävenom Nhl har ställt in då så petar man Steen ur laguppställningen, och avvaktar vad som händer. Börjar fler lag fylla på med spelare plockar vi in Steen, Sedin x2 mfl.
Berka: " I min mening så ska alla klubbar vara eniga om ett agreement ska vara gällande när det gäller dessa typer av omröstningar! "
Det får du gärna tycka, men ser inte vad det har med sakfrågan att göra.
Ni och Frölunda har brutit mot ett gentlemens agreement,annars hade väl HL knappast haft anledning att vara sura på er.
Hur svårt kan det vara?
Kan bero på det också.
Men i huvudsak beror det nog på att dom har vett att skämmas och därför håller en låg profil...
Monno: "Varför ska Uffe hitta en ersättare för? Det är väl inte hans jobb?"
Om du nu vill märka ord och ta saken bokstavligt så får du väl göra det.
Uffe är väl trots allt med och bestämmer när ni ska värva spelare, eller vad tror du själv?
Min poäng var: varför värvade ni inte en ickelockoutare som ersättare för Påhlsson?
Nåt borde det ju ha funnits på marknaden tycker man.
Men sylten i burken var uppenbarligen alltför frestande för att ni skulle avstå från att doppa fingrarna däri....
Varför skämmas?
Jag skämms inte för att Modo tar in en ersättare till en långtidsskadad nyckelspelare.
Ett beslut taget av konkurrerande företag som dessutom inte har någon faktisk beslutsmakt är inget att skämmas för att man går emot. Alla företag ska göra det dom anser är bäst för verksamheten. Som supporter är jag också nöjd då jag får se spelare av högstaklass. Tråkigt att inte fler fyllt på hade gärna sett Bäckström dominera i es t.ex
Vi värvade en icke lockoutare för att ersätta våra skadade spelare, han hette Thomas Marcinko han var slovak och var rätt kass. Sen hade vi en kille med hjärta för Modo som även hade tränat med laget tidigare, han heter Alexander Steen och är en topp spelare.
Vad hade du valt?
Sen frågar jag dig, varför värvat Brynäs en kille från Nhl som är RFA där man även ger killen en Nhl klausul. Fanns det ingen annan man kunnat värva?? Ja menar, det är väl onödigt att skapa såna kontroverser och hålla på mygla så jävulskt när man ju bara kunnat värvas någon annan? :-)
Killen heter för övrigt Cody Franson, och är mig veterligen inte släkt med Johan Fransson.
Enligt uppgift får man bara ersätta långtidsskadade nyckelspelare med spelare som står utan kontrakt.
Steen står under kontrakt.
Kommentar?
Berka: Det börjar bli långdraget och tråkigt med dessa antimodoister som passar på när chansen finns.
Får hoppas att HL och klubbrepresentanter vågar uttala sig snart. Inte ens journalisterna vågar ju sätta ut foten åt något håll än.
Eller nått.
Varför fick vi då ersätta våra backar ifjol med en hel drös allsvenska och div1 spelare?
Jag ser vad du skriver, får bara inte ihop det med vad som skett historiskt.
Som någon skrev på Twitter tidigare ikväll: Ulvö Hockey får väl skriva kontrakt med Steen, och låna ut honom till Modo. Problemet löst.
Gurra88:
Är det några som gjort fel så är det Hockeyligan som tackat nej till lockoutspelare i första hand. Hockeyvärlden skrattar åt oss.
Nu trupper jag inte HL kan straffas Modo om Nhl kommer igång heller. Men om NHL ställs in har vi ju faktiskt aldrig gjort i närheten av något fel. Då kan Näslund bara hävda han var helt säker att nhl skulle ställas in så det har aldrig vare något problem ;-)
Är det någon som ens vet vad Steen har för kontrakt? Det verkar ju inte vara tids bestämt t.ex?
Grattis till Oss
Grundfrågan som Modo inte håller med om är ändå.
På vilket sätt skulle förstärkningar från NHL äventyra svensk hockey?
NuMo: Det där har väl dragits ett par gånger. Släpper man lockoutspelare fri finns en överhängande risk att många lag känner sig tvungna att ta in duktiga spelare för att säkra slutspelsplats/undvika nedflyttningsserien.
Jag har full förståelse för det argumentet, även om jag samtidigt kan tycka att de som förköper sig får stå sitt kast likväl som att de som köper dyra finnar får begära driftbidrag i förtid.
J F K: Det hör väl till sakens natur.
Ligans medlemmar har väl som grund förpliktat sig att ha en häslsosam ekonomi, så jag förstår inte problemet.
Sen var det något om juniorer....
Hörrni!
Även om vi inte är överens så håll lite höjd i diskussionen och låt bli att använda nedsättande tillmälen-
Gott så!